[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

uitvallen van de radio.


johan janssen

Recommended Posts

  • Forumlid

Hallo allemaal,rij op een actros mega 2555 en heb het probleem dat om het uur (ongeveer) de radio helemaal uitvalt !!!

Heb ook al een hele tijd geen stuur bediening meer voor de radio,als de radio uitvalt kun je hem meteen weer aan zetten en doet hij het weer meteen,alle zenders staan in het geheugen en niets is er veranderd aan de instellingen v d radio dus niet de volledige stroom valt weg,anders waren ook iedere keer de zenders in het geheugen weg. wie kan mij vertellen wat dit kan zijn of waar ik de oplossing kan vinden ???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Hé Johan, ik denk dat er meer loos is dan een leeg batterijtje...

Bij mijn Mp 3 valt de radio ook uit na één uur met het contact uit, dit ter bescherming van de accu. Zo is dat geprogrammeerd af fabriek.

Dus ik zou het in die richting gaan zoeken: alleen of dat nou in de boordcomputer of in de radio zit?? Dit omdat je wel alle geheugeninstellingen behoudt; de constante stroom blijft dus op de radio. Lastig...

Wel één ding: mocht je een andere radio in willen bouwen: MB-radio's lusten alleen 24V!! Dus hang er niet zo maar een standaard radio in, dan heb je weer een ander probleem:ja:

Succes in ieder geval, al je de oorzaak weet laat het ons dan ook even weten!

Maarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Hé Johan, ik denk dat er meer loos is dan een leeg batterijtje...

Bij mijn Mp 3 valt de radio ook uit na één uur met het contact uit, dit ter bescherming van de accu. Zo is dat geprogrammeerd af fabriek.

Klinkt als een logische verklaring. Al betwijfel ik hoe nuttig die instelling is. Als zou de radio een weekend blijven aanstaan, dan is de accu toch niet leeg?

Bij onze Mp 3's heb ik het nooit gehad maar kan zijn dat daar die instelling al is aangepast. En radio werkt alleen bij contact aan trouwens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
En radio werkt alleen bij contact aan trouwens.

Weet je dat zeker Marnix?

Heb ik ooit ook gedacht, toen ik op een overslagterminal de sleutels op een bord moest hangen én vervolgens in de auto blijven met lossen en laden. Tot iemand zei:"gewoon weer aandrukken" En inderdaad...

Was in de vierde nacht van de week:zegtniets:

Maarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Weet je dat zeker Marnix?

Heb ik ooit ook gedacht, toen ik op een overslagterminal de sleutels op een bord moest hangen én vervolgens in de auto blijven met lossen en laden. Tot iemand zei:"gewoon weer aandrukken" En inderdaad...

Was in de vierde nacht van de week:zegtniets:

Maarten

Nou je het zegt.... Bij de DAF's weet ik het wel zeker, maar bij de Benzen niet. Probleem dat de radio elk uur uitging heb ik nooit gehad. Wel een x gehad dat een handige collega bij een Mp 2 aan de radio had lopen knoeien en deze het niet meer deed zonder code invoeren. Die code had ik trouwens vlot na 8:00 geregeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ze zeggen dat de kabel die naar de stuur bediening gaat beschadigt is ??!! Nu heb ik ook weer gehoord dat een oud collega geprobeerd heeft een aparte aux uitgang te willen maken en dat sindsdien de radio dus dit probleem geeft. Ga er nog verder in zoeken en laat het jullie weten. Laat ook maar iets weten als jullie toevallig iets horen over dit probleem. bvd gr johan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 years later...
  • Administrators

Tsja, (ff zieken hoor).

Na het verbod op het slapen in de cabine komt dus nu de regel dat je niet langer dan 1 uur naar de radio mag luisteren......

 

Een hele rare klacht overigens.

Eerst dacht ik ff dat de omvormer te warm wordt en zichzelf uitzet.

Maar dan kan je nooit direct weer manueel de zaak aanzetten....

En een af fabriek instalatie zal toch zeker wel de juiste dimensies hebben voor wat betreft de stroom...

Daarbij, de bens doet het op de standaard 24v, waardoor er he-le-maal geen omvormer nodig is....

Vreemd. Ben ook wel benieuwd naar de reden...

Echt waar...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden