[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

12 December.


Gast

Recommended Posts

Gast jan putter
Haha Huub.

Ten eerstehad ik wel meer reactie's verwacht.:D

En nee Huub. Ik kom niet uit een ei.

En ja, mocht het "mis" gaan, dan val ik terug op het sociale systeem in NL. :banaan:

Mooi he dat Nederlandse systeem waar heel de EU van geniet.

Ik zeg 12Dec, en dan vooral langzaam gaan rijden, maar geen idee waarvoor eigelijk. :bey:

persoonlijke noot, neem mensen zoals Jan Putter voorop, die was immers in Zwolle, en weet waarover het gaat. Dat die het niet wil vertellen is een smal :ok:Herman gaat hem nu alvast helpen, om tevertellen wat voor klootzak ik ben.

Maar ik heb het allen over jullie arbeidsvoorwaarde.

Hoe klote het transport en betaling daar zijn.

En vooral hoe de bonden jullie daarin steunen.

Ik lees ondertussen gewoon mee, en vraag me werkelijk af, waarom ik zoveel moet werken. of beter gezegt, waarom wij het werk niet kunnen weg krijgen. :bey:

:ok: ik wou dat ik zo goed was als jij ......zucht

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

60 op de snelweg, goh, hadden we dat vorig jaar ook niet gehad?

Protesteren tegen oneerlijke concurrentie door de inzet van Oost-Europese chauffeurs, gelijk werk, gelijk loon.

Mooie actie, maar waarom tussen 11 en 12 uur?

dan rijdt er bijna niemand op de weg, "ja wij willen actie gaan voeren, maar willen niemand tot last zijn"

60% van alle chauffeurs is dan al in het buitenland, lijkt me niet echt slim om in mijn eentje met 60 over de snelweg te kruipen in duitsland.

waarom dan ook niet gelijk in de ochtendspits 60 gaan rijden?

Waarom gaan boeren wel met hun tractoren de snelweg op in de ochtendspits.

Heb eens even vandaag gepeild bij ons op de zaak, tsja, daar rijdt er niemand 60, een te zielige actie, beetje vergelijkbaar als die actie van de zwarte vlag aan je spiegel hangen.

Wil je serieus genomen worden, dan gooi je de boel plat, of laat je de auto op de dam staan, en actie aan de poort.

Het nederlandse volk zit tussen 11 en 12 op het werk, dus merken er niks van, 's avonds ziet men de beelden op de tv en denkt, "zo dat is mooi, niks van gemerkt".

ik doe ook niet mee aan de actie, zal waarschijnlijk in het buitenland rijden, rij ik toch in nederland, dan maak ik mooi 3 kwartier tussen 11 en 12 uur.

Want wat denken jullie wat je er mee bereikt, helemaal niks,

reken maar niet dat den haag opschrikt, wanneer dan wel?

nou vlak voor kerst de boel plat gooien, moet jij eens kijken hoe groot de paniek wordt als de winkels na 2 dagen leeg raken.

vorig jaar hadden de italianen de boel ook plat gegooid voor de kerst, moest je eens zien hoe snel de boel geregeld was.

Nee collega chauffeurs, hier bereik je niks mee.

Het zelfde als de vorige acties, zwarte vlag aan je spiegel, toeteren, 60 rijden, en... heeft iets opgeleverd?

zolang jullie niet met echte acties komen, doe ik niet mee en rij ik jullie voorbij.

niet omdat ik jullie niet steun, maar niet op deze manier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Troost je wij kunnen het werk ook niet weg krijgen daarom hebben we zoveel (Poolse)charters lopen:D

Willem, wordt jij dat zeuren dat bij jou daar boven alles beter is nooit zat :confused: over zat gesproken neem er nog een biertje

Is het hier beter Ger, of denk jij dat te lezen?

Ik zeur niet Ger, zou er niet 1 reden tot hebben.

Maar bedank, ik neem er nog 1.:ok:

In Huub zijn woorden tespreken, vergeet niet... Alles is niet zoals in NL.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ik heb het ergens anders al geschreven, blokkeer gewoon de uitgangen bij die bedrijven waarvan je weet dat ze met oostblokconstructies werken.

maak hun het werken onmogelijk.

Maar dan nog zoeken om een goede chauffeur hier in Nederland die het over kan nemen.

Hebben de bonden daar wel eens bij stil gestaan Wat ze nu aan het doen zijn is Dat ze de bedrijven naar het buiten land jagen En alles vandaar uit gaat

Dat is nu al gaande Kijk maar naar de Ferrie boten Een oostblok chauffeur koppelt aan in Nederland

Zijn cmr staat op een Plaats zuid Duitsland Trekt die trailer door Nederland En over de grens koppelt hij weer af Pakt daar weer een trailler voor de haven in Holland

Daar is niks tegen te doen En veel bedrijven maken er gebruik van

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast trekvogel 1
Maar dan nog zoeken om een goede chauffeur hier in Nederland die het over kan nemen.

Hebben de bonden daar wel eens bij stil gestaan Wat ze nu aan het doen zijn is Dat ze de bedrijven naar het buiten land jagen En alles vandaar uit gaat

Dat is nu al gaande Kijk maar naar de Ferrie boten Een oostblok chauffeur koppelt aan in Nederland

Zijn cmr staat op een Plaats zuid Duitsland Trekt die trailer door Nederland En over de grens koppelt hij weer af Pakt daar weer een trailler voor de haven in Holland

Daar is niks tegen te doen En veel bedrijven maken er gebruik van

Huub

Ja huub heb je er ook wel eens bij stil gestaan dat er oplossingen moeten komen om zo op een of andere manier de 48 uurse werkweek in te plennen .

Want als er straks weer wat word uitgevonden in brussel en de controle word nog strakker aan gescherpt kreeg je net als vroeger bij streng .

GAAT er een ander chauffeur met je wagen lossen en dan mag jij daar je rust nemen en dan weer terug ,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb het ergens anders al geschreven, blokkeer gewoon de uitgangen bij die bedrijven waarvan je weet dat ze met oostblokconstructies werken.

maak hun het werken onmogelijk.

Met welke reden denk je dat tekunnen verantwoorden, als blijkt dat ze dat doen wat via de wetgeving mogelijk is?

Dat is net zoiets als bij jou de deur blokkeren omdat jij boodschappen doet in Duitsland. Omdat het daar goedkoper is.

Wettelijk mag je dat, maar je buurtsuper is er niet blij mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
mensen zijn net kuddedieren, ze volgen diegene die het hardst blaat, blaft of blert, iig met de grootste waffel(volgens mijn zeer persoonlijke eigen mening).

wat de reden is maakt niet uit als ze maar wat te volgen hebben.

Oh, zo dacht Karel65 er waarschijnlijk ook over :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Eindelijk eens een organisatie die het durft om aan de chauffeur actie te vragen. slechts één uurtje. al was het maar om te bezien of er gehoor aan de oproep wordt gegeven. Ook al vind je het onzin, gewoon een keertje meedoen. Kijken wat er verder van komt. T kan nooit kwaad. Toch?

Of heeft iemand anders een ander, maar wel HAALBARE, optie?

We hebben dezelfde actie al eens gehad, nog niet zo heel lang terug in de geschiedenis. Niet erg origineel dus. Dat ging toen over behoud van onze pensioenen. Ja, toen ook al. Menig collega stak de duim op, helaas nog meer collega's hun middelvinger, want ze moesten immers op tijd bij de klant zijn voor hun baas... De solidariteit is heden ten dage er niet echt beter geworden, dus wat verwacht je?

Daarbij vind ik de insteek verkeerd. De actie van de VERN is tegen Oost Europeanen die slecht zijn opgeleid en dronken achter het stuur zitten. Klein detail, FNV Bondgenoten neemt het op tegen de BEDRIJVEN die de regels omzeilen en de zaak uitbuit. We moeten de publieke opinie mee zien te krijgen! De actie van de VERN is nog veel te onduidelijk voor het publiek, dus zal alleen schade opleveren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Kijk meneertjes van de bonden, zo kan het ook, als het zover komt, dan mag u mij bellen.

Maarre, rijden die vakbondsbestuurders nu ook al op de vrachtauto? Of zijn het toch de chauffeurs ZELF die hier actievoeren? Jongen, geloof me, morgen direct als het aan mij ligt :ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We hebben dezelfde actie al eens gehad, nog niet zo heel lang terug in de geschiedenis. Niet erg origineel dus. Dat ging toen over behoud van onze pensioenen. Ja, toen ook al. Menig collega stak de duim op, helaas nog meer collega's hun middelvinger, want ze moesten immers op tijd bij de klant zijn voor hun baas... De solidariteit is heden ten dage er niet echt beter geworden, dus wat verwacht je?

Daarbij vind ik de insteek verkeerd. De actie van de VERN is tegen Oost Europeanen die slecht zijn opgeleid en dronken achter het stuur zitten. Klein detail, FNV Bondgenoten neemt het op tegen de BEDRIJVEN die de regels omzeilen en de zaak uitbuit. We moeten de publieke opinie mee zien te krijgen! De actie van de VERN is nog veel te onduidelijk voor het publiek, dus zal alleen schade opleveren.

Vind jij het echt vreemd dat jullie achterban zo klein is? Nee toch? Zodra een idee van een andere bond komt wordt alles afgekraakt en belachelijk gemaakt. Waarom, bescherming van het eigen clubje? Piemeltjes nijd? Maar ook op deze manier gaat het Devide et Impera wel op. Of zit er iemand bij de bond die een leuk commissariaatje beloofd is als hij/zij deze actie zo klein mogelijk kan houden? :zegtniets:

Tenslotte is de bezieling ver te zoeken en gaat men na verloop van tijd toch de politiek of het bedrijfsleven in.

:bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden