[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

rijbewijs haalen,,,,,buitenland,


DAFManiac

Recommended Posts

  • Forumlid
Waarom zou je dit in het buitenland halen? Het schijnt dat je in Nederland ook je D kan halen....
ik zit namelijk nou in ierland ,,, maar daar is het anders met de rijschoolen ,,,is niet zo als het in Nederland is,,,maar alleen weten hoe het zat met de ccvb-b (pers)in ierland...omdat ik mijn ccvb in holland heb gehaald..vind het wel uit...;)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Volgens mij moet je minimaal ergens een half jaar verblijven wil NL je rijbewijs (bij terugkomst) erkennen.

... Er zijn ook Engelse (ierse) chauffeursforums.

Sorry, weet de webadressen op dit moment ff niet ... maar ze zijn er zeer zeker.

Dank jewel voor je replay ,

maar ik ben zelf iers maar ik heb nog mn nederlandse rijbewijs vandaar ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Volgens mij moet je minimaal ergens een half jaar verblijven wil NL je rijbewijs (bij terugkomst) erkennen.

... Er zijn ook Engelse (ierse) chauffeursforums.

Sorry, weet de webadressen op dit moment ff niet ... maar ze zijn er zeer zeker.

Hier schijnt ook een maas in de wet te zitten, verleden week heeft mijn "assistent wagenparkbeheerder/ wasslaafje" dit nog bij de hakken gehad. Hij woont sinds 8 maanden in Duitsland (belastingvluchteling)

Maar was in NL al begonnen aan E bij C, 14 dagen geleden is hij geslaagd, en slim als hij was had hij zich even tijdelijk in laten schrijven bij de gemeente als zijnde inwoner van NL.

Na het behalen van het rijbewijs, meldde hij zich bij het loket, maar die weigerden hem in eerste instantie het rijbewijs uit te schrijven op grond van het feit dat hij nog geen 6 maanden in Nederland zou wonen.

Hierover is jurisprudentie geweest met de gemeente, en ze dienden hem gewoon van zijn rijbewijs te voorzien. Dus moet er ergens een maas in de wet zitten. (zoals altijd alles in Nederland gedoogd is)

Het zelfde geintje had hij met het C rijbewijs al eerder geflikt, echter toen werd er helemaal niet gevraagd hoelang hij al in Nederland woonde...

Dus.... goed informeren en er is vast iemand met het juiste antwoord...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Hier schijnt ook een maas in de wet te zitten, verleden week heeft mijn "assistent wagenparkbeheerder/ wasslaafje" dit nog bij de hakken gehad. Hij woont sinds 8 maanden in Duitsland (belastingvluchteling)

Maar was in NL al begonnen aan E bij C, 14 dagen geleden is hij geslaagd, en slim als hij was had hij zich even tijdelijk in laten schrijven bij de gemeente als zijnde inwoner van NL.

Na het behalen van het rijbewijs, meldde hij zich bij het loket, maar die weigerden hem in eerste instantie het rijbewijs uit te schrijven op grond van het feit dat hij nog geen 6 maanden in Nederland zou wonen.

Hierover is jurisprudentie geweest met de gemeente, en ze dienden hem gewoon van zijn rijbewijs te voorzien. Dus moet er ergens een maas in de wet zitten. (zoals altijd alles in Nederland gedoogd is)

Het zelfde geintje had hij met het C rijbewijs al eerder geflikt, echter toen werd er helemaal niet gevraagd hoelang hij al in Nederland woonde...

Dus.... goed informeren en er is vast iemand met het juiste antwoord...

Dank jewel voor de info ...

maar weet niet hoe de wetten zijn geregeld hierzo in Ierland zelf aangezien iedereen het over Northireland heeft,

maar ik zit in de republiek zelf..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden