[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Wie herkent dit logo?


reining_life

Recommended Posts

de mevrouw ( het slachtoffer ) heb ik ook trouwens helemaal niet meer gezien in dit topic ?...

dat vind ik ook niet zo vreemd hoor, moet je die stompzinnige reacties een lezen, net alsof zij fout was:confused:

ze had het juiste forum gevonden om erachter te komen welk bedrijf zou kunnen zijn.

nee, dan komen er ineens een stal azijnpissers die in dit topic niks te zoeken hebben háár afblaffen.

dan zou ik ook snel wegwezen, ze krijgt toch geen antwoord op haar vraag, dus wat moet ze dan?

ik wordt ook afgezeken omdat ik op zoek ging naar dat logo, dus tja...

lekker forum hier:rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 166
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid
Nou ik vind je behoorlijk sneu als je een paard zo op stang wil jagen in een afgesloten hok op wielen, en als je dat wil doen, doe het dan bij een grote kerel van je eigen leeftijd...

Als ik was uitgestapt was het helemaal mis gegaan, dat paard staat op zn achterbenen, kan nergens heen (paarden zijn vluchtdieren die willen alleen maar weg voor het gevaar, die snappen er niks van). Dan was het misschien hetzelfde afgelopen als het filmpje hierboven........ Ik kon geen kant op, wilde mijn paard niet verder in gevaar brengen maar wilde hem wel vertellen wat er had kunnen gebeuren en of hij de volgende keer normaal wil doen. Heel normaal eigenlijk...............

Maargoed.....ben blij dat er zoveel chauffeurs zijn die het wel begrijpen..... of nouja, je hoeft een paard niet te begrijpen en weten wat ie doet als zoiets gebeurt, als je maar gewoon een meter afstand houdt is het al goed. En niet gaan lopen gassen als je stilstaat, en plakken. Want mijn paard en trailer zijn plat als jij er op knalt. En dan is het te laat.........

Waarom maakt je de achterkant van de trailer niet dicht?

Het lijkt soms wel of zoeen paard ook een oog in zen kont heeft.

Dan nog een paar oordoppen in die paarden #@% (hoofd) en opgelost

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ttssss broekie heeft ook net zijn rijbewijs, en zelfs daarvoor dacht hij als bijdehand te zijn.

jaja, beter bij de hand dan bij de voet, anders moet je bukken!

maar zomaar even uitstappen ken je ook je kop kosten, die lul weet toch dat hij bewust dat beest op probeert te fokken?!

had ie op minst maar de kleuter school gehad, dan ben je al heel wat in je ontwikkeling.

nee, zo'n eikel beschermen alleen maar omdat hij in een vrachtwagen rij, net zoals zovelen hier:stom:

dan moet je al die eikels maar in bescherming nemen? hou toch op met dat hypocriete gedoe!!

veel chauffeurs zijn nu eenmaal hufter, en dan heb ik het niet over een minderheid:hamer::hamer:

Wat maakt het uit hoelang iemand zijn rijbewijs heeft?

Kun je sneller uitstappen als je al 50 jaar je rijbewijs hebt?

Stap jij nooit even uit om verhaal te gaan halen als je eens afgesneden bent?

En misschien was het wel een oude koelmotor met opstartproblemen :D

Als je niet gaat vragen hoe het zit kom je er nooit achter.

En achteraf op een forumpje gaan lopen zeuren heeft ook weinig effect

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ik heb er weinig tot geen last van, een ex van mij hield gewoon 90KM aan, komt aardig overeen met 85KM op een LKW, hij is dan ook wel vrachtwagen chauffeur, maar dan nog.

ik kom ook nog steeds teveel caravans tegen die maat 75KM rijden, als er met een levend dier wordt gereden zou het nog wel eens zo kunnen zijn dat hij/zij gewond is, of om andere redenen niet harder gereden kan worden.

er zijn ook opa's en oma's die op een 80 weg niet harder rijden, daar heb ik dan weer wat meer irritatie bij.

met levende dieren particulier weet je nooit het hoe en waarom.

Rij jij eens met je luxe auto streep 80km, je zult zien dat een Tomtom 75km registreert

als werkelijke snelheid.

Daarom zijn de Ollanders de grootste sukkelaars ter wereld geworden:D

Kijk eens op die 80km wegen met veel camera,s (bv Den Bosch> Tilburg en andersom.

Vrachtwagens veelal op de cruise 80km p/u op de linkerbaan al die sukkelende luxe

auto,s voorbijrijdend en niet bang voor de flitscamera omdat ze gewoonweg niet te hard

rijden.

Dit is mede mogelijkgemaakt door de nederlandse overheid met op elke hoek een camera

om niets vermoedende voorbijgangers weer een paar euro,s uit de knip te plukken.

Ik vind het dan ook niet gek dat er veel mede (Luxeauto) wegebruikers over

S,herenwege sukkelen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Na wat heen en weer ge-PM met een ander forumlid en besproken hetgeen hier is voorgevallen wil ik bij deze mijn excuses aanbieden voor wat ik hier heb gezegd. Het eerste bericht was te agressief geschreven en daardoor zijn er veel irritaties gekomen. Ook de verdere verloop van de discussie is niet echt gegaan zoals het hoort, ik heb me door emoties laten meeslepen en je schrijft dingen vaak anders zoals je ze tegen mensen zou zeggen. Kortom, ik had gewoon mijn mond (of vingers) verder moeten houden. Excuses naar iedereen, en vooral de starter van dit topic. Het was allemaal niet persoonlijk bedoeld, maar meer als een vraag/irritatie waarom en hoe... Maargoed er valt nu niks meer aan te doen en laat het een leer voor de volgende keer zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
Na wat heen en weer ge-PM met een ander forumlid en besproken hetgeen hier is voorgevallen wil ik bij deze mijn excuses aanbieden voor wat ik hier heb gezegd. /KNIP/ Maargoed er valt nu niks meer aan te doen en laat het een leer voor de volgende keer zijn.

Netjes Kevin:ok:

Maarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Na wat heen en weer ge-PM met een ander forumlid en besproken hetgeen hier is voorgevallen wil ik bij deze mijn excuses aanbieden voor wat ik hier heb gezegd. Het eerste bericht was te agressief geschreven en daardoor zijn er veel irritaties gekomen. Ook de verdere verloop van de discussie is niet echt gegaan zoals het hoort, ik heb me door emoties laten meeslepen en je schrijft dingen vaak anders zoals je ze tegen mensen zou zeggen. Kortom, ik had gewoon mijn mond (of vingers) verder moeten houden. Excuses naar iedereen, en vooral de starter van dit topic. Het was allemaal niet persoonlijk bedoeld, maar meer als een vraag/irritatie waarom en hoe... Maargoed er valt nu niks meer aan te doen en laat het een leer voor de volgende keer zijn.

:ok:Netjes, das karakter tonen:ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Nou ja, hoe dan ook. Zoals KevinV8 schrijft: je komt hier op een chauffeursforum vragen voor info van een bedrijf waar een chauffeur werkt waar je boos op bent.

Lijkt mij ook niet de beste manier. Waarom zou ik m'n "collega" er aan gaan hangen?

Sorry, maar je weet niet wat er is voorgevallen. Misschien wou hij ook wel inhalen en dat mevrouw met de paardentrailer toen effe gas bij gaf.

Denk dat mevrouw beter een dashcam kan kopen net zoals Frans. Dan heeft ze bewijs op beeld, met kenteken erbij.

En ze maakt ook nog kans op een beloning van 10.000 euro als ze toevallig de "snelwegschutter" alias "luchtbuks-lul" weet te filmen en dat aanhouding tot gevolg heeft.

Ken een topic waar je mijn Collega wel aan de schandpaal hangt

Snap alleen niet dat iedereen zo fanatiek opzoek gaat.

Even met zn allen een bedrijf aan de schandpaal nagelen :hamer:

Ze zoekt alleen die "aso van een chauffeur". En wie weet het beter als dat bedrijf waar ze naar op zoek is.

En de meesten die hier lopen te zeiken en te fitten over paarden trailers hebben zelf nog nooit met zo'n ding gereden met 1 of 2 paarde erin. Maar ik weet het goed gemaakt met ze. Ze komen ff hierheen, gaan in de paarden trailer. Netjes de klep dicht (ook de bovenklep) en dan gaan we ff een stukkie toeren, en dan over Belgische wegen met een aardig gangetje. En ..........................dan bij elke stoplicht ff iemand met een open pijp erachter die lomp blijft gasgeven, daarna ff een stukkie laat bumperkleven achter de trailer. Dan wil ik ze na die rit wel ff horen, weten ze ook hoe een paard zich voelt.

Maar ja, wederzijds respect op de weg is tegenwoordig ver te zoeken. OOK onder sommige zogenaamde "collega's":mad::mad::mad::mad::mad:. Zodra ze een brulpijp en tig lampen hebben denken ze dat ze alles kunnen en mogen op de weg. Ik geef haar dus groot gelijk dat ze hem of haar dus hier via het CF probeert te vinden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ken een topic waar je mijn Collega wel aan de schandpaal hangt

Ze zoekt alleen die "aso van een chauffeur". En wie weet het beter als dat bedrijf waar ze naar op zoek is.

En de meesten die hier lopen te zeiken en te fitten over paarden trailers hebben zelf nog nooit met zo'n ding gereden met 1 of 2 paarde erin. Maar ik weet het goed gemaakt met ze. Ze komen ff hierheen, gaan in de paarden trailer. Netjes de klep dicht (ook de bovenklep) en dan gaan we ff een stukkie toeren, en dan over Belgische wegen met een aardig gangetje. En ..........................dan bij elke stoplicht ff iemand met een open pijp erachter die lomp blijft gasgeven, daarna ff een stukkie laat bumperkleven achter de trailer. Dan wil ik ze na die rit wel ff horen, weten ze ook hoe een paard zich voelt.

Maar ja, wederzijds respect op de weg is tegenwoordig ver te zoeken. OOK onder sommige zogenaamde "collega's":mad::mad::mad::mad::mad:. Zodra ze een brulpijp en tig lampen hebben denken ze dat ze alles kunnen en mogen op de weg. Ik geef haar dus groot gelijk dat ze hem of haar dus hier via het CF probeert te vinden

Zonder paarden trailer rijden over de Belgische"wegen"vind ik al een uitdaging!!!:D:D:D:D

En over brul pijpen en tig lampen,ooit weleens van het gezegde gehoor, "Zo als de waard is vertrouwd hij zijn gasten"

Ik denk dat beter een oproep kan plaatsen in de Tina of in het blad Anky!:D:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
...Maar ik weet het goed gemaakt met ze. Ze komen ff hierheen, gaan in de paarden trailer. Netjes de klep dicht (ook de bovenklep) en dan gaan we ff een stukkie toeren, en dan over Belgische wegen met een aardig gangetje.....Dan wil ik ze na die rit wel ff horen, weten ze ook hoe een paard zich voelt......

Goeie deal om het weer goed te maken!

We doen KevinV8 een aanbod wat hij niet kan weigeren;)

post-3215-1394784172,4516_thumb.jpg

(V8.... én in Belgie mag je wat harder met een aanhanger dan in NL Kevin....)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

We hebben weer veel bereikt.

Kevin weet dat hij af en toe ietsiepietsie rustiger moet reageren en tussen chauffeurs EN!! paardetrailerrijders zitten mensen die het af en toe niet begrijpen.

Als we op zo'n moment eens tot 10 tellen zijn we weer een stuk verder.

TS heeft in ieder geval bereikt dat we misschien na denken als we paarden tegenkomen in het verkeer,ook die beesten kunnen schrikken en onverwacht reageren.

Maar om hier een bedrijf te gaan lopen zoeken??

Kan ik ook wel 6 paardetrailercombinaties gaan zoeken die mij de afgelopen 2 weken hebben gehinderd...:zegtniets:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
In het,door mij,rood gemarkeerde heeft Kevin i.i.g. wel gelijk vind ik.

Stel:wij vinden uit van welk bedrijf dit logo is,en dan????? misschien heeft t bedrijf 500 auto,s (of meer) wie heeft t op z'n geweten?het bedrijf?/of een van de chauffeurs die met een(welke precies0 auto van hun reedt?????

En t hele verhaal:T.S. staat voor t stoplicht,de vrachtwaggel daar achter geeft gas zegt zij???Of was t de koelmotor die aansloeg? het logo op de tank?welke/de brandstoftank aan de zijkant of was t i.d.d een tankwagen.

Je ziet op wagens voor t vervoer van dieren altijd een bordje: pas op rijpaarden-veevervoer-vervoer van dieren(in Belgie),,,,

Wat moeten wij daar mee????je ziet t je neemt t aan...maar je kunt er niks mee,of wel dan??als ik bij een stoplicht kom en er staat al een paardentrailer ga ik daar achter staan,ik moet wel.

als dat paard daarin kwaad word en die trailer sloopt,wat ik dus in Alkmaar heb meegemaakt,`,,,,Wat moet ik daar dan mee,,

Het is wat anders met een bus,daar staat dikwijls 'personen vervoer" op ,of een logo met twee kinderen(zoals in Belgie en Frankrijk);dan weet je dat hiet evt kinderen uit kunnen stappen

,

Ik zou zeggen:vervoer dat paard dan niet,laat m lekker in zijn weilandje lopen,daar is ie voor geschapen.

Van teveel vervoeren worden sommige paarden spastisch,daar zit de lul dan bovenop,i.p.v. dat hij eronder hangt,zie je vaak bij politiepaarden:D:D

(ook in spanje (zonder hoofdletter dit keer) bij t stieren vechten zit er zo een lul op een geblindeerd ,spastisch paard

Gr Peter.

Enig idee waarom ze het paard vervoerde? Soms kan je niet anders dan het paard ergens heen brengen. Ik noem een voorbeeld: de kliniek, die komt niet naar je toe. Een dierenarts kan wel naar je toekomen maar soms zijn de ingrepen die gedaan moeten worden te ingewikkeld en moet dat paard daarheen.

de mevrouw ( het slachtoffer ) heb ik ook trouwens helemaal niet meer gezien in dit topic ?...

misschien toch de moeite niet meer waard ?

Vind je het raar met al die verwijten naar elkaar over en weer? Ik zou me ook terugtrekken als ik haar was. Lijkt wel een stel ruziënde kinderen.

Ik vind het van Kevin wel netjes dat ie z'n excuus aanbied want tijdens het lezen van dit topic begon ik ook aardig te koken. Je kan er misschien het nut niet van inzien dat ze op zoek is naar de desbetreffende chauffeur, maar aan de andere kant kan ik haar wel heel erg goed begrijpen.

Een beetje begrip naar elkaar over en weer scheelt zoveel irritaties en ruzies.

Waarom maakt je de achterkant van de trailer niet dicht?

Het lijkt soms wel of zoeen paard ook een oog in zen kont heeft.

Dan nog een paar oordoppen in die paarden #@% (hoofd) en opgelost

Enig idee hoe warm het wordt in zo'n trailer als dat dicht is? Zit geen luxe airco in ofzo. En ooit eens bekeken hoe ver een paard naar achteren kan kijken als ie z'n hoofd gewoon recht heeft? Mocht je interesse hebben, kijk maar eens op dit plaatje http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQOlneTSoc9sQ1QUhFtVE8M8Z2c0j0FOTR4Zo0pjYv_iHBf9JtgxA Dat lichtgroene is het blikveld wat ze hebben. Dus vergis je daar niet in.

Wat maakt het uit hoelang iemand zijn rijbewijs heeft?

Kun je sneller uitstappen als je al 50 jaar je rijbewijs hebt?

Stap jij nooit even uit om verhaal te gaan halen als je eens afgesneden bent?

En misschien was het wel een oude koelmotor met opstartproblemen :D

Als je niet gaat vragen hoe het zit kom je er nooit achter.

En achteraf op een forumpje gaan lopen zeuren heeft ook weinig effect

De ts schrijft toch dat hij expres gas zat te geven en bij het volgende stoplicht ook. Lijkt me stug dat een koelmotor zo'n lange tijd nodig heeft. En dan nog, dan ga je toch niet ongeveer in die trailer staan met je wagen. Het zijn en blijven vluchtdieren en een vrachtwagen is wel een heel groot monster als ze die op zich af zien komen.

Sommige mensen vinden het leuk om een paard op stang te jagen, want dan gaan ze steigeren en rennen, dat is "mooi" om te zien. Maar nadenken over de vreselijke gevolgen die eraan vast kunnen zitten doen ze niet!! :mad::mad:

Ik heb ook eens gehad toen ik nog paard reed. Een jongen op een scooter, en die kwam meerdere malen als een gek langs me gereden. Het scheelde dat dat paard daar totaal niet van onder de indruk was, maar als het een paard was geweest die daar wel van was geschrokken had dat heel verkeerd kunnen aflopen.

Wel vind ik, als je een paard hebt wat overal van schrikt en overal van op de vlucht slaat, dat je daar beter niet mee over straat kan gaan. Zeker niet in je eentje. Neem dan iemand mee met nog een paard wat daar niet van schrikt zodat het bange paard ervan leert. Want anders breng je het overige verkeer ook in gevaar, inclusief jezelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na wat heen en weer ge-PM met een ander forumlid en besproken hetgeen hier is voorgevallen wil ik bij deze mijn excuses aanbieden voor wat ik hier heb gezegd. Het eerste bericht was te agressief geschreven en daardoor zijn er veel irritaties gekomen. Ook de verdere verloop van de discussie is niet echt gegaan zoals het hoort, ik heb me door emoties laten meeslepen en je schrijft dingen vaak anders zoals je ze tegen mensen zou zeggen. Kortom, ik had gewoon mijn mond (of vingers) verder moeten houden. Excuses naar iedereen, en vooral de starter van dit topic. Het was allemaal niet persoonlijk bedoeld, maar meer als een vraag/irritatie waarom en hoe... Maargoed er valt nu niks meer aan te doen en laat het een leer voor de volgende keer zijn.

Ik denk dat je je een beetje teveel mee hebt laten slepen door de reacties. Dat doe ik ook wel eens, en dan ga je soms wat te ver. Shit happens.

Verder ben ik het vaak wel met jou gedachte eens. Alleen formuleer je ze een beetje minder netjes. Beetje de olifant in de porseleinkast.

Maar afgezien van dat: dit is een chauffeursforum, en waarom zou ik hier een collega afvallen (behalve dan zo'n mafkees die bij een truckstarfestival mensen achterin zijn open oplegger vervoerd, dan spoor je inderdaad niet). En mevrouw met de paardentrailer mag denken en zeggen wat ze wil. Maar het blijft een chauffeursforum.

Wie zegt dat die chauffeur zo fout was, je weet maar één kant van het verhaal? En dan val ik niet de collega bij voorbaat al af.

Ik heb hier eens een dashcamfilmpje opgezet over een "collega" die me in ging halen en toen ging remmen. En zelfs met dat "bewijsmateriaal" op beeld, vonden Kalakuski en Pierre nog dat ik wel eens de foute kon zijn, omdat ik niet van m'n cruise control afging. Tsja.... Daar had ik toen wel mijn bedenkingen over maar heb die maar niet geschreven. Ik kan bij een groen verkeerslicht ook blijven wachten, want misschien rijd er ergens anders wel eentje door het rood, en dan zou ik wel egoïstisch zijn om door het groene te rijden, want da's wel oncollegiaal, iets in die context...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar afgezien daarvan: als ik nu een akkefietje heb met iemand met een dikke Range Rover en een paardentrailer erachter (het is meestal geen Renault Twingo waar de paardentrailer achterzit), en ik ga naar één of ander paardenforum en zeg dat ik iemand zoek met een Range Rover met een paardentrailer, omdat die liep te klooten op de snelweg, wat denken jullie dan dat je voor reacties krijgt?

Denk je dan echt dat meneer of mevrouw de paardenbezitter de vrachtwagenchauffeur (die allleen maar als klootzak wordt gezien door de "welvarende" mensen in deze maatschappij), dan advies zouden geven. Ik zou zeggen, ga het eens proberen op een forum. Op elk ander forum als een chauffeursforum, moet je eens schrijven dat je vrachtwagenchauffeur bent... Iedereen heeft dan toch al een mening klaar? We zijn toch allemaal klootzakken die het verkeer ophouden met langzaam inhalen en hem er zo "tussen" duwen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Maar afgezien daarvan: als ik nu een akkefietje heb met iemand met een dikke Range Rover en een paardentrailer erachter (het is meestal geen Renault Twingo waar de paardentrailer achterzit), en ik ga naar één of ander paardenforum en zeg dat ik iemand zoek met een Range Rover met een paardentrailer, omdat die liep te klooten op de snelweg, wat denken jullie dan dat je voor reacties krijgt?

Denk je dan echt dat meneer of mevrouw de paardenbezitter de vrachtwagenchauffeur (die allleen maar als klootzak wordt gezien door de "welvarende" mensen in deze maatschappij), dan advies zouden geven. Ik zou zeggen, ga het eens proberen op een forum. Op elk ander forum als een chauffeursforum, moet je eens schrijven dat je vrachtwagenchauffeur bent... Iedereen heeft dan toch al een mening klaar? We zijn toch allemaal klootzakken die het verkeer ophouden met langzaam inhalen en hem er zo "tussen" duwen?

Zo bedoelde ik het ook een beetje ja...:angel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Deze zette zijn vrachtwagen bijna tegen mijn trailer aan (met paard er in) en begon gas te geven.

Vooruit, even de vrachtwagenchauffeur in bescherming nemen ..

Misschien was het wel een Scania met opti-cruise. Die willen, tenminste dat is MIJN ervaring, nog wel eens zelfstandig met het gas "rommelen" op zoek naar de juiste versnelling. Ik begrijp dat er sprake was van een "tank" (-container? -oplegger?), dus zeker met "na-schommelende, vloeibare" lading. Dat komt door de combinatie "automatische versnellingkeuze en druk in de luchtbalgen van de trekas" bij het kiezen van de juiste (wegrij-)versnelling. Zomaar even een voorbeeld.

Daarbij kan het afblazen van de lucht een paard doen schrikken. Dit na het bijpompen door de compressor voor de lucht die verloren is gegaan bij het afremmen in combinatie met het "jojo-gedrag" van de luchtvering bij vloeibare lading. Zeker bijvoorbeeld een Scania met tweebalgs luchtvering op de trekas is daar nog eens extra "gevoelig" voor.

Zomaar even wat ontlastende praktische zaken voor de chauffeur. We hebben best veel "mafketels" onder ons, maar gelukkig gebruikt een grote meerderheid echt wel z'n volle verstand.

En voor alle helderheid: ik noem hier toevallig het merk Scania omdat ik daar zelf de meeste ervaring mee heb. Niet om iets negatiefs over het merk te zeggen.

Mijn paard raakte dusdanig in paniek dat ze begon te steigeren (op de achterbenen staan) en de hele trailer schommelde op zijn wielen van links naar rechts.. We hebben er een grote dodge voor staan en zelfs die ging heen en weer. Ik gebaarde naar de chauffeur, maar bij het volgende stoplicht deed hij het weer, waarna hij op mijn gebaren om rustiger te doen, nog meer ging plakken bij het wegrijden. Mijn paard raakte gigantisch in paniek.

Dat er een grote Dodge voor staat die zelfs heen en weer ging, dat zegt in principe niet zoveel.

Een paard, zoals Freddie aangeeft, kan overal van schrikken en een combinatie van factoren kan de reactie alleen maar verergeren. Er is maar "iets" nodig. Als dat paard eenmaal een paar keer heen en weer stapt in de trailer dan begint de trailer te schommelen en dat kan alweer een reactie teweeg brengen dat het paard daarvan weer schrikt en NOG harder gaat staan stampen of springen.

Dat zelfs een grote auto ervoor heen en weer gaat, zegt niet zoveel, want dat gaat vanzelf. Als je met 80 kg op de dissel springt gaat de auto ook al heen en weer of wanneer je achter aan de paardentrailer gaat hangen met je 80 kg, dan krijg ook de auto al in beweging. Laat staan als er een (geschrokken, schichtig) paard in de trailer staat te bewegen.

Dat niet om de ervaringen van TS te bagatelliseren, ik heb er alle begrip voor dat hij/zij flink de schrik erin had zitten. Maar zoals aangegeven is er te weinig bekend om de betreffende vrachtwagenchauffeur maar onverantwoordelijk gedrag in de schoenen te schuiven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ik heb vroeger vrij veel met paarden meegemaakt, een vriend van me die hadden thuis haflingers, en we hebben heel wat keuringen bezocht.

en ja dan moet het paard vervoerd worden, en das geen probleem.

daarvoor hebben ze nu eenmaal paardentrailers uitgevonden, maar net als met een vrachtwagen komt dan de grote vraag, kun je er ook mee overweg?

in de eerste plaats reageert een paardentrailer heel anders als een normale aanhanger, dit komt gewoon door de bouw van de paardentrailer.

maar wat ik vaak zag was dat er veel jonge mensen zonder enige ervaring onderweg waren met een beladen paardentrailer.

de bestuurder is jarenlang door pa en ma of een kennis van en naar een evenement gebracht.

en dan opeens halen ze zelf het rijbewijs, en hoppa vanaf nu rijd ik zelf mijn paard naar evenementen of andere dingen.

en daar gaat het verkeerd, men laad het paard in de trailer en vertrekt.

in plaats van dat men eerst eens een paar ritjes zonder paard in de trailer gaat doen, om te leren hoe je ermee moet rijden, en hoe je je moet gedragen in het verkeer met een paardentrailer, gaat men zo maar op pad.

maar ook een paard moet wennen aan het verkeer op de weg, het is voor het paard ook vreemd allemaal.

vreemde bewegingen, rare geluiden noem maar op, en een paard is en blijft vluchtdier dat er vandoor wil als hij schrikt.

dus zowel de bestuurder en het paard moeten wennen aan die situatie.

ik zie het vaak genoeg hier in de buurt, je komt ze dan tegen niet harder dan 60km op een 80km weg, stapvoets rijdend op andere wegen.

als het paard gewend is dat het op een "normale" wijze vervoerd word, is ook die situatie vreemd voor hem, en reageert het daar angstig op.

dan heb je dus een onervaren bestuurder en een angstig paard, en das een slechte combinatie.

en dan gebeurt er onderweg iets, ze staan voor een verkeerslicht en een vrachtwagen staat achter de trailer, en het paard schrikt.

ja shit happens, maar wie is er nu schuldig aan het feit dat het paard schrikt?

als je als onervaren bestuurder dan in je spiegel kijkt, dan lijkt het of die vrachtwagen wel heel dichtbij staat, maar is dat ook zo?

spiegels kunnen ook verkleinen en je zo een vertekend beeld geven, tel daar bij op dat je niet zoals je gewend bent gebruik kunt maken van de binnenspiegel.

maar affijn je staat v oor het rode verkeerslicht, en je denkt dat er een vrachtwagen op enkele centimeters achter je staat, je paard word onrustig en dan plotseling hoor je iets.

verrek die klojo zit gewoon gas te geven want je hoort een verandering in het geluid.

die !@%^#^@ vrachtwagenchauffeur zit gas te geven omdat hij het leuk vind om mijn paard te laten schrikken.

maar dat er op hetzelfde moment als men het geluid hoort mischien wel een andere vrachtwagen of auto met zogenaamde sportuitlaat optrekt omdat die groenlicht hebben, dat ziet of hoort men niet.

een ervaren bestuurder van een paardentrailer zou in zo een geval een paar meter naar voren rijden om de afstand te vergroten.

maar nee hoor net als 99% van alle andere nederlanders moet er onmiddelijk een zondebok gevonden worden, om het eigen falen te verbergen, want zelf is men nooit schuldig.

ik wil echt niet de vrachtwagenchauffeur vrij pleiten, er zijn genoeg klootzakken onderweg met een vrachtwagen.

maar we hebben te maken met een onervaren bestuurder die nog maar pas haar rijbewijs heeft, en dus feitelijk de ervaring mist.

tel daarbij op het feit dat men nooit zelf schuldig is, en voila de zondebok is snel gevonden.

wat ik dan wel kinderachtig vind is dat men met een logo hier komt vragen van welk bedrijf die wagen is.

wat denkt de topicstarter hiermee te bereiken?

wat verwacht ze van ons?

dat wij massaal haar de gewenste info gaan geven?

wat gaat zij vervolgens met die info doen?

nee laat de topicstarter maar eens heel goed na gaan denken wat ze zelf eventueel verkeerd gedaan heeft.

de eerste fout weet ik wel, onervaren met een paardentrailer in de rondte rijden, iemand die nog maar een paar maanden zijn rijbewijs heeft is absoluut geen ervaren bestuurder.

Lang verhaal Freddie, als je alle insinuaties eruit haalt wordt het al een stuk korter.

Het verhaal van de TS was toch vrij duidelijk, ook zei ze dat gelukkig de meeste chauffeurs goed rekening met haar hielden, alleen deze niet.

We zijn allemaal onervaren begonnen.

Al zou ze iets fout gedaan hebben, dan nog ga je geen paard op lopen focken, that's not done.

En al die insinuaties dat er misschien geen opzet in het spel was, lees het verhaal nog eens goed.....en ja ik geloof wel dat het zo gegaan is, zie genoeg hufters onderweg, ook onder de chauffeurs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

"En al die insinuaties dat er misschien geen opzet in het spel was, lees het verhaal nog eens goed.....en ja ik geloof wel dat het zo gegaan is, zie genoeg hufters onderweg, ook onder de chauffeurs"

Nogmaals: je weet de kant van de chauffeur helemaal niet? Maar omdat er hier toevallig een leuk blond vrouwtje met een paar grote borsten in een veel te arrogante Dodge pick-up zit, val jij meteen de chauffeur af, waarvan je totaal helemaal niets weet of zijn verhaal kent? Ik snap dat niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden