[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Nieuwe digipas ervaring


europeaan

Recommended Posts

  • Forumlid

Mijn pas verliep gisteren,27-07,d.w.z op de pas staat een datum:28-07.

Omdat ik niet wist of dit tot of tot en met was ben ik net voor 24.00 uur(27-07 gestopt en de oude pas uitgelezen en eruit gehaald.

Om 0.00 uur(28-07) de nieuwe erin ,maar deze gaf aan"pas ongeldig" de oude pas weer terug erin en de boel draaide weer als vanouds.

dus ik denk:het is tot en met 28-07.....

Net voor 02.00 uur kreeg ik wat achterdocht i.v.m die UTC +2 tijd en stopte op een parking,ik stond net stil om 02.00 uur en dat was maar goed ook;toen ik de handrem aantrok kwam de pas uit de gleuf en een melding op het display" pas ongeldig".

De nieuwe pas weer erin en deze werd toen wel ge-accepteerd,

Als je dus een nieuwe pas hebt en je zit s'nachts te rijden moet je echt net voor twee uur stoppen en een minuut na twee je nieuwe pas erin steken.

Dit geldt voor de zomertijd,in de wintertijd is dat dus 1 uur.

Als je slaapt hoef je niks te doen,je kunt er s'avonds je kaart uithalen,als je dat niet doet vind je m vanzelf de andere morgen uit de gleuf steken,de tacho gooit m er zelf uit.

Klein beetje verneukeratief allemaal,vandaar dat ik mijn ervaring met het ding hier even neergezet heb,doe er je voordeel mee.

Groeten Peter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Goeie tip:ok:

Misschien best om er een stickie van te maken;)

Sticky bedoel je zeker, ofwel dit topic klevend maken bovenaan in het subforum.

Het idee van Freddie om de pas te vervangen door een usb stickie klinkt ook wel goed trouwens:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
  • Forumlid

Ik kreeg vandaag het mooie bericht dat ik mijn bestuurderskaart kon afhalen bij TNT (afhaalbericht).

Kom ik daarow.... is mijn pas er niet! :bey:

Heb ik dan weer... hele pokke eind voor niks gereden. Ik was echter niet de enige want er was nog een persoon waarvan de pas niet aanwezig was.

Nu gaan ze mijn bellen zodra het binnen is, maar ze was het papiertje met telefoon nummer van die andere gast al kwijt en moest ze uit de prullenbak halen.

Erg jammer, want nu kan ik nog steeds niet aangeven bij sollicitaties dat ik mijn bestuurderskaart heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...
  • Forumlid

Klopt ik heb ook de ervaring gehad dat KIWA een brief stuurde dat de chauffeurspas was aangekomen maar dat ie er dan niet was, foutje van KIWA maar de dame achter de balie vertelde mij ook dat het wel vaker gebeurde en dat ze dan hoop gezeur over haar heen kreeg van menig chauffeur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Klopt ik heb ook de ervaring gehad dat KIWA een brief stuurde dat de chauffeurspas was aangekomen maar dat ie er dan niet was, foutje van KIWA maar de dame achter de balie vertelde mij ook dat het wel vaker gebeurde en dat ze dan hoop gezeur over haar heen kreeg van menig chauffeur.

hoe kan dat dan,dat die juffrouw zoveel klachten krijgt,en gezeur.LOL

de meeste nieuwe passen die hier gebruikt worden en nederland komen uit polen enz.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
nou aangevraagd en eigenlijk binnen 3 weken in huis,maar wel 110 euries lichter,is dat een criminele organisatie ofzo..Is toch niet normaal meer...Voor zo'n dom plastic kut kaartje...:zegtniets:

ik heb hem 12 dcember aangevraagt voor verlenging...

maar is nog niet binnen,

had al 2 x gebeld...

de iedere keer hebben ze iets anders....

ben benieuwd wat ze dadelijk weer hebben...pffff

zit ook allemaal niet mee..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
nou aangevraagd en eigenlijk binnen 3 weken in huis,maar wel 110 euries lichter,is dat een criminele organisatie ofzo..Is toch niet normaal meer...Voor zo'n dom plastic kut kaartje...:zegtniets:

KIWA heeft alleenrecht niemand anders verstrekt ze, en ja een monopolist staat niet bekend om zijn scherpe prijzen.:stom:

In 2006 ging het nog via de overheid en toen was het echt geen 110 pleuries.:hamer:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik had mijn foto verstuurd een week voor de kerst,en kon deze op zaterdag,1 week later (1 dag voor de 1e kerstdag) al ophalen,

Moest hem wel zelf betalen,want ik had zelf onslag genomen bij mijn werkgever:bey:,nog 2,5 week lekker vrij genomen( op eigen kosten),en afgelopen dinsdag weer een beetje bellen en as maandag weer aan de bak,en dat in deze tijd. Dus binnen een week!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
weet het Willem,maar zit nu ff via uitzendbureau te rijden,dus moet ff horen hoe of wat..

Mochten hun het wel betalen,zal je wel weer verplichtingen hebben...Maar moet dat ff uitzoeken...

En miss als ik wel in dienst kom van de firma,dat ze alsnog zeggen kom maar op met het bonnetje...:rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik weet het niet he. Ik denk alleen even mee.

Maar jullie werkgever is nu dan toch het uitzendburo?

Nog verder gedacht. Kan je die kosten niet aftrekken van de belasting?

Dat ga ik ff voorleggen aan de dame, die mn belastingpapieren doet..Die weet dat zeker en vast wel... Ja en die is errug fel op terug vangen,dus we gaan het horen...:ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6 months later...
  • Forumlid
Mijn pas verliep gisteren,27-07,d.w.z op de pas staat een datum:28-07.

Omdat ik niet wist of dit tot of tot en met was ben ik net voor 24.00 uur(27-07 gestopt en de oude pas uitgelezen en eruit gehaald.

Om 0.00 uur(28-07) de nieuwe erin ,maar deze gaf aan"pas ongeldig" de oude pas weer terug erin en de boel draaide weer als vanouds.

dus ik denk:het is tot en met 28-07.....

Net voor 02.00 uur kreeg ik wat achterdocht i.v.m die UTC +2 tijd en stopte op een parking,ik stond net stil om 02.00 uur en dat was maar goed ook;toen ik de handrem aantrok kwam de pas uit de gleuf en een melding op het display" pas ongeldig".

De nieuwe pas weer erin en deze werd toen wel ge-accepteerd,

Als je dus een nieuwe pas hebt en je zit s'nachts te rijden moet je echt net voor twee uur stoppen en een minuut na twee je nieuwe pas erin steken.

Dit geldt voor de zomertijd,in de wintertijd is dat dus 1 uur.

Als je slaapt hoef je niks te doen,je kunt er s'avonds je kaart uithalen,als je dat niet doet vind je m vanzelf de andere morgen uit de gleuf steken,de tacho gooit m er zelf uit.

Klein beetje verneukeratief allemaal,vandaar dat ik mijn ervaring met het ding hier even neergezet heb,doe er je voordeel mee.

Groeten Peter.

Ik rij wel zonder

Heb er nog eens niet

Ook niet nodig Want ik ben boven de 65 jaar

Ze zeggen dat je dan niet zo,n kaart nodig hebt

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden