[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

VOSA waarschuwt chauffeurs


Coen89

Recommended Posts

  • Forumlid

VOSA waarschuwt chauffeurs

De Britse wegtransport-inspectiedienst VOSA waarschuwt chauffeurs in een nieuwe campagne nooit een magneet te gebruiken.

Door een magneet op de versnellingsbak te plaatsen, registreert de digitale tachograaf in de meeste gevallen geen gegevens meer en dat is fraude.

De digitacho is een ongeliefd ding bij verreweg de meeste chauffeurs en sommigen komen in de verleiding een magneet op de versnellingsbak te plaatsen. Dit is een truc die bij iedereen bekend is, en waar in alle Europese landen hard op wordt gestraft. Groot-Brittannië is geen uitzondering.

Nieuwe campagne

Vanaf 8 augustus begint de VOSA met het uitdelen van folders waarin chauffeurs gewaarschuwd worden voor de gevolgen van het sjoemelen met de tachograaf en het gebruik van de magneet. De folders worden uitgedeeld in diverse talen.

"De afgelopen jaren is het aantal magneten op vrachtwagens schrikbarend gestegen", zegt Phil Stokes van de VOSA. "Eén op de zes doden op onze motorways is het gevolg van vermoeidheid. We weten allemaal waarom het zo gevaarlijk is om oververmoeid achter het stuur te zitten. Vermoeide bestuurders veroorzaken ongelukken, en mensen komen erdoor om het leven", aldus Stokes.

"Onze boodschap naar chauffeurs van alle nationaliteiten is: Laat je niet in de verleiding brengen."

Hoge straffen

"Chauffeurs moeten zich realiseren dat op het gebruik van een magneet een boete van maximaal 5.000 pond staat en twee jaar gevangenisstraf", waarschuwt Stokes.

In 2010 stuitte de VOSA op 438 gevallen van fraude bij het registreren van de rust- en rijtijden. Bij veel van deze fraudegevallen was er een magneet in het spel. De Britse Verkeersofficier van Justitie kan tevens de transportvergunning van Britse transportbedrijven intrekken, wat de afgelopen jaren een aantal keer gebeurd is.

tijdje terug een ier gepakt met een magneet erop. kreeg maar 500 euro. Tegenwoordig als je daar word gecontroleerd liggen ze al onder de autov voordat jij uit kunt stappen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als straks de nieuwe tachos komen met de 29sec regel, dan zal het gebruik van de magneet met (ik vermoed) 80-90% dalen. In deze gevallen wordt hij gebruikt om ff de auto een metertje te verplaatsen, als je bij een dock staat, of 's avonds op een parkeerplaats.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Als straks de nieuwe tachos komen met de 29sec regel, dan zal het gebruik van de magneet met (ik vermoed) 80-90% dalen. In deze gevallen wordt hij gebruikt om ff de auto een metertje te verplaatsen, als je bij een dock staat, of 's avonds op een parkeerplaats.

Dat wordt nog leuk, dan zie je chauffeurs die op vrijdag nog net binnen de 15 uur thuiskomen door een stop-go-stop-go stategie vanaf de pomp naar de thuishaven;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Als straks de nieuwe tachos komen met de 29sec regel, dan zal het gebruik van de magneet met (ik vermoed) 80-90% dalen. In deze gevallen wordt hij gebruikt om ff de auto een metertje te verplaatsen, als je bij een dock staat, of 's avonds op een parkeerplaats.
Dat wordt nog leuk, dan zie je chauffeurs die op vrijdag nog net binnen de 15 uur thuiskomen door een stop-go-stop-go stategie vanaf de pomp naar de thuishaven;)

Hoe gaat dat werken dan?????als je een verplaatsing maakt binnen 29 sec word je rust niet onderbroken,maar zodra je dan weer gaat rijden ?????? hoe zit dat dan?je kunt toch niet tot in t oneindige stop and go blijven doen???

Greetz Peter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Als straks de nieuwe tachos komen met de 29sec regel, dan zal het gebruik van de magneet met (ik vermoed) 80-90% dalen. In deze gevallen wordt hij gebruikt om ff de auto een metertje te verplaatsen, als je bij een dock staat, of 's avonds op een parkeerplaats.
het gebruik zal met 100% dalen. want op de nieuwe tacho kun je geen magneet meer doen. hij reageert niet meer op een magneet
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
het gebruik zal met 100% dalen. want op de nieuwe tacho kun je geen magneet meer doen. hij reageert niet meer op een magneet

Klopt stond een stukje over in de Truckstar van Juli. Door gegevens van de versnellingsbak en via de boordcomputer binnen te halen kun je een magneet niet gebruiken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Klopt stond een stukje over in de Truckstar van Juli. Door gegevens van de versnellingsbak en via de boordcomputer binnen te halen kun je een magneet niet gebruiken.

Moeten ze in alle E.U. landen doen

Zal er veel veranderen Niet alleen Hollandse chauffeurs Want die zijn over het algemeen nog netjes

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Moeten ze in alle E.U. landen doen

Zal er veel veranderen Niet alleen Hollandse chauffeurs Want die zijn over het algemeen nog netjes

Huub

Rustig, komt eraan. Zijn de nieuwe regels voor de nieuwe tacho"s ook bedacht in Brussel. Dus het is europees. Wanneer ze beginnen met die nieuwe tacho's weet ik zo niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...
  • Forumlid
Als je het niet zonder magneet kunt verdienen moet je lekker ander werk gaan zoeken. Met die nieuwe tacho heb je hem trouwens niet meer nodig, genoeg tijd om de auto te verplaatsen in je rust.

Probeer jij maar is je auto op de boot/trein te rijden binnen die minuutsregel!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Probeer jij maar is je auto op de boot/trein te rijden binnen die minuutsregel!!!!!!

Dat hoeft ook niet:

EG verordening 561/2006:

Artikel 9

1. In afwijking van artikel 8 mag, wanneer een bestuurder een voertuig begeleidt dat per veerboot of trein wordt vervoerd, en op voorwaarde dat hij een normale dagelijkse rusttijd neemt, die rusttijd hooguit tweemaal worden onderbroken door andere activiteiten die niet langer dan één uur duren. Tijdens die normale dagelijkse rusttijd moet de bestuurder kunnen beschikken over een bed of slaapbank.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dat hoeft ook niet:

EG verordening 561/2006:

Artikel 9

1. In afwijking van artikel 8 mag, wanneer een bestuurder een voertuig begeleidt dat per veerboot of trein wordt vervoerd, en op voorwaarde dat hij een normale dagelijkse rusttijd neemt, die rusttijd hooguit tweemaal worden onderbroken door andere activiteiten die niet langer dan één uur duren. Tijdens die normale dagelijkse rusttijd moet de bestuurder kunnen beschikken over een bed of slaapbank.

Oke duidelijk, dan ga ik toch maar is nader navragen waarom ze hier zo huiverig zijn voor de digitacho straks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dat hoeft ook niet:

EG verordening 561/2006:

Artikel 9

1. In afwijking van artikel 8 mag, wanneer een bestuurder een voertuig begeleidt dat per veerboot of trein wordt vervoerd, en op voorwaarde dat hij een normale dagelijkse rusttijd neemt, die rusttijd hooguit tweemaal worden onderbroken door andere activiteiten die niet langer dan één uur duren. Tijdens die normale dagelijkse rusttijd moet de bestuurder kunnen beschikken over een bed of slaapbank.[/QU

http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2006:102:0001:0001:NL:PDF Dit is als het goed is de meest recente rijtijdenbesluit? dan ga ik hiermee aan de slag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dat hoeft ook niet:

EG verordening 561/2006:

Artikel 9

1. In afwijking van artikel 8 mag, wanneer een bestuurder een voertuig begeleidt dat per veerboot of trein wordt vervoerd, en op voorwaarde dat hij een normale dagelijkse rusttijd neemt, die rusttijd hooguit tweemaal worden onderbroken door andere activiteiten die niet langer dan één uur duren. Tijdens die normale dagelijkse rusttijd moet de bestuurder kunnen beschikken over een bed of slaapbank.

Men zegt hier op kantoor dat je in die toepassing NIET mag rijden met je auto, klopt dat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

je moet ze goed leren lezen.je mag je auto 2x verplaatsen om een boot of trein op of af te rijden.met een max van in totaal 1 uur.en die tijd mag je niet meerekenen als rust. je mag alleen de tijd die je stilstaat rekenen als rust.en dat moet in totaal 11uur zijn.de wettelijke dagelijkse rusttijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
je moet ze goed leren lezen.je mag je auto 2x verplaatsen om een boot of trein op of af te rijden.met een max van in totaal 1 uur.en die tijd mag je niet meerekenen als rust. je mag alleen de tijd die je stilstaat rekenen als rust.en dat moet in totaal 11uur zijn.de wettelijke dagelijkse rusttijd.
Het lijkt mij dat het juist daarvoor is. Ik zelf denk dat de meeste in de fout gaan met de elf uur rust= dus max 13 uur arbeidstijd.

Leo is mijn voor ;)

Klopt wat je zegt,John Sindaco wijst hier ook al op in een posting,die ik 1,2,3, niet terug kan vinden.

Je mag dus IN die normale dagelijkse rusttijd van 11 uur,dus geen verkorte van 9 uur ,twee maal een onderbreking hebben die bij elkaar 1 uur mag duren.

Die tijd dat je onderbreekt moet je natuurlijk wel bij die 11 uur optellen.

Als je bij aankomst in Harwich de tacho op rust zet,er op rijdt,,in Hoek eraf rijdt; moet je alles bij elkaar 11 uur + de tijd die je nodig hebt gehad om erop en af te rijden stilstaan.

Gr Peter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden