[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Opleiding.


Damiann

Vraag

  • Forumlid

Hallo,

Ik weet niet of dit de juiste plek is om deze vraag te stellen maar ik hoor het wel als het niet zo is.

Het is misschien een stomme vraag die al tig keer is gesteld denk ik, maar toch.

Ik zit met de vraag hoelang zal de opleiding tot vrachtwagenchauffeur ongeveer duren?

Met Vriendelijke Groet,

Damian.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

ligt aan jezelf en de rijschool

qau theorie ;ga je zelf studie doen?of paar dagen naar school?

aanvraag examens etc.je kan binnen 1,5wk al je papieren hebben(zoals ik)

maar je kan ook moeten wachten ivm geen plaats of wachttijd examenplaats etc

idem met rijlessen

hoeveel rijlessen heb je nodig en hoe vlot verloopt alles,wachttijd examen/keuring?

beste om te informeren bij rijscholen hoe snel hun plaats hebben en wat hun ervaring

is qau tijd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Bedankt voor de snelle reactie,

Mijn plan was eigenlijk om een paar dagen naar school te gaan en zelfstudie.

Praktijk zal me vast wel lukken daar maak ik me niet z'n zorgen om.

Maar ik zal deze week wel even naar een rijschool gaan om meer informatie te winnen.

Damian.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

ik heb toen ccv b tour gedaan via school zeg maar

2dagen op school stampen,examen 2 dagen school ,examen etc

zo word alles behandeled en word je klaar gestoomd voor het examen

wat niet nodig is word niet behandeld en ben je zeker wat je moet weten voor examen

en leer je niet de onnodige stof.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
ik heb toen ccv b tour gedaan via school zeg maar

2dagen op school stampen,examen 2 dagen school ,examen etc

zo word alles behandeled en word je klaar gestoomd voor het examen

wat niet nodig is word niet behandeld en ben je zeker wat je moet weten voor examen

en leer je niet de onnodige stof.

Goed om te weten, want ik was al bang dat ik straks alles gingen leren waar ik eigenlijk toch niks aan heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik ben eind Juli begonnen en moet over 2 weken afrijden voor CE en dan heb ik de benodigde papieren binnen , ik doe dit naast mijn huidige baan.

Het hangt inderdaad ook van de beschikbaarheid bij de rijschool af en van jezelf.

Al met al ben ik dan zeg maar 10 weken "onderweg"

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Ik ben eind Juli begonnen en moet over 2 weken afrijden voor CE en dan heb ik de benodigde papieren binnen , ik doe dit naast mijn huidige baan.

Het hangt inderdaad ook van de beschikbaarheid bij de rijschool af en van jezelf.

Al met al ben ik dan zeg maar 10 weken "onderweg"

Succes!

De rijschool zelf heeft niet zoveel kandidaten die chauffeur willen worden... en mijn beschikbaarheid is zelf ook prima. dus ik denk dat ik er net zoals u maar 10 weken over zal gaan doen. maar dat weet ik natuurlijk niet zeker.

PS: iemand had mij ooit wijsgemaakt dat deze opleiding tot chauffeur + papieren etc ongeveer 3 jaar duurde. hier geloofde ik natuurlijk niks van dus vraag ik het hier op dit forum waar ze zelf meer ervaring hiermee hebben!

Damian.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Als je de MBO Opleiding tot Vrachtwagenchauffeur gaat volgen ben je 2 jaar bezig. ;) Buiten dat moet je nog wel je papieren en rijbewijs halen.

Mijn tip: Ga wat anders studeren en haal je papieren + rijbewijs buiten die studie om. Heb je veel en veel meer aan.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

PS: iemand had mij ooit wijsgemaakt dat deze opleiding tot chauffeur + papieren etc ongeveer 3 jaar duurde. hier geloofde ik natuurlijk niks van dus vraag ik het hier op dit forum waar ze zelf meer ervaring hiermee hebben!

Damian.

Dat is voor zover ik weet onder het Leerlingstelsel ... en voornamelijk voor mensen die jonger zijn dan 18 jaar.

Dan kunnen ze dus op hun 16e op die opleiding instromen ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik zit met de vraag hoelang zal de opleiding tot vrachtwagenchauffeur ongeveer duren?

Met Vriendelijke Groet,

Damian.

Dat hangt voornamelijk van jezelf af.

Ik heb er destijds wat langer over gedaan omdat ik alle 3 de modulen voor het chauffeursdiploma via de Rijschool heb gedaan en dan ben je dus afhankelijk van wanneer ze die cursussen starten.

Nu zijn er ook spoedcursussen ... en kun je rijlespakketten kopen.

Voorheen en dan heb ik het over 16 jaar terug ... had je dat voor zover ik me kan herinneren nog niet. Rijlessen alsook later EachterC heb ik gedaan wanneer ik het geld ervoor had. Ik heb mijn chauffeursopleiding dus ook naast mijn werk gedaan. Nu kan het dmv spoedcursussen veel sneller. Toen had ik iedere week een rijles soms een dubbel uur ... en dan duurt het natuurlijk allemaal langer.

Heb je alle tijd & het geld ervoor natuurlijk dan kun je in een redelijk korte tijd alles halen = CODE95 en je rijbewijzen.

Dan denk ik dat om alles te behalen in 3 maanden wel moet kunnen.

Heb je het al nagevraagd wat er mogelijk is bij rijscholen bij jouw in de buurt???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik doe ook die opleiding via school, via startpeople. Wist ik eerst ook niet maar die tip kreeg ik met aanmelden boven VTL. ze zitten in de school(lijnen zijn kort) je krijgt elke stuiver terugbetaald. En een hoop cursussen waarvan ik zeg he daar heb je wat aan. BHV, Heftruck, ADR, Koelvervoer. En de theorie word duidelijk uitgelegd. Nu ben ik in September begonnen en kan ik in December pas op voor theorie, maar dit was puur omdat ze al examenplaatsen hadden in gekocht en niet gewijzigd kon worden blablabla. Maar tot nu toe heb ik niks te klagen over de opleiding via school, natuurlijk krijg je een hoop flauwekul erbij zoals nederlands en burgerschap maar dat moet je dan maar op de koop toe nemen vind ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik rond eerst mijn autotechnicus af... maar dan zit ik met een probleem. ik heb gehoord dat je vanaf je 21e pas mag beginnen met het behalen van je rijbewijs althans bij de bus is dit zo. oke ik ben op me 19e klaar en spaar dan 10 maanden lang 1000,- dus dan kom ik uit op 10.000,- en daarmee moet ik het toch wel redden om het te kunnen financieren en binnen 3 maanden mijn vrachtwagenchauffeurs opleiding te hebben afgerond.

Greetings,

Damian.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Goed, het staat al vast dat ik op de vrachtwagen ga. maar nu heb ik nog een vraagje voor jullie afkomstig van een vriend van me.

Hij wil graag buschauffeur worden en is momenteel 18, kan hij nu ook gewoon rijlessen etc nemen en dan over ongeveer 6 maanden in dienst treden als chauffeur bij: Veolia, Connexionn etc etc?

Bijvoorbaat Bedankt voor Beantwoorden van de vraag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Buschauffeurs zoeken ze altijd, dus grote kans dat als hij solliciteerd dat je opleiding vergoed word.

Tekent hij een contract voor een aantal jaar.

Zit je meteen onder de panne :ok:

Ook goed opletten waar er nieuwe concessies worden vergeven. Als dan een andere busmaatschappij daar aan de bak moet, zijn er ook vaak (via UZB's) van die middagen en avonden. Dan willen ze heel graag chauffeurs en leerlingen inschrijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Dat is inderdaad lekker rustig Dretje!

En is het niet zo dat je voor buschauffeur 21+ moet zijn? Ik las laatst ook al verhalen dat ze die leeftijd wouden terugbrengen naar 19+ ivm een tekort aan buschauffeurs? het is beste is gewoon naar een uzb gaan, die hebben altijd wel opleidingen etc.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Dat is inderdaad lekker rustig Dretje!

En is het niet zo dat je voor buschauffeur 21+ moet zijn? Ik las laatst ook al verhalen dat ze die leeftijd wouden terugbrengen naar 19+ ivm een tekort aan buschauffeurs? het is beste is gewoon naar een uzb gaan, die hebben altijd wel opleidingen etc.

Klopt Glenn, voor D moet je minimaal 21 jr oud zijn.:ja:

Heeft ermee te maken omdat je met personen/mensenlevens rondrijdt ipv. goederen:confused:

Grs Wijnand

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Klopt Glenn, voor D moet je minimaal 21 jr oud zijn.:ja:

Heeft ermee te maken omdat je met personen/mensenlevens rondrijdt ipv. goederen:confused:

Grs Wijnand

Dat vindt ik persoonlijk maar erg raar, een 18/19 jarige mag dus wel ADR gevaarlijke stoffen etc rijden maar geen personen. :confused:

Damian.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
nee dit is niet waar!

je kunt gewoon op je achtiende je D rijbewijs halen, en dan mag je gewoon met een bus rijden.

die 21 jaar is dus gewoon flauwekul, je mag met 18 jaar een bus besturen als je het D rijbewijs hebt.

die 21 jaar of ouder is een eis van het bedrijf, men neemt geen gewoon geen chauffeurs aan die jonger zijn dan 21 jaar.

maar rijden met een bus mag je gewoon vanaf 18 jaar.

men geeft je gewoon geen dientverband als je jonger bent dan 21.

en zo ontstaat de verwarring :ja::ja:

Kijk, weer een fabeltje de wereld uit! Want ik las pas geleden inderdaad bij startpeople min. leeftijd 21. Dus daar gaat de verwarring al!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden