[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

wat hoort er in een vrachtwagen


nawm

Vraag

  • Forumlid

Onze camper is nu nog een vrachtwagen. Als hij klaar is wordt hij omgekeurd tot camper. Maar... wat moet een vrachtwagen in Nederland en Duitsland standaard aan boord hebben:

Veiligheidshesjes? Brandblusser en dan één of twéé? Verbandtrommel?

Het is voor mij 35 jaar geleden dat ik m'n rijbewijs gehaald heb, die wetenschap is een beetje weggezakt lol.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid
HOI,

Als de vrachtwagen straks omgekeurd wordt tot camper is het niet meer van belang wat er in een vrachtwagen aanwezig moet zijn, het is immers een camper geworden.

Wat er in een camper aanwezig moet zijn weet ik niet, maar ik ga maar even uit van de standaard dingen zoals, 1 of 2 brandblussers(2 of 12 kilo), gevaren driehoek, evt 2 gevaren lampen, hesjes (voor elk aanwezig persoon 1), reserve wiel plus krik, verband doos, 10 liter brandstof en een gsm om de hulp diensten te bellen.

Dat is het wel zo ongeveer denk ik, het probleem is een beetje dat elk land zijn eigen regels heeft.

Succes

Controleer voor vertrek dan gelijk even of de band goed op spanning is.

Je zal niet de eerste zijn die een half lege band wil gaan gebruiken als reserve wiel.:stom::stom::stom:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Mautkastje:ja: of kennis ervan hebben hoe je anders steeds maut moet gaan betalen

voor ieder persoon een veiligheid vestje, dus niet 1.

EBHO kist (inclusief een pipet om je oren uit te spuiten? maar dat hoorde ik vorige Zondag weer, schijnt in NL niet bekend te zijn:rolleyes:)

niet kleven, en de rest van het forum maakt je wel wijzer omdat hun er meer van weten dan ik:ok::ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Mautkastje:ja: of kennis ervan hebben hoe je anders steeds maut moet gaan betalen

voor ieder persoon een veiligheid vestje, dus niet 1.

Mautkast ben je niet nodig voor recreatie vervoer. En als het een vrachtwagen was, was het er 1 in de catergorie minder dan 12ton, ben je hem ook niet nodig.;)

[h=2]Niet-tol voertuigen[/h]

Volgens § 1, paragraaf 1 en 2 van de autosnelweg Toll Act (ABMG) zijn bepaalde voertuigen en voertuigcombinaties niet onderhevig aan tol. Deze omvatten:

  • Bussen,
  • Voertuigen van de strijdkrachten,
  • De voertuigen van de politie,
  • Voertuigen van de civiele bescherming en ramp noodhulp,
  • Voertuigen gebruikt door non-profit of liefdadigheidsorganisaties om humanitaire hulpgoederen vervoeren, die dienen om een ​​noodsituatie te verlichten,
  • Voertuigen van de brandweer,
  • Andere voertuigen van hulpdiensten,
  • Voertuigen van het Convenant,
  • Voertuigen die uitsluitend worden gebruikt voor straat entertainment en wegonderhoud diensten, waaronder straatreiniging en sneeuw verwijderen,
  • Voertuigen uitsluitend gebruikt voor doeleinden van kermis en circus-industrie,
  • Voertuigen die niet uitsluitend worden bepaald voor het vervoer van goederen worden nog steeds gebruikt voor dit doel.

Het moet duidelijk zijn dat motorvoertuigen bestemd zijn voor een bepaald doel. Met uitzondering van deze voertuigen om humanitaire hulpgoederen en voertuigen die niet uitsluitend zijn bestemd voor het vervoer van goederen vervoer worden nog steeds gebruikt voor dit doel.

http://www.toll-collect.de/mautsystem/tcrdifr002-7_befreiung.jsp;jsessionid=7CD9D278F6621017C1AD4A7FABC7CCFC.app02

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Mautkast ben je niet nodig voor recreatie vervoer. En als het een vrachtwagen was, was het er 1 in de catergorie minder dan 12ton, ben je hem ook niet nodig.;)

[h=2]Niet-tol voertuigen[/h]

Volgens § 1, paragraaf 1 en 2 van de autosnelweg Toll Act (ABMG) zijn bepaalde voertuigen en voertuigcombinaties niet onderhevig aan tol. Deze omvatten:

  • Bussen,
  • Voertuigen van de strijdkrachten,
  • De voertuigen van de politie,
  • Voertuigen van de civiele bescherming en ramp noodhulp,
  • Voertuigen gebruikt door non-profit of liefdadigheidsorganisaties om humanitaire hulpgoederen vervoeren, die dienen om een ​​noodsituatie te verlichten,
  • Voertuigen van de brandweer,
  • Andere voertuigen van hulpdiensten,
  • Voertuigen van het Convenant,
  • Voertuigen die uitsluitend worden gebruikt voor straat entertainment en wegonderhoud diensten, waaronder straatreiniging en sneeuw verwijderen,
  • Voertuigen uitsluitend gebruikt voor doeleinden van kermis en circus-industrie,
  • Voertuigen die niet uitsluitend worden bepaald voor het vervoer van goederen worden nog steeds gebruikt voor dit doel.

Het moet duidelijk zijn dat motorvoertuigen bestemd zijn voor een bepaald doel. Met uitzondering van deze voertuigen om humanitaire hulpgoederen en voertuigen die niet uitsluitend zijn bestemd voor het vervoer van goederen vervoer worden nog steeds gebruikt voor dit doel.

http://www.toll-collect.de/mautsystem/tcrdifr002-7_befreiung.jsp;jsessionid=7CD9D278F6621017C1AD4A7FABC7CCFC.app02

Dit klopt wel voor Duitsland,maar als T.S met zijn tot camper omgebouwde camion naar Oostenrijk wil zal hij toch de, daar verplichte, GO-BOX aan moeten schaffen:

http://www.asfinag.at/maut

Voor alle voertuigen boven de 3.500 kg.

Groeten Peter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Dit klopt wel voor Duitsland,maar als T.S met zijn tot camper omgebouwde camion naar Oostenrijk wil zal hij toch de, daar verplichte, GO-BOX aan moeten schaffen:

http://www.asfinag.at/maut

Voor alle voertuigen boven de 3.500 kg.

Groeten Peter.

Dat dan weer wel. Maar dit ging over Maut, dus nam aan dat dit voor DLD was.

Verder goed informeren bij de ANWB wat je in het buitenland verplicht bent bij je te hebben. Ieder land heeft zijn eigen regels.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Onze camper is nu nog een vrachtwagen. Als hij klaar is wordt hij omgekeurd tot camper. Maar... wat moet een vrachtwagen in Nederland en Duitsland standaard aan boord hebben:

Veiligheidshesjes? Brandblusser en dan één of twéé? Verbandtrommel?

Het is voor mij 35 jaar geleden dat ik m'n rijbewijs gehaald heb, die wetenschap is een beetje weggezakt lol.gif

1 Chauffeur minnimaal om vooruit te komen:banaan::banaan:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden