[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Nieuwe digipas ervaring


europeaan

Recommended Posts

Ik rij wel zonder

Heb er nog eens niet

Ook niet nodig Want ik ben boven de 65 jaar

Ze zeggen dat je dan niet zo,n kaart nodig hebt

Huub

Waarom hebben ze op het bedrijf dan zo een pas ? Waarom hebben ze in de garage dan zo een pas ? Als iemand met een voertuig uitgerust met digitach aan het sturen is moet deze zijn pas inbrengen , bij controle kan alles dan gerechtvaardigd worden wie op welk ogenblik gereden heeft , rijden zonder kan beboet worden , rijden op iemand anders zijn pas kan ook een flink ticket opleveren . Het leven is gemaakt om te gokken , soms verlies je ook een keertje en dan kijk je zuur :ja:.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...
Ik kreeg info dat ik hem eerst moest inlezen op de zaak. Ik kreeg er ook melding op de display van de Digitag van de vrachtwagen.

Ik heb nog geen neuwe digi pas, maar dat lijk me sterk.

Moest je bij je eerste pas toch ook niet?

Belangrijk detail. Je oude pas word ongeldig, of je nieuwe geldig op UTC tijd, en NIET lokale tijd.

Dus 24.00 UTC wisselen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daarover informeerde de KIWA mij, toen ik mijn nieuwe pas kreeg. Helaas heb ik die brief bij het oud papier gemieterd post-3768-1394787641,6896_thumb.gif. En ja. Ik kreeg melding op de digitag. Dat met die UTC tijd heb ik niets nodig, daar ik hem er elke avond er uit trek en hem elke morgen hem er weer indoe (al is het de laatste tijd weer met ouderwetsche schijven...).

EDIT: Volgens mij gaat het om de bedrijfsgegevens die ingelezen moeten worden...?

Alle foutmeldingen VDO Digitach (Duits)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6 months later...
  • Forumlid
nou aangevraagd en eigenlijk binnen 3 weken in huis,maar wel 110 euries lichter,is dat een criminele organisatie ofzo..Is toch niet normaal meer...Voor zo'n dom plastic kut kaartje...:zegtniets:

Ik moest 121 euro betalen , dat is ook raar. Dat was wel eind januari / begin februari. Misschien is de prijs veranderd. Schijn in andere landen ook stukker goedkoper te zijn. Tussen de 40 en 80 euro. Verschilt per land.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 years later...
  • 11 months later...
  • Forumlid

heb ook een nieuwe ervaring met digipas.......

voorheen kwam dat ding gewoon met de post....

nu kwam ali mijn enveloppe brengen, met zo'n zwarte koffertje,

met lcd scherm.....waarop je mag tekenen. :D

waar die mijn id kaart instopt voor controle.....

 

ik vind het nogal omslachtig voor een bekeuring die je ze kunnen geven LOL

 

of zie ik het helemaal verkeerd  :confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Klopt helemaal, maar zorg wel dat je op dat moment stil staat. Doe je dat niet heb je gelijk de melding rijden zonder kaart op de nieuwe pas staan.

Ik denk wel dat dat enigszins begrijpbaar is voor de controlerende instantie. Je moet je oude digipas toch nog bij je houden ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nu verloopt mij pas op maandag. Wat zouden jullie doen,gelijk de nieuwe er instoppen(waarbij je dan geen weekend rust kan invoeren?) of de oude er in doen en kijken wanneer die er uit gegooid wordt?

HIJ gooit je nieuwe er gelijk uit als de oude nog niet verlopen is.

Wat jij wilt gaat dus niet.

Gewoon je oude laten zitten,die gooit hij er maandag on 0.00 uur UTC tijd vanzelf uit.

OF je oude pas er nu al uithalen,maandag de nieuwe erin en wekelijkse rust handmatig invoeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

vraagje: gooit hij je kaart er dan ook al uit als je toeval dan aan het rijden bent ???

Lijkt me raar

Geen idee hoe het zit...nog niet in verdiept (pas mijn 1e dgipas  ;) )

Ja,de kaart komt eruit en in het display word direct aangegeven"Pas ongeldig"( weet ik uit eigen ervaring,zie openingspost)

bewerkt door europeaan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn pasje zit een scheur in net onder de chip, pas verloopt op 27-09-2017. Na contact met kiwa werd geadviseerd om een nieuwe aan te vragen.Kon ik zaterdag mijn nieuwe pasje bij het postkantoor ophalen en nu blijkt dat er precies dezelfde begin en eind datum op staan , ik was er vanuit gegaan dat ik een nieuwe pas zou krijgen die gewoon weer 5 jaar geldig zou zijn.Mijn vraag kan ik dat pasje nu gewoon direct gebruiken of niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden