[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Ritje naar de luchthaven van Luxemburg.


Sodimitri

Recommended Posts

  • Forumlid

Misschien een rare vraag (of niet):angel:

Nou moet ik morgen een vrachtje doen van Westknollendam naar Luxemburg (20T). Nu vraag ik mij af hoe ik het beste kan rijden via Belgie of via Duitsland??

De routeplanner op de pc gaat over Belgie, nu moet ik zeggen dat ik het eigenlijk helemaal niet weet gewoon vanwege het feit dat ik heeeeeeeeeeel weinig die kant op ben geweest.

Graag hoor ik jullie ervaringen.

Alvast bedankt.

Gr

Dimitri

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ha ha... hij spreekt zelfs de waarheid, net even op gezocht.

Deze twee wereldsteden liggen dus aan de "Tapsloot"... als ik ooit terug kwam lijkt me dat een goede plaaats om te drin...wonen.:ja:

Tuurlijk, waarom zou ik fabeltjes vertellen. Dat laat ik wel aan meneer de Uil over :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dat is waar ja, helemaal niet aan die havermaut gedacht.

THNX anyway :ok:

Van Westknollendam naar Findel( zo heet het vliegveld) is het kortste via Luik- Verviers-Trier-Findel,,439 km,waarbij je iets van 80 km mautplichtig bent.

Via Luik-Bastogne-Arlon is het 442 km en via Brussel-Arlon is het 446 km.

Met dank aan :

http://maps.google.nl/maps?saddr=Westknollendam&daddr=Findel,+Luxemburg&hl=nl&sll=49.97149,6.38803&sspn=0.604149,1.454315&geocode=FcZXIQMd5vpIACkHjMJs-fvFRzEV-cDMZ_cMkA%3BFcoz9QIdqEReACnBW4xvlUWVRzEAfAXR1tEABQ&vpsrc=0&mra=ls&t=h&z=7

Deze houdt echter geen rekening met de extra kilometers die je omrijdt langs luik en rond de stad Luxemburg.

Zorg dat je wat te knabbelen bij hebt,vroeger was t al niks daar en ik heb me laten vertellen dat het met de knagerij op findel nog steeds slecht gesteld is.

Groeten Peter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Maar weet u nu al hoe u gaat rijden?

Er zijn zo'n 3 gangbare opties:

  1. Een heel heel eind via dat Belgenland
  2. De A2 helemaal uit en dan Luik, Bastogne, Luxemburg.
  3. De A2 uit en dan via Verviers, Sankt Vith, recht naar beneden naar Luxemburg.

Met wat voor vervoermiddel gaat u precies?

edit: Via Trier even daargelaten ivm Maut..... :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Duitsland had ik uitgesloten idd.

Eerst dacht ik idd de A2 helemaal uit rijden,maar omdat de routeplanner op de pc anders zei dacht ik van, ik ga het gewoon eens hier vragen.

Dus eigenlijk weet ik niet wat ik nu het besten kan doen. Oja ik ga met een Daf 95 XF 380 trekker-oplegger met 20 ton lading (wat weet ik niet)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Van Westknollendam naar Findel( zo heet het vliegveld) is het kortste via Luik- Verviers-Trier-Findel,,439 km,waarbij je iets van 80 km mautplichtig bent.

Via Luik-Bastogne-Arlon is het 442 km en via Brussel-Arlon is het 446 km.

Met dank aan :

http://maps.google.nl/maps?saddr=Westknollendam&daddr=Findel,+Luxemburg&hl=nl&sll=49.97149,6.38803&sspn=0.604149,1.454315&geocode=FcZXIQMd5vpIACkHjMJs-fvFRzEV-cDMZ_cMkA%3BFcoz9QIdqEReACnBW4xvlUWVRzEAfAXR1tEABQ&vpsrc=0&mra=ls&t=h&z=7

Deze houdt echter geen rekening met de extra kilometers die je omrijdt langs luik en rond de stad Luxemburg.

Zorg dat je wat te knabbelen bij hebt,vroeger was t al niks daar en ik heb me laten vertellen dat het met de knagerij op findel nog steeds slecht gesteld is.

Groeten Peter.

Bedankt voor de tip Peter, ik had mijn proviantvoorraad al aan gevuld :ok:

De route die routenet aangaf was ook via Brussel-Arlon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
k weet niet hoe laat je vertrek maar hou wel rekening met drukte bij Brussel, misschien is via luik wat rustiger rijden vanaf Amsterdam gezien. Maaar ja wel 20 ton door de ardennen en dan de Baraque Fraiture.

Ik kan om half9/9 uur laden in Westknollendam, dus denk dat dat nog wel mee valt en volgens mij had ie het erover dat ik tussen 5 en 6 kan/moet lossen op het vliegveld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
k weet niet hoe laat je vertrek maar hou wel rekening met drukte bij Brussel, misschien is via luik wat rustiger rijden vanaf Amsterdam gezien. Maaar ja wel 20 ton door de ardennen en dan de Baraque Fraiture.

Maaar?? Tis maar te hopen dat hij boven komt met 380pk:D

Mischien ligt er wel sneeuw en moeten de kettingen erop:banaan::banaan:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
och met een hand kun je leutermans vasthouden terwijl je andere hand in zijn gezicht verdwijnt.

daarna keer je je om, en zeikt zijn hele kostuum eronder.

als hij dan protesteert dan heb je wederom een hand over die er voor zorgt dat hij zwijgt.

nu is je blaas leeg, en das pech voor hem, want nu kun je met een welgemikte trap ervoor zorgen dat hij nog dagen erna last heeft van zijn eigen plastuit als hij zelf moet dumpen.

daarna veeg je je gereedschap schoon met zijn overhemd, en stap je gewoon weer in je wagen.

:ja:LOL:ja:LOL:ja:LOL:ja:LOL:ja:

LOLLOLLOL Hij is geniaal Freddie! :ok::D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het is gelukt hoor, bedankt voor alle adviezen :ok:

Ik ben lekker via Brussel gereden, was goed te doen en kon ook goed boven komen met de 380 :rolleyes: (trok er nog een 410 van De Rijke met een tankcontainer uit)

Terug (leeg) ben ik wel via Luik gegaan en was blij dat ik zo niet op de heen weg ben gegaan :angel:

Helaas ben ik op de heen weg wel 3 keer gestopt om de teringzooi weer vast te zetten :mad: Wat een butspul is dat zeg, die luchtvrachtplaten. Er stond 1 stapel in van 3 pakketten op elkaar ( 1 pakket was 19 platen die aan elkaar zaten) maar kreeg dat spul maar niet goed vast, uiteindelijk met 6 spanbanden is het wel gelukt en ben ik zonder al te veel kleerscheuren aan gekomen:ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast schrootmalloot

Voor jou een paar molshoopjes,maar voor iemand die voor het eerst die kant op gaat,zijn dat een paar beste pukkels... Heb het ook zo moeten leren,vond het ook spannend toen ik vanaf luxemburg kwam ri luik...De eerste keer nog binnendoor was de autoroute nog nie klaar nie... En toen ik echt buitenland ging rijden via de Montgenevre ri Italie,vanwege overstromingen..Rij je als een broekie achter een chauffeur van Eijkelenboom aan want die wist wel een alternatieve route....Heb wel ff zitten zweten,met een tonnetje of 24 met een neckerman 1635 bladgeveeerd..Maar goed zo doe je dus wel ervaring op..:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast trekvogel 1
Maaar?? Tis maar te hopen dat hij boven komt met 380pk:D

Mischien ligt er wel sneeuw en moeten de kettingen erop:banaan::banaan:

als jij echt een ouwe bent dan zal je wel met minder pk boven zijn gekomen .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden