[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

DAF XF 105 EcoCombi voor De Rooy Transport


664Freedom

Recommended Posts

  • Forumlid

De Rooy Transport heeft haar eerste DAF XF105 EcoCombi in gebruik genomen. De combinatie wordt binnen Nederland ingezet voor het transport van nieuwe vrachtwagens en tractoren. Door de unieke combinatie van een trekker met trailer en aanhangwagen kunnen vier in plaats van drie vrachtwagenchassis worden vervoerd.

De indrukwekkende combinatie werd door De Rooy Transport geheel in eigen beheer ontwikkeld. "De oplegger en aanhangwagen beschikken over een laag chassis waardoor we de maximaal toegestane hoogte optimaal kunnen benutten", aldus Jan de Rooy, Managing Director De Rooy Group.

"In combinatie met de in Nederland voor EcoCombi’s maximaal toegestane combinatielengte van 25,25 meter, betekent dit dat we nu per rit vier in plaats van drie vrachtwagenchassis kunnen meenemen. Bij de ontwikkeling van de combinatie hebben we met name ook veel aandacht besteed aan de wendbaarheid. Zelfs het nemen van rotondes gaat eenvoudig."

XF105-Ecocombi-De-Rooy.jpg

XF105 Space Cab

De EcoCombi wordt getrokken door een DAF XF105 Space Cab. "De keuze voor de Space Cab is een zeer bewuste", verduidelijkt De Rooy. "Enerzijds biedt die alle ruimte en comfort, anderzijds kan daar nog een chassis boven uit steken, voor het geval we vooraan een lang truckchassis moeten laden." De XF105 heeft een 12,9 liter PACCAR MX-motor met een vermogen 410pk (340KW), gekoppeld aan een geautomatiseerde AS Tronic versnellingsbak.

Gemiste kans

De XF105 EcoCombi van De Rooy Transport rijdt vaste routes binnen Nederland. "Het is een gemiste kans dat dit soort truckcombinaties niet in heel Europa kan worden ingezet", besluit De Rooy. "Want als je op het gebied van brandstofverbruik en CO2-reductie echt stappen wilt maken, dan biedt de EcoCombi grote mogelijkheden. Tenslotte kan er per rit tot zo’n 33% meer vracht worden meegenomen en dat terwijl de impact op het brandstofverbruik beperkt blijft tot hooguit een paar procent."

Bron: Transport-online.nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Door de unieke combinatie van een trekker met trailer en aanhangwagen kunnen vier in plaats van drie vrachtwagenchassis worden vervoerd.

De indrukwekkende combinatie werd door De Rooy Transport geheel in eigen beheer ontwikkeld.

XF105-Ecocombi-De-Rooy.jpg

Hmmm ........

post-11632-1394784309,0914_thumb.jpg

post-11632-1394784309,1741_thumb.jpg

Bron + Artikel TTM ( << klik < )

.... tja ..., soms kan een mens wel eens een paar jaar wat missen in de snelle wereld van het transport. :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Licht wagentje voor zo'n zware vracht, kom je daar wel mee een brug op?

Dat zijn ze bij De rooy wel gewend. Reden vroeger ook met daf 1900 en 2100 naar Portugal en Griekenland.

Moest de chauffeur ook mee trappen bergop.

En hoe vaak stonden ze niet halverwege de berg op met kapotte zuigers ed.

Konden ze ITS weer bellen. :mad:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dat zijn ze bij De rooy wel gewend. Reden vroeger ook met daf 1900 en 2100 naar Portugal en Griekenland.

Moest de chauffeur ook mee trappen bergop.

En hoe vaak stonden ze niet halverwege de berg op met kapotte zuigers ed.

Konden ze ITS weer bellen. :mad:

Maar "vroeguh"kregen ze wel alles betaald daar.

En als ze met stukken vielen kwam De Rooij met een eigen service wagen repareren,door heel Europa,daar kwam ITS niet aan te pas volgens mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Maar "vroeguh"kregen ze wel alles betaald daar.

En als ze met stukken vielen kwam De Rooij met een eigen service wagen repareren,door heel Europa,daar kwam ITS niet aan te pas volgens mij.

Zo, lekker als je in Italie ofzo staat. Kon je paar uurtjes wachten op je reparatie. tel uit je winst:ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Licht wagentje voor zo'n zware vracht, kom je daar wel mee een brug op?

Wij doen ook alles met 400/420 pk.

Een paar knollen meer onder de kap is af en toe wel makkelijk, maar normaal is dat meer dan voldoende in Nederland.

Ook het verbruik is netjes, met 1 op 3.3 voor de trekker-opleggers.

Ow ja, en normaal rijden we met minimaal 50 ton totaal gewicht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast schrootmalloot

Bij de rooij waren ze toch ook al weer een beetje genezen met de oosteuropeanen..:confused: Ivm met vele schade's en missen van onderdelen van de nieuwe trucks bij afleveren.. Ook van horen zeggen hoor...Dus pin me dr niet op vast...:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij de rooij waren ze toch ook al weer een beetje genezen met de oosteuropeanen..:confused: Ivm met vele schade's en missen van onderdelen van de nieuwe trucks bij afleveren.. Ook van horen zeggen hoor...Dus pin me dr niet op vast...:D

Tam tam, horen zeggen.....de werkelijkheid is dat ik mij afvraag of er nog wel een NLer werkt...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Tam tam, horen zeggen.....de werkelijkheid is dat ik mij afvraag of er nog wel een NLer werkt...

Ja ja ja, zijn zeer zeldzaam.........................als je heel goed zoekt vind je nog een verdwaalde Nederlander. Denk dat die zeer weinig op de standplaats komen, 1 keer in de 5 jaar of zo. Dus die heeft zijn ontslagbrief dan nog niet gehad:angel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Licht wagentje voor zo'n zware vracht, kom je daar wel mee een brug op?

Ik kwam ook met 330 pk de Brienenoord op met 60 ton, ouwe 112 met dieplader. Ik reed dan wel altijd met een lege weg voor mij en hij rookte ietsjes:angel:, snapte er niks van:confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Vermogen zegt niet alles je hebt meer aan een goed koppel en in combinatie met een goede bak achter je blok ben je Beere sterk.

40 jaar terug reed men ook wel met 50 ton een berg op wat hadden ze toen voor pk's niet veel

Toen gingen ze met 110 pk heen. En ging er ook gewoon 30 ton op. Nu hebben ze 510 voor diezelfde 30 ton.

Als ie afzakt als je een bultje op moet klagen ze al. Schandalig dat ze zo verwend zijn. :D:D:D

410-460 moet toch genoeg zijn voor transport.

Onze lzv's zijn ook allemaal 410's, maar als er dan genoeg in zit krijgt ie het wel zwaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden