[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Voorruitverwarming


Gast Trucklily

Recommended Posts

Vóór deze week had ik nog nooit gehoord van voorruitverwarming. Deze week nu al 2 keer gereden met een DAF die dit in de voorruit heeft zitten en ik kan je melden dat ik daar als nachtrijder echt niet blij van word!

Ik heb er vannacht beelden van gemaakt.

http://www.youtube.com/watch?v=_LqaMw9fN0o

Ik ben eigenlijk benieuwd wat de arbodienst hiervan zou zeggen, want ik krijg er erge vermoeide ogen van! En wat vinden jullie ervan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vreemd dat dat zo kan!

Zo hard heb je zoiets toch ook niet nodig?

Het is handig als het beslagen is van binnen misschien, maar verder!?

Jij kan trouwens wel leuk gitaar spelen en drummen tijdens het rijden!;):D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast johannes70

Ben je lekker mee zeg,ik heb dat ook op mijn personenauto zitten,maar heb daar totaal geen last van en vind het een perfecte uitvinding.

Kun je het niet uit zetten dan?

Dat kan ik namelijk wel.

groetjes Johannes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik kan mij voorstellen dat je hier heel moe van wordt.Het is echt heel donker als je boven Schagen door de polder moet, je moet je ook vreselijk consenteren op de reflexie (?) paaltjes die in de onverwachte bochtjes staan.Als je ze al kunt zien met die bagger op de wegen.

Nee dit is geen goede uitvinding voor het nachtwerk over smalle dijkjes.

Afgelopen maandag daar nog gereden, maar ik rij toch liever tot 3 uur 's nachts over de snelweg dan tot 23.00 over die weggetjes.Wat wordt je daar moe van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

maar ik rij toch liever tot 3 uur 's nachts over de snelweg dan tot 23.00 over die weggetjes.Wat wordt je daar moe van.

Dat kan ik alleen maar beamen!

Ik ben vanuit de distributie in Nederland over gestapt op regionaal vervoer met nachtdiensten. Dat gaat allemaal binnendoor en man man man wat was ik moe na 8 (acht!!) uurtjes werken. Nu ik de routes beter ken en ook die smalle weggetjes allemaal al een keer gehad heb begint het te wennen. Ik ben ook dolblij met die 4 grote extra lampen er boven op. (LampeN, niet dat Mark op mijn dak ligt)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

uit zetten kan niet want waar je last van hebt zijn namelijk de verwarmings draden. volgens mij zit er een fout in de ruit want het hoort niet je kunt namelijk wel goed door de achterruit kijken en daar zit net zo iets maat dan zijn de draden dikker en zie je ze zitten.

ik zou hiermee dus maar eens terug gaan en ze desnoods het filmpje laten zien.

het is niet normaal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan het slecht zicht niet worden veroorzaakt door de combinatie van verwarming en een bepaald/verkeerd schoonmaakmiddel(zoals spiritus een blauwe waas geeft)?

Nee, ik heb de raam schoongemaakt met het spul dat ik altijd gebruik en dat geeft nooit een waas, al jaren niet. Dit zit echt IN de raam.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja natuurlijk zitten er hele fijne draadjes in het glas.

de enigste momenten dat ik het effect wat jij beschrijft gezien heb, was tijdens het opwarmen van het raam.

dus in de tijd dat je hem aanzet totdat hij op temperatuur is.verder is het in mijn ervaring heerlijk om te hebben vooral tijdens sneeuwbuien en als je voorruit dichtgevroren is.

wacht maar rustig af tot het echt winter word dan merk je het wel, want dit soort ruiten moet je alleen onder winterse omstandigheden gebruiken

1) Ik zie helemaal geen draadjes, het lijken wel krasjes die zorgen voor extra reflectie zoals regendruppels doen

2) Aanzetten? Geen knop gezien en ook nog niemand gevonden die weet waar die zit :confused:

3) Een dichtgevroren voorruit? Kansloos, deze auto rijdt dag en nacht dus die krijgt geen kans om dicht te vriezen. En anders gewoon krabben, wat is daar mis mee?

4) Dit soort ruiten alleen gebruiken onder winterse omstandigheden? Moet ik hem eruit halen dan als het niet vriest? :confused:

Tot nu toe ben jij de enige die niet ziet dat dit niet helemaal juist is of in ieder geval irritant.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op al mijn Ford's en dat zijn er al heel wat geweest had ik het ook,( bij mijn huidige Mondeo ook), ik vindt het geweldig Je hoeft je raam niet meer te krabben en hij beslaat niet meer.

Moet wel zeggen als je een beetje de zon erop heb staan dan zie je de draadjes een beetje wat hinderlijk kan zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden