[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

De overtreffende trap: VOLVO FH16 750


KEVINvB

Recommended Posts

Om eerlijk te zijn, wil je een super schakelende auto moet je een Renault nemen. Rij nu een tijdje met een Premium, super, kan Volvo nog een puntje aan zuigen. En de rest ook, ja, ook Scania. Verder moet je niet ech kijken want het prijsverschil komt in de loop der jaren wel tevoorschijn.

mvg Eric :bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 132
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid
Om eerlijk te zijn, wil je een super schakelende auto moet je een Renault nemen. Rij nu een tijdje met een Premium, super, kan Volvo nog een puntje aan zuigen. En de rest ook, ja, ook Scania. Verder moet je niet ech kijken want het prijsverschil komt in de loop der jaren wel tevoorschijn.

mvg Eric :bey:

Renault heeft toch gewoon de I-shift van Volvo er in liggen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Renault heeft toch gewoon de I-shift van Volvo er in liggen?

Ja, maar het voorgaande type.

Een beetje hetzelfde verschil als de Volkswagenmotoren in een Volkswagen zelf of in een Seat van hetzelfde bouwjaar. Het andere verschil tussen de bak in een Volvo en een Renault is het computerprogramma wat het schakelen regelt. Volvo heeft ook verschillende keuzes mbt de software en Renault ook. Dus daar kunnen zeker verschillen in zitten, afhankelijk van het/de gekozen programma/software.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[ATTACH=CONFIG]28910[/ATTACH]

De Volvo FH16 is nu verkrijgbaar met 750 pk en 3550 Nm voor de zwaarste en meest veeleisende transporttaken. De introductie valt samen met de viering van het 25e jubileumjaar van de 16-liter motor.

Als dat een overtreffende trap is???

kan ik met z'n vol.. (krijg het niet mijn strot uit) ding dus met 56.5ton met 90 over de bab 7 heen en weer?

zolang dat niet lukt moet je niet van overtreffende trap praten maar van een kleine update.

het eerste merk wat dat presteert kan zich op de borst kloppen van ''dit is de overtreffende trap''

bewerkt door Marotrans
Quote hersteld
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Renault heeft toch gewoon de I-shift van Volvo er in liggen?

Voordat Ovlov zich met roest en narigheid:D ging bemoeien lag er bij roest en narigheid een ZF bak in, dezelfde als bij DAF, MAN en Iveco. Alleen de software van de bakken was anders en aangepast voor of door de desbetreffende fabrikant.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Mag het chipje ook, scheelt een boel postzegels likken:D

Wat bedoel je met"het chipje"? het zal bij dit soort motoren,die deze vermogens ontwikkelen, toch niet alleen van een "chipje" afhangen of je motor 400,500 of 750 pk geeft.

IK kan me zo voorstellen dat de krukas,lagers,de zuigers,versnellingsbak en aandrijflijn, en nog zo wat meer,aangepast zullen moeten zijn aan deze vermogens.

Gr Peter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
dat valt wel mee peter, denk daarbij maar eens aan een scooter of vroeger aan je brommer, hoe simpel is het wel niet is om die meer vermogen te laten leveren zonder die aanpassingen die jij noemt.

zoek maar eens op chiptuning wat ze met aanpassing van je boordcomputer aan extra vermogen uit bijvoorbeeld je personenwagenmotor kunnen halen.

de hele fabricatie is gestandariseerd, waar vroeger voor een bepaald vermogen een hele motor apart voor werd gebouwd, is dat tegenwoordig iets wat men niet meer doet.

het is veel goedkoper om een standaardmotor te maken die alle vermogens aan kan, en die vervolgens via de software of chip te laten werken op het gewenste vermogen.

kijk maar eens wat voor cilinder inhoud een 360pk motor heeft en dan wat een van 380pk heeft, of vergelijk die van een 380pk met een 420pk.

aan de cilinderinhoud veranderd dan niks het is de software die bepaald hoeveel vermogen een motor levert.

het zijn tegenwoordig allemaal standaard motoren die binnen een bepaald vermogensbereik kunnen werken.

de enigste aanpassingen zul je dan ook niet in de motor zelf vinden, maar in de dingen daaromheen zoals luchtfilters, brandstofpompen en uitlaten.

Dus volgens jou is de motor en aandrijflijn van een 420 pk hetzelfde als die van een 720,dan zullen de steekassen rond je oren vliegen denk ik,of.....je betaalt veel te veel voor een 420 pk,omdat die wel de techniek heeft voor een 750 ,maar dit niet is.:eek::eek::eek::eek::eek:

Ik had vroeger een collega die er ook"verstand"van had,een,met met een dikke vracht hout geladen Scania 110 super iets kietelen en dan in Limburg/Lahn in de klim een Volvo F12 helemaal zoek rijden, die 55 pk meer had.:D:D:D

Je maakte wel de blitz,alleen duurde het niet zo lang of de hele turbo brandde ertussenuit,of er sloeg een gat in de cilinderkop.

Gr Peter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nee hoor, ook jij moet netjes achter die vol beladen wagen met 320pk blijven die met 40km/u omhoog gaat in het inhaalverbod ;);)

Dat meen je toch niet echt serieus of wel dan? Ik bedoel, Je blijft er met 50 km per uur verschil toch niet echt achter?

mvg Eric :bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ikke wel hoor, scheelt mooi 150 eurotjes die ik dan aan iets anders kan besteden.

kijk als de baas zegt ik betaal geen bekeuringen die gaan over verkeersovertredingen, dan blijf ik er netjes achter hangen.

ik ben onderweg om zelf iets te verdienen, en niet om mijn geld weg te geven ;);)

Ik ook maar ik verdien ze per km. En gang is alles. :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Wat bedoel je met"het chipje"? het zal bij dit soort motoren,die deze vermogens ontwikkelen, toch niet alleen van een "chipje" afhangen of je motor 400,500 of 750 pk geeft.

IK kan me zo voorstellen dat de krukas,lagers,de zuigers,versnellingsbak en aandrijflijn, en nog zo wat meer,aangepast zullen moeten zijn aan deze vermogens.

Gr Peter.

Uit een 400 pk blokje haal je geen 750 pk of je moet echt extreem gaan tunen. Het blokje wat 400 shetlanders levert zit rond de 12 liter. Het 750 pk blokje van Ovlov heeft 16 liter slagvolume en is inwendig exact hetzelfde als de 600 pk blok (zuigers, bussen, lagers, kleppen, nokkenassen) wat wel kan verschillen is de turbo en het inspuitsysteem omdat er wat meer druk op staat om diesel in te spuiten, dacht 2500 bar. De aandrijflijn die voor 600 pk gemaakt is heeft wel wat reserve's, maar 750 pk word teveel voor het asje en bak. Zal mij benieuwen wanneer ze 1000 pk in serie in de showroom staat. Vraag mij alleen af wat het nut daarvan is:stom:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
dat valt wel mee peter, denk daarbij maar eens aan een scooter of vroeger aan je brommer, hoe simpel is het wel niet is om die meer vermogen te laten leveren zonder die aanpassingen die jij noemt.

zoek maar eens op chiptuning wat ze met aanpassing van je boordcomputer aan extra vermogen uit bijvoorbeeld je personenwagenmotor kunnen halen.

de hele fabricatie is gestandariseerd, waar vroeger voor een bepaald vermogen een hele motor apart voor werd gebouwd, is dat tegenwoordig iets wat men niet meer doet.

het is veel goedkoper om een standaardmotor te maken die alle vermogens aan kan, en die vervolgens via de software of chip te laten werken op het gewenste vermogen.

kijk maar eens wat voor cilinder inhoud een 360pk motor heeft en dan wat een van 380pk heeft, of vergelijk die van een 380pk met een 420pk.

aan de cilinderinhoud veranderd dan niks het is de software die bepaald hoeveel vermogen een motor levert.

het zijn tegenwoordig allemaal standaard motoren die binnen een bepaald vermogensbereik kunnen werken.

de enigste aanpassingen zul je dan ook niet in de motor zelf vinden, maar in de dingen daaromheen zoals luchtfilters, brandstofpompen en uitlaten.

En hoe vaak ging dat brommertje wel niet naar de klote?:eek::eek:

Na het behalen van mijn rijbewijs moesten sleutel 10 en 17 operatief van mijn fikken verwijderd worden, zovaak had ik ze vast.:D:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik verdien ook per km, de steden liggen nog steeds even ver van elkaar af. Hannover is nog steeds niet verplaatst en Parijs ook niet. Dus wat dat met gang te maken heeft

Zoals bekend mogen wij maar een beperkt aantal uren rijden op een dag. Dus hoe meer km je in die uren maakt des te meer geld komt er binnen. De afstand tussen die steden blijft wel hetzelfde alleen kun je de reistijd wel inkorten. En dat kan soms net het verschil maken tussen nog even lossen of laden zodat je de rest van je uren nog even vol kan sturen en zo dus weer meer geld te verdienen, immers, meer km.:ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Uit een 400 pk blokje haal je geen 750 pk of je moet echt extreem gaan tunen. Het blokje wat 400 shetlanders levert zit rond de 12 liter. Het 750 pk blokje van Ovlov heeft 16 liter slagvolume en is inwendig exact hetzelfde als de 600 pk blok (zuigers, bussen, lagers, kleppen, nokkenassen) wat wel kan verschillen is de turbo en het inspuitsysteem omdat er wat meer druk op staat om diesel in te spuiten, dacht 2500 bar. De aandrijflijn die voor 600 pk gemaakt is heeft wel wat reserve's, maar 750 pk word teveel voor het asje en bak. Zal mij benieuwen wanneer ze 1000 pk in serie in de showroom staat. Vraag mij alleen af wat het nut daarvan is:stom:

Precies,dus het is geen kwestie van "effe een ander chippie steken" en gaan met de :banaan:

Overigens had de eerste F16 van Volvo(500 pk dacht ik) ook een 16 ltr blok,vandaar de benaming.

De eerste Scania V8,rond 1970, haalde het onvoorstelbare vermogen van 340 (drie honderd en veertig pk)uit een 14 liter blok,nu gaan ze met 14 ltr boven 500 pk.

en daar zal heel de motor en aandrijflijn op aangepast moeten worden,en is het niet een kwestie van een chipje steken.

Gr peter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Wat bedoel je met"het chipje"? het zal bij dit soort motoren,die deze vermogens ontwikkelen, toch niet alleen van een "chipje" afhangen of je motor 400,500 of 750 pk geeft.

IK kan me zo voorstellen dat de krukas,lagers,de zuigers,versnellingsbak en aandrijflijn, en nog zo wat meer,aangepast zullen moeten zijn aan deze vermogens.

Gr Peter.

ok, dus geen chipje , doe maar de komplete motor dan , zal wel iemend sturen voor zegels helpen te likken , als ik het maar niet moet doen , LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden