HIT

Harm Infra Transport

183 berichten in deze discussie

Mooi, maar pas wel op met een 2e auto Harm.

Bezint voor je begint, de tijd wordt er niet beter op.

Spreek uit ervaring, heb kort geleden de boel ook opgeruimd, vandaar.

Succes.:ok:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zomaar een vraagje, met dat geel ding stil staan betaald zeker beter dan km maken met een oplegger?

Beter betaald is niet gelijk het woord.

Een gemiddelde oplegger kost € 10.000,-(kwaliteit tautliner)

De boster die hier achterop hangt is geheel hydraulich afzetbaar en volgens EBO van Rhoon koste hij € 32.000,-

Dan de aanbouw aan de auto nog.

Meer wat niet helpt voor de prijzen is dat sinds 2008 een heleboel "goudzoekers" in de transportwereld zo'n ding hebben gekocht.

Wat ik wil kan zeggen is dat ik het werk leuker vind als weer internationaal rijden zoals van de week.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

De uurtarieven liggen ongeveer tussen 50-55 euri voor een dag uur en 60-65 euri voor een nacht uur.

Terwijl ik mijzelf met de semi verhuur voor gemiddeld 85 euri per uur.

peupje vindt dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat ik me nu al iets langer dan vandaag afvraag he... Zo'n botsabsorber is wel een effectief ding, maar het lijkt me dat je trekker er echt niet beter op wordt als er iets achterin vliegt?! Hoe zit dat eigenlijk verzekeringtechnisch? Valt dat onder de normale verzekering van de auto, of moet je dat appartverzekeren? Want als er een personenauto op klapt zal er misschien niet zoveel aan de hand zijn, maar als het een vrachtwagen is dan is Jou auto ook gelijk totall loss denk ik? En zelf wordt je er vast ook niet knapper van?! :D

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het valt onder de voertuig verzekering, net als een kooiaap als iemand er tegenaanrijd.

Of het effectief is... vraag het een wegwerker die een klap heeft gezien. Meestal staan zij 100m verder op en kunnen het nu nog na vertellen.

De trekker overleeft het niet nee, maar ehm hoe mooi ik hem ook vind hoe trots ik er ook op ben het is en blijft een "ding".

En ja ik was vroeger knapper, hoe dat komt laat ik aan je fantasie over:p

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
De uurtarieven liggen ongeveer tussen 50-55 euri voor een dag uur en 60-65 euri voor een nacht uur.

Terwijl ik mijzelf met de semi verhuur voor gemiddeld 85 euri per uur.

Dat is vrij duur Zijn er genoeg die zitten onder de 60 Euro per uur

Huub

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vertel eens wat meer dan Huub, wat voor werk, voor wie enz.

Hij weet echt alles, hoeveel Polen er zijn, met hoeveel ze in een huis wonen, wat voor auto ze rijden. Nou weet ie hier weer aklles van, en je werkte altijd bij Vos, terwiijl je al die info hebt......

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Vertel eens wat meer dan Huub, wat voor werk, voor wie enz.

Hij weet echt alles, hoeveel Polen er zijn, met hoeveel ze in een huis wonen, wat voor auto ze rijden. Nou weet ie hier weer aklles van, en je werkte altijd bij Vos, terwiijl je al die info hebt......

huub is het orakel van venray ibo:ja::ja:

hij steekt een vinger in zijn reet, ruikt er even aan :p:p:D

ja hoor minder dan 60 euro per uur LOLLOLLOL

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Huub geeft zulke reactie's nadat hij een fles wodka, vroeger meegenomen uit het Oostblok, heeft achter over geslagen.biertje

Dan komt er alleen maar onzin uit die man, helaas vind ik zelf.:ja:

Want iemand die zo ver weg is geweest en bij meneer Vos op de rand van het bord heeft gescheten, had wel wat kunnen toevoegen aan het CF.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

mooi bedrijfje :D ziet er goed uit

zown bots absorber beschermd ook de vrachtwagen. daar zal als het een normale aanrijding is (auto vol in het midden er achterop) dan zal er met de vrachtwagen weinig aan de hand zijn. Wordt hij aan de zeikant geraakt dan zal de vrachtwagen ook schade kunnen hebben.

de meeste bedrijfjes die zoals huub zegt goedkoop zijn voldoen niet aan de eissen die gesteld zijn aan een bots (zit een minimaal gewicht aan). Ook heeft de bestuurder vaak geen papieren om het werk te mogen doen. CROW Regels.

bron eigen ervaring.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Auto: minimaal 8.5 ton zonder TMA of ballast. chauffeursstoel voorzien van 4 punts gordel, 1 360graden zichtbare zwaailamp.

Goedkoper wil niet altijd zeggen beter, echter ook de grotere jongens die prijzen duiken zitten ongeveer op deze lijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Het valt onder de voertuig verzekering, net als een kooiaap als iemand er tegenaanrijd.

Of het effectief is... vraag het een wegwerker die een klap heeft gezien. Meestal staan zij 100m verder op en kunnen het nu nog na vertellen.:D

De trekker overleeft het niet nee, maar ehm hoe mooi ik hem ook vind hoe trots ik er ook op ben het is en blijft een "ding".

En ja ik was vroeger knapper, hoe dat komt laat ik aan je fantasie over:p

bedankt voor de uitleg Harm! :ok: Dat we vroeger knapper waren geldt denk ik voor velen van ons?! ;)LOL

Een 4 punts gordel is zeker verstandig, maar dan zou ik het idee krijgen dat ik in een racetruck zit?! En dat terwijl je hoofdzakelijk stil staat. :D;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
bedankt voor de uitleg Harm! :ok: Dat we vroeger knapper waren geldt denk ik voor velen van ons?! ;)LOL

Een 4 punts gordel is zeker verstandig, maar dan zou ik het idee krijgen dat ik in een racetruck zit?! En dat terwijl je hoofdzakelijk stil staat. :D;)

Dit is een eis die wij als chauffeur in twijfel trekken, waarom?

Het is een overgenomen eis uit de USA, alleen geld daarook een helm en kraag picht. Zonder deze laatste twee slaat je hoofd alleen maar harder naar voren als bij een drie punts gordel, bij deze laatste vangt je lichaam meer op.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Heeft Huub het toch goed gehad:banaan:, heb de man dan toch iets onderschat:bey:.

Op naar de volgende fles Huub.biertje

En laat de flesen nog van uit polen mee brengen ook. Dat maakt meer dan de helft uit.

Ik kan er ook niks aan doen. Dat een pool slimmer is als een Hollander.

Huub

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Proost Huub, neem nog maar een paar glaasjes zelfgestookte spiritus uit Poland?! :bey::D

@ Harm. Tja, opzich valt daar misschien iets voor te zeggen, maar aan de andere kant heb ik juist het idee dat een 4 punts gordel

veiliger is. Waarom kan ik niet zo goed uitleggen. Met een 3 punts gordel wordt naar mijn idee de klap op een zeer beperkt gedeelte

van het lichaam opgevangen, terwijl de krachten bij een 4 punts naar mijn idee veel beter verdeeld worden over het lichaam. :(

Neemt niet weg dat je beter helemaal niet betrokken kunt raken bij zo'n klapper! ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

een vierpunts gordel in een botsabsorber is complete onzin (mijn mening) een gordel houd het lichaam naar voren en opzij tegen , terwijl als je van achter aangereden wordt je alleen maar in je stoel gedrukt wordt. (natuurkunde Les: massa is traag)

@ barry: de bestuurders stoel is een zeer veilige plek. zit daar liever dan in het voertuig dat achterop klapt

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

In al die jaren dat ik nu met een bots rijdt is het zeven keer voor gekomen dat er iemand achterop reed.

Vier maal een auto, 1 maal een Motor en twee maal een vrachtauto.

Van de eerste vrachtauto weet ik alleen maar dat ik in de keet kwam en dat een uitvoerder zei "is dat niet jouw auto die voorbij komt?"

De tweede was bij het opzetten van een afzetting, ik ga daar staan en pak een tijdschrift terwijl ik wacht op de jongens met een tweede actie wagen(rijstrook 1 was al afgezet). Enige dat ik merkte was een wilde achtbaanrit (als ik er nog over nadenk denk ik dat het een rit uit duizende zou zijn in een pretpark), het volgende wat ik zag was een Volvo zonder grill die op mij af kwam. Eerste reactie in mijn hoofd "kut een spookrijder" maar nee ik stond zelf 180graden gedraaid. Gelukkig stond het voertuig geladen met staal op nog geen anderhalve meter van mij stil.

En ja ik ben zo gek dat ik zelf maar een bedrijfje ermee begonnen ben.

Kijk eens op: http://botsabsorber.hyves.nl/album/35717837/botsabsorber/4wRZOOVz/ staan wat afbeelding van foutjes.

gr Harm

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden