[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Vrachtwagenchauffeur redt twee levens maar wordt door baas ontslagen


KEVINvB

Recommended Posts

  • Forumlid

Mensen die het leven redden van andere mensen worden meestal als held bezien maar een transportbaas dacht er recentelijk anders over. Een Duitse vrachtwagenchauffeur redde op de Duitse A6 kortgeleden het leven van maar liefst twee automobilisten. Zijn baas beloonde hem met ontslag!

Op de A6 ramde een voertuig de achterkant van een vrachtwagen. Zowel de bestuurder als haar broer zaten bekneld in de auto die vlam vatte en in brand vloog. De vrachtwagenchauffeur die het ongeluk had zien gebeuren twijfelde geen seconde, pakte ene koevoet en bevrijde de twee uit de brandende auto.

De werkgever van de vrachtwagenchauffeur was niet te spreken over zin gedrag. Hij was namelijk veel te laat op zijn laadadres aangekomen...:stom:

De vrachtwagenchauffeur heeft inmiddels een advocaat in handen genomen om zijn ontslag aan te vechten.

Bron:http://www.transport-online.nl/site/transportnieuws/index.php?news=8828

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dan ga je naar de rechter en dan vertel je dat je bij zo'n ******** wilt blijven werken. Ja snap ook wel dat de chauffeur niet om die reden op straat gezet wil worden(wat ook meer dan logisch is). Weet je wel wat voor type BAAS het is.

Denk eigenlijk dat die chauffeur een schadevergoeding o.i.d. verwacht, zou persoonlijk niet meer bij zo´n hufter willen werken...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
maar probeerde hem wel eerst zoveel mogelijk kaal te plukken wat een :zegtniets::zegtniets:

wat denk je waar die chauffeur nu mee bezig is.

de baas ontslaat hem, normaal niks aan de hand.

maar de chauffeur neemt een advocaat, de chauffeur wil zijn baan terug, waarom.

omdat de advocaat aan de rechter uit gaat leggen dat de chauffeur terug wil, omdat hij op ongegronde redenen is ontslagen.

natuurlijk bepaalt de rechter dat hij terug mag, (want de reden is zeker ongegrond).

de advocaat zal dan een voorstel indienen voor een schadevergoeding, omdat de "relationele sfeer is beschadigd".

dat betekent, dat het vertrouwen tussen beide partijen dusdanig is aangetast dat partijen over en

weer er helemaal niets meer voor voelen om te werken aan herstel van de arbeidsrelatie. Wat feitelijk neerkomt op ontbinding arbeidsovereenkomst.



de schadevergoeding zal afhankelijk zijn van hoe lang de man er gewerkt heeft, maar de chauffeur kan toch wel een paar duizend tegemoet zien.

daar zijn allerlei rekenmodules voor. (hier in nederland tenminste, weet niet hoe het in duitsland is geregeld.)

Chauffeur is dus bezig om een gouden handdruk van zijn baas af te pakken.

baasje zal nog wel eens een keer achter zijn oren krabben, dit gaat hem veel centjes kosten.

en dit gaat als een lopend vuurtje, waardoor hij uiteindelijk klanten zal verliezen, net goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Waarom wordt ik toch altijd achterdochtig bij zulke berichten ...?

De werkgever van de vrachtwagenchauffeur was niet te spreken over zin gedrag. Hij was namelijk veel te laat op zijn laadadres aangekomen...:stom:

Uit een cache via Google:

Der Disponent der Spedition verteidigt die Kündigung wie folgt: „Der Fahrer war schon zu spät dran, als er zu dem Unfall kam. Der Unfall ist für die Kündigung nicht relevant.“

Bericht komt blijkbaar van www.trucker.de maar is daar inmiddels verwijderd, of in ieder geval op de normale manier niet meer te benaderen ( << klik !! < ).

Het gewijzigde bericht is inmiddels iets "neutraler" terug te vinden:

Fall noch nicht eindeutig geklärt

LKW-Fahrer Kay Schmidt (43) half vergangenen Montag zwei Menschen auf der A6 bei Ansbach in Bayern das Leben. Diese Heldentat kostete ihn seinen Job, wie die Bild-Zeitung berichtete. Doch der Fall ist noch nicht geklärt - die Kündigung hänge nicht mit der Rettungsaktion zusammen - der Fahrer sei generell unpünktlich gewesen, wie der Spediteur berichtete. Ein Held ist Kay dennoch.

Als Kay gegen acht Uhr morgens an jedem Montag unterwegs war beobachtete er, wie ein Pkw in das Heck eines LKW fuhr. Kay zögerte keine Sekunde, stoppte seinen LKW und lief zu dem Wrack aus dem Flammen schlugen, hebelte die Beifahrertür auf und rettete die 26-jährige Fahrerin und ihren ein Jahr älteren Bruder aus dem Unfallwagen.

Durch die Hilfsaktion kam hat er seine eigene Ladung zu spät geliefert und bekam einen Tag später die fristlose Kündigung. Dagegen möchte Kay nun vorgehen. (Quelle: Bild-Zeitung; vb)

Bron ( << klik !! < )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

volgens orgineel bericht zat hij 100km van zijn route ...was hij telaat op zen laad-adres , nadien 30u niet bereikbaar en 1ste teken van leven kwam er om te zegge dat hij ziek was , was ook 2dagen telaat op zen losadres , baas vind levens ook belangrijker als een vracht maar niet als ze 100km uit je route liggen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Waarom wordt ik toch altijd achterdochtig bij zulke berichten ...?

Uit een cache via Google:

Bericht komt blijkbaar van www.trucker.de maar is daar inmiddels verwijderd, of in ieder geval op de normale manier niet meer te benaderen ( << klik !! < ).

Het gewijzigde bericht is inmiddels iets "neutraler" terug te vinden:

Als je zo de reacties eens bekijkt in dat bericht is dat baasje geen beste,sommigen die m kennen reageren daar.

ook de berichtgeving van de Bildzeitung moet men natuurlijk altijd met een korreltje zout nemen.

een reactie vond ik wel opvallend en typisch op'Bild" slaand.

Mann geriet in Häckselmachine Bild sprach zuerst mit der Frikadelle

(Man viel in de vleesmolen,Bild sprak eerst met de gehaktbal.)

Gr Peter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Altijd laat is ook regelmaat.:ja:

Nou zou een normaal mens nooit voor een duitser werken dacht ik zo. Altijd schreeuwen en bleren, herr dit herr dat.

Ibo....je weet toch waarom Duitsers altijd zo een dikke kop hebben?????

Anders past die grote muil er niet in.:D:D

Oben lecken,

Unten treten.

Gr peter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
baas heeft grote poot om op te staan als jij 100km uit je route zit :D

Nog eens even de link bekeken die Karel ons gaf en daar staat een reactie van ene free willie ,deze man schijnt iets meer te weten:

fahrer hat kein nachtschichtzuschlag bekommen,

daher ist er nach LURZ weiter gefahren und montagfrüh 4,00uhr gestartet,

wäre gegen 9,00uhr-9,30uhr beim kunden gewesen wie vereinbart,

wenn landstraße gefahren wäre er locker eine anderthalbe stunde zu spät gekommen,

da auf landstraße b10 abfahrt a6 roth gebaut wird,

kollegen sagten auch das chef lohn einbehält wenn nicht landstrasse gefahren wird,

bei unfall keine hilfe bekommen, drei lkw-fahrer kurz gestopt und weiter gefahren auch pkw-fahrer sind weiter gefahren,

ungarischer lkw-fahrer hatte noch nicht einmal feuerlöscher an bord,

die zwei wären bei lebendigen leibe verbrannt,

fahrer durfte noch nicht einmal neue feuerlöscher kaufen,

kündigung kam am mitwoch übers telefon,

lkw leer räumen in wittenberg sieh zu wie du nach hause kommst,

De chauffeur kreeg geen nachtvergoeding en is na LURZ (Lenk Und Ruhe Zeiten)rij en rusttijden ,om 4 uur maandag ochtend vertrokken.

Voorts was men in de firma verplicht de landstrasse te rijden,werd toch autobahn gereden werden de kosten van je loon ingehouden.

Hij kreeg vervolgens op woensdag telefonisch zijn ontslag aangezegd in Wittenberg (bij Braunschweich),baasje had m dus wel eerst zijn rit laten afmaken voor hij m ontsloeg.

Ik denk dat het pootje waar t baasje op staat steeds dunner word.

En ik zou niet graag rijden met een auto waar zijn naam nog opstaat,maar dat is een persoonlijke mening.

gr Peter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden