[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Lading folders op pallets vastzetten ??


codec59

Recommended Posts

  • Forumlid

Een vraagje, vandaag aangehouden in Duitsland met een lading van 30 pallets folders de laatste rij pallets waren vastgezet met een gordel, volgens de politie moest er over elke rij een gordel anders mocht ik niet verder rijden, en de boete zouden ze opsturen, volgens hun 50 euro en 1 punt. Ik heb nog nooit gezien dat je dit soort ladingen op die manier vast moet zetten, weet iemand waar ik dat kan vinden, alvast bedankt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast schrootmalloot
heel simpel gezegd lading moet zo vast staan dat als auto op zen kop zou staan dat alles vast blijft zitten

En met gekeurde spanbanden,anders gaan ze daar weer over lopen mauwen...Zoeken voor het zoeken....Om maar te kunnen cashen....:zegtniets:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hallo Corydon, dat is iets wat ik me ook afvraag, waarom rijd er nog iemand naar dat land.

Afgelopen dinsdag rijd een ex collega bij de Poppe de paal over, komt er een busje met afgekeurde politieagenten (BAG) voor hem rijden, moet naar de afslag Bentheim en wordt de lading gecontroleerd.

Hebben ze hem verteld dat over een lading stenen, op pallets, in folie, met hoekjes boven en 2 spanbanden per rij, er minimaal 7 banden per rij overheen moesten, wat neerkomt op 91 spanbanden per complete lading.

Hij heeft afgekoppeld en de trailer staat nog steeds in dat teringland.

Je zou een bom op dat land neer pleuren, dit heeft niks meer met veiligheid te maken, maar is gewoon diefstal, de centjes van chauffeur en werkgever, dat is wat bij die teringlui telt.

En let op, hier gaat men zich ook zo debiel gedragen, alleen maar voor de poen.

Ben blij dat ik ben gestopt, binnenkort nog een zaakje oplossen in Rotterdam betreffende een BOA die op zijn strepen dacht te staan en dan is mij carriere van 35 jaar rijden definitief ten einde.:banaan::bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oeh, dat wordt lastig met een vrachtje losgestort.

Nee hoor, als jij het matriaal maar heb om losgestort teladen, en vast tehouden.

Stop je bv losgestort in een zee container, of in een zeilentrailer. In beide zal die vracht passen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Oeh, dat wordt lastig met een vrachtje losgestort.

Als die vervoerder dan maar "eigenwijs" genoeg is, staat die daar gewoon een week met z'n stugge kop ..... :ja:

Nee hoor, als jij het matriaal maar heb om losgestort teladen, en vast tehouden.

Stop je bv losgestort in een zee container,

... een kennis van me heeft het meegemaakt. 20 cm hoog in een zeecontainer, over de hele vloer verdeeld/verspreid en tegen de zijwanden en het kopschot, zo'n 24 ton nikkel ( "kogels" van zo'n 3 à 5 cm doorsnee). Balk erachter bij de achterdeuren, zodat het er niet uitrolde als men de deuren opendeed.

Zoals gezegd, uiteindelijk de strijd maar opgegeven en de boete betaald, hoe onterecht ook. Lading mocht trouwens niet verder per zeecontainer en moest terplekke, na een week, worden uitgekiept in een gewone "Abroll-Mulde" ..

Het is maar net welke dwarskop men treft onderweg, die niets kan vinden (uren, gewicht, etc) en dus toch ergens naar op zoek gaat.

Wat ik ervan begrijp loopt het "gevecht" nog .. Wellicht dat die vervoerder het gaat "winnen", misschien ook niet. Het is zo'n 2 jaar geleden gebeurd .......... :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik heb een paar weken geleden de cursus lading zekering gedaan; 91 spanbanden is niet nodig, als je de spanbanden op de juiste manier gebruikt en bijvoorbeeld anti-rutschmatten gebruikt. Combineer dit met een XL-opleggeren je hebt nooi meer dan 15 spanbanden nodig!

Op de cusrus lieten ze ook zien wat er met je "niet afgespannen"lading gebeurt bij een frontale aanrijding... Best lullig als je de aanrijding overleeft en vervolgens verpletterd wordt door je 24 pallets met stenen.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik heb een paar weken geleden de cursus lading zekering gedaan; 91 spanbanden is niet nodig, als je de spanbanden op de juiste manier gebruikt en bijvoorbeeld anti-rutschmatten gebruikt. Combineer dit met een XL-opleggeren je hebt nooi meer dan 15 spanbanden nodig!

Op de cusrus lieten ze ook zien wat er met je "niet afgespannen"lading gebeurt bij een frontale aanrijding... Best lullig als je de aanrijding overleeft en vervolgens verpletterd wordt door je 24 pallets met stenen.....

Hebben ze er ook bij gezegd hoe je een (betweterige) BAG-er daar van overtuigd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Stel je moet een één vracht van 10 ton laden. En je hebt een oplegger met een gecertificeerd kopschot van 4 ton.

Dan houd je nog 6 ton over om vast te zetten. Stel dat je ook nog antislip matten gebruikt. (weet de weerstand niet precies wat het tegenhoud. Dus ik zeg maar wat 2 ton)

Dan hoef je toch nog maar 4 ton vast te zetten. En dan pas kom je aan bij de spanbanden hoeveel die per stuk mogen hebben. Toch?;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[ATTACH=CONFIG]28928[/ATTACH]..

Geweldig Dokus! Toevallig zag ik deze foto gisteren ook hangen bij een losadres in Castrop Rauxel.

En vervolgels een foto van een combo, waarbij de verf door heel de wagen heen is gevlogen.

En daarom zo een trailer laden volgens hun!:confused:

Maar goed, ik heb wel kostelijk om deze foto gelachen!:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik heb een paar weken geleden de cursus lading zekering gedaan; 91 spanbanden is niet nodig, als je de spanbanden op de juiste manier gebruikt en bijvoorbeeld anti-rutschmatten gebruikt. Combineer dit met een XL-opleggeren je hebt nooi meer dan 15 spanbanden nodig!

Op de cusrus lieten ze ook zien wat er met je "niet afgespannen"lading gebeurt bij een frontale aanrijding... Best lullig als je de aanrijding overleeft en vervolgens verpletterd wordt door je 24 pallets met stenen.....

Dat heb ik ook geleerd, met matjes en een tuv trailer kom je al een heel eind:ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

t Is niet zo moeilijk, als je in je hoofd houdt dat een XL opleggerkopschot 14T is en antirutschmatten 50% van het te laden gewicht....

In theorie kan je dan gewoon zonder spanbanden rijden! (25T-14T=nog 11T af te zekeren, 50%van 25T is 12,5) je hebt dan namelijk meer dan 100% afgezekerd... Dit is alleen bij sluitvormig geladen en daar gaan veel de fout bij in.. :ja:

Eerst 2 palletjes enke vanwege de asdruk.. tja, dat is niet sluitvormig.... Deze vrachten moeten worden afgespannen. ik vind het alleen erg lastig om dit in woorden te doen.... Ik kan wel schrijven van "je doet de spanbanden zo en zo" maar dan heeft nog niemand een beeld!

Ook geldt een niet goedgekeurde spanband (geen labeltje, datum verlopen of spanner en band matchen niet) als GEEN spanband. Hetzelfde geldt voor vastzetten aan "niet spanogen" dus aan de trailer rand...:rolleyes:

Ik heb net lopen zoeken naar foto´s-tekeningen van de methode `kruisssjorren en kunstmatigkopschot` , maar Google laat me ff in de steek...

bewerkt door baas
voudje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden