[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

storing op de bak


daffyduck

Recommended Posts

  • Reacties 56
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid
maar ff gewoon vraagje he

als je nou een gewone (midland) bak hebt

en je zet er een kacheltje van 150 watt achter hoever kunje dan zenden ongeveer?

Wat van een veel groter belang is dat jij je antenne wel goed in orde hebt !

Een goed afgestelde antenne en goed geplaatst doet meer dan een paar watt extra uitzend vermogen, Trouwens een 150watt linear is wel vrij veel

voor in de vrachtauto <-----> mijn bescheiden mening hoor :)

Daarbij moet je je eens afvragen wat voor nut het heeft om bv 20km verderop te nog door te komen terwijl het ""station"" waar je mee praat al na 5 km niet meer te ontvangen is.

En wat betreft de ""storing"" die men o.a. hier in Nederland ontvangt, Eens in de zoveel jaar (ik dacht 10/11 jaar) komen deze extreme DX conditie's voor.

onlangs nog gesproken met een Nederlander die inmiddels in Venuzuela woont via de 27mc, Zijn uitzend vermogen was 25watt en de mijne 80 en dat alles gewoon op FM modulatie !!

Maar om daar nou het AT voor te gaan bellen ? Tja, Die kunnen daar ook echt niets aan doen.....uiteraard heb ik liever dat ze daar wel tijd aanbesteden zodat ze de nl piraatjes lekker met rust laten :)

Grt,

Een ex piraat, En tevens de buurman van een AT-er :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
050-587 74 44 dat is het nummer

Naja zeg, vroeg me hetzelfde af, ik heb pas een week of 6 last van dat mens, en hoor ook Turken, Afgelopen woensdag was het echt heel erg, op elke zender van de bak hoorde ik die muts, en als je het nou kan verstaan, het gaat ook aan 1 stuk door! Maar bij mij hoor ik ze pas als ik de Grens over ga A67, en Hoor ze tot Charleroi en weer terug, die turken zijn er ook met regelmaat. Maar we zullen eens gaan bellen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het probleem werkt ook de andere kant op hoor jongens. Ik was afgelopen week in Wit Rusland en Rusland en dan hoor je af en toe een paar jongens uit de regio Damwoude(frl) kraakhelder met elkaar over de bak praten. Deze jongens hebben hun spullen wel goed voor elkaar, maar echt geen honderen watt`s. Heeft meer te maken met eerder genoemde condities.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

En de komende 2 jaar wordt het nog erger.. Piek ligt volgens mij in 2013, daarna zal het weer afnemen..

Ik heb hier de Kenwood TS570D staan en kan over de hele 10 en 11 meter de gekste verbindingen maken.. :D. Tot nu toe is Australie 1 keer gelukt, alleen dat was dan op de 20 Meter band.. 10 Meter heb ik afgelopen zomer regelmatig met de USA en Oosteuropa en Azie weten te werken..

Best wel mooi die condities, hoewel ik me kan voorstellen dat men zich ook kan ergeren aan die russen dan.. :D

--== Freddy ==--

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
De mensen van het AT vertelden mij dat dit in de loop van volgenede week waarschijnlijk weer voorbij is.

Het schijnt dat er extreme condities waren voor radiogolven, zodat je vaak ipv 2 kilometer bereik opeen 200 kilometer bereik kon hebben.

Deze condities doen zich eens in de zoveel jaar voor, en die periode is weer bijna afgelopen.

Nou blij toe. Je wordt gestoord van dat mokkel. Op alle kanalen knalt ze binnen, we zijn wel 5 keer van kanaal veranderd afgelopen weken. Ik kreeg de indruk dat ze (in zuidelijk Flevoland althans) actief waren op de FM kanalen vanaf 20 en hoger, twee weken geleden zaten ze ineens vanaf 4 t/m 14. Zelfde stem, veel korte modulaties en onverstaanbaar natuurlijk... :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
  • Forumlid

Heb ook een bak in mijn auto, maar dit staat altijd uit.

De reden is eenvoudig: ik begrijp geen flikker van dat ding.

Is er ergens een gebruiksaanwijzing te vinden op het CF.

Wat is bv AM en FM. Er zitten tig kanalen op. 1 t/m 40 en dat dan óók nog eens van a tot g geloof ik. Met elkaar heb je dus 80.000 kanalen... lekker overzichtelijk. Geen wonder dat ik nooit 'iemand' kan vinden.

What the hell? En alles kraakt. Wat is daar überhaupt leuk aan.

De enige knop die ik begrijp is de aan/uit knop. Waarom ik dat ding ooit heb gekocht is mij nu een volstrekt raadsel. (Het is een Midland geloof ik....)

Kortom: een bakkie dummie aan het woord.

-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Je wordt gestoord van dat mokkel. Op alle kanalen knalt ze binnen, we zijn wel 5 keer van kanaal veranderd afgelopen weken. Ik kreeg de indruk dat ze (in zuidelijk Flevoland althans) actief waren op de FM kanalen vanaf 20 en hoger, twee weken geleden zaten ze ineens vanaf 4 t/m 14. Zelfde stem, veel korte modulaties en onverstaanbaar natuurlijk... :rolleyes:

Volgens mijn Poolse colega,s Russich, die niet in NL zitten te ouwe hoe....n

Schijnt een taxicentrale uit Moskou te zijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik hoor ze overal, op ieder kanaal. Ik word er ook helemaal gestoord van. Uitzetten is volgens mij de enige optie.

Ik heb nu een President Johnson 2 in de auto zitten. Deze was al ingebouwd door de dealer, dus mijn eigen bak ligt hier thuis.

Wel een bak waar ik niks aan heb, geen armleuningen, tsja....

Maar ook ik begrijp geen jota van dat ding. AM/FM, Hi-Cut, Local, NB/ANL ik weet het allemaal niet....

Ook zo handig dat er nergens een Nederlandse handleiding bij te vinden is:rolleyes:.

Zowel JWZ als PIERRE, Geef mij maar eens het merk en type van jullie bak. Wellicht kan ik jullie verder helpen.

Het lijkt mischien moeilijker dan dat het is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik hoorde van de week ook al dat het om een Rusische Taxicentrale zou moeten gaan.

Best versterkertje hebben die dan?! :D

Maar kunnen ze daar dan helemaal niks aan doen dan? Is toch belachelijk!

Of rijden die gasten door heel europa? Laten ze hun chauffeurs lekker een mobiele

telefoon geven! :ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Zowel JWZ als PIERRE, Geef mij maar eens het merk en type van jullie bak. Wellicht kan ik jullie verder helpen.

Het lijkt mischien moeilijker dan dat het is.

Erg attent van je.

Ik ga t ff uitzoeken, weet het zo niet uit m'n hoofd. Zal t wel ff posten als ik het weet.

-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Zowel JWZ als PIERRE, Geef mij maar eens het merk en type van jullie bak. Wellicht kan ik jullie verder helpen.

Het lijkt mischien moeilijker dan dat het is.

Even gegoogled: dit is de bak die ik heb:

Midland 278 export versie

Als je me een paar basics kan vertellen/leren ben ik je al dankbaar.

Is dit een goeie trouwens? Hij is er door de dealer indertijd ingezet.

-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden