[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

wat gaat dit wel niet kosten


stille Willie 57

Recommended Posts

  • Forumlid

Vorige week gehoord dat er 4 chauffeurs van een transportbedrijf uit het gelderse druten onlangs zijn bij een controle tegen de lamp liepen.

Wat was het geval:terug komend van hun rit hebben de chaufeurs nabij luxemburg hun chauffeurspas verwijderd uit de tacho en een andere erin gedaan.Bij een kontrolle op de A73 werden ze naar het controlle punt gedirigeerd.

Hier werd duidelijk dat niet de betreffende chauffeur van de pas aan het rijden was.

Bij een uigebreider onderzoek bleek ook, dat de zoon van de directeur van het betreffende bedrijf in het bezit was van maar liefst 3 chauffeurs passen op zijn naam.

Vraag me af wat dit kan gaan kosten.

Ps. men vermoed dat de controlle instanties anoniem zijn getipt

bewerkt door stille Willie 57
spelfout
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 62
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid
Vorige week gehoord dat er 4 chauffeurs van een transportbedrijf uit het gelderse druten onlangs zijn bij een controle tegen de lamp liepen.

Wat was het geval:terug komend van hun rit hebben de chauffeurs nabij luxemburg hun chauffeurspas verwijderd uit de tacho en een andere erin gedaan.Bij een controle op de A73 werden ze naar het controle punt gedirigeerd.

Hier werd duidelijk dat niet de betreffende chauffeur van de pas aan het rijden was.

Bij een uitgebreider onderzoek bleek ook, dat de zoon van de directeur van het betreffende bedrijf in het bezit was van maar liefst 3 chauffeurs passen op zijn naam.

Vraag me af wat dit kan gaan kosten.

Ps. men vermoed dat de controle instanties anoniem zijn getipt

# Hoe heeft hij dat voor elkaar gekregen ... of twee ongeldige en een geldige?

Want hoe krijg je anders een nieuwe kaart? Die moet je aanvragen en dat kan alleen als je de andere als gestolen/verloren meld ...

En dan kan het zijn dat bij de derde aanvraag er een belletje is gaan rinkelen.... toch?

Dus hoezo anoniem getipt? Dat hoeft in dit geval geeneens zo te zijn.

Als beroepsgoederenchauffeur heb je namelijk ook een werkgeversverklaring = en dus sta je ergens genoteerd als zijnde werkzaam bij die bewuste werkgever. Kan zijn dat nu deze databases zijn gekoppeld en dus toegankelijk voor onderzoek === aantal dubbele chauffeurskaarten versus het bedrijf waar ze werken ...

Maar inderdaad ja .. het kan ook zijn dat de instanties zijn getipt ... maakt niet uit ze waren ZEER VERKEERD bezig en zullen daar nu voor op de blaren moeten gaan zitten!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik meen dat op de digi rijden van een ander zo'n € 1100 kost ... MAAR ook voor diegene van wie die kaart eigenlijk is!!!!

Even gaan zoeken in http://www.vallenduuk.nl/assets/files/tarievenlijst-atb.pdf

Naast een zware boete op het rijden met de kaart van iemand anders (of een ongeldige als verloren / diefstal gemelde kaart) wordt er natuurlijk ook nog een rekensommetje gemaakt voor wat betreft alle overtredingen over de afgelopen 28 dagen!!!

Bij een bedrijfscontrole die er m.i. zeer zeker gaat komen ... kunnen ze dacht ik nog verder terug kijken ...

Hou maar rekening met enige tientallen duizenden euro's .....

4 chauffeurs aangehouden ... waarvan in ieder geval één chauffeur met 3 bestuurderspassen!!!

De andere reden ook op de kaart van een ander .. ?

GROVE GROVE GROVE overtredingen zijn dat ...... niet alleen brengt men met dit soort toestanden de verkeersveiligheid in gevaar men doet ook aan oneerlijke concurrentie!!!

Ik kan alleen maar hopen dat de rechter hier een strenge straf op zal leggen ....

Zeker ook vanwege de fraude ==== om een nieuwe pas aan te kunnen vragen terwijl de looptijd nog niet verlopen is moet je immers melding hebben gedaan van diefstal/verlies van je pas!!!!

En dan kan het wel eens zijn dat het niet alleen bij een geldboete blijft ...................................

bewerkt door AngeliqueBS
boetebedrag aangepast naar 1100
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

4 chauffeurs aangehouden ... waarvan in ieder geval één chauffeur met 3 bestuurderspassen!!!

De andere reden ook op de kaart van een ander .. ?

Dat word dan lekker betalen, chauffeur rijdt op verkeerde kaart+ 2x de kaart van een ander bij zich als ik het dan zo bekijk. Omdat hij 2x een kaart bij zich heeft waar hij niet mee mag rijden. Of zit ik nu mis?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Hier enkele links naar vergelijkbare gevallen.

http://www.politiepersberichten.nl/rotterdam-rijnmond/bericht/?id=26726 boete tussen de 5 en 6000 euro

http://www.lokalepolitie.be/centrex/nl/actueel/netwerktacho1.html boete over meerdere gevallen 82.800 euro

http://www.ttm.nl/nieuws/id29092-miljoenenboete-dreigt-voor-transporteur.html boete 1.300.000 euro?

Dergelijke vergrijpen worden hard aangepakt, schijnbaar nog niet hard genoeg het gebeurd telkens weer.

Dit zijn andere bedragen tenminste, als ik het zo bekijk straks weer een bedrijf failliet ??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Hier enkele links naar vergelijkbare gevallen.

http://www.politiepersberichten.nl/rotterdam-rijnmond/bericht/?id=26726 boete tussen de 5 en 6000 euro

http://www.lokalepolitie.be/centrex/nl/actueel/netwerktacho1.html boete over meerdere gevallen 82.800 euro

http://www.ttm.nl/nieuws/id29092-miljoenenboete-dreigt-voor-transporteur.html boete 1.300.000 euro?

Dergelijke vergrijpen worden hard aangepakt, schijnbaar nog niet hard genoeg het gebeurd telkens weer.

ik neem even aan dat dit de boete voor het bedrijf is .

maar de chauffeur kan ook strafrechterlijk gepakt worden .

want dit is geen overtreding maar fraude en dat is een misdrijf .

dus dat word dus dokken .

gr piet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast schrootmalloot
ik neem even aan dat dit de boete voor het bedrijf is .

maar de chauffeur kan ook strafrechterlijk gepakt worden .

want dit is geen overtreding maar fraude en dat is een misdrijf .

dus dat word dus dokken .

gr piet

Ja dus weer een bv die ploffen gaat,want als je al zo bezig bent..Dan staat het water je al aardig aan de lippen...:zegtniets:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumlid
Dat word dan lekker betalen, chauffeur rijdt op verkeerde kaart+ 2x de kaart van een ander bij zich als ik het dan zo bekijk. Omdat hij 2x een kaart bij zich heeft waar hij niet mee mag rijden. Of zit ik nu mis?

ik ben benieuwd hoe ze die kaarten vinden. het lijkt mij niet echt van enig verstand getuigen als je de 2 andere kaarten in de buurt van de tacho hebt liggen..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dat word dan lekker betalen, chauffeur rijdt op verkeerde kaart+ 2x de kaart van een ander bij zich als ik het dan zo bekijk. Omdat hij 2x een kaart bij zich heeft waar hij niet mee mag rijden. Of zit ik nu mis?

Je mag zoveel kaarten van iemand anders in de auto hebben als je wilt,je gaat pas de mist in als er een in een der gleuven van de tachograaf gaat en als die persoon niet in de auto aanwezig is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als beroepsgoederenchauffeur heb je namelijk ook een werkgeversverklaring = en dus sta je ergens genoteerd als zijnde werkzaam bij die bewuste werkgever. Kan zijn dat nu deze databases zijn gekoppeld en dus toegankelijk voor onderzoek === aantal dubbele chauffeurskaarten versus het bedrijf waar ze werken ...

Om een chauffeurskaart te kunnen aanvragen hoef je niet over een werkgeversverklaring te beschikken hoor,iedereen die een rijbewijs heeft om een tachograafplichtige (C-E of D-E ) auto te besturen kan zo n ding aanvragen.

Chauffeurs die werkzaam zijn in het "eigen vervoer" kennen het verschijnsel werkgevers verklaring niet maar moeten wel over een chauffeurskaart beschikken.

Groeten Peter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hulde aan de controlerende instanties!

Dit soort praktijken is gewoon concurrentie vervalsing pur sang.

Meteen doorgeven bij NIWO. 1 van de 3 eisen voldoet deze flapdrol niet meer aan:

Betrouwbaarheid.

Maar ja, hij zal inderdaad z'n nieuwe BV al wel klaar hebben, met daarin al de lease-contracten overgenomen.

Wat ik niet snap: welke chauffeur werkt hier aan mee? Sorry, maar dan ben je in mijn ogen als chauffeur net zo fout bezig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Hier enkele links naar vergelijkbare gevallen.

http://www.politiepersberichten.nl/rotterdam-rijnmond/bericht/?id=26726 boete tussen de 5 en 6000 euro

http://www.lokalepolitie.be/centrex/nl/actueel/netwerktacho1.html boete over meerdere gevallen 82.800 euro

http://www.ttm.nl/nieuws/id29092-miljoenenboete-dreigt-voor-transporteur.html boete 1.300.000 euro?

Dergelijke vergrijpen worden hard aangepakt, schijnbaar nog niet hard genoeg het gebeurd telkens weer.

trouwens ook opmerkelijk de laaste zinin het 2de artikel:

Bijna 1 op 2 van de gecontroleerde chauffeurs was aan het frauderen met de tachograaf.

vrij hoog gemiddelde:D al zeg ik t zelf...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hulde aan de controlerende instanties!

Dit soort praktijken is gewoon concurrentie vervalsing pur sang.

Meteen doorgeven bij NIWO. 1 van de 3 eisen voldoet deze flapdrol niet meer aan:

Betrouwbaarheid.

Maar ja, hij zal inderdaad z'n nieuwe BV al wel klaar hebben, met daarin al de lease-contracten overgenomen.

Wat ik niet snap: welke chauffeur werkt hier aan mee? Sorry, maar dan ben je in mijn ogen als chauffeur net zo fout bezig.

Dit hele topic gaat over een horen zeggen verhaal. Er word hier misschien een bedrijf wel vals beschuldigt. Maar dat terzeide.

Wie zegt dat die chauffeurs donderdag om 19.00 niet aan der uren zaten, toen 11 uurtjes hebben gemaakt, en vrijdagmorgen om 06.00 weer zijn gaan rijden.

(De 2x 10rijuren al gebruikt hebben) en daardoor vrijdag om 16.00 uitgereden waren.

Als er een tweede pas in de auto ligt, ga ik ook die laatste 4,5uur naar huis toe hoor.

Om 20.30 bij moeder de vrouw thuis. Jij zal misschien eerst je uren nog een keer maken, en Zaterdag om 03.00 de auto aanslingeren, en om 07.30 thuis komen.

Een ander voorbeeld. Jij komt 15 min rijtijd tekort om thuis tekomen. Rij jij door, met het risico om de komeden 28dagen daarvoor bekeurt teworden? Of ga jij eerst nog een keer je uren maken?

Of zou je, als je die mogelijkheid heb, een andere pas gebruiken?

Ik heb een tweede pas, en schaam me eigen er niet voor om dat gewoon op internet teschrijven. Ik gebruik die pas ook wekelijks. Ik leen hem zelfs uit als iemand hem nodig heb.

Ik ben zelfs bezig met een derde pas. Want dan kan ik het nog veel beter goed liegen als dat ik nu al doet.

Met de auto die ik nu heb kan ik geen magneet meer gebruiken, teminste niet zomakelijk als het met me oude auto was. De klok kan ik nog wel uitkrijgen, maar een tweede pas werkt makelijker.

Jij zal me nu misschien een klootzak vinden. Dat mag je vinden. Maar ik heb al jaren geen bekeuring meer gehad. En mijn werkgever door mij ook niet.

En ik rij elke controle lachend in. De instantie's zien graag chauffeurs zoals mij. Ik hou me eigen teminste netjes aan de regels. Zo ziet het er iig uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Niet helemaal waar; de eigenaar van de kaart die toevallig in jouw auto zwerft "stelt jou wel in de gelegenheid tot frauderen". En dat is op zich al strafbaar.

Kan hem een bekeuring opleveren van zo'n 1100 euri als ik me niet vergis.

Wanneer jij die pas ook daadwerkelijk gebruikt krijg je ook een soortgelijke bekeuring. Met daarbovenop natuurlijk nog het boetebedrag voor de teveel gereden of gewerkte uren.

Als ik een lading beton ijzer vervoer ben ik in de gelegenheid daar een stuk vanaf te zagen,er een punt aan te slijpen en daarmee iemand te vermoorden en ben dus strafbaar ????????

Bedoel je dit zo ongeveer Rob?:eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek:

Zolang ik een ander z'n kaart niet daadwerkelijk in die tacho steek en daar gegevens op laat zetten door t apparaat ben ik niet strafbaaar hoor,dat zopu wat zijn dan;

in de toekomst word de binding chauffeur-auto steeds minder,dan zou men iedere keer als men op een auto stapt deze helemaal moeten doorzoeken op bestuurderskaarten.

Gr Peter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden