[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Den Engelsman, Zoetermeer Failliet


Recommended Posts

Gast schrootmalloot

Hoe is dat te verklaren dan? Er zijn toch zat klussen rondom de randstad...:confused: Oostblokkers zitten volgens mij nog niet in het zand,of zien ik dat weer helemaal verkeerd..:confused:

Of heb je onder de Nederlandse zandrijders ook weer groepen die voor prijzen rijden wat eigenlijk niet kan? Gooi zo maar ff een hengeltje uit hoor...:rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast schrootmalloot
Althans niet in de randstad volgens mij...Of ik moet wat gemist hebben..?

In de containers en ferry zie ik de mannen aardig uitbreiden dat dan weer wel,en het word allemaal maar georloofd/gedoogd...Zolang het maar weinig kost,en met kentekens waarop ik soms ff moet googlen...:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Hoe is dat te verklaren dan? Er zijn toch zat klussen rondom de randstad...:confused: Oostblokkers zitten volgens mij nog niet in het zand,of zien ik dat weer helemaal verkeerd..:confused:

Of heb je onder de Nederlandse zandrijders ook weer groepen die voor prijzen rijden wat eigenlijk niet kan? Gooi zo maar ff een hengeltje uit hoor...:rolleyes:

Er zijn genoeg zandboeren die elkaar zelfs het verlies niet gunnen.

Hier in de buurt zijn er genoeg die het goedkoper leveren dan wanneer ze het bij ons van de put zouden halen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
  • Forumlid

Yep, ik ook. Had ergens gelezen dat de doorstart er niet gaat komen. Kennelijk is er toch iemand die ze in de lucht wil houden of de wagens zijn verkocht en nog niet ongekleurd. Geloof niet zo in dat laatste. Tegenwoordig doen leasemaatschappijen vreemde dingen om die wagens maar niet op de dam te krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan maar een officieel persbericht er tegen aan gooien. :D

Failliet Transport- en aannemingsbedrijf Den Engelsman doorgestart.

ZOETERMEER – Het failliete Transport- en aannemingsbedrijf Den Engelsman BV uit Zoetermeer is op dinsdag 1 november doorgestart en gaat nu onder de oude eigenaar verder als Den Engelsman Infra.

Dit heeft curator mr. Bruno Tideman uit Den Haag donderdagmiddag bevestigd aan Transport Online.

Er was veel geharrewar rondom de doorstart van het 20 september gesneuvelde bedrijf. Aanvankelijk was er een goede hoop op een vervolg.

Toch stopten de activiteiten. Later werd duidelijk dat een doorstart er niet in zat, totdat oud-medewerkers contact opnamen met Transport Online om te melden dat er wel degelijk een doorstart is.

Volgens bronnen hebben chauffeurs een halfjaar contract gekregen. En heeft de directeur de sleutels van het bedrijfspand wederom in zijn zak zitten.

Lang geduurd

"Het heeft inderdaad een langere tijd geduurd", aldus mr. Tideman. "Uiteindelijk zijn wij het eens geworden en zet een nieuwe BV het werk voort. Dat komt omdat de activa uit de failliete onderneming zijn gekocht", klinkt het.

"Het gaat natuurlijk niet om een broodje van de bakker. Daarom waren wij langer bezig om alles te organiseren", praat hij verder.

Inmiddels is duidelijk dat niet alle veertien "oude" chauffeurs gebleven zijn. "Een aantal heeft ander werk gevonden", verduidelijkt mr. Tideman.

Ook zal de directeur zijn bedrijfsvoering gaan aanpassen. Mr. Tideman: "Natuurlijk zal hij een enigszins andere koers gaan varen."

De curator toont zich min of meer tevreden over de gang van zaken: "Als er geen vervolg was gekomen, dan waren er alleen maar verliezers. Dan had niemand meer werk."

Transport- en aannemingsbedrijf Den Engelsman BV ging ten onder vanwege teruglopende omzet.

©Transport Online / Marcel van der Voort

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
maar wat krijg je ergens anders dan?

Dat is niet helemaal het criterium. Als je ergens langer dan 3 jaar werkt, dan hoor je een contract voor onbepaalde tijd te hebben.

Met de huidige cultuur van doorstarten blijven de zelfde probleemgevallen maar doorsukkelen. Bij faillisementen konden ze beter de hele boedel ten gelde maken. En dan tenminste weer ruimte maken voor andere bedrijven in de markt om een gezonde groei door te maken. Stilstand is achteruitgang......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

jep, maar die regeltjes tussen de mazen van de wet he?

ik heb het ook van dichtbij meegemaakt, moesten er 2 uit. (te lang in de ziektewet)

als er nog 1 iemand met de bond aan kwam liet hij weer alles knallen, nou.... dan koos ik toch maar voor het baan behoud van mijn collega's en dan ook maar die van mezelf.

heb toen ook het lidmaatschap van de bond opgezegd.

jep, dat heet chantage.

maar ik koos voor mijn collega's. ook al had ik verder geen probs daar op dat moment.

ik ben toen weg gegaan omdat de afspraak van max 12 uur per dag werken minimaal 12 uur werden, dat gaat niet in mijn situatie, (en kom niet met bullshit aan dat dat niet mogelijk is in het transport)

want dat bestaat wel degelijk!

verdere zaken hoe het toen ging ga ik hier niet neerzetten, maar werkgevers zijn echt niet dom hoor als ze wit brood moeten gaan eten ipv bruinbrood:rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

je had curator kunnen worden schop de gezinnen op straat voor de groei van een ander:confused:

het merendeel van de chauffeurs is gebleven dus het hoeft niet voor iedereen een kl#te baas te zijn

je doet het toch allemaal voor je eigen gezin:ok: wat een ander er ook van vind ieder zijn mening met respect:zegtniets:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
@opa Bas, belang van de chauffeurs is korte termijn hoor! Die dure chauffeurs met een halfjaarcontract staan over 6 maanden op straat.....

Marnix, in de wegenbouwelarij werkt dat net even iets anders.

Over een half jaar begint het nieuwe wegenbouwseizoen weer en worden (met normale vooruitzichten) de contracten gewoon verlengd, omdat dan het werk weer volop los gaat.

Meestal proberen werkgevers in deze sector tijdelijke contracten ergens rond december/kerst af te laten lopen zodat ze in de slechte winterperiode minder volk om de deur hebben. Tegen de tweede helft van maart mogen ze dan weer komen opdraven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
@opa Bas, belang van de chauffeurs is korte termijn hoor! Die dure chauffeurs met een halfjaarcontract staan over 6 maanden op straat.....

U praat uit uw nek.

Voor een financier kunnen zulke tijdelijke contracten (zeker de afgelopen jaren) nu net het verschil zijn tussen financieren of niet financieren van een gehele onderneming. Te vaak wordt onderschat - ik heb het hier al eens eerder proberen aan te geven - welke risico's er hangen aan werknemers in vaste dienst. dergelijke risico's worden uitermate scherp bekeken (en gewogen) door financiers/banken.

Het kan zelfs in deze periode een zeer belangrijke aanleiding zijn voor een bank/financier om de kredietkraan dicht te draaien.

Hoe raar het wellicht ook in uw oren mag klinken: In exact gelijke omstandigheden zal - op dit moment - een bedrijf met veel "vaste" mensen failliet gaan, terwijl eenzelfde bedrijf met veel arbeidsovereenkomsten voor bepaalde duur het vertrouwen van de financiers houdt (en dus niet eerst failliet gaat onder dezelfde omstandigheden).

Dat is niet helemaal het criterium. Als je ergens langer dan 3 jaar werkt, dan hoor je een contract voor onbepaalde tijd te hebben.

Met de huidige cultuur van doorstarten blijven de zelfde probleemgevallen maar doorsukkelen.

Want is het u niet opgevallen dat er gedurende deze crisis bijvoorbeeld wel heel veel oude, gerenommeerde bedrijven op de fles gaan? Bedrijven die vaak al sinds mensenheugenis bestaan en heel veel "vast personeel" hebben?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Marnix, in de wegenbouwelarij werkt dat net even iets anders.

Over een half jaar begint het nieuwe wegenbouwseizoen weer en worden (met normale vooruitzichten) de contracten gewoon verlengd, omdat dan het werk weer volop los gaat.

Meestal proberen werkgevers in deze sector tijdelijke contracten ergens rond december/kerst af te laten lopen zodat ze in de slechte winterperiode minder volk om de deur hebben. Tegen de tweede helft van maart mogen ze dan weer komen opdraven.

Ik weet niet hoe dit bij jullie in de buurt gaat, maar hier rollen de planners/werkgevers vechtend over straat om maar een chauffeur te pakken te krijgen als het onderhoudswerk aan de wegen los komt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
U praat uit uw nek.

Daar sta ik om bekend:angel:

Voor een financier kunnen zulke tijdelijke contracten (zeker de afgelopen jaren) nu net het verschil zijn tussen financieren of niet financieren van een gehele onderneming. Te vaak wordt onderschat - ik heb het hier al eens eerder proberen aan te geven - welke risico's er hangen aan werknemers in vaste dienst.

Juist dat! Het feit dat het afpakken van vaste contracten de basis is dat een onderneming kan doorstarten.....

Ofwel de chauffeurs betalen voor het faillisement, dat vind ik geen goede ontwikkeling. U wel?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Juist dat! Het feit dat het afpakken van vaste contracten de basis is dat een onderneming kan doorstarten.....

Ofwel de chauffeurs betalen voor het faillisement, dat vind ik geen goede ontwikkeling. U wel?

Ik denk dat ik niet in de positie ben om er iets van te vinden.

Het is de logische realiteit van de (financiële) risico's voor ondernemingen als gevolg van de ontslagbescherming en de 2 jaar doorbetaling bij ziekte (met ook nog eens de verplichte inspanningen die bedrijven moeten leveren gedurende die periode). Op enig moment keert de wal dan gewoon het schip. Dat zien we wel met meer zaken waar veel beschermende regelgeving doorslaat, of dreigt door te slaan. Ergens vindt dat z'n weerslag en inzake de potentie van bedrijven in relatie tot de risico's, is het gewoon een hele doorslaggevende reden om bepaalde keuzes te maken (of opgelegd te krijgen).

Mensen zijn geneigd om de gevolgen van allerlei beschermende regeltjes volstrekt verkeerd in te schatten. Zo ook met de "verworven rechten" uit een lang dienstverband. Zodra "voordelen" voor bedrijven niet meer in verhouding staan tot de risico's die bedrijven daaruitvolgend lopen, zal er uiteindelijk een corrigerende werking vanuit gaan.

De toegevoegde waarde van een werknemer/chauffeur bedraagt in het Nederlandse transport om en nabij 0,- euro per jaar (in gunstige gevallen). Triest genoeg, maar dat is al jaren zo. Een werknemer met een vast dienstverband dragen daarentegen bijvoorbeeld wel het risico met zich mee van 2 jaar doorbetaling van het loon bij ziekte, zeg totaal al snel zo'n 80.000 à 100.000 euro aan risico, per werknemer voor een bedrijf. Iedereen zal begrijpen dat daar een wanverhouding zit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

blij dat er mensen de wegenbouw snappen en ik op mijn knijperauto (in de kleuren van mno wegen uit nieuw vennep)

maak me weinig zorgen om verlenging gezien de aard van mijn werk :D

den Engelsman blijft den Engelsman

transport online zou een moeten bellen met M den Engelsman ipv halve waarheden (en onzin)te plaatsen van mensen die zeggen

collega te zijn of namens de zaak te spreken :zegtniets:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden