[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

"vast" personeel vs uitzendkrachten


KEVINvB

Recommended Posts

  • Forumlid
en niveau was nog niet gestegen ook , terwijl de uitzendkracht behoorlijk zijn zaken netjes op orde heeft ivm reservelampjes e.d. bij hebben.

dat is wel de eerste en beste chauffeur in het progamma:D

En ook de eerste uitzendkracht die volgens mijn netjes is op ´t materiaal, Oké er zitten altijd schoften tussen,maar bij de uitzendkrachten is dit toch wel erg vaak....:zegtniets:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
En ook de eerste uitzendkracht die volgens mijn netjes is op ´t materiaal, Oké er zitten altijd schoften tussen,maar bij de uitzendkrachten is dit toch wel erg vaak....:zegtniets:

Het zal wel niet zonder reden zijn dat de meesten uitzendkrachten zijn :zegtniets::zegtniets::zegtniets:

De goeien uitgezonderd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
En ook de eerste uitzendkracht die volgens mijn netjes is op ´t materiaal, Oké er zitten altijd schoften tussen,maar bij de uitzendkrachten is dit toch wel erg vaak....:zegtniets:

Deze heeft toevallig nog een paar maanden bij ons gereden. Maar dat is al weer 3 of 4 jaar geleden.

Nooit geweten dat hij zo'n leuke dochter had, haha.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Het zal wel niet zonder reden zijn dat de meesten uitzendkrachten zijn :zegtniets::zegtniets::zegtniets:

De goeien uitgezonderd.

Jammer Marcel, alle uitzendkrachten over een kam scheren. Heb de afgelopen tijd veel als uitzendkracht gewerkt. Ook bij een bedrijf wat in die tijd heel wat uitzendkrachten aan het werk had i.v.m. de vakantietijd.

Durf rustig te zeggen dat de meeste harde werkers waren en zuinig op het materiaal. Uiteraard zit er altijd een percentage tussen welke dit niet is en `minder` goed zijn/haar best doet, maar denk toch dat dit de minderheid was.

Vaak doen de mensen in de ogen van de `vaste` ploeg het minder, maar vergeet niet dat de werknemers van het bedrijf over meer kennis en expertise beschikken en dus vaak sneller hun werk kunnen doen.

Hendrik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Durf rustig te zeggen dat de meeste harde werkers waren en zuinig op het materiaal. Uiteraard zit er altijd een percentage tussen welke dit niet is en `minder` goed zijn/haar best doet' date=' maar denk toch dat dit de minderheid was.Het meeste wat hier naar de klote is gereden is echt gebeurt door uitzenders, en nog maar te zwijgen over de troep die sommige achterlaten...

Vaak doen de mensen in de ogen van de `vaste` ploeg het minder, maar vergeet niet dat de werknemers van het bedrijf over meer kennis en expertise beschikken en dus vaak sneller hun werk kunnen doen. Heb je helemaal gelijk in als je net vorr 1 dag bij een bedrijf komt werken weet je zelf ook nog niet alles, maar er zijn er ook bij die al meerdere malen zijn geweest en nog steeds niets wisten:ja:

Rood

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Het zal wel niet zonder reden zijn dat de meesten uitzendkrachten zijn :zegtniets::zegtniets::zegtniets:

De goeien uitgezonderd.

Jammer Marcel' date=' alle uitzendkrachten over een kam scheren. Heb de afgelopen tijd veel als uitzendkracht gewerkt. Ook bij een bedrijf wat in die tijd heel wat uitzendkrachten aan het werk had i.v.m. de vakantietijd.

Durf rustig te zeggen dat de meeste harde werkers waren en zuinig op het materiaal. Uiteraard zit er altijd een percentage tussen welke dit niet is en `minder` goed zijn/haar best doet, maar denk toch dat dit de minderheid was.

Vaak doen de mensen in de ogen van de `vaste` ploeg het minder, maar vergeet niet dat de werknemers van het bedrijf over meer kennis en expertise beschikken en dus vaak sneller hun werk kunnen doen.

Hendrik[/quote']

Zeg ook niet alle Hendrik. Maar als ik zie wat er bij ons bijloopt en hoe ze rijden, snap ik wel dat ze geen vast werk hebben. :zegtniets:

We hebben nu een stuk of 8 uitzendkrachten die al vanaf april rijden, en die blijven ook nog wel even rijden, komende 10 weken gaat het los. Vorige week pallets naar Assen gebracht voor kerstpakketten, volgende week kunnen we de eerste trailer vol al ophalen. We rijden ook al een week of 5 met Sinterklaas papier rond, ze rijden gewoon pendels op enkele dc's om ze te bevoorraden. En dat word alleen nog maar meer. De gewone distributie zal ook wel een opleving krijgen, is nog niet zo denderend momenteel. Maar daar klagen ze allemaal over die ik vorige week gesproken heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
maar s&s waarom huurt jouw werkgever steeds weer diezelfde uitzendkrachten in?

het zal wel meevallen denk ik zo met die mannen, want als jouw verhalen waarheid zijn, dat ze zoveel schade rijden en al die andere zaken, dan werden ze toch niet meer gevraagd?

waarom geeft jouw werkgever ze geen halfjaar contract als ze er al vanaf april werken en nog 10 weken moeten?

en dat pendelrijden daar zit hem nu net de kneep, want dat is mooi simpel werk, dat het vaste personeel liever zelf zou doen.

maar nee dat doet die vermaledijde uitzendkracht, terwijl wij als vast personeel 40 klanten per dag moeten doen, doen zij het mooie werk.

weet je wat, ik ga eens flink tegen die mannen aanschoppen, ze in de stront trappen, dat zal ze leren om ons het mooie werk af te pakken!

kijk eens baas, er is een uitzendkracht met mijn auto weggeweest moet je eens zien wat een rommel ze achterlaten.

baas loopt mee om te kijken, ligt er een opgevouwen velletje papier op het dashboard met de laad en losadressen erop geschreven, nou nou wat een bende zeg :hamer::hamer::hamer:

ik zal niet zeggen dat jij zo bent s&s, maar zo gaat het vaak in de praktijk.

terwijl het vaste personeel loopt te zijken over uitzendkrachten, is de werkgever maar wat blij met die mannen.

Die 8 of 9 zijn de besten van dit seizoen. Zolang je je werk goed doet mag je weer komen. Zij rijden ook 25+ adressen distri, gaan ook op trailer het land in. Record was in de bouwvak 35 uitzendkrachten.

We hebben er 1 dat is de topper:D. Komt in maart en gaat eind oktober weer. Vind dat ie dan weer genoeg gewerkt heeft voor dit jaar en gaat weer bij huis klussen. Hij hoeft niet te werken, zijn vrouw verdient genoeg, maar hij verveelt zich en doet in de winter bij huis de klussen, als in maart de tuin klaar is komt ie weer een poosje racen, kent alle route's multi functioneel. :D:D

Zolang er niet overal shag en as ligt valt het mee, en die gast was nog geen 2 uur met die auto weg geweest :hamer::hamer::hamer:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

hallo mensen

mijn eerste berichtje zal dus wel een beetje knullig zijn.

maar ik rij nu al een half jaar als uitzendkracht bij het zelfde bedrijf.

en ik blijf liever zo rijden dan dat ik er in vaste dienst ga want bij het uitzendburo krijg ik alle uren betaald.

en heb een vaste auto en alles. maar het klopt ook wel dat er rotte appels tussen zitten ik was laatst de trailer aan het aan koppelen komt er een andere van het uitzendburo na mij toe om te vragen hoe hij de poten omhoog moet doen en de slangen aan moet sluiten sprak hem een week later was het zijn laatste dag want hij had 3 keer schade gereden komt wel mooi over bij de klanten en die soort maakt het dus kapot voor de chaufeurs die hun werk wel goed doen:ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ach onder uitzendkrachten heb je grofweg 3 categorieen:

1) gemotiveerde goede mensen die gwoon houden van afwisseling

2) passanten die het tijdelijk doen door omstandigheden totdat ze ergens voor vast terecht kunnen

3) mensen die zichzelf chauffeur noemen, maar eigenlijk net te onhandig en te langzaam zijn in alle soorten werk.

Maargoed, categorie 3 kom je bij elk normaal bedrijf ook tegen, alleen in een iets lager percentage.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
hallo mensen

mijn eerste berichtje zal dus wel een beetje knullig zijn.

maar ik rij nu al een half jaar als uitzendkracht bij het zelfde bedrijf.

en ik blijf liever zo rijden dan dat ik er in vaste dienst ga want bij het uitzendburo krijg ik alle uren betaald.

en heb een vaste auto en alles. maar het klopt ook wel dat er rotte appels tussen zitten ik was laatst de trailer aan het aan koppelen komt er een andere van het uitzendburo na mij toe om te vragen hoe hij de poten omhoog moet doen en de slangen aan moet sluiten sprak hem een week later was het zijn laatste dag want hij had 3 keer schade gereden komt wel mooi over bij de klanten en die soort maakt het dus kapot voor de chaufeurs die hun werk wel goed doen:ok:

Sorry, er is een extra categorie

4) Mensen die via een uitzendburo vast voor 1 opdrachtgever rijden. Omdat ergens bij de inlener iemand op kantoor zit die de verantwoordelijkheid voor (vast) personeel niet aandurft of die de werving onhandig aanpakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Of een uitzendkracht (en dan praat ik over de vakantie-periode) zijn werk al dan niet goed doet is vaak ook hoe wordt een uitzendkracht begeleid door het inlenende bedrijf.

In de vakantieperiode heb ik eigenlijk slechts bij 2 bedrijven gewerkt. Bij het ene bedrijf meld je je 's morgens bij de planning en krijgt vervolgens een laadlijst en sleutels overhandigd en meld je maar in de loods. Daar aangekomen zie je een aantal rijen staan met goederen en krijgt weinig tot geen uitleg. Nu heb ik het vaak redelijk snel in de gaten hoe er gewerkt wordt, maar ook ik moest in het begin vaak zoeken en vragen. Als je dan geluk hebt krijg je wat uitleg en dan lukt het wel. Sommige uitzendkrachten heb ik daar dan ook bezig gezien en gedacht die maken de dag af en komen niet terug.

Toen het daar even wat rustiger was heb ik twee weken bij een ander distributiebedrijf gewerkt (daarna weer terug naar het eerste). Ik meld me daar op maandagmorgen bij de planning en verwacht eigenlijk ook weer sleutels en een laadlijst te krijgen. Groot is mijn verbazing dan eigenlijk als ik te horen krijg dat ik die dag met een chauffeur die bij hun in dienst is meega om te kijken hoe e.e.a. in werking gaat. Dat is dan ook het verschil wat het kan maken bij iemand die iets minder ervaring heeft.

Ergens op het forum heb ik ook gelezen dat uitzendkrachten vaak oude meuk meekregen, maar dat is niet echt mijn ervaring. Ook hier moet ik zeggen dat ik dat niet zo ervaren heb. Bij het eerste bedrijf heb ik op zeer jonge tot iets oudere auto's gereden (maar gemiddeld waren ze hooguit 3/4 jaar oud) en bij het andere inderdaad een oude auto van 16 jaren jong, maar deze was goed onderhouden en in prima staat.

Wat betreft het schoon houden van een auto, in het handboek van het uitzendbureau stond dat we zuinig en netjes op een auto moesten zijn en hem schoon moesten achterlaten. Laat ik het zo stellen: ik hou van een schone en opgeruimde auto, maar verwacht van mij niet dat als ik een auto met een teringzooi in de cabine meekrijg, dat ik die aan het eind van de dag schoon inlever. De lege koffiebekeretjes of zoiets die ik in de loop van de dag verzameld heb gaan er wel uit, het overige wat er die ochtend al in lag blijft.

Uiteraard moet ik wel erkennen dat niet elke inleen chauffeur die in de vakantieperiode bij een bedrijf komt werken even geschikt is als een andere. Maar vergeet ook niet hoeveel uitzendkrachten er in die periode ingezet worden. Op een gegeven moment is al het al wat meer ervaren personeel geplaatst en zijn het de mensen die nog geen tot weinig ervaring hebben die nog inzetbaar zijn. Juist dan is een goede begeleiding denk ik dan ook gewenst. Maar ook deze mensen moeten het vak ergens leren om later kans te maken op een "vaste" baan.

Hendrik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ach onder uitzendkrachten heb je grofweg 3 categorieen:

1) gemotiveerde goede mensen die gwoon houden van afwisseling

2) passanten die het tijdelijk doen door omstandigheden totdat ze ergens voor vast terecht kunnen

3) mensen die zichzelf chauffeur noemen, maar eigenlijk net te onhandig en te langzaam zijn in alle soorten werk.

Maargoed, categorie 3 kom je bij elk normaal bedrijf ook tegen, alleen in een iets lager percentage.

Sorry, er is een extra categorie

4) Mensen die via een uitzendburo vast voor 1 opdrachtgever rijden. Omdat ergens bij de inlener iemand op kantoor zit die de verantwoordelijkheid voor (vast) personeel niet aandurft of die de werving onhandig aanpakt.

Ik vind dat je die categorieën goed verwoord hebt Marnix :ok:.

Hendrik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik ken een uitzendbureau die bouwvakkers ronselden die niet meer hun eigen vak mochten uitvoeren, en die hadden ze omgeschoold naar beroepschauffeur.

Op zich niks mis mee, maar wel als je naar de kwaliteiten van die chauffeur. Althans het grootste gros, er waren er enkele die wel zin en de feeling hadden

voor ons vak. Maar de rest.... Maargoed dat lag ook meer aan dat uitzendbureau, ik ken veel bedrijven bij ons in de regio die er absoluut geen zaken mee doen.

En liever iemand inhuren van de duurdere randstad oid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast trekvogel 1
Ach onder uitzendkrachten heb je grofweg 3 categorieen:

1) gemotiveerde goede mensen die gwoon houden van afwisseling

2) passanten die het tijdelijk doen door omstandigheden totdat ze ergens voor vast terecht kunnen

3) mensen die zichzelf chauffeur noemen, maar eigenlijk net te onhandig en te langzaam zijn in alle soorten werk.

Maargoed, categorie 3 kom je bij elk normaal bedrijf ook tegen, alleen in een iets lager percentage.

dat KLOP MIJN zoon ok eerst via uitzb toen na 3 maanden een vast contrakt .er zijn ook bedrijfen die de kat uit de boom kijken .en de beteren er tussen uit halen .

hij moest wel het uitzb een boete betalen want je moet een aantal uren er gewerkt hebben voor ze je aan mogen nemen .dat heefd zijn bedrijf betaald

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
hij moest wel het uitzb een boete betalen want je moet een aantal uren er gewerkt hebben voor ze je aan mogen nemen .dat heefd zijn bedrijf betaald

Dat is de vaste constructie dat de inlener/nieuwe werkgever dan die boete betaald.

Of bijvoorbeeld eerst de 6 maanden (of een jaar) inleen afmaakt, waarna de werknemer kosteloos kan worden overgenomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Of een uitzendkracht (en dan praat ik over de vakantie-periode) zijn werk al dan niet goed doet is vaak ook hoe wordt een uitzendkracht begeleid door het inlenende bedrijf.

In de vakantieperiode heb ik eigenlijk slechts bij 2 bedrijven gewerkt. Bij het ene bedrijf meld je je 's morgens bij de planning en krijgt vervolgens een laadlijst en sleutels overhandigd en meld je maar in de loods. Daar aangekomen zie je een aantal rijen staan met goederen en krijgt weinig tot geen uitleg. Nu heb ik het vaak redelijk snel in de gaten hoe er gewerkt wordt' date=' maar ook ik moest in het begin vaak zoeken en vragen. Als je dan geluk hebt krijg je wat uitleg en dan lukt het wel. Sommige uitzendkrachten heb ik daar dan ook bezig gezien en gedacht die maken de dag af en komen niet terug.

Toen het daar even wat rustiger was heb ik twee weken bij een ander distributiebedrijf gewerkt (daarna weer terug naar het eerste). Ik meld me daar op maandagmorgen bij de planning en verwacht eigenlijk ook weer sleutels en een laadlijst te krijgen. Groot is mijn verbazing dan eigenlijk als ik te horen krijg dat ik die dag met een chauffeur die bij hun in dienst is meega om te kijken hoe e.e.a. in werking gaat. Dat is dan ook het verschil wat het kan maken bij iemand die iets minder ervaring heeft.

Ergens op het forum heb ik ook gelezen dat uitzendkrachten vaak oude meuk meekregen, maar dat is niet echt mijn ervaring. Ook hier moet ik zeggen dat ik dat niet zo ervaren heb. Bij het eerste bedrijf heb ik op zeer jonge tot iets oudere auto's gereden (maar gemiddeld waren ze hooguit 3/4 jaar oud) en bij het andere inderdaad een oude auto van 16 jaren jong, maar deze was goed onderhouden en in prima staat.

Wat betreft het schoon houden van een auto, in het handboek van het uitzendbureau stond dat we zuinig en netjes op een auto moesten zijn en hem schoon moesten achterlaten. Laat ik het zo stellen: ik hou van een schone en opgeruimde auto, maar verwacht van mij niet dat als ik een auto met een teringzooi in de cabine meekrijg, dat ik die aan het eind van de dag schoon inlever. De lege koffiebekeretjes of zoiets die ik in de loop van de dag verzameld heb gaan er wel uit, het overige wat er die ochtend al in lag blijft.

Uiteraard moet ik wel erkennen dat niet elke inleen chauffeur die in de vakantieperiode bij een bedrijf komt werken even geschikt is als een andere. Maar vergeet ook niet hoeveel uitzendkrachten er in die periode ingezet worden. Op een gegeven moment is al het al wat meer ervaren personeel geplaatst en zijn het de mensen die nog geen tot weinig ervaring hebben die nog inzetbaar zijn. Juist dan is een goede begeleiding denk ik dan ook gewenst. Maar ook deze mensen moeten het vak ergens leren om later kans te maken op een "vaste" baan.

Hendrik[/quote']

Om hier even op in te haken. Ik heb dat ook eens meegemaakt. Ze hadden me per ongeluk samen met nog iemand bij hetzelfde bedrijf ingepland en 1 van ons was dus teveel eigenlijk. Ze vroegen heel netjes of ik een keertje voor een ander bedrijf wilde rijden. Een pakketdienst.

Nou ik de volgende morgen heen. Meld me netjes aan en kreeg een auto toegewezen, toevallig volgens mij dus wel het oudste lor wat ze hadden, maar goed dat was op zich niet erg.

Ik kreeg een rit toegewezen en mocht laden. Daar kreeg ik wel hulp bij van hoe het werkte enzo.

Toen ik leeg was belde ik ze op en mocht ik terug komen voor een 2e ritje. Prima..... dacht ik..... ja nou toen ik daar aan kwam hadden ze een ritje in elkaar gezet. Daar was niks mis mee. Maar wat bleek. Dat was al het oncurrante spul wat ze 's morgens hadden laten liggen. :mad:

Nou dat is dus echt niet grappig meer! Maar goed, ik heb hem leeggereden, was superlaat. Heb de auto netjes ingeleverd en de spulletjes en heb er niet meer voor gewerkt ;)

Bij een andere werkgever, die had ook wel eens uitzendkrachten. Maar het werk was met vaste routes en vaste adressen waardoor je, als je die kent, er behoorlijk wat adressen uit kon rijden. En iemand die daar niet bekend is heeft er een zware dobber aan.

Zo hadden we ook een keer een buitenlandse man. Op zich niks mis mee, maar hij woonde al 29 jaar in Nederland en sprak zeeeeer gebrekkig Nederlands en dan moet ie bijvoorbeeld een bouwvakker opbellen dat ie spullen voor hem heeft. Dat had af en toe de nodige voeten in de aarde.

Of ik moest een keer iemand inwerken en ik had er nog zo op gehamerd.. RUSTIG rijden in de bochten... had ie toch het een en ander om liggen in de auto.

Het eerste bedrijf waar ik moest werken was echt perfect. Ik kreeg iemand mee voor de route, die kon dan niet rijden maar vond het meerijden geweldig en wist hoe het werk ging en waar we heen moesten. Dat was echt super geregeld. Ik heb daar ook de hele zomer voor gereden omdat het zo goed ging.

Het ergste met die vooroordelen is, dat de goeie onder de kwaaie moeten lijden. Sommigen interesseert het niet, het is hun auto niet, hun spul niet... ze doen maar wat. En die verpesten het voor de rest!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Inderdaad zijn die vooroordelen het ergste, zeker als je zelf als uitzendkracht wel je best doet.

Vorig jaar heb ik dubbelbemand bloemen gereden, ook als uitzendkracht. De chauffeur waar ik meestal mee reed kreeg een keer een ander mee. De rit daarop hoorde ik de verhalen en ik dacht alleen maar:"Waarom sturen ze zo iemand met een vrachtwagen weg?"

De vaste chauffeur had die vorige rit amper geslapen, normaal was hij na 1 keer roepen wakker, maar ik heb hem echt 5 keer moeten roepen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Die vooroordelen ondervindt ik de laatste tijd inderdaad ook wel.

Ik werk voor een klein uitzendbureau die gespecialiseerd zijn in

in het transport. Mijn baas is eerder ook altijd chauffeur geweest.

En daar is prima voor te werken.

Maar soms merk je bij het inlenende bedrijf wel dat je een beetje met

de nek aangekeken wordt. Nu heb ik me in de afgelopen paar maanden

wel aardig kunnen bewijzen daar, dus de chauffeurs worden wel iets schappelijker.

Er zijn er een paar bij die al aan de planning vragen of ik op hun auto mag rijden als

ze vrij zijn. Omdat ik gewoon netjes op de auto's ben. Waardoor ik pas 3 weken op de

nieuwste trekker van het wagenpark heb gereden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Inderdaad zijn die vooroordelen het ergste, zeker als je zelf als uitzendkracht wel je best doet.

Vorig jaar heb ik dubbelbemand bloemen gereden, ook als uitzendkracht. De chauffeur waar ik meestal mee reed kreeg een keer een ander mee. De rit daarop hoorde ik de verhalen en ik dacht alleen maar:"Waarom sturen ze zo iemand met een vrachtwagen weg?"

De vaste chauffeur had die vorige rit amper geslapen, normaal was hij na 1 keer roepen wakker, maar ik heb hem echt 5 keer moeten roepen.

Neem al die verhalen met een grote korrel zout ... chauffeurs neigen nogal te overdrijven ;)

Dat vergeten we als toehoorder ook nogal eens vrees ik.

Veel chauffeurs maken van een mug een OLIFANT .... en zo worden verhalen steeds groter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Neem al die verhalen met een grote korrel zout ... chauffeurs neigen nogal te overdrijven ;)

Dat vergeten we als toehoorder ook nogal eens vrees ik.

Veel chauffeurs maken van een mug een OLIFANT .... en zo worden verhalen steeds groter.

Deze heeft er ook al "grijze" haren van gekregen

Olifant%20Calimero%20in%20Beekse%20Bergen%20foto%20Rolf%20Veenhuizen.JPG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

is er dan ook een categorie voor de uitzendkracht die door het transportbedrijf gebeld wordt en dat het uitzendburo na een week de verrassing krijgt van een weekbriefje?

zon geval heb ik hier naast me zitten.:bey:

om ook op de beschuldiging schades door uitzendkrachten terug te komen, het is wel makkelijk om zo schades die de vaste chauffeur heeft gereden op een ander af te schuiven.......

ook zo'n prutsers/ chauffeurs heb je in vaste dienst..:mad:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik heb nu een maand of 9 bij een bedrijf gewerkt (via jaarcontract) waar ook heel veel uitzendkrachten werken. Ik denk in het hoogseizoen dat 2/3e van het personeel van een uitzendbureau komt.

Onze werkgever heeft redelijk eenvoudig werk, na een week krijg je door of iemand het snapt of niet. (de basis).

Eerst was de afspraak dat na die week de uitzendkracht beoordeeld wordt 1= ja die hebben we graag 2= als er geen 1 meer is dan kan deze terug komen en 3= uitschot wat we niet meer terug willen zien. Het was voor de mensen met een 1 achter hun naam ook fijn want als je hard en goed werkte dan werd je meer ingepland en kon je dus beter verdienen.

Wat schetst mijn verbazing? Het uitzendbureau heeft eenzijdig deze afspraak opgezegd. Waarschijnlijk heeft dat er mee te maken dat ons bedrijf alleen "de goeie"" eruit vist. Door deze afspraak werden alle uitzendkrachten ineens 2.

Degenen die echt hun best hadden gedaan kregen geen voordelen tegenover degenen die lui en incapabel zijn en de Nederlandse taal niet beheersen. Doordat iedereen ineens een 2 achter hun naam had staan gingen de uitzendkrachten binnen 1 a 2 weken zich hier compleet naar gedragen.

Bedrijven kiezen er voor om heel veel flexibele mensen in te zetten dmv uitzendbureautjes e.d. Vervolgens heb je 2x zoveel mensen nodig om hetzelfde werk te verzetten omdat men ook heel flexibel over werkgevers gaat denken.

Hierdoor wordt je personeelsbestand zo flexibel dat niemand nog ervaring heeft. Meer dan de helft van je personeel werkt minder dan een jaar bij je bedrijf. Dat is toch wel een alarmbel zou je zeggen maar nee.

Een bedrijf wat structureel met uitzendkrachten werkt is dan ook gewoon NIET serieus en toekomstgericht bezig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Een bedrijf wat structureel met uitzendkrachten werkt is dan ook gewoon NIET serieus en toekomstgericht bezig.

Bij het gemiddelde radiostation werken alleen maar uitzendkrachten:D

Maar afgezien daarvan heb je wel gelijk hoor. Een uitzendburo zal zowieso een behoorlijk stuk winst willen maken, dus op lange termijn ben je met uitzendkrachten duurder uit.

Uitzonderingen daarop zijn constructies met bijvoorbeeld Poolse uitzendkrachten waarbij het uitzendburo meer een soort rekruterings organisatie is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden