[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

12 December prikactie


klotskop

Recommended Posts

  • Reacties 237
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid
Wat maken we ons toch weer druk om ons imago, ik merk daar normaal ook niets van op de autobanen als ik met 83 km p/u rij en weer eens ingehaald wordt met 1 km verschil :hamer: ga je zitten schamen ipv alles maar weer afkraken. DOE G.V.D. ZELF EENS IETS ANDERS ALS ZEUREN !!!!!!!!!!!!!

Ach, kom op zeg, 60 km/h, wat een blamage. Zijn al die Zwolle-gangers werkelijk van mening dat dat zoden aan de dijk gaat zetten? Zo ja, dan zijn ze oliedom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Gisteren reed ik rond 11 uur bij Zwolle en zelfs toen was er nog niks van te zien.

Het begon ook pas om 1 uur realZeus.

En OLIEDOM zijn al die thuis blijvers wel een grote bek onderweg en voor de rest geven ze niet thuis.

prima actie om in meerdere landen 60 km per uur te gaan rijden ik doe mee..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Het begon ook pas om 1 uur realZeus.

En OLIEDOM zijn al die thuis blijvers wel een grote bek onderweg en voor de rest geven ze niet thuis.

prima actie om in meerdere landen 60 km per uur te gaan rijden ik doe mee..

Ik was aan het werk, en ik was bij de vergadering van de vakbond. Dat is namelijk de onderhandelende partij bij de CAO onderhandelingen en niet de vereniging die de belangen van eigen rijders behartigt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik was blij te zien dat er meer mensen waren als in Nieuwegein.

Maar wat ik mij af vraag hoe de verhoudingen lagen.

In nieuwegein had eigenlijk alleen maar chauffeurs.

Nu waren wij er met Chauffeurs in loondienst bij bedrijven van meer als 10.

Er waren chauffeurs van bedrijven minder als 10.

Er waren ook eigenrijders.

Vooral deze laasten hebben andere belangen als de twee eerste.

Dus het zou goed zijn als de verhoudingen bekeken zouden worden.

Maar nietemin is wel bewezen dat als de bonden gezamelijk alle leden zouden aan schrijven en de media op scherp zouden zetten.

dat dan op zaterdag 10 december een grote bijeenkomst is op het maliveld, er dan een opkomst is die nog hoger uit valt.

Maar ja daar hebben de bonden het lef niet voor.

nee ze gaan liever met zwakbegaafde die ze naar hun hand kunnen zetten naar de rijnhal om te protesteren voor werkbehoud.

en wat zag ik ze kwamen met bussen vol.

bussen betaald door de bonden.

wat is het nu bij andere bdrijfs takken kan alles en bij het wegvervoer niets.

ligt dit nu aan de sector en of kaderleden of ligt het aan de vakbonden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nou ik doe mee, de kans dat ik op de 12de op een Bundesstrasse rij is redelijk groot, dus 60 kmh geen probleem LOL

FF serieus ik zie het nut er niet van, dit is een tijdelijke ongemakkelijke aktie die alleen maar meer irritatie op wekt dan goodwill, aan de hand van recente uitspraken van de div "volksvertegenwoordigers" zullen deze niet echt onder de indruk zijn van deze aktie.

Het lijkt mij een beter idee om in gesprek te gaan met deze "volksvertegenwoordigers" met onderbouwde feiten en de concequenties van hun ideeen over het transporten de impact ervan bij een groot deel van de beroepsbevolking , ik zie hier echt een taak voor Karel weggelegd :cool:.

Gr Peter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Schijt en schijtziek word je er van. Al die loonchauffeurs die lopen trappen naar eigen rijders. Andere belangen, ze rijden onder de prijzen. Wat een gelul. Gelukkig dat die grotere jongens zich keurig aan de regels houden. Gaan ook nooit onder de prijzen van een ander door.Ooit al eens een eigen rijder gezien met 1 auto waar een pool op de bok zat?

Ben ook zeer benieuwd wie er 12 december voorop rijden. Ik heb al zo'n angstig voorgevoel dat het de zeer verguisde en in de verdomhoek getrapte eigen rijder is. En dan herhaalt de geschiedenis zich dus gewoon.

Volgens mij is het verstandiger om 1 front te vormen want op deze manier hoeft niemand te zorgen voor een verdeel en heers strategie, dat doen we zelf wel.

mvg Eric :bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Schijt en schijtziek word je er van. Al die loonchauffeurs die lopen trappen naar eigen rijders. Andere belangen, ze rijden onder de prijzen. Wat een gelul. Gelukkig dat die grotere jongens zich keurig aan de regels houden. Gaan ook nooit onder de prijzen van een ander door.Ooit al eens een eigen rijder gezien met 1 auto waar een pool op de bok zat?

Ben ook zeer benieuwd wie er 12 december voorop rijden. Ik heb al zo'n angstig voorgevoel dat het de zeer verguisde en in de verdomhoek getrapte eigen rijder is. En dan herhaalt de geschiedenis zich dus gewoon.

Volgens mij is het verstandiger om 1 front te vormen want op deze manier hoeft niemand te zorgen voor een verdeel en heers strategie, dat doen we zelf wel.

mvg Eric :bey:

Dit hele probleem moet Europees aan gepakt worden En niet op zijn Nederlands

Gaan wij staken Halen wij nog meer buitenlanders naar ons land toe

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het zijn altijd de eigen rijders die het voortouw nemen.

maar 3 keer toeteren helpt ook niet hoor:nee::nee::nee:

beste peggel ik heb toch begrepen dat het niet over de nieuwe cao gaat.

waarom zou een loondienst chauffeur zich dan druk maken.?

zullen de v.e.r.n. ons ook steunen als wij acktie willen voeren voor een betere cao?

zeker weten van niet want zij bebben geen cao.

dus als we deze ackties nu eens bundelen ja dan zal ik zeker voorop gaan staan als het moet maar hier word ik geen cent wijzer van.

gr opa

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

het is ook maar een eerste aktie, er volgen er nog meer, ik ben het er mee eens dat het geen origineel idee is en dat het weinig indruk zal maken, maar net als anderen hier, ben ik wel van mening dat er toch een keer iets gedaan moet worden, iets is beter als niets. waren wij nederlanders maar iets meer zoals de fansen, italianen of spanjaarden, dan gooien we alles dicht, maar in nederland moet een handjevol de hete kolen uit het vuur halen, en de mensen die NOOIT ergens aan meedoen, of bij een vergadering komen, weten wel altijd wat er moet gebeuren,maar dat alleen maar ergens op een forum neer zetten, dat vindt ik best wel vreemd, hoe komt het toch dat ze overal een grote mond hebben, maar je ze nooit bij een vergadering ziet, wat ook over hun toekomst gaat. Gr

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eric, de meesten weten niet eens wat dat is een verdeel en heers strategie.

Voor die mensen:

is als partij A en partij B verschillende belangen hebben. Partij A gaat zich organiseren en probeert alle neuzen dezelfde kant op te krijgen. Omdat partij B daar totaal geen belang bij heeft gaat zij proberen verdeeldheid te zaaien bij partij A zodat er niet een verenigd front ontstaat en partij A dus niet de slagkracht krijgt die nodig is om het beoogde doel te bereiken. Dus door het creëren van verdeeldheid bij partij A kan partij B gewoon op dezelfde voet doorgaan.

Voorbeeld:

Als een grote opdrachtgever tegen zijn huisvervoerders zegt: Als ik op het journaal zie dat jullie voorop rijden tijdens het 60 km gebeuren met mijn oplegger of met reclame van mijn bedrijf op jullie oplegger dan zijn jullie het werk kwijt en zoek ik wel andere vervoerders.

Zo duidelijk genoeg?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dus als wij over 10 jaar nog steeds hetzelfde loon hebben mag jij ook niet klagen :ok:

Als je je nergens voor inzet heb je ook geen recht van spreken.

dan ben jij ook voorniks geweest want dit gaat echt niet over het loon.

eerst je eigen voorbereiden dan spreken.:grote smurf: je laat je eigen wat wijs maken

als jij straks acktie voert voor meer loon dan rijden die eigenrijders jou van de weg af geloof me maar.:ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het enige belang van Klaas de Waard is Klaas de Waard. En waarom? Omdat hij zijn Safety Culture programma wil slijten. En hij doet jullie geloven dat het om jullie toekomst gaat.

En succes van de actie? Ik denk dat het als een nachtkaars uitgaat.

Sterker nog, als je pech hebt sneeuwt het die dag en mag je blij zijn als je de 40 km/h haalt.

Prima roeptoeter! Jij bent het er dus niet mee eens?

Kom dan met een passende oplossing, ipv vanaf de zijkant maar wat lukraak te roepen!

Of heb je die niet, en kan je alleen maar kritiek geven?

Dan ben je al helemaal een schande voor je collega's, en geen knip voor de neus waard...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Routier als ik het had geweten was ik er geweest.

Dat was idd. een probleem. Men moest het of via de radio, of via internet te weten komen.

Dan had idd. beter gekund.

Maar als er 1000 chauffeurs waren geweest ,hoeveel daarvan vonden het een goede actie en hoeveel zullen er daarvan meedoen.

Dat zal blijken, maar als men een beter idee heeft, en het niet verkondigd....

Of men weet niets beter, maar is wel een ster in kritiek geven, wat heb je dan aan hun?

En als jij er zelf bent geweest en waarom stem je dan in met een actie die de vorige keer ook geen donder opleverde

Ik ben niet iemand die iets afkeurt, terwijl ik zelf geen betere alternatieven weet te organiseren.

En zoals bekend: niets doen is geen optie.

Blijkbaar heb jij er geen vertrouwen is: kom dan met een beter plan!

Rood mijn comment

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ga dan met zijn allen naar Brussel of blijf met z'n allen thuis. Dat heeft effect. Dit niet.

Rij jij voorop, en organiseer jij het?

Prima! Zo niet, dan moet je de mond dicht houden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach, kom op zeg, 60 km/h, wat een blamage. Zijn al die Zwolle-gangers werkelijk van mening dat dat zoden aan de dijk gaat zetten? Zo ja, dan zijn ze oliedom.

Wederom een 'oliedomme' reactie van jouw!

Je lult maar wat, zonder met een oplossing te komen.

Waarom heb je eigenlijk je beklag gisteren niet ter plekke gedaan?

Omdat je lekker vanaf een afstand achter je laptop in je broek schijt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Prima roeptoeter! Jij bent het er dus niet mee eens?

Kom dan met een passende oplossing, ipv vanaf de zijkant maar wat lukraak te roepen!

Of heb je die niet, en kan je alleen maar kritiek geven?

Dan ben je al helemaal een schande voor je collega's, en geen knip voor de neus waard...

Dus iedereeen die het een zinloze actie vind is een schande voor zijn collega's??Kom op zeg dat is wel erg kort door de bocht.Hij heeft trouwens wel gelijk,voor hetzelfde geld ligt er een pak sneeuw.Als ze (de bonden) echte ballen hebben leggen ze gewoon de hele boel plat.Ik zie hetzelfde gebeuren als met 3x toeteren.De overige mensen liggen in een deuk van het lachen.Nederlanders hebben nog steeds een stakingsrecht en ik begrijp niet dat de bonden daar geen gebruik van maken.In andere beroepen kan het wel dus ik zie niet in waarom het bij ons niet kan.Of zijn dezelfde chauffeurs die 60 gaan rijden stiekem bang dat ze dan hun baan kwijt raken en maar vrede hebben met zulke zinloze acties?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dus iedereeen die het een zinloze actie vind is een schande voor zijn collega's??Kom op zeg dat is wel erg kort door de bocht.Hij heeft trouwens wel gelijk,voor hetzelfde geld ligt er een pak sneeuw.Als ze (de bonden) echte ballen hebben leggen ze gewoon de hele boel plat.Ik zie hetzelfde gebeuren als met 3x toeteren.De overige mensen liggen in een deuk van het lachen.Nederlanders hebben nog steeds een stakingsrecht en ik begrijp niet dat de bonden daar geen gebruik van maken.In andere beroepen kan het wel dus ik zie niet in waarom het bij ons niet kan.Of zijn dezelfde chauffeurs die 60 gaan rijden stiekem bang dat ze dan hun baan kwijt raken en maar vrede hebben met zulke zinloze acties?

Ze zijn een schande als zij wel kritiek hebben, maar zelf niet de ballen hebben om met een pasklare betere oplossing te komen.

Mag ik jouw ook een schijterd vanaf de zij-lijn noemen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden