Spring naar bijdragen

Dakar 2008

bulldog
 Share

Recommended Posts

• Forumlid

Het gaat weer gebeuren de komende maanden. De monster rallydie in januari start en de tests van "onze" teams uit nederland en belgie.

Heb zo links en rechts wel wat gehoord, maar zal de komende tijd wat meer gaan zoeken op het net wat voor nieuws er nog valt te melden.

Gaat Stacey zijn prestatie van vorig jaar herhalen? Of is het Wuf die dit jaar op het hoogste treedje komt te staan?

Tja en wat doen de Iveco motoren van Jan en Gerard? zijn ze daar dit wel succesvol mee?:rolleyes:

Voor een ieder die nog nieuws of wetenswaardigheden over de Dakar 2008 heeft zou ik zeggen deel ze met ons:tu:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 3 weeks later...

>> HANS STACEY AANWEZIG OP OFFICIËLE PRE-PROLOOG IN VALKENSWAARD

In tegenstelling tot de berichtgeving in enkele media zal Hans Stacey met het MAN Dakar Team aan de start verschijnen van de officiële pre-proloog op 8 december in Valkenswaard.

Hans Stacey zal met zijn nieuwe MAN racetruck van 2008 de eerste kilometers in het zand van Valkenswaard gaan maken.

Er wordt uiteraard nog heel hard aan de trucks gewerkt, maar op 8 december zal

het volledige MAN Dakar Team, MAN WITH A MISSION 2 zich met trots aan het publiek presenteren

bron : transporama

mvg -= Marcel=-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

volgens mij zijn ze dit jaar toch oranje;)
En als het goed is is de sponsor spagethi-mack oftewel een iveco.

Mvg -= Marcel =-

Trouwens sorry heb net even gekeken maar het moet toch GINAF zijn

Mvg -= Marcel =-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
volgens mij zijn ze dit jaar toch oranje;)

dan weet ik zeker dat ik laatst door ze werd ingehaald..ik lekker rustig aan het karren in de nacht op de A2 richting eindhoven zie iets in mn spiegel met hoge snelheid aankomen...nog voordat ik kon knipperen met me ogen passeerde een van die dackartrucks mij met hoge snelheid..en een luxe auto maar proberen hem in te halen..zag wel lachwekkend uit..:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zal wel effkes kijken wat van Deijne doet.Hoewel de trukcs ook zeker mijn belangstelling hebben.

Ik werd trouwens ergens in maart ofzo voorbij gestoven door een race truck van Stacy(of was het Beks).Ik draaide bij Den-Bosch de snelweg af richting Veghel.Moest wachten voor de verkeerslichten en toen kwam die truck langs mij staan.Ikke duim omhoog en toen het verkeerslicht groen werd zag ik alleen nog maar een zwarte rookwolk:D:D:D.Mozeskriebel wat is zo'n ding snel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb deze week de truck van team bezemer zien staan langs de kant van de weg (aan een garage)....

Kheb er eerlijk gezegt niet bij stilgestaan waar ik op dat mometn zat zodat ik het niet meer juist kan zeggen. Fototoestel lag ook niet in truck...over pech gesproken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid

Proloog in Valkenswaard druk bezocht, schatting is dat er zo'n 14000 mensen zijn geweest. Het waren de eerste meters van de MAN van Stacey en het ging niet slecht: 2e op de proef, Bekx werd 3e en op het hoogste treedje stond Gerard de Rooy met zijn Ginaf met de Iveco cursor motor in het vooronder.

Deze Dakar rally wordt gezien als 1 van de zwaarste sinds lange tijd. Het zwaartepunt van deze editie zal in Mauritanië liggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 3 weeks later...
  • Forumlid

Alle deelnemers van de dakar 2008 zijn zeer teleurgesteld dat de rally van dit jaar is afgelast. Iedereen had de keuringen doorstaan en was klaar voor de zware beproeving die ze te wachten stond. Vandaag 4-1-08 om 12:00 plaatselijke tijd heeft de ASO in Lissabon de deelnemers ingelicht over het genomen besluit. De reden dat de organisatie de rally heeft afgelast is: Er zijn duidelijke aanwijzingen dat de karavaan doelwit zou worden van een aanslag. Niemand kon de veiligheid van de deelnemers garanderen en dus heeft de ASO terecht deze moeilijke maar dappere beslissing genomen.:tu:

Andere opties waren er niet. Een andere route kan op zo'n korte termijn niet gerealiseerd worden. Er komt iets meer bij kijken als een plaatselijke puzzeltocht. Als er andere mogenlijkheden waren hadden ze deze zeker benut gezien dat het nu financieel een aardige klap is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites