[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

VVD in de bocht.


edje

Recommended Posts

  • Reacties 167
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid
Ik heb ook adaptieve cruise control, maar bijna altijd uitstaan, kost bergen brandstof.

Ja, zoiets had ik ook al eens gehoord. Kan t weer, gaat ie als een gek trekken naar de ingestelde snelheid.

Vraagje: als je 'm uitzet, moet je dan weer zelf gas geven, of zet je alleen het 'adaptieve' deel uit??

-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoelang is dat inhaalverbod dan ongeveer Willem? In kilometers dan. Ik denk dat er veel langere bestaan in Europa..... :ja:

Uhh Herman, uit me hoofd, 54 of 56km aan een gesloten. nergens in Europa vind je zo'n lang stuk aan een gesloten inhaalverbod.

(Dat is wat ik uit de berichtgeving heeft begrepen) (Dat er nergens zolang, onafgebroken, inhaalverbod bestaat)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
HUH!!!!!

Je bedoelt het land met het langste inhaalverbod van europa?

Geen file's???? ooit wel eens in Denemarken geweest?

Ohja Arla.... Fijn bedrijf hé? Ooit wel eens geweest daar? of voor gereden? Vast niet.

Denen het grootste bagger volk van Europa. ohoh de Heren Chauffeurs. Heer en Meester voelen ze der eigen. Maar zodra ze in der eigen land zijn........ Bagger volk.

@Jij mag je eigen heel gelukkig prijzen met je "bekeuringje" Ik kan je hele andere verhalen vertellen. En niet zomaar eentje.

Als Nederlander kom je uit een tolerant land. Denk vooral niet dat dat overal zo is. Scandinavië lijkt mooi, maar komt hier nooit "vast" tezitten, want dat kan nog wel eens lelijk zeer gaan doen, en dat bedoel ik letterlijk.

Ik wil je bij deze alleen waarschuwen, Denemarken is een heel "gevaarlijk" land. Daar wil jij niet goed "fout zitten.

Geloof me, of ondervind het je zelf.

Rij nu ongeveer 4 jaar op Denemarken.....heb dan wel een redelijke beeld van Denemarken.....ik was ook erg gelukkig met me bekeuring(weet wat voor bonnen ze daar schrijven.....denk haast dat ze erger zijn als de fransen)maar dan weer het geluk dat ze niet vaak ermee bezig zijn:ok:ben in die 4 jaar nog nooit gecontroleerd en heb zelfs maar 1 keer een controle gezien...

Dat stuk bij Veijle valt ook wel mee(daar ben ik wel gepakt trouwens:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Uhh Herman, uit me hoofd, 54 of 56km aan een gesloten. nergens in Europa vind je zo'n lang stuk aan een gesloten inhaalverbod.

(Dat is wat ik uit de berichtgeving heeft begrepen) (Dat er nergens zolang, onafgebroken, inhaalverbod bestaat)

Zoals je kunt lezen bestaan er veel langere Willem. Het stuk Brenner - Modena bijvoorbeeld, met ook nog een heel stuk van max 60 km per uur!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
vind het argument van sommige dat het geen tijdwinst oplevert gelul. kom wel eens van de trein af uit engeland en dan naar almere. als je king of the road bent haal je het in 4.30uur. maar als je op de 27 al 80 moet rijden moet je je 45min gaan maken om vervolgens 10 min verder op je adres aan te komen. kan toch 20 min schelen 80 of 90. en wat te denken van bedrijven die de auto op 80 zetten. met versleten banden rijden ze maar 78

Dan ga je halvewege tog lekker een bakkie doen.

Half uurtje:D

Wat is een half uur op een mensenleven

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast schrootmalloot
Zoals je kunt lezen bestaan er veel langere Willem. Het stuk Brenner - Modena bijvoorbeeld, met ook nog een heel stuk van max 60 km per uur!

Weet niet hoe het nu is tussen Modena en Bologna,maar daar mocht je ook maar op bepaalde tijden inhalen,en als je door moet naar Rome ben je helemaal de sjaak...:mad:

Of is daar al wat nieuwe weg klaar...:confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast schrootmalloot
Dat is nog steeds een bouwput, met inhaalverbod uiteraard.

Dat schiet dan ook niet echt op...Weet wel dat ik het hier in Holland spuigzat ben op de weg,zat er eerst aan te denken om zo een dashcam aan te schaffen..Voor mezelf beter van niet ...:D Ja of ik moet zonder geluid opnemen...Wat ik op een dag mee maak,kan er boek mee vol schrijven...En dan word vervolgd...;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast schrootmalloot
:D Oke de titel heb ik alvast,nou als het me dan net zo vergaat als die chauffeur van ,van de Wetering uit Loosdrecht,dan ben ik miljonair ..Mmm fijn vooruitzicht..:D
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rij nu ongeveer 4 jaar op Denemarken.....

Mmm hebben wij wel eens koffie gedronken?

Denemarken... Het is dat ze in Duistland goedkoop bier hebben/verkopen, anders kwam ik er liever niet als wel.

Danmark, het klinkt als een ongeneeselijke ziekte.:ja:LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

is het zo erg!!!!?????

Als je die vraag persoonlijk aan mij stelt?

Dan ja. want een $%#^land/volk.

Ik werk bij zo'n "deense" firma.

Het zijn net Hollanders. Wat bij "hun" werkt, dat moet ergens anders ook maar zo werken. NOT!!!

De Heren chauffeurs voelen der eigen zo goed. Je kent ze vast wel? Maar terug in der eigen land. :hamer:

En commetaar dat ze kunnen leveren. :ja: dat ze het over der eigen arogantie hebben dat zien ze niet. :hamer:

Als je wil weten waar het in Nl met de toekomst heen gaat, kijk naar de Denen.

Ik heb zo'n Deense werkplek ingenomen. En "kwaad" dat ze er over zijn.LOL

Jaja Heren chauffeurs, je voelt je eigen toch zoveel beter. Nou :bey:

Hoeveel collega's heb ik? geen idee, schat rond de 300-400, en er werken nog 10(?) Denen. Voor een Deense firma, denk ik dan maar. kijk baggervolk, jullie hebben het begrepen. LOL

Er werken nog genoeg Denen voor de firma hoor. Maar dan wel als charter.

Ze krijgen netjes Deens betaald, maar zodra ze even niet meer nodig zijn. :bey:

Een Deen begon ooit wel eens tegen me dat "ik" zo goedkoop was. En dat hij zoveel meer verdiende.

Hij had helemaal gelijk. Brutto gezien. Toen ik echter even me mondje ging opendoen tegen heb, en hem eens vertelde hoe het brutto/netto in elkaar zat, druipte die snel af, met zijn "kut" salarisje. :bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik heb ook maar een poging gedaan. heeft ie in het weekend iets om te lezen.

Geachte mijnheer Aptroot.

Heb afgelopen week met verbazing geluisterd naar U verhaal om een totaal inhaalverbod in te voeren op snelwegen.

Blijkbaar heeft u zich lopen ergeren aan een inhaalmanouvre van een vrachtwagen.

Ik vind het prima hoor. maar U maakt een hoop fouten in uw verhaal.

Ten eerste vertelt U dat vrachtwagens zijn begrenst op 80-83 km per uur.

dit is niet correct, alle vrachtwagens zijn begrenst op 90 (europees besloten).

Verder verteld U dat er file's ontstaan door inhalende vrachtwagens, maar hoe kan het dan dat er op zondagmiddag file's staan?

Terwijl er geen vrachtverkeer op de weg is of een ongeval is gebeurd?

de gevolgen voor een totaal inhaalverbod zijn groter dan u denkt.

door dat we dan allemaal in een treintje rijden, rijdt de voorste 80, en de laatste een paar honderd meter daarachter 60 of minder.

Dat komt door invoegend verkeer, zelfs al laten de chauffeurs er een gat van 100 meter op de voorligger tussen. (dagelijkse praktijk bij inhaalverboden die er nu al zijn).

U vindt het vervelend om achter een vrachtwagen te rijden, die U niet voorbij kunt, omdat ie op de linkerbaan zit.

Wat denkt U van de chauffeurs die al dagelijks acter elkaar aan rijden momenteel.

Vanaf Tilburg tot aan Staphorst is momenteel in de spits al een inhaalverbod.

Als daar iemand 78 rijdt, dan is dat dodelijk vermoeiend om er achter te rijden.

Dan hebben we het nog niet eens over de extra uren die een chauffeur onderweg is, dan mag deze regering wel heel snel besluiten om er extra parkeerplaatsen bij te bouwen langs de snelwegen, want dan kunnen de meeste chauffeurs hun dagritten niet meer halen binnen de rijtijdenwet.

al rijden we 1 minuut te veel op een dag, dan kunnen we er 27 dagen later nog voor bekeurd worden.

En dan kan ik aan de franse gendarmerie wel uitleggen dat ik in een treintje reed maar niet mocht inhalen om zodoende toch 2 minuten eerder thuis te zijn, maar daar hebben ze geen boodschap aan, dan kan ik gewoon 1200 euro aftikken, dus ik denk dat inhalen en 300 euro boete dan goedkoper is. (ja soms moet je keuzes maken in het leven)

En onlangs is de snelheid op bepaalde stukken verhoogd naar 130 km per uur, 130 of 80, dat is wel een heel groot verschil vind u niet, u moet maar eens meerijden in een vrachtwagen, dan kunt u zelf voelen wat het met de truck doet als er een auto van 130 voorbij raast.

Iedereen is tegenwoordig vol van het milieu, waarom 130 rijden vraag ik mij dan af, is dit zieltjes winnen?

de beroepsgroep van chauffeurs is ongeveer 140.000 personen groot, ik denk niet dat u zich zeer geliefd maakt bij deze 140.000 mensen.

140.000 mensen die niet op de vvd stemmen zijn toch 2 zetels.

Dus of u zich nu zo geliefd maakt bij de chauffeursgroep, ik betwijfel het.

Waar u zich wel geliefd maakt is bij het volk, dat op het allerlaatste moment zich nog even voor de vrachtwagen de afrit af wil wurmen.

of middelvingers, omdat we niet zo snel zijn, nee gek he, als je totaal 40 ton weegt, goh je zal het maar over je heen gedenderd krijgen omdat je op het laatst toch nog perse er tussen wil bij een op of afrit.

Sommige automobilisten zijn dagelijks bezig met zelfmoordmissies op de snelweg.

en dit gebeurt dagelijks, niet 1 maar meerdere keren per dag.

U zei, uit oogpunt van veiligheid, nou meneer Aptroot, ik zie het dagelijks vanuit mijn cabine.

laptops op schoot onder het rijden, bellen, de krant lezen, sms-jes versturen, u zegt veiligheid, doe daar eerst maar eens wat aan.

of is dit weer een stunt om maar weer eens een week lang in het nieuws te zijn op tv of radio.

Gaat u zich maar eens echt inzetten voor de chauffeurs, en dan hebben we het over uitbuiting, te lage lonen (1400,- euro netto), frauduleuze praktijken van bedrijven, enz.

Ik nodig u van harte uit om maar eens een rit of een halve dag mee te gaan, u ogen zullen er van verbazing uitvallen (figuurlijk dan)hoe asociaal medeweggebruikers zich gedragen.

Met vriendelijke groet

Geachte heer

Dank voor uw mail.

Ik krijg heel veel reacties, de minimumsnelheid van 70 die ik voorstel onderschrijft iedereen, over het inhaalverbod wordt verschillend gedacht. Flink deel chauffeurs en transportondernemers tegen, anderen in grote meerderheid voor.

Ik verzamel nu alle reacties en bekijk dan hoe verder te gaan.

Met vriendelijke groet,

Charlie Aptroot

Lid VVD fractie

Tweede Kamer der Staten-Generaal

www.charlieaptroot.nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Een sympathieke reactie moet ik zeggen. Hij geeft aan wel degelijk rekening te willen houden met meningen die hij hoort. Maar zoals op flitsservice al te zien was: de meeste mensen zijn wel voor het inhaalverbod. Gewoon omdat er meer automobilisten zijn dan vrachtwagenchauffeurs.

Even off-topic: zou Willem al op zijn?:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast schrootmalloot
Geachte heer

Dank voor uw mail.

Ik krijg heel veel reacties, de minimumsnelheid van 70 die ik voorstel onderschrijft iedereen, over het inhaalverbod wordt verschillend gedacht. Flink deel chauffeurs en transportondernemers tegen, anderen in grote meerderheid voor.

Ik verzamel nu alle reacties en bekijk dan hoe verder te gaan.

Met vriendelijke groet,

Charlie Aptroot

Lid VVD fractie

Tweede Kamer der Staten-Generaal

www.charlieaptroot.nl

de beste man is een pain in the ass voor de normale VVD'rs..Mannetje is vreselijk mediageil..Maakt niet uit waarmee,als we maar scoren kunnen via de media...Het ene na het andere hersenspinsel komt los bij de man....En maar proberen te scoren...jammer joh...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

En we gaan lokaal:

DEN BOSCH - Op meer Brabantse wegen moet een inhaalverbod voor vrachtwagens komen. Dat vindt de VVD-fractie in Provinciale Staten.

Volgens de VVD gaan met name de snelwegen A2, A16, A58 en de A67 gebukt onder het grote aantal vrachtwagens dat eroverheen dendert.

De VVD wil Gedeputeerde Staten vragen of er niet in de hele provincie een algeheel inhaalverbod voor vrachtwagens kan komen.

Printen

Eerste publicatie: maandag 29 augustus 2011 - 19:41

Bron: Omroepbrabant.nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden