[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

inbouw magnetron/oven


Gast waregem

Recommended Posts

heeft iemand een adres waar ik de instalatir kit voor de magnetron/oven

aan kan schaffen, deze is bedoeld voor een DAF XF 105-410

ALLES IS WELKOM,

MOGELIJK OOK EEN ADRES IN BELGIE EN:OF NEDERLAND

WAAR MEN GOEDE HULP EN INFO KAN ONTVANGEN

inafwachting van reacties,

groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 77
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • Forumlid

Wat ik aanraad, (spreek uit mijn eigen ervaring) is een goede omvormer (>1500 watt) en een simpele magnetron op 230 V(ongeveer 50 euro)

samen is dit allereerst goedkoper dan een magnetron op 24V, en de magnetron is makkelijker te vervangen indien deze stuk is (wat nog al eens voorkomt)

Volgens mij kost de DAF/Samsung (dit is toch de enige die m produceert?) magnetron op 24 V tussen de 600 en 1000,- euro. Voor mijn omvormer en magnetron wat ik nog geen 350 kwijt...

Tip: kijk naar de maat van je magnetron... het middelste kastje van de Daf heeft ook maar beperkte maten!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
  • Forumlid

Ik heb een omvormer gekocht met een magnetron.

Nu is mijn vraag, waar hebben jullie die omvormer zitten.

Mijn bijrijders stoel is luchtgeveerd, dus ik zou hem aan de onderkant van de stoel kunnen bevestigen (zijkant dus).

Wie van jullie heeft de ping in een bovenkastje staan van een mega actros.

past dat?

zomaar wat vragen, ben je zelf aan het klooien geweest om hem aan te sluiten of heeft de dealer dat gedaan.

volgende week krijg ik hem binnen, zal mij benieuwen.

Heb nog al eens wat wachttijden, en soms sta ik ergens waar niks is aan een eettent, dan is een ping altijd makelijk natuurlijk.

zijn er nog tips voor het gebruik van een magnetron.

schoonmaken, enz.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij ons. (Scania en Volvo) zit die achter de bijrijdersstoel. Tegen de wand van het bed.

Mercedes heeft grote zijvakken, dus ik zou hem daarin laten bouwen, met een aan/uit schakelaar op het dashbord.

Zorg dat er naast je magnetron ruimte is, vanwegen de koeling van de magnetron.

Als je de magnetron niet gebruikt,leg dan wat keukenpapier tussen het bord, en het rad waar het bord opligt. Dit om het rammelen tegen tegaan.

Ps, koop geen magnetron met een tegroot vermogen. max 500watt is genoeg, anders trekt je omvormer het misschien niet.

Schoonmaken hoef je niet veel, zolang je je eten afdekt, en daardoor niet kan spetteren in je magnetron.

Als ik bv een soepje warmt, dan lig ik een stukje keukenpapier op het kopje tegen het spetteren.

En anders gewoon een afsluitbaar bakje gebruiken, dat is makelijker schoonmaken als de binnenkant van je magnetron.

Ik zou de omvormer niet zelf aansluiten. Dit in geval van storing, om misschien nog erger, in geval van brand.

Als je en lang verlengsnoer koopt met een stekkerdoos, kan je die mooi achter de bekleding wegwerken, en heb je een stekker over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
.

thanks, voor de tips.

over 2 week staat ie toch in de garage, kan de dealer hem mooi even aansluiten.

Niet eten in de auto.geen magnetron nodig.

heb verschillende adressen in oostenrijk, waar ik 's middags om 12 uur stilsta tot de volgende ochtend, met in de 20 km omtrek geen restaurant te bekennen, moet ik verhongeren?

Als het weer zo'n winter wordt als vorig jaar, en anderhalve dag stil sta op de franse sneeuwautobaan, dan is een warme hap toch mooi meegenomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Je kunt ook heel simpel spek bakken in de magnetron, op een bord,papiertje erover et voila.

Hier zijn heel luie mensen die zelfs een karbonade zo bakken...

Oh, en in de plastic container, wel een beetje openen, anders hoor je"PLOF" en ligt het eten overal...:ja:

Heb zelf geen kook apparatus in de cabine, ben bang dat er dan de heele dag gekookt, en gegeten word. Gewoon wat beleg en brood, dat is alles.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

@ Rubberduck

Ik weet niet hoe dat bij een Mercedes allemaal precies zit aan de rechterkant boven de bijrijdersstoel en wat u daar zelf aan die kant allemaal pioniert. Ik zie daar (vooral bij Volvo's en Scania's) nog wel eens een plankje gemonteerd met een beugel aan het dak, waar de magnetron dan op staat. "Nadeel" is wel dat u daar dan niet meer rechtop kunt staan. Maar staande op de motortunnel kunt u dan zo de magnatron bedienen en de warme hap eruit halen (achterkant van de magnetron staat dan tegen de rechter cabinezij- binnenkant met het deurtje naar het midden/dakluik gericht).

Maar ik weet dus niet precies wat daar rechts-bovenin allemaal voor "belangrijks" zit bij een Actros wat makkelijk/goed bereikbaar moet zijn/blijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
heeft iemand een adres waar ik de instalatir kit voor de magnetron/oven

aan kan schaffen, deze is bedoeld voor een DAF XF 105-410

ALLES IS WELKOM,

MOGELIJK OOK EEN ADRES IN BELGIE EN:OF NEDERLAND

WAAR MEN GOEDE HULP EN INFO KAN ONTVANGEN

inafwachting van reacties,

groetjes

Volgens de info onder je avatar kom je uit Waregem. Ga dan eens navragen bij Delrue in Anzegem....:ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

PC040077.jpg

Omvormer achter de bijrijdstersstoel.

En hier kan je zien hoe "rommel" een losse stekkerdoos geeft.

Als je een langer snoer neemt, kan je die achter de bekleding mooi naar de bovenkasjes weg werken.

PC040079.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, je weet wel, lichtjes voor de kerst.

Ik heb een kerstboom op het dak staan. :p

Als ik jou was, zou ik hem in het zijvak laten bouwen. En dan een houten kist er omheen.

Bij onze vorige Volvo's hadden ze dat ook gedaan, echter zijn de zijvakken van een Volvo niet zo groot.

En misschien nog een tip. Ik weet niet precies hoegroot de kast is waar de magnetron inkomt, maar maak onder je magnetron een vak.

Beetje lastig uitteleggen.

Meet hoe hoog je magnetron is. en probeer die tegen de bovenkant van de kast tezetten. In het vak maak je dan 2 plankjes verticaal tegen ze zijkanten, met daarop een plank verticaal. En daar zet je je magnetron op.

Onder je magnetron ontstaat dan een vak. Daar kan je wat spullen kwijt.

Want OP je magnetron ga je nooit iets leggen, en daarmee is de ruimte boven je magenetron loze ruimte.

Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

kijk hier heb ik wat aan.

ja ik snap het, heb jij het via de meterkast aangesloten of via de accu?

Aan laten sluiten. Wij krijgen hem standaard in de auto.

Uiteraard loopt die via de zekeringkast.

Daar zullen ze hem ook aansluiten, maar afhankelijk van je omvormer en je magnetron, zouden ze eigelijk een kabel rechtstreeks van je accu's naar je zekeringkast moeten trekken, en daarvandaan naar de omvormer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik weet niet of ik er nu overheen gelezen heb maar ik wil zon magnetron bestelle die in de truckstart stond

dus omvormerkopen magneton gratis erbij

maar past die magnetron in een bovenkastje van een daf xf 105 spacecabe?

Koop een normale huis tuin en keuken magnetron die je ook voor thuis zou kopen.

Maar koop er 1 met een max van 500Watt.

Geen gekloot met 12 of 24 Volt, maar gewoon 220. Kosten minder als 200€. Is het kapot, gooi je hem weg, en koop je en nieuwe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden