[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

VERN adviseert: Stop met rijden voor opdrachtgevers met Oost-Europese chauffeurs.


JWZ

Recommended Posts

Hoe slim jij bent boeit mij niet..echt.

Maar het is wel heel makkelijk dat iemand zich maar failliet moet laten gaan.... of dat zomaar gaat en dan ben je dus je hele hebben en houwen kwijt. Waarom neem jij niet gewoon ontslag...... neemt genoegen met niets en laat een ander werken?

Je vroeg het mij toch persoonlijk? Nou daar heb ik op geantwoord.

Als jij mij slim vind, nou dan mag dat. Bedankt dan.

Failliet gaan hoeven ze van mij niet. Men kan ook gewoon "optijd" stoppen.

En ja, ik spreek uit ervaring. Heb 3 dingen geprobeert, waar naar mijn idee geen geld in viel teverdienen. Voor mij niet, want er zijn andere die er goed geld mee verdienen.

Waarom moet ik ontslag nemen? Om een ander telaten werken zeg je. Lees dan eens wat ik schreef. Want ik heb dan wel geen otslag genomen, maar ik blijf wel thuis. Men belt me wel als men mij nodig hebbben. En vandaag belde ze.

Ik schreef ook, dat ik de werkgever niet "nodig" heb. Nodig tussen haakjes. Want ja, ik wil ook wel een beetje geld/pensioen/verzekering hebben.

Maar je gooit het lekker op de persoonlijke toer. Ook niet echt netjes he?

Maar uit je woorden maak ik wel op dat jij iemand ben die van maandsalaris naar maandsalaris leeft.

Maak mij niet uit, want je ben dan net zoals de massa. Echter leef ik een heel ander leven. Maar dat wist je waarschijnlijk al. :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Failliet gaan hoeven ze van mij niet. Men kan ook gewoon "optijd" stoppen.
Welke ondernemer heeft daar de middelen voor? geen grote en geen kleine dat is je al uitgelegd.

Onbetaald verlof nemen kan maar ook dan moet je wel de middelen hebben. Je werkgever heeft dan evengoed nog kosten van/aan je (verzekering bv) afdracht pensioen enz. Dat jij je zaakjes op orde hebt en de middelen daarvoor hebt, prima. Maar dat heeft natuurlijk lang niet iedereen.

De een zal wat langer zonder inkomen kunnen dan de ander maar die lossen samen het probleem niet op.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

De prijzen tussen grote en kleine bedrijven (charters) kan je eigelijk niet vergelijken, maar toch.

Een klein bedrijf zal praten over centen per km, een groot bedrijf zal praten over cijfers ver achter de komma.

een groot bedrijf praat niet ver achter de komma... die praten over vrachtprijzen met een verplicht afname van zoveel vrachten per jaar, en is het pallet werk bepaald de prijs per pallet, en met bloemen per kar...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welke ondernemer heeft waar de middelen niet voor? Sorry, maar nu snap ik je even niet.

Ondernemer, of iemand gewoon prive, als iets niet meer uit kan, dan kan je toch stoppen?

Als eigenrijder bv, je weet dat je voor de prijs waarvoor je rijd niet kan rijden. Blijf je dan rijden, of neem je je verlies en stop er mee. (Ja dat kost tijd)

Prive, als chauffeur bv, hoelang blijf je doorgaan? Nogmaals kopen via koop nu, betaal over 3 maanden, omdat je nu het geld niet heb.

Ik hoef niemand toch uitteleggen dat bijna half/heel Nederland aan elkaar gefinacieerd is.

Je gooit het laatste stukje niet persoonlijk om mij, maar ik begrijp dat je het over de Nederlandse situatie heb.

Voor een deel heb ik dat "probleem" hierboven al beschreven.

maar om persoonlijk tereageren. Ik woon niet meer in Nl, dat heeft voor een deel met deze "onzin" temaken. Want regelgeving is hier anders, en mijn werkgever heeft eigelijk "nul' kosten aan mij als ik thuis zit.

Om dan terug tevallen op mijn tijd in NL, en ja misschien ben ik slim, maar ik dek me eigen vooral goed in. Toen, dus toen ik in Nl woonde en werkte, had ik me eigen al ingedekt. Mijn pensioen/verzekering of wat dan ook, heb ik prive geregelt. Kost wat, maar over 40 jaar verdeelt vat het allemaal wel mee.

Je laatste zin is en mooie overdenking waard.:ja:

Nee, inderdaad, maar welke groep veroorzaakt nou bv de crisis?

Toch de groep die niet aan "slechte" tijden had gedacht, en nu in crisistijd de knip dicht houd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

een groot bedrijf praat niet ver achter de komma... die praten over vrachtprijzen met een verplicht afname van zoveel vrachten per jaar, en is het pallet werk bepaald de prijs per pallet, en met bloemen per kar...

Daarom schreef ik dacht ik ook, je kan het eigelijk niet vergelijken. :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En of ik nou slim ben, of "jullie" "dom" daar gaat het niet om.

Bijna 2 jaar geleden heb ik een topic geopend. lees het voor de grap eens. Er werd vanalles "beloofd" aan voornamelijk der eigen.

En posting 26 van mijn is misschien wel intresant.

http://www.chauffeursforum.nl/showthread.php?23620-uitgave-onderweg.&highlight=onkosten

Neem ik nog een biertje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Welke ondernemer heeft waar de middelen niet voor? Sorry, maar nu snap ik je even niet.

Ondernemer, of iemand gewoon prive, als iets niet meer uit kan, dan kan je toch stoppen?

Als eigenrijder bv, je weet dat je voor de prijs waarvoor je rijd niet kan rijden. Blijf je dan rijden, of neem je je verlies en stop er mee. (Ja dat kost tijd)

Prive, als chauffeur bv, hoelang blijf je doorgaan? Nogmaals kopen via koop nu, betaal over 3 maanden, omdat je nu het geld niet heb.

Ik hoef niemand toch uitteleggen dat bijna half/heel Nederland aan elkaar gefinacieerd is.

Je gooit het laatste stukje niet persoonlijk om mij, maar ik begrijp dat je het over de Nederlandse situatie heb.

Voor een deel heb ik dat "probleem" hierboven al beschreven.

maar om persoonlijk tereageren. Ik woon niet meer in Nl, dat heeft voor een deel met deze "onzin" temaken. Want regelgeving is hier anders, en mijn werkgever heeft eigelijk "nul' kosten aan mij als ik thuis zit.

Om dan terug tevallen op mijn tijd in NL, en ja misschien ben ik slim, maar ik dek me eigen vooral goed in. Toen, dus toen ik in Nl woonde en werkte, had ik me eigen al ingedekt. Mijn pensioen/verzekering of wat dan ook, heb ik prive geregelt. Kost wat, maar over 40 jaar verdeelt vat het allemaal wel mee.

Je laatste zin is en mooie overdenking waard.:ja:

Nee, inderdaad, maar welke groep veroorzaakt nou bv de crisis?

Toch de groep die niet aan "slechte" tijden had gedacht, en nu in crisistijd de knip dicht houd.

Gewoon zo door gaan. Wat jij denkt wat het beste is.

Veel begrijpen dat niet Want die denken. Het doen andere voor mij

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maakt niet uit hoe je het noemt. Meegaan met een stroming of iets proberen. Grote bedrijven doen net zo goed aan prijsverlaging om een klant te houden.

Voorbeeldje. Er was een bevrachtingskantoor in Groningen, die had meer als 100 tautliners aan de rit. Reden terug voor de Hershi in Hoensbroek naar de Eemshaven. 33 pallets frisdrank per trailer. Dat bracht Fl 18 per pallet op. Toen het een paar keer naar andere vervoerders was gegaan en ze het weer terug kregen bracht het nog Fl 13 op. Gewoon blijven rijden. Maar als je na 10.30 uit Hoensbroek vertrok kon je niet meer lossen. Dus het hele vrachtje bracht geen flikker meerop.

En zo gaat het met meer grote bedrijven. Stukgoedboeren net zo. Moet minimaal 18 meter in een 13.60 trailer. Waarom? Kan het met 13.60 meter niet meer uit?

mvg Eric :bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Maakt niet uit hoe je het noemt. Meegaan met een stroming of iets proberen. Grote bedrijven doen net zo goed aan prijsverlaging om een klant te houden.

Voorbeeldje. Er was een bevrachtingskantoor in Groningen, die had meer als 100 tautliners aan de rit. Reden terug voor de Hershi in Hoensbroek naar de Eemshaven. 33 pallets frisdrank per trailer. Dat bracht Fl 18 per pallet op. Toen het een paar keer naar andere vervoerders was gegaan en ze het weer terug kregen bracht het nog Fl 13 op. Gewoon blijven rijden. Maar als je na 10.30 uit Hoensbroek vertrok kon je niet meer lossen. Dus het hele vrachtje bracht geen flikker meerop.

En zo gaat het met meer grote bedrijven. Stukgoedboeren net zo. Moet minimaal 18 meter in een 13.60 trailer. Waarom? Kan het met 13.60 meter niet meer uit?

mvg Eric :bey:

verkeerde prijzen

verkeerde planning én verkeerde kijk op stukgoedmanagment....

maar goed.... wie ben ik om te oordelen...

k heb er in in Beusichem meer gekend die het dachten te kunnen...de naam lig op mn lippen, k moet me vreselijk inhouden die niet te noemen,...:zegtniets:

en de goeie planner die er geschikt voor was werd er uit gepest...

(sorry k heb niks tegen Rotterdammers, maar k heb hierdoor wel een hekel aan gekregen...net als aan de terminals...puur de KUTmentaliteit) en die mentaliteit overheerste de planning

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

mijn mening hebben jullie nu: de prijzen op de markt bepalen jullie zelf...zijn helemaal niet zo slecht...maar worden verziekt door een ander(Transporteur) , waardoor de chauffeur weer de dupe wordt, de prijzen bepalen jullie zelf om voor dat tarief te willen rijden...:rolleyes: meer kan ik er niet meer bij voegen...dat een staking noodzakelijk is weet ik wel..alleen is het niet toegestaan....NL is goed ingedekt betreff distributie...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Hoho (JVZ) nou moeten ze niet "zielig" gaan doen.Het zijn toch ONDERNEMERS die hebben toch een risico analise meegenomen?"Ondernemers", er zijn er genoeg, wat eigelijk verkapte loondienstchauffeurs zijn.Even hardop denken. Vrijdag ben ik bij ons op het hoofdkantoor. Even de baas bellen morgen voor een afspraak.Eens vragen of ik het lease contract kan overnemen, en van hun een tankpas mag gebruiken.Ohh en vragen of ik dan voor hun mag blijven rijden, maar dan wel met me eigen naam op de deur.:banaan:Antwoord zal denk ja zijn. Dan nog even en vergunning regelen. En yes, dan ben ik ook Ondernemer. :banaan::banaan::banaan::banaan::banaan::banaan:
Wacht ff: heb het niet over zielig en ook niet over verkapte loondienst eigen rijders. Ik schets slechts de situatie.-
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om met je laatste vraag tebeginnen, ja ik werk tegenwoordig in loondienst.

En wel om de reden dat ik nu makelijker geld verdien als toen ik ondernemer was.

Wat bedoelen we met "even" rustiger.

Is dat een maandje? Neem aan van niet. Nee ik bedoel in de tijd "nu" crisistijd. Een langer tijd dat het rustiger is, jaar/jaren achtereen.

Ik neem als voorbeeld een klein bedrijfje. 2 auto's zal ik zeggen. Met die 2 auto's rijd die charter voor 2 aparte klanten (grotere transport bedrijven. Bv een DHL en DSV)

Zodra het rustiger word, worden die bedankt door de klanten, en zit die zonder werk.

Het zou zeer prettig zijn, om het zo even tenoemen, als die ze auto's zou verkopen ja.

Maar dat doen ze niet, ze gaan opzoek naar ander werk, wat er "niet' is, want het is immers rustig.

U is ondernemer die charter werk doet?

Nee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Maakt niet uit hoe je het noemt. Meegaan met een stroming of iets proberen. Grote bedrijven doen net zo goed aan prijsverlaging om een klant te houden.

Voorbeeldje. Er was een bevrachtingskantoor in Groningen, die had meer als 100 tautliners aan de rit. Reden terug voor de Hershi in Hoensbroek naar de Eemshaven. 33 pallets frisdrank per trailer. Dat bracht Fl 18 per pallet op. Toen het een paar keer naar andere vervoerders was gegaan en ze het weer terug kregen bracht het nog Fl 13 op. Gewoon blijven rijden. Maar als je na 10.30 uit Hoensbroek vertrok kon je niet meer lossen. Dus het hele vrachtje bracht geen flikker meerop.

En zo gaat het met meer grote bedrijven. Stukgoedboeren net zo. Moet minimaal 18 meter in een 13.60 trailer. Waarom? Kan het met 13.60 meter niet meer uit?

mvg Eric :bey:

En als deze grote vervoerder, met groot klant portfolio, nou eens een retourvracht heeft geregeld waardoor de bezettingsgraad van het span verhoogd wordt en daarmee het vaste gedeelte in de kostprijs daalt. Dan kan ie voor de 2 verschillenden klanten ''onder de prijs rijden'' maar bij elkaar opgeteld toch 5 of 6 % overhouden. Maar verpest ie dan de markt of is hij ondernemer?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
En als deze grote vervoerder, met groot klant portfolio, nou eens een retourvracht heeft geregeld waardoor de bezettingsgraad van het span verhoogd wordt en daarmee het vaste gedeelte in de kostprijs daalt. Dan kan ie voor de 2 verschillenden klanten ''onder de prijs rijden'' maar bij elkaar opgeteld toch 5 of 6 % overhouden. Maar verpest ie dan de markt of is hij ondernemer?

Dat had deze dus niet, over heen en retourprijs gemiddeld genomen lag de prijs nog te laag. Er werd ook gezegd dat natuursteen naar Spanje of Italie pas een leuke prijs had vanaf 35 ton!!!!

Reed met een vracht oud papier naar bordeaux voor zeg 1,75 cent (florijnen tijdperk) en kon met een volle vracht rollen papier nog niet aan de 1,50 komen.... (gem. rit heen en terug en waren bijna geen lege of omrij km).

Dus die vlieger gaat in dit geval niet op, Vincent

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En als deze grote vervoerder, met groot klant portfolio, nou eens een retourvracht heeft geregeld waardoor de bezettingsgraad van het span verhoogd wordt en daarmee het vaste gedeelte in de kostprijs daalt. Dan kan ie voor de 2 verschillenden klanten ''onder de prijs rijden'' maar bij elkaar opgeteld toch 5 of 6 % overhouden. Maar verpest ie dan de markt of is hij ondernemer?

Volgens mij ben je niet goed bezig als je onder de prijzen gaat rijden. Wat er een keer af is komt er nooit meer bij. Op een gegeven moment moet je afscheid nemen van elkaar. Net als in een huwelijk waar het niet lekker gaat. Moet je omdat je niet meer van je vrouw houdt er een vriendin op na houden en zodoende en aan je gerak komen en je kinderen een scheiding besparen? Ben je dan een goede vader?

:confused:

mvg Eric :bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Denk dat er op den duur te veel "bevrachters" zijn. In de volksmond gezegd: 2 telefoonlijnen en een fax, achter bij moeders in de keuken. Investeringen hebben ze ( haast) niet. Ze romen de toch al lage prijzen af maar lopen zelf nauwelijks risico's.

De goede niet te na gelaten, maar zo lijkt het wel te gaan. En tegen de tijd dat er betaald dient te worden.........:bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden