[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

De overtreffende trap: VOLVO FH16 750


KEVINvB

Recommended Posts

  • Forumlid
En je bent er geen eens een rijbewijs voor nodig. Laat staan dure rijlessen.

Heb een jaar of wat met die dingen rond gehobbeld, maar het went snel om met dergelijke afmetingen op de weg te rijden.

Maar back on topic. De nieuwe FH 16 750.

Hopelijk maken ze hem beter dan de nieuwste FH van ons.

Nadat mijn collega weken een vast abonnement had bij diverse dealers en pechhulpen van Volvo is de auto terug gegaan naar de NIJWA en hebben we voorlopig een andere (splinternieuwe) FH in gebruik gekregen van de dealer (importeur/fabriek?) zodat onze wagen (maart 2011) blijkbaar grondig gerepareerd moet worden.

De vervangende wagen kon niet eerder geleverd worden omdat hij nog niet op kenteken stond. Zelfs de PTO was blijkbaar sneller opgebouwd dan dat hij langs de RDW kon.:eek::eek::eek:

behalve dat t mooi is, waar hebben ze in godsnaam zoveel pk's voor nodig:D. speciaal transport uitgezonderd.

maar weegt het echt op om voor landbouw/speciaal transport zulke motoren te ontwikkelen??

wat is er mis met jullie fh beertje??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 132
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid
behalve dat t mooi is, waar hebben ze in godsnaam zoveel pk's voor nodig:D. speciaal transport uitgezonderd.

maar weegt het echt op om voor landbouw/speciaal transport zulke motoren te ontwikkelen??

wat is er mis met jullie fh beertje??

Capaciteit. Meer ha's per uur/per machine, dus lagere kostprijs. En zo'n bieten rooier weegt op het land met een volle bunker tussen de 50 en 60 ton. Als je in heuvelachtig terrein toch nog boven wilt komen met de gewenste snelheid heb je minimaal die 600 pk nodig. En voor 600.000 euro mag je ook wel wat verwachten, toch?

Onze FH heeft blijkbaar een chronische verkoudheid opgelopen toen ze op maandagmorgen de electronica hebben gemonteerd. Alles geeft, onafhankelijk van elkaar, storing, valt spontaan uit of weigert gewoon dienst.

Of zullen ze in Gent wat monteurs uit Eindhoven aan het werk hebben gezet? :zegtniets::zegtniets::zegtniets:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Capaciteit. Meer ha's per uur/per machine, dus lagere kostprijs. En zo'n bieten rooier weegt op het land met een volle bunker tussen de 50 en 60 ton. Als je in heuvelachtig terrein toch nog boven wilt komen met de gewenste snelheid heb je minimaal die 600 pk nodig. En voor 600.000 euro mag je ook wel wat verwachten, toch?

Onze FH heeft blijkbaar een chronische verkoudheid opgelopen toen ze op maandagmorgen de electronica hebben gemonteerd. Alles geeft, onafhankelijk van elkaar, storing, valt spontaan uit of weigert gewoon dienst.

Of zullen ze in Gent wat monteurs uit Eindhoven aan het werk hebben gezet? :zegtniets::zegtniets::zegtniets:

dat laatste zeg ik maar even niks over:D

ja voor de landbouw snap ik hem wel. maar bedoelde in trucks.. voor speciaal transport snap ik t wel maar verder?

alles boven de zeg 500pk lijkt me overbodig?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

alles boven de zeg 500pk lijkt me overbodig?

Die markt lijkt me ook zeer beperkt. Althans voor de bedrijven die het ECHT nodig hebben.

Maar als je aan zwaar transport doet is 500 pk wel het minimum als je in "heuvelachtig" gebied komt.

Beetje 4 asser trekker met 5 assige dieplader schiet al naar de 45/50 ton toe. Zet je er een kraantje of puinbreker van 50 - 80 ton er op dan heb je met 500 pk toch snel adem tekort als je moet klimmen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Die markt lijkt me ook zeer beperkt. Althans voor de bedrijven die het ECHT nodig hebben.schij

Maar als je aan zwaar transport doet is 500 pk wel het minimum als je in "heuvelachtig" gebied komt.

Beetje 4 asser trekker met 5 assige dieplader schiet al naar de 45/50 ton toe. Zet je er een kraantje of puinbreker van 50 - 80 ton er op dan heb je met 500 pk toch snel adem tekort als je moet klimmen.

dat zeg ik toch ook teddy:P

als zelfs onze vischauffeur wegkomt met 500pk en 50ton in t hoge noorden is that all that you need in europa:D

speciaal transport kan ik me het voorstellen maar wat sommige bloemen auto's toch moeten met 730pk:p

schijnt dat dat vanaf euro 6 over is omdat de motoren zichzelf niet schoon kunnen houden ( ergens hier op CF gelezen? )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
monteurs uit zwolle LOLLOLLOL

bij die firma werken aleen maar bouwpakketenbouwers ;):D

Mensen die weinig kunnen, mogen daar een paar schroefjes aandraaien, zijn ze toch aan het werk :angel:

Mijn buurman werkt er ook (aanwezigheidspremie opstrijken) was van de week weer paar keer mooi op tijd thuis uit de late dienst, zijn de onderdelen bijna op en worden ze naar huis gestuurd, maar wel betaald krijgen :zegtniets: Hoe komt dat toch dat die $c@#*a zo duur is. LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mensen die weinig kunnen, mogen daar een paar schroefjes aandraaien, zijn ze toch aan het werk :angel:

Mijn buurman werkt er ook (aanwezigheidspremie opstrijken) was van de week weer paar keer mooi op tijd thuis uit de late dienst, zijn de onderdelen bijna op en worden ze naar huis gestuurd, maar wel betaald krijgen :zegtniets: Hoe komt dat toch dat die $c@#*a zo duur is. LOL

Lees bovenstaande tekst nog eens door, het antwoord heb je er zelf al in verwerkt. Maar waarom is die tupperware auto uit Eindhoven, waarvan bekend is dat ie alleen trekt bij de deurrubbers, zo duur dan?

mvg Eric, toch wel Scaniafan. :bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Lees bovenstaande tekst nog eens door, het antwoord heb je er zelf al in verwerkt. Maar waarom is die tupperware auto uit Eindhoven, waarvan bekend is dat ie alleen trekt bij de deurrubbers, zo duur dan?

mvg Eric, toch wel Scaniafan. :bey:

Maar Scania is de duurste uit het rijtje, dan volgen DAF en Volvo en MAN is nog iets goedkoper. Dan komen nog Iveco en Reanault, maar daar wil je eigenlijk niet in rijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast trekvogel 1
Maar Scania is de duurste uit het rijtje, dan volgen DAF en Volvo en MAN is nog iets goedkoper. Dan komen nog Iveco en Reanault, maar daar wil je eigenlijk niet in rijden.

dat scania de duurste is ja als je er 1 koopt maar als je er als vos ik noem er maar 1 een stuk of 100 koopt verander de prijs wel .

DAT RIJDEN ER wel een stuk of 10 voor een heel klein beetje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Maar Scania is de duurste uit het rijtje, dan volgen DAF en Volvo en MAN is nog iets goedkoper. Dan komen nog Iveco en Reanault, maar daar wil je eigenlijk niet in rijden.[/quote

dat scania de duurste is ja als je er 1 koopt maar als je er als vos ik noem er maar 1 een stuk of 100 koopt verander de prijs wel .

DAT RIJDEN ER wel een stuk of 10 voor een heel klein beetje

Dat maakt tegenwoordig helemaal geen verschil meer. De dealers geven niks meer weg. Je mag blij zijn dat je een vrachtwagen bij hun mag kopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Lees bovenstaande tekst nog eens door, het antwoord heb je er zelf al in verwerkt. Maar waarom is die tupperware auto uit Eindhoven, waarvan bekend is dat ie alleen trekt bij de deurrubbers, zo duur dan?

mvg Eric, toch wel Scaniafan. :bey:

Ik heb verschillende types mogen rijden, en de trekkracht van mijn '95-er was heel goed, dankzij een pomp van een 430-er. De 380 erna (1 van de eerste 'nieuwe cf's') was ook niet verkeerd. Alleen als de koelvin aansloeg was het een drama. Daarna kreeg ik een voorserie auto, 1 van de eerste meerassers. Dit was het type met de 'kleine'hoekschildjes, de xf95 als ik me niet vergis. Trok ook erg goed. Na 350000 moest ik dat ding inleveren en kreeg een 105.410, hiermee zijn ook mijn positieve ervaringen met dat merk ten einde. Kwa trekkracht dan. Comfort is ok! En trekken bij de deurrubbers doet hij ook niet;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
dat zeg ik toch ook teddy:P

als zelfs onze vischauffeur wegkomt met 500pk en 50ton in t hoge noorden is that all that you need in europa:D

speciaal transport kan ik me het voorstellen maar wat sommige bloemen auto's toch moeten met 730pk:p

schijnt dat dat vanaf euro 6 over is omdat de motoren zichzelf niet schoon kunnen houden ( ergens hier op CF gelezen? )

ik rij 510 pk met bloemen. dat is meer dan genoeg. Maar wat wil... wij hebben altijd haast he:ja: dus wij willen 90 de berg op:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De vloermatten zitten nog in het optiepakket :zegtniets::zegtniets::zegtniets: How low can you go.

Al eens een offerte laten maken door de Volvo? Die worden dus standaard geleverd met een lichtbak. Wil je daar ook licht in hebben moet je dat wel vermelden want af fabriek brand ie niet. En dat is met meer dingen zo. En zo wordt langzaam maar zeker de prijs van je nieuwe auto steeds hoger. Mag zo wezen dat dit alleen met mijn offerte zo was maar dat kan ik me eigenlijk niet voorstellen.

mvg Eric :bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik heb les gehad op een scania. Man man, wat een hok. Ik heb nog last van de armen van het schakelen. leek wel of je met een stalen pijp in een blok graniet stond te roeren. De automaten van de volvo zijn echter boterzacht en schakelen super. Daarnaast rijden de volvo's ook nog prettig. Ik ben een volvofan, hoewel ik daf ook wel prima vind rijden, met name de ruimte in de daf is een stuk uitgekiender dan bij volvo. Daarnaast heb ik vor de hema nog op scania's gereden, en vond ik de ervaring toch minder dan de anderen (was overigens wel een p230 met een flutautomaat met koppelingspedaal).

Overigens vind ik deze 750 een prachtig ding om te zien, en ik zou er best eens mee willen sturen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik heb les gehad op een scania. Man man, wat een hok. Ik heb nog last van de armen van het schakelen. leek wel of je met een stalen pijp in een blok graniet stond te roeren. De automaten van de volvo zijn echter boterzacht en schakelen super.

Handschakelen in de Scania vergelijken met de automaat van een Volvo? Jammer, plus dat je al een fan bent van de volvo maakt je mening er wel gekleurd van....

Grt'n Joost

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Handschakelen in de Scania vergelijken met de automaat van een Volvo? Jammer, plus dat je al een fan bent van de volvo maakt je mening er wel gekleurd van....

Grt'n Joost

Zoals ik het lees ligt de link met die automaat anders:

een p230 met een flutautomaat met koppelingspedaal
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden