Spring naar bijdragen

3 maanden data kwijt


Recommended Posts

  • Reacties 60
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid
ff een test via andere comp

ben ook weer gewoon lid maar er is wel een pluspunt:kill:

ik kon wel inloggen:sjalom:

freddy kop op is jammer 300 leden minder maar die komen er vanzelf wel weer bij het blijft een goede chauffeurs-site:tu:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Doordat de backups van de afgelopen 3 maanden allemaal verkeerd zijn binnengekomen en het forum die backups niet meer kon inlezen zijn al die gegevens verloren gegaan...

Het is eens te meer duidelijk geworden dat ook al maak je dagelijks backups het nog niet altijd goed is...

Bij een dagelijkse backup worden -afhankelijk van de instellingen van het backupprogramma- alleen de nieuwe data op backup weggeschreven. OF je moet ervoor kiezen dagelijkse een complete backup te maken, maar daar gaat zeer veel tijd in zitten.

Wat je m.i. het beste kunt doen is wekenlijks een complete backup draaien ... en daarnaast dagelijkse backups doen van nwe data. Dan heb je ook niet zoveel werk (valt mee) mocht het ooit noodzakelijk zijn een backup terug te zeggen.

TIP: MAAK voor het installeren van welk nieuw programma OF update ALTIJD EEN VOLLEDIGE BACKUP VAN TE VOREN!!!

Ja, dit kost tijd ... en lang niet iedereen heeft daar altijd zin in ... maar gaat het bij zo'n update verkeerd dan kun je altijd de 'oude' data/programma's terugzetten.

Ik zelf onderneem deze wijsheid echter ook niet altijd hoor .. want je gaat er toch (gemakkelijkerwijze) vanuit dat het installeren van een upgrade wel goed zal gaan.

Zeker wanneer je een upgrade doet aan je eigen systemen .. bij een ander maak ik altijd een goede backup van te voren!!! (maar dat was destijds ook mijn werk)

Toch jammer dat er zoveel data verloren is gegaan ... maar 'ts niet anders.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Een totale backup had niks toegevoegd..dan was het ook verloren gegaan..

Er zat iets niet goed in de serverinstelling...dus de database backup was ook met volledige backup niet compleet geweest....

Enige wat ik nu weet is dat ik na een backup moet kijken of wel alles erin staat..in elk geval alle velden...is dat het geval dan is de kans groter dat alles wel is overgekomen...om een database van 40 Mb letter voor letter na te kijken of echt alles er is is niet te doen...

--== Freddy ==--

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Bert-Vossie

Ben in ieder geval blij dat het nog werkt, waarvoor dank moderators.

Alleen wel jammer dat ik drie weken in de ziektewet mijn best hebt gedaan om en beetje hogerop te komen, en nu alles verloren is gegaan(balen).

Waar ik wel blij mee ben, (of is dat misschien de reden geweest;) ) dat we al het gezeur over de cao onderhandelingen, nu ook kwijt zijn.

Maar Freddy, en de rest, in ieder geval petje af dat alles weer werkt.:tu:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ben in ieder geval blij dat het nog werkt, waarvoor dank moderators.

Alleen wel jammer dat ik drie weken in de ziektewet mijn best hebt gedaan om en beetje hogerop te komen, en nu alles verloren is gegaan(balen).

Waar ik wel blij mee ben, (of is dat misschien de reden geweest;) ) dat we al het gezeur over de cao onderhandelingen, nu ook kwijt zijn.

Maar Freddy, en de rest, in ieder geval petje af dat alles weer werkt.:tu:

Hmm wraakactie van TLN :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden