[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

rijden zonder pas erin


petra1

Recommended Posts

  • Forumlid

Ik kom 's avonds thuis en haal mijn pas eruit.

daarna wordt de auto voor dock geplaatst gelost, weggezet , weer voor dock gezet, geladen, en weer naar zijn parkeerplek gereden zonder een pas erin.

volgende ochtend moet ik op okee drukken voor het feit dat er zonder pas is gereden.

gelijk daarna gaat mijn pas er weer in.

wie is er verantwoordelijk voor het feit dat er wordt gereden zonder pas?

of wordt dit op korte afstand niet geregistreerd?

groetjes petra

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als ik het goed heb word jij hierop aangesproken, omdat jij de pas eruithaalt s´avonds, er mee gereden wordt, en jij de pas er weer induwt, bij een eventuele controle krijg je dus gewoon een bekeuring.

Wel zou je de tacho op out of scope kunnen zetten, dat betekent dat er op eigenterrein is mee gereden, daar waar de rijtijdenwet niet geld:

VDO Siemens:

Nadat je de pas eruit hebt gehaald:

1.Op het knopje met het pijltje naarboven 1x indrukken

2. Op het scherm komt nu te staan: Hoofdmenu kiezen,

3. Nu druk je op OK

4. Je blijft nu op het knopje met het pijltje omhoog drukken totdat er staat: Invoeren voertuig.

5. Je drukt op OK

6. Nu komt er te staan: OUT Begin.

7. Je drukt op OK en OUT of scope is geselecteerd.

8. Nu ga je van het menu af.

9. Als je het goed hebt gedaan staat er nu OUT linksonder in het scherm.

Voordat je de pas er weer in doet:

ER STAAT NU WEL RIJDEN ZONDER KAART OP

1.Op het knopje met het pijltje naarboven 1x indrukken

2. Op het scherm komt nu te staan: Hoofdmenu kiezen,

3. Nu druk je op OK

4. Je blijft nu op het knopje met het pijltje omhoog drukken totdat er staat: Invoeren voertuig.

5. Je drukt op OK

6. Nu komt er te staan: OUT Eind.

7. Je drukt op OK en OUT of scope is afgesloten.

8. Nu ga je van het menu af.

9. Als je het goed hebt gedaan is OUT nu verdwenen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

voor je sóchtends van start gaat ,moet je even een printje uitdraaien van voertuig (printen voertuig)

dan staat daar de fout/overtreding op ,en dan je pas er in duwen, kan je altijd aan een controlerende instantie laten zien dat jij nix fout heb gedaan

als je je pas er meteen in doet ,komt de fout/overtreding op je pas te staan

mvg pieter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Voordat je de pas er weer in doet:

ER STAAT NU WEL RIJDEN ZONDER KAART OP

1.Op het knopje met het pijltje naarboven 1x indrukken

2. Op het scherm komt nu te staan: Hoofdmenu kiezen,

3. Nu druk je op OK

4. Je blijft nu op het knopje met het pijltje omhoog drukken totdat er staat: Invoeren voertuig.

5. Je drukt op OK

6. Nu komt er te staan: OUT Eind.

7. Je drukt op OK en OUT of scope is afgesloten.

8. Nu ga je van het menu af.

9. Als je het goed hebt gedaan is OUT nu verdwenen.

Niet als je eerst de melding "rijden zonder kaart" wegdrukt met OK. Zelfde effect, minder moeite;)

Maarten

Out of scope verdwijnt zodra een bestuurderskaart word ingevoerd,en ,zoals maarten zegt,de melding" rijden zonder kaart "wegdrukken met OK ,dat is voldoende.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Als ik het goed heb word jij hierop aangesproken, omdat jij de pas eruithaalt s´avonds, er mee gereden wordt, en jij de pas er weer induwt, bij een eventuele controle krijg je dus gewoon een bekeuring.

Wel zou je de tacho op out of scope kunnen zetten, dat betekent dat er op eigenterrein is mee gereden, daar waar de rijtijdenwet niet geld:

VDO Siemens:

Nadat je de pas eruit hebt gehaald:

1.Op het knopje met het pijltje naarboven 1x indrukken

2. Op het scherm komt nu te staan: Hoofdmenu kiezen,

3. Nu druk je op OK

4. Je blijft nu op het knopje met het pijltje omhoog drukken totdat er staat: Invoeren voertuig.

5. Je drukt op OK

6. Nu komt er te staan: OUT Begin.

7. Je drukt op OK en OUT of scope is geselecteerd.

8. Nu ga je van het menu af.

9. Als je het goed hebt gedaan staat er nu OUT linksonder in het scherm.

Voordat je de pas er weer in doet:

ER STAAT NU WEL RIJDEN ZONDER KAART OP

1.Op het knopje met het pijltje naarboven 1x indrukken

2. Op het scherm komt nu te staan: Hoofdmenu kiezen,

3. Nu druk je op OK

4. Je blijft nu op het knopje met het pijltje omhoog drukken totdat er staat: Invoeren voertuig.

5. Je drukt op OK

6. Nu komt er te staan: OUT Eind.

7. Je drukt op OK en OUT of scope is afgesloten.

8. Nu ga je van het menu af.

9. Als je het goed hebt gedaan is OUT nu verdwenen.

dan ben jij denk ik nog nooit in het buitenland geweest. Daar word out of scope gewoon niet geacepteerd als je dat elke dag gebruikt. Je kunt in frankrijk nog zo goed frans lullen of in engeland engels maar daar krijg je gewoon een prent. Je kunt mischien iemand van kantoor vragen of die een pas heeft of die even de auto 1 meter wilt verzetten met zijn kaart erin dan staat het iig niet op je naam. Of naar de garage om ff de garage pas erin te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
dan ben jij denk ik nog nooit in het buitenland geweest. Daar word out of scope gewoon niet geacepteerd als je dat elke dag gebruikt. Je kunt in frankrijk nog zo goed frans lullen of in engeland engels maar daar krijg je gewoon een prent. Je kunt mischien iemand van kantoor vragen of die een pas heeft of die even de auto 1 meter wilt verzetten met zijn kaart erin dan staat het iig niet op je naam. Of naar de garage om ff de garage pas erin te doen.

Je denkt toch niet als ik koppeldienst heb, dat ik elke keer als ik een auto moet verzetten er een pasje in doe ??? Met een beetje geluk blijft het bij 30 auto's

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Je denkt toch niet als ik koppeldienst heb, dat ik elke keer als ik een auto moet verzetten er een pasje in doe ??? Met een beetje geluk blijft het bij 30 auto's

Snap dat het voor jou vervelend is maar voor een ander kan het nog veel vervelender zijn als je een dienstklopper hebt. Je zal je 24u rust hebben gemaakt en op de zaak je pas erin doen en zien dat iemand ff je auto hebt verplaats. Dan kunnen ze in het buitenland zeggen dat je je rust hebt onderbroken. denk dat je baas dan niet zo blij is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Snap dat het voor jou vervelend is maar voor een ander kan het nog veel vervelender zijn als je een dienstklopper hebt. Je zal je 24u rust hebben gemaakt en op de zaak je pas erin doen en zien dat iemand ff je auto hebt verplaats. Dan kunnen ze in het buitenland zeggen dat je je rust hebt onderbroken. denk dat je baas dan niet zo blij is.

De meeste trekkers rijden bij ons zowiezo 24 uur per dag. En het gebeurt elke nacht rond de zelfde tijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumlid

Sorry dat ik wat later inspring: maar je bent verantwoordelijk voor wat er jou kaart staat. Wat niet op de kaart staat maar wel in de tacho is niet voor jou rekening. Tenzij een heterdaadje natuurlijk( rijden zonder kaart of mat andermans kaart). De melding 'rijden zonder kaart' was voor de laatste gebruiker van de auto. Begin je dienst dus inderdaad het liefst met een schone lei. Verwijder alle meldingen en dan je kaart in de tacho.

Ide

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden