[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Vrachtwagen geschaard door dikke laag modder (N367)


Knoalster

Recommended Posts

  • Forumlid

Vrachtwagen geschaard door dikke laag modder

Oude Pekela - Een vrachtwagenchauffeur uit Estland kreeg dinsdagochtend de schrik van zijn leven toen zijn truck met aanhanger schaarde. Het ongeval gebeurde op de N367, de weg van Blijham naar Oude Pekela.

Oorzaak was een dikke laag modder wat op de weg lag. Een boer die `s nachts bezig was geweest op het land had een dikke laag modder achtergelaten op het wegdek. De boer is gedurende de hele nacht bezig geweest om het wegdek schoon te krijgen. Tot overmaat van ramp begon het ook nog hard te regenen waarna de weg veranderde in een modderbad.

De vrachtwagenchauffeur verloor s`ochtends vroeg de macht over het stuur waarna de combinatie schaarde. Een aantal bomen werd geveld door de trailer die net niet in de sloot belandde.

De truck met trailer kwam muurvast te zitten. Bergingsbedrijf Poort uit Hoogkerk kwam ter plaatse om het gevaarte weer op de weg te krijgen. Vanwege de bergingswerkzaamheden en het schoonmaken van het wegdek is de N367 in beide richtingen een groot deel van de ochtend gestremd geweest.

Op de website van de bron zijn een aantal foto's te bekijken van de geschaarde combinatie en van de berging.

post-3734-1394784470,5613_thumb.jpg

Bron 112groningen.nl

http://www.112groningen.nl/Groningen/nieuws/15772/vrachtwagen-geschaard-door-dikke-laag-modder.html

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Of wilde hij gewoon even keren:D

Beetje flauw van me. Heb zelf ook wel n's onverwacht (in het donker) veel modder voor de wielen gekregen. En dan schrik je wel! Ik stel me zo voor dat je net zo moet handelen als bij sneeuw. Niet te hard remmen of te heftig sturen. En rustig de vaart er uit halen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Of wilde hij gewoon even keren:D

Beetje flauw van me. Heb zelf ook wel n's onverwacht (in het donker) veel modder voor de wielen gekregen. En dan schrik je wel! Ik stel me zo voor dat je net zo moet handelen als bij sneeuw. Niet te hard remmen of te heftig sturen. En rustig de vaart er uit halen.

En vooral de motorrem niet gebruiken.

Er vanuit gaande dat de betreffende boer de juiste borden langs de weg geplaatst had, zie je toch maar weer dat het nuttig is dat je de taal machtig bent van het land waar je rond hobbelt.

[ATTACH=CONFIG]30754[/ATTACH]

Al moet de afbeelding van de slippende auto internationaal genoeg zijn, lijkt me.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Gewoon helemaal NIET sturen, en ook NIET remmen op zo'n weg. Dat ziet u toch?

En als er dan een bocht aankomt? Dan zou ik toch maar voorzichtig de vaart er een beetje uithalen.

Komt nog bij dat trekkerbanden in de bocht nog wel n's meer modder konden loslaten dan op het rechte stuk. Zijdelingse krachten enzovoort.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hallo kijk nu eens naar het bord wat onze knuffelbeer heeft neer gezet.Daar staat duidelijk op dat je bij modder moet gaan slingeren.Dus niet remmen maar wel sturen :D :D

Modder is net als ijs/ijzel.Een gevaarlijk goedje op de weg.Je schrikt inderdaad wel even als je die rotzooi tegen komt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Willem!!!!!!!!

Kom er maar in!!!!!!!

Waardeloze chauffeur! Hij moet, komende uit het noorden toch wel van toeten of blazen weten?:D:D

Ik ken trouwens heel veel verschillende soorten modder. Het is eigenlijk een beetje hetzelfde als in Noord-Noorwegen met zijn verschillende soorten sneeuw en ijs!;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Gewoon helemaal NIET sturen, en ook NIET remmen op zo'n weg. Dat ziet u toch?

Die vaart eruit halen dat kunt u wel aan die bomen over laten .....

Aangezien ik daar redelijk goed bekend ben kan ik met redelijke zekerheid zeggen dat hij nog bezig was om vaart te maken ;).

Hij is nog niet ver van de rotonde af zoals op de foto's is te zien. Maar ja, het is een Est dus die is er iets minder bekend dan ik :D.

En wat de verschillende soorten modder betreft the Duke: het is daar klei grond dus dan weet je het wel :ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even een paar feitjes die we uit de berichtgeving kunnen opmaken.

Boer heeft de modder op de weg gereden.

Boer heeft geprobeert het opteruimen.

Het ging regenen.

Die vrachtauto is geschaart door die modder.

Teddybeer komt dan met, als het goed is........ waren er borden geplaatst...... Dan word veronderstelt, maar is nergens uit optemaken.

Boer is naar mijn idee, met de feitjes die we hier weten 100% schuldig.

Ps, en ondanks dat we zelf graag van ons slechte imago afwillen, is het vooroordeel tegen deze Estische collega hier al weer gevestigt.

Voor de "normale" burger, is dit gewoon weer een ongeval met de zoveelste vrachtwagen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Even een paar feitjes die we uit de berichtgeving kunnen opmaken.

Boer heeft de modder op de weg gereden.

Boer heeft geprobeert het opteruimen.

Het ging regenen.

Die vrachtauto is geschaart door die modder.

Teddybeer komt dan met, als het goed is........ waren er borden geplaatst...... Dan word veronderstelt, maar is nergens uit optemaken.

Boer is naar mijn idee, met de feitjes die we hier weten 100% schuldig.

Ps, en ondanks dat we zelf graag van ons slechte imago afwillen, is het vooroordeel tegen deze Estische collega hier al weer gevestigt.

Voor de "normale" burger, is dit gewoon weer een ongeval met de zoveelste vrachtwagen.

Misschien niet schuldig, maar wel verantwoordelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Aangezien ik daar redelijk goed bekend ben kan ik met redelijke zekerheid zeggen dat hij nog bezig was om vaart te maken ;).

Hij is nog niet ver van de rotonde af zoals op de foto's is te zien. Maar ja, het is een Est dus die is er iets minder bekend dan ik :D.

En wat de verschillende soorten modder betreft the Duke: het is daar klei grond dus dan weet je het wel :ja:

Hoe weet je dat Bert? Hij kon toch ook van Pekel komen en moest remmen voor de rotonde. En trouwens, de grondsoort daar is vette klei en dat is spekglad spul als het nat is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Hoe weet je dat Bert? Hij kon toch ook van Pekel komen en moest remmen voor de rotonde. En trouwens, de grondsoort daar is vette klei en dat is spekglad spul als het nat is.

Ik ben geen expert Jan, maar als je de foto's bekijkt dan kan het haast niet anders zijn dan dat hij vanaf de rotonde is gekomen. Anders hadden de bomen niet zo naast zijn auto gestaan.

Maar Marcel gaf het antwoord eigenlijk al waarvoor dank ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden