[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

geld


hreumer

Vraag

  • Forumlid

Kan iemand mij helpen? Ik heb 3 weken ja je ziet het goed bij een baas gewerkt maar niets op papier dat zo hij nog doen maar niet van gekomen.Ik heb de auto terug gegeven maar de cmr's heb ik nog want het is nu 2 weken geleden en hij zou mij elke week uitbetalen 1 week gedaan en de andere zou ik nog krijgen,maar niets he het gaat om een aardig bedrag,en hij zegt eerst de papieren en naar een paar weken betaal ik je nou daar trap ik niet in,wat kan ik nu nog doen om mijn geld te krijgen heb alles geprobeerd met deze baas maar niets en ben bang als ik die cmr's terug breng naar mijn geld kan fluiten want er staat ook niets op papier.Wie kan mij raad gegeven ik hoor het dan graag bedankt.:confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid
Kan iemand mij helpen? Ik heb 3 weken ja je ziet het goed bij een baas gewerkt maar niets op papier dat zo hij nog doen maar niet van gekomen.Ik heb de auto terug gegeven maar de cmr's heb ik nog want het is nu 2 weken geleden en hij zou mij elke week uitbetalen 1 week gedaan en de andere zou ik nog krijgen,maar niets he het gaat om een aardig bedrag,en hij zegt eerst de papieren en naar een paar weken betaal ik je nou daar trap ik niet in,wat kan ik nu nog doen om mijn geld te krijgen heb alles geprobeerd met deze baas maar niets en ben bang als ik die cmr's terug breng naar mijn geld kan fluiten want er staat ook niets op papier.Wie kan mij raad gegeven ik hoor het dan graag bedankt.:confused:

uhm Yougoslavie,se knokploeg nee geintje ben je lid van n bond dan zou ik het daar aankaarten

je kunt eventueel ook konakt opnemen met het VNB/FNV gratis telnr 0800225022 suc6 ermee

en laat tzt ff weten wat de mogelijkheden zijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Kan iemand mij helpen? Ik heb 3 weken ja je ziet het goed bij een baas gewerkt maar niets op papier dat zo hij nog doen maar niet van gekomen.Ik heb de auto terug gegeven maar de cmr's heb ik nog want het is nu 2 weken geleden en hij zou mij elke week uitbetalen 1 week gedaan en de andere zou ik nog krijgen,maar niets he het gaat om een aardig bedrag,en hij zegt eerst de papieren en naar een paar weken betaal ik je nou daar trap ik niet in,wat kan ik nu nog doen om mijn geld te krijgen heb alles geprobeerd met deze baas maar niets en ben bang als ik die cmr's terug breng naar mijn geld kan fluiten want er staat ook niets op papier.Wie kan mij raad gegeven ik hoor het dan graag bedankt.:confused:

Als jij die CMR's achterhoud blijf je s.w.s in gebreke,dat zal iedere jurist je kunnen bevestigen.

En betalingen komen nu eenmaal pas na een paar weken.

Ik vind het alleen vreemd dat die baas je per week betaald,dat is toch niet meer van deze tijd????normaal worden betalingen per maand of per vier weken verricht.

En dan is het meestal zo:de lopende maand en de overuren van de maand ervoor.

En als je bang bent dat je geld niet komt omdat er niks op papier staat zal dat voor de volgende keer voor jou een reden zijn om t wel goed op papier te laten zetten.leergeld betalen heet dat.

IK zou zo spoedig mogelijk die CMR's bij dat baasje zien te krijgen(hij heeft ze ook nodig om met zijn opdrachtgever te kunnen afrekenen) en hopen dat hij je gewoon betaald.

Groeten Peter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Als je met een digi pas heb gereden, dan zou ik bij een transportbedrijf die laten uitlezen, en die gegevens laten uitprinten.

Je pas registreerd ook de gegevens van de auto waar je mee gereden heb, en die auto is van hem.

Als je met schijven heb gereden, dan daar een copy van maken, en het orgineel bij hem inleveren. (Die hij verplicht moet bewaren)

Die cmr's zou ik maar zosnel mogelijk inleveren. want op dit moment heb jij je werk niet naar behoren gedaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Waarom kun je niet alsnog vragen of je (voormalige) werkgever wat op papier zet? Wat dat zou moeten zijn, weet jij dan waarschijnlijk beter dan ik. Ben zelf al een tijd niet meer in loondienst. Bijvoorbeeld een papier met datum begin in dienst treding en datum beeindiging en tevens loonschaal met zijn handtekening. Als je 'baas' dat weigert, dan kun je hem vragen of je eigenlijk wel ooit bij hem in dienst bent geweest. Zoniet, dan kun je de cmr's door de plee spoelen. Maar dan weet je zeker dat je je geld nooit zult krijgen, maar hij misschien ook de vrachtprijs niet, het ligt eraan wat hij met z'n opdrachtgever heeft afgesproken, of die een kopie cmr wil.

Maar sowieso verstandig, wat Kalakuski zegt, een kopie van de schijven of print van de digitach bewaren, dan heb je in ieder geval enig bewijs dat je daar gewerkt hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

@ JP Eastway,

Ik heb dit item afgelopen week ook al een paar keer doorgelezen. Ik denk dat we een paar belangrijke dingen missen om een goed advies te geven.

Inderdaad zoals Kalakuski reeds aangaf. Maar ik denk dat TS dat zelf ook wel zou kunnen bedenken. Net zo goed als wat ik zelf in ieder geval zou doen in zo'n geval: m'n gewerkte uren op een briefje schrijven van de dagen die gewerkt zijn en vragen om een handtekening daaronder van de baas of planner. Als je gewoon "on speaking terms" bent met elkaar kan dat toch niet te ingewikkeld zijn?

Maar ik mag aannemen dat iemand zelf wel zoiets kan bedenken. Mocht je eventueel met slaande ruzie al uit elkaar zijn gegaan, of je karwei bijvoorbeeld niet naar behoren hebben afgemaakt, tja .. dan wordt het allemaal al een stuk lastiger. Of misschien is die baas wel helemaal verkeer bezig geweest en heeft iets geroepen van: Je bekijkt het maar, je krijgt geen cent!

Maar dat is vaak zo moeilijk te beoordelen op zulke berichten. Je weet niet wat er precies aan de hand is. En dan is het moeilijk om (goede) raad te geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
het allerbelangrijkste in dit soort zaken is ervoor te zorgen dat jouw geen enkel verwijt kan worden gemaakt.

want alles wat je doet of niet doet, kan meegenomen worden in een eventuele rechtszaak.

het achterhouden van de cmr's is dan ook het domste wat je kunt doen, want gegarandeerd dat je straks verweten word, dat hij je niet kon uitbetalen omdat hij zonder cmr's geen factuur kan maken.

en zonder factuur ontvangt hij geen geld om jou vervolgens uit te betalen.

de rechter zal dit feit zeker meenemen in zijn beslissing :ja::ja:

maar hij kan ook van de cmr een kopie maken toch .

als die baas zegt hij heeft voor mij niet gewerkt .

hoe komt die dan aan die kopie ,van evt schijf cmr evt ritopdracht ,

ik zou alles wat ik heb een copie van maken ,hoe meer bewijs ,hoe sterker je staat .

gr piet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik vind het alleen vreemd dat die baas je per week betaald,dat is toch niet meer van deze tijd????.

Ahum................

Hier is dat normaal Peter..... vind dat eigenlijk ook veel beter.

In NL krijg je het loon na 4 weken, en dan vaak je overuren na 6 weken. Als het mis gaat, wat zo te lezen niet abnormaal is, ben je flink wat geld kwijt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Ahum................

Hier is dat normaal Peter..... vind dat eigenlijk ook veel beter.

In NL krijg je het loon na 4 weken, en dan vaak je overuren na 6 weken. Als het mis gaat, wat zo te lezen niet abnormaal is, ben je flink wat geld kwijt.

"Hier"is het wel de gewoonte Ibo,tenminste,zover ik weet doet iedereen dat.

Als dat niet zo is lezen we t hier wel op het forum,dat zal een minderheid zijn die hun loon per week krijgen.

De gewoonte is;loon op het eind van de maand,tesamen met de overuren van de vorige maand,alleen met de overuren loop je een maand achter.

Europeanen :D:D:D zijn nou eenmaal een betrouwbaar soort mensen.

Groeten Peter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

het is toch ook normaal dat je een loonafschrift krijg.

nu kun je namelijk niet controleren of hij alles wel doet zoals het hoort.

de belasting betalen

pensioen afdracht

en alle sociale plichten die hij heeft.

zonder loonstrook heb je niets.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
En dan is het meestal zo:de lopende maand en de overuren van de maand ervoor.

Heb een werkgever gehad die betaalde op de donderdag in de vierde week

1000 euro voorschot, en in de eerste week van de nieuwe vierweekse

periode op woesdag had je de rest op je rekening inkl al je overuren.

Helaas ivm overname is alles anders, maar het kan wel zoals het bovengenoemde.

Alleen wat jij ""meestal'' noemt is er in de loop van de jaren ingesleten.

Nog iets langer geleden was het iedere vrijdagavond ( of zaterdag,s als je dan pas terug kwam)

gewoon effe 700 gulden contant in het handje vangen:D:D:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden