[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Rolcontainervervoer


Marnix

Recommended Posts

  • Forumlid

Ben al op weg naar gratis bier:D

vorige week nog van die displays in de auto gehad waren nog best zwaar voor zo,n kleine dolly top zwaar

Da's altijd lachen met het laden, je weet van die displays nooit of het zwaar is (blikjes fris of bier) of licht (snoepgoed of pepernoten oid) voor je het vastpakt. Jullie vervoeren zeker geen rollies met gewone Coca Cola flessen? Van die grijze stukken plastic tussen de lagen met flessen en dan 2 bandjes erom om het strak te houden. Da's wel een praktisch systeem voor in de winkel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ben al op weg naar gratis bier:D

Da's altijd lachen met het laden, je weet van die displays nooit of het zwaar is (blikjes fris of bier) of licht (snoepgoed of pepernoten oid) voor je het vastpakt. Jullie vervoeren zeker geen rollies met gewone Coca Cola flessen? Van die grijze stukken plastic tussen de lagen met flessen en dan 2 bandjes erom om het strak te houden. Da's wel een praktisch systeem voor in de winkel.

nee wij hebben de frisdrank gewoon op rolcontainers maar is ook geen succes hoor want als ze er geen karton tussen de lagen doen wat regelmatig gebeurt dan zakken ze zo in en kan je gaan rapen in de auto

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Zonde dat Zuurmond/De Jong dat zo even opknijpt. Het meeste was zo te zien nog wel te nuttigen. En na een aantal blikjes heb je van die deuken toch niks meer in de gaten.

Als zo op een stuk karton hadden geschreven "sixpack Grolsch 1 euro" en dan het verkeer weer laten lopen, dan waren ze er in 2 uur vanaf geweest:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Trucksmurf

gevalletje verkeerd geladen? normaal kan je die display's 6 naast elkaar zetten dan staan ze strak tussen de wanden en kunnen ze geen kant meer op.

wel een rare gewaar wording als al die bende er in eens uit komt via de zijkant :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
nee wij hebben de frisdrank gewoon op rolcontainers maar is ook geen succes hoor want als ze er geen karton tussen de lagen doen wat regelmatig gebeurt dan zakken ze zo in en kan je gaan rapen in de auto

Wij hebben er ook karton tussen, maar zelfs dan stort er nog wel eens een container in doordat er een pakketje flessen tussen weg lazert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
gevalletje verkeerd geladen? normaal kan je die display's 6 naast elkaar zetten dan staan ze strak tussen de wanden en kunnen ze geen kant meer op.

wel een rare gewaar wording als al die bende er in eens uit komt via de zijkant :D

Ik weet niet hoe breed die trailer van binnen is. En een koeltrailer heeft wel een dikkere wand, dat scheelt ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Wij hebben er ook karton tussen, maar zelfs dan stort er nog wel eens een container in doordat er een pakketje flessen tussen weg lazert.

Ik als leek: Is het dan niet makkelijker dat de AFZENDER er even een folietje omheenrolt??, Dit word natuurlijk niet gedaan, omdat dat weer teveel zou kosten...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik als leek: Is het dan niet makkelijker dat de AFZENDER er even een folietje omheenrolt??, Dit word natuurlijk niet gedaan, omdat dat weer teveel zou kosten...

Probleem is aardig op te lossen door de container goed klem te zetten tussen anderen. In blokken van 9 bijvoorbeeld, en dan wankele containers nog het liefst "lang" zodat de inhoud aan alle kanten door rekken wordt tegengehouden.

Dan heb je soms een keer eentje die gevaarlijk inzakt, maar die je nog net fatsoenlijk aan de grond kunt krijgen. Verschilt een beetje per bedrijf hoeveel er met plastic wordt gewerkt. In Hoogeveen zijn ze er vrij scheutig mee, in Zwolle zit het alleen om de zuivel containers. In St. Anna alleen als er kratten bovenop aardappelbakken worden gestapeld. Bleiswijk altijd om alle containers. Zit niet in de kosten van het plastic, maar in de arbeidsuren die er mee heen gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Trucksmurf
Ik weet niet hoe breed die trailer van binnen is. En een koeltrailer heeft wel een dikkere wand, dat scheelt ook.

ook in een koeler past het dat is geen probleem ze staan alleen iets strakker. je kan er ook 3 breedt naast elkaar zetten maar of je daar met bier displays zo vrolijk van wordt weet ik ook niet:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ook in een koeler past het dat is geen probleem ze staan alleen iets strakker. je kan er ook 3 breedt naast elkaar zetten maar of je daar met bier displays zo vrolijk van wordt weet ik ook niet:D

4 breed bedoel je:D

Verder is het formaat 40x60 cm vrij optimaal. Vergeleken melkrekjes, daar moet je wat creatiever zijn omdat er net niet 6 naast mekaar passen of 4 breed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Trucksmurf
4 breed bedoel je:D

Verder is het formaat 40x60 cm vrij optimaal. Vergeleken melkrekjes, daar moet je wat creatiever zijn omdat er net niet 6 naast mekaar passen of 4 breed.

je hebt gelijk 4 breed had het moeten zijn, typfoutje noemen ze dat.

Die Roll ins dat zijn inderdaad vervelende dingen om fatsoenlijk te laden. ik zet meestal 3 containers lang naast elkaar en dan zo'n melkrekje er naast staat ie ook klem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Probleem is aardig op te lossen door de container goed klem te zetten tussen anderen. In blokken van 9 bijvoorbeeld, en dan wankele containers nog het liefst "lang" zodat de inhoud aan alle kanten door rekken wordt tegengehouden.

Dan heb je soms een keer eentje die gevaarlijk inzakt, maar die je nog net fatsoenlijk aan de grond kunt krijgen. Verschilt een beetje per bedrijf hoeveel er met plastic wordt gewerkt. In Hoogeveen zijn ze er vrij scheutig mee, in Zwolle zit het alleen om de zuivel containers. In St. Anna alleen als er kratten bovenop aardappelbakken worden gestapeld. Bleiswijk altijd om alle containers. Zit niet in de kosten van het plastic, maar in de arbeidsuren die er mee heen gaan.

Bij ons wil het nog wel eens gebeuren dat er treetje flessen tussen wegvalt als de klap schuin zakt. Gelukkig zijn het plastic flessen en mijn advies is dan ook:"Die zou ik voorlopig niet open maken. " :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
je hebt gelijk 4 breed had het moeten zijn, typfoutje noemen ze dat.

Die Roll ins dat zijn inderdaad vervelende dingen om fatsoenlijk te laden. ik zet meestal 3 containers lang naast elkaar en dan zo'n melkrekje er naast staat ie ook klem.

Dat laatste doe ik ook. Maar meestal doe ik dat ook met displays. Gewoon 3 rc's en dan de display er naast.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Trucksmurf
Dat laatste doe ik ook. Maar meestal doe ik dat ook met displays. Gewoon 3 rc's en dan de display er naast.

Ligt een beetje aan het aantal displays die ik er tussen heb, soms er naast soms ook per 2 in plaats van een rc. Ik vind dat die dingen gewoon afgeschaft moeten worden is veel makkelijker voor ons :D

Er was er ooit een chauffeur bij mn vorige werkgever die de displays met een spanband aan de wand vast strapte die kon bij de winkel gaan rapen LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ligt een beetje aan het aantal displays die ik er tussen heb, soms er naast soms ook per 2 in plaats van een rc. Ik vind dat die dingen gewoon afgeschaft moeten worden is veel makkelijker voor ons :D

Er was er ooit een chauffeur bij mn vorige werkgever die de displays met een spanband aan de wand vast strapte die kon bij de winkel gaan rapen LOL

Da's het leuke van ons werk. Beetje puzzelen. Ik kijk altijd eerst hoeveel ik heb en dan bedenk ik even of ik 1 of 2 rijen dwars zet. En om de zoveel rijen zet ik drie lichte containers dwars. :)

Bij vers zet ik meestal twee dolly's dwars, dan er 2 rolly's en een rc ernaast. Kan het geen kant meer op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Trucksmurf
Da's het leuke van ons werk. Beetje puzzelen. Ik kijk altijd eerst hoeveel ik heb en dan bedenk ik even of ik 1 of 2 rijen dwars zet. En om de zoveel rijen zet ik drie lichte containers dwars. :)

Bij vers zet ik meestal twee dolly's dwars, dan er 2 rolly's en een rc ernaast. Kan het geen kant meer op.

Dwars zetten die ik niet snel, alleen als ik daardoor de "binnen"lift beneden kan laten dan wel. Het laatste stuk van de vloer boven beweegt mee met de klep die kan ik eventueel vast hangen en kunnen er nog 6 containers op staan, dan heb ik beneden achterop alleen een nare ondergrond.

Dat puzzelen is wel een soort van sport geworden om zoveel mogelijk mee te nemen, het gebeurt wel eens dat er 100 rc's op het dok staan en dan gaat ook alle vracht mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dwars zetten die ik niet snel, alleen als ik daardoor de "binnen"lift beneden kan laten dan wel. Het laatste stuk van de vloer boven beweegt mee met de klep die kan ik eventueel vast hangen en kunnen er nog 6 containers op staan, dan heb ik beneden achterop alleen een nare ondergrond.

Dat puzzelen is wel een soort van sport geworden om zoveel mogelijk mee te nemen, het gebeurt wel eens dat er 100 rc's op het dok staan en dan gaat ook alle vracht mee.

Jij rijdt met een dubbeldekker?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Trucksmurf
Nee :D Ik vind het wel prima zo. Zo'n dubbeldekker lijkt me knap lastig bij drempels en dergelijke. En wij hebben een paar adressen waar je in de put kunt lossen, dat voordeel ben je dan ook kwijt.

Dat is dan weer jammer. Van die drempels heb je geen last daar hebben we een knop voor op het dashboard om de luchtvering omhoog te gooien bij drempels en ander soort opstakels. Aan het dok lossen is inderdaad makkelijker dan met de klep. Voor ons is het wel iets lastiger maar gaat ook wel hoor :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dwars zetten die ik niet snel, alleen als ik daardoor de "binnen"lift beneden kan laten dan wel. Het laatste stuk van de vloer boven beweegt mee met de klep die kan ik eventueel vast hangen en kunnen er nog 6 containers op staan, dan heb ik beneden achterop alleen een nare ondergrond.

Dat puzzelen is wel een soort van sport geworden om zoveel mogelijk mee te nemen, het gebeurt wel eens dat er 100 rc's op het dok staan en dan gaat ook alle vracht mee.

Nou snap ik dat de planning het niet geloofd van die 33 containers als je probeert om er 100 rc in te krijgen:banaan:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dat is dan weer jammer. Van die drempels heb je geen last daar hebben we een knop voor op het dashboard om de luchtvering omhoog te gooien bij drempels en ander soort opstakels. Aan het dok lossen is inderdaad makkelijker dan met de klep. Voor ons is het wel iets lastiger maar gaat ook wel hoor :D
even een vraagje laden jullie ook aan een gewoone laad dok zo als bij ons en hoelang zijn jullie daar mee bezig wij zijn er zo,n ander half tot 2 uur mee bezig voor 80 rc
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dat is dan weer jammer. Van die drempels heb je geen last daar hebben we een knop voor op het dashboard om de luchtvering omhoog te gooien bij drempels en ander soort opstakels. Aan het dok lossen is inderdaad makkelijker dan met de klep. Voor ons is het wel iets lastiger maar gaat ook wel hoor :D

Je zal die knop maar vergeten in te drukken. :zegtniets:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden