[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

koffiezetter


sigma

Recommended Posts

  • Forumlid
Beste Collega's,

Bij mijn nieuwe baas heb ik een fh xl uit mei 2007 gekregen.

Hij had nog een originele volvo koffiezetter staan:ok: maar weet iemand waar die aansluiting zit in/onder het dashboard?

Groet Peter

Is dat zo´n stekker met 3 gaatjes erin en bijna plat??

Zoja dan aan de bijrijderskant zitten 2 aansluitingen onder elkaar, kun je zo zien zitten, tenminste is bij de FM van mijn pa zo...

Voor dit soort aansluitingen zit er "af fabriek"meestal geen aansluiting op,de dealer(of de monteur) plaatst hier meestal een gewoon "huis stopcontact met randaarde"

waarbij de + plus aansluiting op beide polen komt te staan(zodoende heb je altijd stroom,hoe je de stekker er ook insteekt) en de - massa aansluiting op de randaarde.

zo heb je altijd een goede aansluiting,veel gelijkstroomapparatuur,wat een koffiezetter ook is ,vereisen voor hun goede werking dat de - altijd de massa gaat.

Zorg voor een goede afzekering,minstens 20 amp en zorg dat de draden zwaar genoeg zijn.

En zet een koffiezetter nooit via de sigaretten aansteker.

Het allerbeste is dit bij een dealer te laten inbouwen,of plaats zelf een stopcontact met randaarde en laat dit door een monteur aansluiten,je zult niet de eerste zijn die in de fik gaat.

Gr Peter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden