[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

hoogte en breedte transport


johnnyvv

Recommended Posts

  • Forumlid

wie heb er ervaring mee?

ben v.d week met kist uit lyon gekomen van 4,35 hoog en 3,05 breed

en heb deze gelost in kallo nou weet ik wel in frankrijk alles 4,50 is tenzij anders aangegeven

en luxeburg was ook geen probleem

van belgie weet ik dan dat ze zeggen 4,30 geen probleem

maar 4,35 dus ook niet want alles is goed gegaan.

maar wie weet hier meer van? b.v nederland of duitsland ect...

tot hoever kwa hoogte

en nu hebben wij wel een vergunning in frankrijk cat1 dus dat is tot 3 meter breed

nu was die kist 3,05 breed maar met spanbanden de erover {ratels heb ik het dan over} zit je wel aan 3,07

kwam ik bij de betaling aan toul ken je wel de buiterste poort pakken maar dat is alleen voor als zo'n kastje heb

en die heb ik niet dus moest wel door de poortjes maar ik hoorde wel dat de ratels van me spanbanden

net ergens achter bleef hangen maar nu de vraag al zou ik voor het buitenste poortje gaan staan en

loop ff na binne om te betalen zouden ze dat goed vinden?

in italie eerder geval niet dat ik weet daar moet je gelijk je vergunnung laten zien

als je er niet door kan,.

ben wel benieuwd weer hier meer ervaring mee heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
zijn dat geen zaken die je moet uitzoeken voordat je zo een rit gaat doen?

of is hier sprake van, rijden met die hap we zien wel waar je strand?

Ik denk het.

In F is alles breder dan 3.00m route-national.

Maar dat zal wel te moeilijk zijn.

En dat stuk door Luxemburg; door het oog van de naald....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

of is hier sprake van, rijden met die hap we zien wel waar je strand?

Zo kom je meestal wel het verst.

Dat is tenminste mijn ervaring altijd geweest. Je doet je best, zorgt dat de lading goed vaststaat en dan gewoon maar rijden.

Er zijn zoveel regeltjes dat het vrijwel onmogelijk is om ze allemaal te kennen. Daarnaast lopen er genoeg mensen rond om al die regeltjes te controleren en dan steekt er best één zo hier of daar wel eens een keer z'n vingertje op en die dan vertelt waarom iets weer eens niet mag.

Met een beetje geluk vergeet die persoon dan niet om te vertellen hoe het wel mag. En dan: prima .., weer wat wijzer geworden. Volgende keer aan denken.

Vaak ben je "te voorzichtig" ... :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wie heb er ervaring mee?

ben v.d week met kist uit lyon gekomen van 4,35 hoog en 3,05 breed

en heb deze gelost in kallo nou weet ik wel in frankrijk alles 4,50 is tenzij anders aangegeven

en luxeburg was ook geen probleem

van belgie weet ik dan dat ze zeggen 4,30 geen probleem

maar 4,35 dus ook niet want alles is goed gegaan.

maar wie weet hier meer van? b.v nederland of duitsland ect...

tot hoever kwa hoogte

en nu hebben wij wel een vergunning in frankrijk cat1 dus dat is tot 3 meter breed

nu was die kist 3,05 breed maar met spanbanden de erover {ratels heb ik het dan over} zit je wel aan 3,07

kwam ik bij de betaling aan toul ken je wel de buiterste poort pakken maar dat is alleen voor als zo'n kastje heb

en die heb ik niet dus moest wel door de poortjes maar ik hoorde wel dat de ratels van me spanbanden

net ergens achter bleef hangen maar nu de vraag al zou ik voor het buitenste poortje gaan staan en

loop ff na binne om te betalen zouden ze dat goed vinden?

in italie eerder geval niet dat ik weet daar moet je gelijk je vergunnung laten zien

als je er niet door kan,.

ben wel benieuwd weer hier meer ervaring mee heb.

daar heeft ieder land van die mooie vergunningen voor.

kosten een paar knaken maar je weet waar je langs kan en mag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

daar heeft ieder land van die mooie vergunningen voor.

kosten een paar knaken maar je weet waar je langs kan en mag.

Bovendien, rijden zonder de juiste vergunningen is oneerlijke concurentie. Zie die term regelmatig voorbij komen hier dus ik denk, die past hier ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast jan putter
Zo kom je meestal wel het verst.

Dat is tenminste mijn ervaring altijd geweest. Je doet je best, zorgt dat de lading goed vaststaat en dan gewoon maar rijden.

Er zijn zoveel regeltjes dat het vrijwel onmogelijk is om ze allemaal te kennen. Daarnaast lopen er genoeg mensen rond om al die regeltjes te controleren en dan steekt er best één zo hier of daar wel eens een keer z'n vingertje op en die dan vertelt waarom iets weer eens niet mag.

Met een beetje geluk vergeet die persoon dan niet om te vertellen hoe het wel mag. En dan: prima .., weer wat wijzer geworden. Volgende keer aan denken.

Vaak ben je "te voorzichtig" ... :p

U gereden nou mooi nooit :confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast jan putter
Ach .., gun me nu ook eens een keer het idee dat ik een klein beetje met de grote mannen kan meepraten.....

U hebt dat natuurlijk meteen weer door .. Maar dat hoeft u toch niet op te schrijven? :p

Dat is het je praat niet mee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Haha dit zijn meer taferelen voor een carnavalsgroep, zo reden wij vorig november door Nijmegen ver het keizerkarelplein; 3.50 breedt, 22 meter lang + 4.5 meter trekker! wahoe, en een zwaailampje op de volgauto. Maar om nou zo vanaf Frankrijk even hier op aan te tuffen met het idee we zien het wel, vind k wel een aparte instelling.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als ik sommige vragen hier lees gaan we wel steeds meer op hetzelfde niveau als de Oostblokkers zitten. Mensen die vragen hoe je een oplegger in moet sturen, en nu weer een cowboy die eerst een rit gaat rijden met een hoge, brede vracht en vervolgens hier komt vragen of dat wel kon. :hamer:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat is dat ...?

Dat is meestal een gele, licht alcoholische versnapering, meestal gebrouwen van gemoute gerst. Is er in honderden variaties. Wordt door sommige collega's in iets te grote hoeveelheden genuttigd op doordeweekse dagen zodat zij 's morgens niet door de blaastest komen in bijvoorbeeld Wijster. :eek:

mvg Eric :bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is meestal een gele, licht alcoholische versnapering, meestal gebrouwen van gemoute gerst. Is er in honderden variaties. Wordt door sommige collega's in iets te grote hoeveelheden genuttigd op doordeweekse dagen zodat zij 's morgens niet door de blaastest komen in bijvoorbeeld Wijster. :eek:

mvg Eric :bey:

het schijnt ook weleens voor te komen dat ze van de boot komen en mogen gaan rusten/slapen in de haven,

zullen wel vreselijk moe zijn van de bootreis denk ik zo:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

nu schiet mij iets te binnen wat jaren geleden gebeurt is (20-25jaar terug).

ik tref in frankrijk een chauffeur peter i h v ,reed dacht ik toen voor de jong in bleiswijk.

zijn vrouw had toen een kolum in de truckstar.

hij kwam met een oplegger ,die op de trailer stond van ik dacht malta af .

de hele weg is het goed gegaan ,ik ging toen bij hazeldonk richting apeldoorn via breda.

nou kwam ik hem veel tegen op de boot naar engeland vanaf vlissingen naar sheernes .

hij reed toen ook wel vlees die kant op .

en toen ik hem later sprak en vroeg hoe het gegaan was met de oplegger .

vertelde hij dat het (ik meende) het viaduct bij dordrecht mis gegaan was ,

had de oplegger met het kopschot kapot gereden onder het viaduct .

kom je van malta en vlakbij huis rij hem stuk ,baalde hij goed van .

gr piet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

met die maten heb je ontheffing/vergunning nodig van a tm z dus alle landen

wat je doorkruist. staat ook de exacte routes op aangegeven welke je moet rijden.

en dan hebben we het nog niet eens over het gewicht.

mocht het mis gaan , hoop ik dat je werkgever goed verzekerd is voor zulke grapjes

enne politie weet ook wel te rekenen en blijven staan tot vergunning geregeld is en dat

kan best wel ff duren

ex chauf speciaal en zwaar transport

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Tot een hoogte van 4,45 is in zowel België als Frankrijk geen probleem. Indien anders aangegeven.

Met enige regelmaat heb ik de afgelopen jaren met hoogte's tot 4,47 rondgereden en ik kan je vertellen dat ik gewoon vanuit Glize vertrek en via de A58 naar Hazeldonk rijdt. Daarna via de ring van Antwerpen door de Kennedy-tunnel en vervolgens zowel via Gent-Lille Frankrijk binnen als via Brussel richting Luxemburg naar Frankrijk. Wel 1 viaduct als je terugkomt naar NL bovenlangs nemen ivm hoogtebeperking(dacht 4.2m) bij Brussel of gewoon via de Westkant erlangs.

Verder reed ik altijd over Longwy en leiet ik Luxemburg links liggen.In Frankrijk staan hoogtebeperkingen >4,5m duidelijk aangegeven

In NL is 't een ander verhaal. Zijn speciale routes die je dan moet gaan rijden. Wij hebben binnen NL een vergunning tot 4.20m. Dan kun je toch bijna door heel NL redelijk goed rijden.

Blijft toch een kwestie van goed opletten en als je maar vaak genoeg met hoogte rijdt krijg je er redelijk goede kijk op

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je doorlopende jaar ontheffing gaat naar mijn weten maar tot de 4.15....

En dat je heel nederland met 4.20 in ronte kan rijden, ik wens je succes want er zijn zat plekken waar het niet kan...

Ik doe ook heel veel lengte,breedte en hoogte transport maar meten is weten ik ik doe niks omdat ik vind dat ik er een goede kijk op heb......:zegtniets:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Tot een hoogte van 4,45 is in zowel België als Frankrijk geen probleem. Indien anders aangegeven.

Met enige regelmaat heb ik de afgelopen jaren met hoogte's tot 4,47 rondgereden en ik kan je vertellen dat ik gewoon vanuit Glize vertrek en via de A58 naar Hazeldonk rijdt. Daarna via de ring van Antwerpen door de Kennedy-tunnel en vervolgens zowel via Gent-Lille Frankrijk binnen als via Brussel richting Luxemburg naar Frankrijk. Wel 1 viaduct als je terugkomt naar NL bovenlangs nemen ivm hoogtebeperking(dacht 4.2m) bij Brussel of gewoon via de Westkant erlangs.

Verder reed ik altijd over Longwy en leiet ik Luxemburg links liggen.In Frankrijk staan hoogtebeperkingen >4,5m duidelijk aangegeven

In NL is 't een ander verhaal. Zijn speciale routes die je dan moet gaan rijden. Wij hebben binnen NL een vergunning tot 4.20m. Dan kun je toch bijna door heel NL redelijk goed rijden.

Blijft toch een kwestie van goed opletten en als je maar vaak genoeg met hoogte rijdt krijg je er redelijk goede kijk op

kijk hier hebbie tenminste wat

wij hebbe vergunningen maar is toch gewoon makkelijk als wat weet

ik rij wel meer hoog spul

b.v ik mos dr ff een kraan afmikke in de botlek 4,20 h

nou ff wat geroepe op de bak rond rotterdam en gelijk een container chauffeur die geen probleem

die rijd met 4,25 nog door de botlek tunnel

nou als dat soort dinge weet its tog makkelijk

maar gelijk dat wijsneuze gelul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden