Spring naar bijdragen

Recommended Posts

  • Forumlid

Hallo allemaal, Wat mij opvalt is dat alle forumberichten voor de buschauffeur behoorlijk gedateerd zijn. Is er niets nieuws te melden of zitten er zo weinig collega's die iets met de bus te maken hebben. Ik heb sinds 2 maand de overstap gemaakt van de vrachtauto naar de bus en het was een van de betere beslissingen die ik ooit nam. Hoop wat te horen!!

Link naar opmerking
  • Forumlid

In het verleden postte forumlid Amadeus samen met Jaap Rotary inderdaad regelmatig iets over de buschauffeur. Van hun is toen indertijd de vraag gekomen of het forum hier iets mee kon doen.

Daarom zijn die forum onderdelen ook in het leven geroepen. In het begin is er inderdaad ook vrij veel door hun en anderen gereageerd. Maar dit is toch meer een forum voor de (vrachtwagen)chauffeur en hierdoor is er ook een beetje de klad in gekomen.

Vandaar dat er momenteel vrij weinig nieuwe topics gestart worden. Maar aangezien jij nu op de bus of touringcar rijdt, voel je vrij om dit topic te vullen met nieuwtjes, wetenswaardigheden of andere zaken. We zijn toch altijd nieuwschierig hoe het er in dat wereldje aan toe gaat.

Hendrik

Link naar opmerking
  • Administrators

Toevallig ben ik ook buschauffeur....

In 2008 de overstap gemaakt van zelfstandig ondernemer ( 1 wagen) naar buschauffeur.

Omdat het bedrijf waar ik werk nogal "apart" werk heeft zit ik ook af en toe op een truck/kipper/shovel/taxi en sneeuwruimer.

Waarschijnlijk zijn de omstandigheden in de busbranche toch anders dan in het goederen transport. Overvolle parkeerplaatsen zijn nu eenmaal geen probleem met een routebus.

Maar wat loon betreft denk ik dat we allemaal in een vergelijkbaar schuitje zitten.

We staan in de zelfde files.

Zitten ook met concurenten. Hier in Bergen komen in de zomermaanden BUSSEN vol met Zweedse buschauffeurs toeristen rondrijden. Deze zijn goedkoper dan Noorse chauffeurs.

Persoonlijk denk ik dat er in het "pendelwerk" ook zat misstanden zijn. Waarom die niet op het forum komen....? Vraag mij het niet.

Link naar opmerking
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden