[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Opsnijden m&s banden


Marotrans

Recommended Posts

  • Forumlid
bij een oude werkgever van mij kwam een nieuwe monteur werken .

wou opgesneden banden op de stuuras leggen .

heb geweigerd om weg te gaan ,gingen dus wel nieuwe onder .

is wel dik 25 jaar terug hoor .

maar hoe zit dat nu met de kwaliteit banden van nu ?

ik denk als ik nog zou rijden deed ik het nog niet .

gr piet

OP de vooras NOOIT hoor piet,groot gelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat hele opsnijden vind ik gewoon het verlengen van een probleem, je kan beter gewoon een nieuwe verse band eronder gooien. Bij ons in de werkplaats worden banden ook nooit opgesneden, zijn ze door hun profiel heen (en soms zelf zo ver tot je de staaldraden er doorheen ziet) dan gaat er gewoon een nieuwe onder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat denk ik ook dat dat het grootste probleem is Freddie als het goed gebeurt zal er geen probleem zijn, het zelfde is met coverbanden vroeger werd er alleen een nieuw loopvlak er op geplakt tegenwoordig word een oude band gecontroleerd en af gefreesd en word er een nieuwe laag van hiel tot hiel over heen gevulkaniseerd en tegelijk in de mal komt er nieuw profiel in.

Deze banden zijn dan weer als nieuw en zijn net zo betrouwbaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
kijk eens marotrans of er ook op de band "regroovable" staat.

Yep, staat er op!!

En in dat Michelin'boekje' van Easyrider (http://www.autotrekas.lt/files/michelin_tech_katalog.pdf) op blz. 15 staat de band waar het om gaat: XDA 2+ ENERGY.

En exact volgens dat plaatje zijn mijn banden ook opgesneden, die blauwe lijnen:ja:

Dus theoretisch zijn ze volgens de regels bewerkt, en zijn het nog steeds M&S banden. Maar praktisch...

Maarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Probeer jij eerst maar eens zover te komen ,dat ze je ouwe noemen.

LOLLOLLOLLOLLOL

Gr Peter.(nog n ouwe):D:D:D

Nou, dat overkomt me toch al redelijk vaak.

Pas nog, sta ik even in de kroeg, zie ik daar een leuk meisje staan, jaartje of 18 of zo. ik dacht die kan wel wat hulp gebruiken, dus ik stel der voor dat ik haar wel een beetje ervaring wil opdoen.

Zeg ze, rot op ouwe lul. :ja:

De jeugd van tegenwoordig......:stom:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De winter staat weer voor de deur, en ik ben blij dat wij alleen op covers rijden (trekas, en sleepas)

Iemand die verleden jaar voor de winter nieuwe winterbanden heeft gehad, mag deze winter op half versleten winterbanden de winter door.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
De winter staat weer voor de deur, en ik ben blij dat wij alleen op covers rijden (trekas, en sleepas)

Iemand die verleden jaar voor de winter nieuwe winterbanden heeft gehad, mag deze winter op half versleten winterbanden de winter door.

Ja Willem met die rijstijl van jou. Geintje, ik weet dat je meestal zwaardere vrachten heb als ik. Maar ik heb op m'n winterbanden nu een winter gereden. Nieuw waren ze dacht ik 18 mm profiel, en d'r zit nou nog iets van 15 mm op. Dus dat moet vast nog wel een winter kunnen. We rijden niet allemaal met dikke vrachten door Noorwegen he.

En wat moest jij trouwens aanpappen met zo'n jong ding van 18???

Was die Zweedse verpleegster voorgoed op de bus gestapt dan? Dat risico zit / zat er wel in als je ons meer aandacht geeft dan haar. Sorry m'n smileys doent niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok JP van 18mm naar 15mm. Aanstaande winter ga je dan van 15mm naar 12mm. en de winter daarop van 12 naar 8mm. en de winter daarop van 8 naar 4mm. dan moet je gaan opsnijden hoor. ;)

heb je weer 8mm, kan je weer een winter door tot 4mm, en daarna kan je.... ohnee, haha dan is je auto op, en koop je een nieuwe. haha wel gaaf als je winterbanden langer meegaan als je auto. :p

Hallo ik kwam eens praten over een nieuwe auto. ohh zit u aan de kilometers? nou nee, ik rook niet, maar de banden raken op. :D:ok:

Maar ja ik praat idd over "ons" werk. het voordeel van covers is, ze gaan maar 1 winter mee. en onze winters zijn lang. maar met normaal gebruik halen we dan rond de 100.000km. sommige collega's die nogal fanatiek met de retarder werken, zijn de banden na 60.000 al helemaal glad. (de cover dus)

wat ik met die 18 jarige moest? nou eigelijk niks. maar ik ben niet teberoert iemand tehelpen. en een 18 jarige denkt wel veel teweten, maar als ietsje oudere weet je dan toch weer meer.

ik dacht laat ik eens iets van mijn ervaring overbrengen naar haar. vrijwillig he.

maar eigewijs als ze zijn he, leren ze het liever op de harde manier, terwijl ze het zelfde kan leren op en zachte manier. :p

zeer zal het toch wel doen, maar ik denk liever zachtjes zeer als hard zeer.:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nou Willem het verbaasde mij eerlijk gezegd ook, dat er na een winter nog zoveel profiel op zit. Maar misschien waren ze nieuw wel meer dan 18 mm. Maar ik koop ze in principe voor 2 winters en een zomer. De rest is winst. In de zomer slijten ze trouwens wel heel erg hard. Als het eens een keer 30 gr. is met 22 ton erop dan liggen de rubberdeeltjes los op de band. Zoiets als dat je je 2 weken niet gewassen hebt en dan over je huid wrijft:(.

En wat dat meiske betreft, die zal wel gedacht hebben, ik wil het best leren op een ouwe fiets maar dan moeten wel de banden hard zijn:D.

(blijf ik toch nog een beetje on-topic).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Willem het verbaasde mij eerlijk gezegd ook, dat er na een winter nog zoveel profiel op zit. Maar misschien waren ze nieuw wel meer dan 18 mm. Maar ik koop ze in principe voor 2 winters en een zomer. De rest is winst. In de zomer slijten ze trouwens wel heel erg hard. Als het eens een keer 30 gr. is met 22 ton erop dan liggen de rubberdeeltjes los op de band. Zoiets als dat je je 2 weken niet gewassen hebt en dan over je huid wrijft:(.

En wat dat meiske betreft, die zal wel gedacht hebben, ik wil het best leren op een ouwe fiets maar dan moeten wel de banden hard zijn:D.

(blijf ik toch nog een beetje on-topic).

Wat is trouwesn een winterband? er zijn netzoveel winterbanden als vrouwen.

Je rijd er op, maar de een rijd toch anders als de ander.

Ik wil een winterband die zuigt. een ander heeft misschien graag een winterband die veel opneemt, maar weinig geluid maakt.

Jp jij en ik doen heel verschillend werk. dat vraagt om een hele andere band.

Jij wil een band om het gezellig tehouden tegen redabele kosten. ik wil een band die doet wat ik wil,en dat mag wat kosten.

Over dat 2 weken niet wassen heb ik geen ervaring. :D

Maar ik rij geen rusland he.

Ze hebben er wel lekkere wijven als ik op internet kijkt. :p

uhh johan. het lig aan de instelling he. mss hangt die iets naar beneden, maar als ze maar hard genoeg blaast, word die vanzelf hard.

een bijna volle band opblaasen is leuk, maar je haal meer LOL om een half lege band op spanning tekrijgen.:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Wat is trouwesn een winterband? er zijn netzoveel winterbanden als vrouwen.

Je rijd er op, maar de een rijd toch anders als de ander.

Ik wil een winterband die zuigt. een ander heeft misschien graag een winterband die veel opneemt, maar weinig geluid maakt.

Jp jij en ik doen heel verschillend werk. dat vraagt om een hele andere band.

Jij wil een band om het gezellig tehouden tegen redabele kosten. ik wil een band die doet wat ik wil,en dat mag wat kosten.

Over dat 2 weken niet wassen heb ik geen ervaring. :D

Maar ik rij geen rusland he.

Ze hebben er wel lekkere wijven als ik op internet kijkt. :p

uhh johan. het lig aan de instelling he. mss hangt die iets naar beneden, maar als ze maar hard genoeg blaast, word die vanzelf hard.

een bijna volle band opblaasen is leuk, maar je haal meer LOL om een half lege band op spanning tekrijgen.:D

ach willem schei nou eens uit .

bij jou is het gewoon een .''een lelijke eend op twee lekke banden '':D

gr piet:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is dat niet iets wat Bij Mercedes Weggegooid is.:D

Dat zou kunnen.

Ik was vandaag even met een collega opstap. Zijn Mercedes word op dit momtent gemaakt. lekte iets van olie. Gaat iets van 3500Euro kosten.

Tja, dat kost heel mijn BMW niet.

Als ik Mercedes wil rijden, dan bel ik wel een taxi. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6 years later...

Hoi, aangezien ik opsnijder van beroep ben wil ik graag reageren. Persoonlijk zou ik banden alleen opsnijden voor gebruik in voorjaar/zomer. Tijdens de winter is er ook vraag naar maar dit zijn meestal bedrijven die financieel niet zo sterk zijn. De m & s code is nog steeds geldig. De hoeveelheid grip is echter zeer beperkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden