[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Langdurig werklozen aan de slag als vrachtwagenchauffeur


Gast routier

Recommended Posts

  • Reacties 76
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid
En Kareltje droomt heerlijk verder in zijn heerlijke europese gedachten:ok:

Ik zie niet in wat daar "Europees" aan zou zijn?

De functiewaardering (FUWA) zal uitsluitsel geven wanneer iemand in een bepaalde functiegroep thuishoort. Daarbij is C niets "minderwaardiger" als bijvoorbeeld een D-, E- of A-functie in het beroepsgoederenvervoer. Met Europa heeft dat weinig tot helemaal niets te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

In mijn ogen zullen deze mensen nóóit maar dan ook nóóit een echte chauffeur worden. Een chauffeur is een persoon die altijd al ´gevoelens´ voor een voertuig heeft gehad. Mensen die het later worden zijn geen echte chauffeurs, ze kunnen misschien wel een wagen goed besturen. maar ze zullen nooit een chauffeur worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Subsidie voor opleidingen? Wat hebben we aan een nieuwe lichting chauffeurs, die langdurig bij de deur hebben gezeten en zich nu op kosten van een ander laten omscholen? Als je de intentie hebt om echt chauffeur te worden dan zit je niet op dergelijke initiatieven te wachten, dan onderneem je toch zelf wat...

En wat willen we toch nog in Nederland? Laten ze eerst de dieselprijzen of accijnzen voor het wegvervoer eens aanpassen, wellicht is het dan eenvoudiger om te ondernemen of extra personeel aan te nemen.

Het werk is er wel, de tarieven zijn slecht en we prijzen ons zelf de markt uit doordat we daardoor niet concurerend genoeg meer kunnen werken.

hallo mark ,vakantie er weer op zitten .

lang niet gehoord ,alles goed daar .

gr piet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik ben hard aan het werken om mijn rijbewijs zelf te betalen, zodat ik op eigen kracht en budget omgeschoold word. Achteraf was ik dus veel goedkoper uit geweest om gewoon de ww in te gaan en alles te LATEN betalen.

We zijn in nederland goed bezig om "slachtoffers" te helpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

NIEUWLEUSEN - Bouwhuis Re-integratiediensten B.V. uit Nieuwleusen is met het UWV WERKbedrijf een overeenkomst aangegaan om meer vrachtwagenchauffeurs toe te laten stromen op de arbeidsmarkt. Deze nieuwe dienstverlening biedt werklozen de kans om te werken in de transportsector.

Kandidaten in de provincie Overijssel en Noord Gelderland die langer dan 1 jaar werkloos zijn kunnen zich volledig laten omscholen tot vrachtwagenchauffeur. De kandidaten worden opgeleid tot vrachtwagenchauffeur (rijbewijs C en vakbekwaamheid). De opleiding wordt verzorgd door autorijschool Blok Huls te Zwolle en volledig vergoed door het UWV WERKbedrijf.

vauto1klein.jpg"Kandidaten die zich aanmelden en voldoen aan de gestelde criteria zijn gegarandeerd van werk. Tijdens hun opleiding gaan de kandidaten al parttime werken bij hun nieuwe werkgever om zo het bedrijf goed te leren kennen. Werkgevers kunnen profiteren van recent opgeleide en gemotiveerde krachten", aldus Bouwhuis.

De werkgever heeft na de opleidingsperiode een kersvers opgeleide werknemer die al is ingewerkt binnen het bedrijf. De werknemer is verzekerd van werk na zijn/haar chauffeursopleiding.

bron:transport-online.nl

Wij hebben deze zelfde constructie het afgelopen 1,5 jaar toegepast en ik kan je vertellen dat we er alles aan gedaan hebben om deze mensen de juiste begeleiding te geven en toch is het uitgelopen op een financieel drama!:stom:

Ik heb hier een hoop door meegemaakt, dat wel!

Deze mensen halen om een verkeerde reden hun rijbewijzen. Je kunt van een ober geen vrachtwagen chauffeur maken!? Althans, niet van de ober die wij 3 maanden onder begeleiding hebben genomen.:zegtniets:

Ik heb chauffeurs meegemaakt, die in Frankrijk besloten dat het toch niets voor hun was en ik kon DAAR mijn wagen ophalen, want het was slecht voor hun gezondheid, STRESS?!

Ik heb er een gehad die een blok staal van 9 ton vast zette met 2 spanbanden, dat kwam dus door de zeilen naar buiten!

En dan alle palletkisten nog en auto's die in elkaar gedrukt zijn zonder er melding van te maken?!

Bij ons komen ze niet meer op de wagens!:bey:

Gewoon een ervaren chauffeur, daar ben je het beste mee af.:ja:

Dennis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Wij hebben deze zelfde constructie het afgelopen 1,5 jaar toegepast en ik kan je vertellen dat we er alles aan gedaan hebben om deze mensen de juiste begeleiding te geven en toch is het uitgelopen op een financieel drama!:stom:

Ik heb hier een hoop door meegemaakt, dat wel!

Deze mensen halen om een verkeerde reden hun rijbewijzen. Je kunt van een ober geen vrachtwagen chauffeur maken!? Althans, niet van de ober die wij 3 maanden onder begeleiding hebben genomen.:zegtniets:

Ik heb chauffeurs meegemaakt, die in Frankrijk besloten dat het toch niets voor hun was en ik kon DAAR mijn wagen ophalen, want het was slecht voor hun gezondheid, STRESS?!

Ik heb er een gehad die een blok staal van 9 ton vast zette met 2 spanbanden, dat kwam dus door de zeilen naar buiten!

En dan alle palletkisten nog en auto's die in elkaar gedrukt zijn zonder er melding van te maken?!

Bij ons komen ze niet meer op de wagens!:bey:

Gewoon een ervaren chauffeur, daar ben je het beste mee af.:ja:

Dennis

Als zo iedere werkgever denkt Dennis dan hebben nieuwe chauffeurs een probleem, ook jij

hebt toch ergens je ervaring opgedaan toch ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Er is een groot verschil tussen iemand die zelf, omdat hij graag chauffeur wil worden z'n opleiding bekostigd en iemand die "gedwongen" het vak inrolt.

De eerste zal z'n uiterste best doen omdat ie het wil, de laatste doet het omdat het moet. Als je iemand iets laat doen waar hij of zij zelf niet achter staat wordt het vaak niets.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Er is een groot verschil tussen iemand die zelf, omdat hij graag chauffeur wil worden z'n opleiding bekostigd en iemand die "gedwongen" het vak inrolt.

De eerste zal z'n uiterste best doen omdat ie het wil, de laatste doet het omdat het moet. Als je iemand iets laat doen waar hij of zij zelf niet achter staat wordt het vaak niets.

Klopt maar dat is met alles zo, niet alleen in de vrachtwagenwereld.

En toch zijn er mensen die 'gedwongen' worden die het toch leuk vinden en zich er

voor in zetten.

Maar als veel werkgevers alleen maar mensen met ervaring willen, dan kan de nieuweling

het totaal vergeten. :eek:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Klopt, als je het zo stelt zal er weinig van worden.

Maar ik denk niet dat iemand gedwongen wordt een omscholings traject te volgen voor een bepaalde beroeps keuze, zeker niet zoals gesteld in bericht #1.

Er zit geen enkele werkgever te wachten op ongemotiveerd personeel, dus denk ik dat de mensen die zich hier voor aanmelden en voldoen aan de gestelde criteria zeker enige mate van motivatie hebben om er iets van te maken, kan natuurlijk zijn dat op een later tijdstip(tijdens of na) de opleiding het toch niet helemaal is wat er van verwacht werdt en alsnog zullen bedanken voor de eer.

We vergeten een ding De stads bussen.Die vragen van alle kanten chauffeurs.

En het wordt beter betaald Als beroepsgoederen vervoer.

Alleen je hebt verschilende diensten.

Waarom moet er zo verschil zijn Laat de overuren is weg Moet je is kijken wat er over blijft

En die zijn al veel af genomen

Ik zie gewoon dat de werkgevers er geen belang bij hebben wie er op die auto rijdt

Als ze hun geld maar ontvangen En de winst moet zo groot mogelijk zijn

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als iedereen gaat zitten wachten op ervaren chauffeurs kon er wel eens een probleem onstaan.

Zijn wij niet allemaal ooit ergens begonnen zonder ervaring!!!

Toen ik m`n rijbewijs gehaald had kreeg ik er geen 10 jaar ervaring bij.

Klopt helemaal, maar wie draaid erop voor de kosten die ontstaan tijdens het ervaring opdoen op mijn materiaal?

Ik kan je zeggen dat de schade's absoluut niet gedekt kunnen worden met de financiele voordelen van een stageloper.

De gemiddelde stageloper laat ons zitten met een schade post die véél hoger ligt dan het voordeel dat je ervan zou moeten hebben.

Dennis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
We vergeten een ding De stads bussen.Die vragen van alle kanten chauffeurs.

En het wordt beter betaald Als beroepsgoederen vervoer.

Alleen je hebt verschilende diensten.

huub

Dat kon nog wel eens tegen vallen, ik kreeg een baan aangeboden bij het gemeentelijk vervoersbedrijf in Amsterdam en kon daar maximaal 1300 euro bruto in de maand verdienen. Als beginnend buschauffeur, en dat kan oplopen tot maximaal 2500 euro bruto per maand. Maar dan ben je wel de nodige jaren verder, ik blijf wel op de vrachtwagen. :ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als zo iedere werkgever denkt Dennis dan hebben nieuwe chauffeurs een probleem, ook jij

hebt toch ergens je ervaring opgedaan toch ?

Ik heb mijn ervaring opgedaan door een truck te kopen mijn papieren te behalen en zonder enige ervaring een transport bedrijf op te starten.:ja:

Ik heb er lange tijd net zo over gedacht als jullie, dus heb ik diverse chauffeurs een kans gegeven om ervaring op te doen.

Alleen rijden ze dan voor duizenden euro's schade en dan komen ze een week later met de mededeling dat het chauffeurs leven toch zwaarder is dan ze hadden gedacht.

Dan moeten ze ineens aan de gezondheid denken en gaan weer thuis op de bank zitten met het handje op!?

Ik ben er helemaal klaar mee! Laat ze maar ergens anders de boel in elkaar rijden.:zegtniets:

Dennis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt maar dat is met alles zo, niet alleen in de vrachtwagenwereld.

En toch zijn er mensen die 'gedwongen' worden die het toch leuk vinden en zich er

voor in zetten.

Maar als veel werkgevers alleen maar mensen met ervaring willen, dan kan de nieuweling

het totaal vergeten. :eek:

KLOPT! En de werkgever kan het vergeten met een nieuweling!? Uitzondering daar gelaten, maar voor ik die er tussen uit heb gehaald!?

Dennis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik heb mijn ervaring opgedaan door een truck te kopen mijn papieren te behalen en zonder enige ervaring een transport bedrijf op te starten.:ja:

Ik heb er lange tijd net zo over gedacht als jullie, dus heb ik diverse chauffeurs een kans gegeven om ervaring op te doen.

Alleen rijden ze dan voor duizenden euro's schade en dan komen ze een week later met de mededeling dat het chauffeurs leven toch zwaarder is dan ze hadden gedacht.

Dan moeten ze ineens aan de gezondheid denken en gaan weer thuis op de bank zitten met het handje op!?

Ik ben er helemaal klaar mee! Laat ze maar ergens anders de boel in elkaar rijden.:zegtniets:

Dennis

Je wilt toch niet zeggen dat iedereen zo is En daarbij jij ziet toch snel wat je in de kuip hebt Of niet dan

En leren moet iedereen Maar jij bent alleen dus daar zul je geen gebruik van maken.En je zult ook kijken naar de centen.En een echte ervaren chauffeur is moeilijk aan te komen

Want waar ze zitten daar gaan ze echt niet weg

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik heb mijn ervaring opgedaan door een truck te kopen mijn papieren te behalen en zonder enige ervaring een transport bedrijf op te starten.:ja:

Ik heb er lange tijd net zo over gedacht als jullie, dus heb ik diverse chauffeurs een kans gegeven om ervaring op te doen.

Alleen rijden ze dan voor duizenden euro's schade en dan komen ze een week later met de mededeling dat het chauffeurs leven toch zwaarder is dan ze hadden gedacht.

Dan moeten ze ineens aan de gezondheid denken en gaan weer thuis op de bank zitten met het handje op!?

Ik ben er helemaal klaar mee! Laat ze maar ergens anders de boel in elkaar rijden.:zegtniets:

Dennis

Je hebt inderdaad wel pech gehad maar mischien wat betere begeleiding etc.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ik sta ingeschreven bij re-integratie (met een half jaar verlengt door een ongelukkige val van mij), en wilde via hun mijn E gaan halen.

er is mij pas verteld dat dat niet mogelijk is omdat ze daar geen geld voor hebben (en ook niet krijgen) en ik het maar uit eigen zak moet gaan betalen.

het uwv heeft er ook geen geld voor, is mij er nog bij verteld.

ik hoop dat, met wat ik las over eu-geld, ik wel een kans heb om mijn e nog te halen.

maar ik heb er een hard hoofd in.

het uwv kennende en de mentaliteit van hun....................................

en wie geeft nou tegenwoordig een distrubutiechauffeur een kans die graag kipper wilt rijden maar geen ervaring ermee heeft en ook nog eens een vrouw is.

dat is ook een nadeel. een vrouw zijn. ik wil graag chauffeuren (kipper, ADR...) maar heb nu verschillende solli's gehad (zelfs via het uwv) maar ze willen liever een man. bij 1 is dat me letterlijk verteld. grrrrrrrrrrrrrr

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je wilt toch niet zeggen dat iedereen zo is En daarbij jij ziet toch snel wat je in de kuip hebt Of niet dan

En leren moet iedereen Maar jij bent alleen dus daar zul je geen gebruik van maken.En je zult ook kijken naar de centen.En een echte ervaren chauffeur is moeilijk aan te komen

Want waar ze zitten daar gaan ze echt niet weg

Huub

Dag Huub,

Leren moet iedereen, dat ben ik met je eens! Maar niet meer op mijn materiaal en dus mijn kosten! Dat moet ik toch kunnen zeggen?

Ik wil niet lullig zijn, maar van het geld wat het mij de afgelopen 1,5 jaar heeft gekost aan schade's, had ik een mooie trekker kunnen kopen.

Trouwens, hoe bedoel je ik ben alleen?

Ik heb 5 trekker/oplegger combinaties rondrijden.

Jammer dat mensen zonder van te voren even informatie in te winnen, zomaar een oordeel vellen.

Als er iemand is geweest die nieuwkomers een kans heeft gegeven, dan ben ik dat wel.

Alleen ik stop ermee, ze rijden je boel aan gort en je krijgt nog niet eens een dank je wel!?

Dennis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt inderdaad wel pech gehad maar mischien wat betere begeleiding etc.

Wil jij ze soms komen begeleiden?

Weer zo'n kreet terwijl je van niets weet.

Vind je 6 weken met een stageloper op en neer pendelen naar zuid Spanje nog niet voldoende?

Dennis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het knap als je zonder enige ervaring een transport bedrijf begint, misschien dat je ergens connecties hebt gehad?

Wat ik ook begrijp is dat je er op een gegeven moment mee stopt om onervaren chauffeurs een kans te geven als het je alleen maar geld kost, maar goed blijft een feit dat die jongens ergens ervaring moeten opdoen.

Geen connecties! Gewoon gezond verstand en een beetje lef!! Meer heb je echt niet nodig.

Dennis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog knapper,

Ik zelf ben voor mezelf begonnen naar eerst 15 jaar in loondienst te hebben gereden, en voor ik wist hoe het in deze wereld werkt.

dit was even "OFF TOPIC"

Dat is mooi! Dat zouden meer mensen moeten proberen?! :ja:

Dan snap je waarschijnlijk ook wel dat je met de opbrengsten van tegenwoordig niet elke week een pak schade van een ander kunt hebben.

Dennis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog knapper,

Ik zelf ben voor mezelf begonnen naar eerst 15 jaar in loondienst te hebben gereden, en voor ik wist hoe het in deze wereld werkt.

dit was even "OFF TOPIC"

Waarom neem jij niet zo'n stageloper bij je op de wagen? Lekker met z'n tweetjes door europa crossen?:D

Dan kun je iemand wel goed begeleiden!!??:ja::ok:

Pesterijtje mag wel he?:banaan:

Dennis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Gewoon gezond verstand en een beetje lef!! Meer heb je echt niet nodig.

Misschien dat er ook nog wel de drive bij moet zitten om de eerste jaren 24/7 met uw tent bezig te zijn, er (bijna) alles voor aan de kant te zetten .. en een hele portie doorzettingsvermogen .....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ik sta ingeschreven bij re-integratie (met een half jaar verlengt door een ongelukkige val van mij), en wilde via hun mijn E gaan halen.

er is mij pas verteld dat dat niet mogelijk is omdat ze daar geen geld voor hebben (en ook niet krijgen) en ik het maar uit eigen zak moet gaan betalen.

het uwv heeft er ook geen geld voor, is mij er nog bij verteld.

ik hoop dat, met wat ik las over eu-geld, ik wel een kans heb om mijn e nog te halen.

maar ik heb er een hard hoofd in.

het uwv kennende en de mentaliteit van hun....................................

en wie geeft nou tegenwoordig een distrubutiechauffeur een kans die graag kipper wilt rijden maar geen ervaring ermee heeft en ook nog eens een vrouw is.

dat is ook een nadeel. een vrouw zijn. ik wil graag chauffeuren (kipper, ADR...) maar heb nu verschillende solli's gehad (zelfs via het uwv) maar ze willen liever een man. bij 1 is dat me letterlijk verteld. grrrrrrrrrrrrrr

Dan is die wel eerlijk geweest

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden