[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Waterkoker 24V 20A


Heidekneuter

Recommended Posts

  • Forumlid

Hey collega's,

omdat ik steeds vaker moet overnachten, en smorgens een moord doe voor een bakkie leut..

heb ik besloten mezelf een waterkoker aan te schaffen voor wat koffie en soms wat cup-a-soup...

Alleen ik heb 'n klein probleem..

in m'n volvo heb ik een cigaretten aansteker die is 24 v - 10 A.

op de doos van me waterkoker staat: De cigarettenaansteker moet minimaal afgezekerd zijn met een 20A zekering.

In eerste instantie niet op gelet, je gaat er van uit dat het past...

Maar na een minuut, zekering d'r uit..

Nu heb ik er een 15 amp ingedrukt (is wel wat link uiteraard)..

toch vraag ik me af of hier geen andere mogelijkheid voor is...

bv. rechtstreeks van de accu trekken ofzo ?

Iemand tips ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
.

en kom nou niet met ja maar het is 24 volt en geen 220, 16 ampere is 16 ampere, daar hebben de volts geen invloed op.

Toch heeft het voltage er alles mee te maken; volt x ampere = watt

De waterkoker moet af gezekerd zijn op 20 amp,dwz dat de waterkoker 24 x 20 = 480 watt zal zijn,

Zou je eenzelfde waterkoker(400 watt) ,geschikt voor 220 volt nemen zou die maar op, 480: 220 = 2.18 amp te worden afgezekerd.

Dezelfde waterkoker maar nu op 12 volt moet minstens met 480:12 = 33 ampere worden af gezekerd.

Maar over een ding zijn we t wel eens:een waterkoker,of koffiezetter op de aansteker is (op z,n netst gezegd) niet verstandig.

Groeten Peter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...
  • Forumlid

hoi mannen,

Ik wil ook graag een waterkoker halen voor in de truck,heb aan de bijrijderskant een stopcontact zitten voor 12/24 volt met een normale aansluiting die je thuis ook hebt.

Maar de waterkokers worden met een sigaretenaansluiting geleverd,moet je er dan een tussenstukje voor gebruiken? weet iemand dat?

groetjes reinhard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden