Spring naar bijdragen

Harm Infra Transport

HIT
 Share

Recommended Posts

• Forumlid
Ziet er keurig uit. Waarom heb je voor een motorwagen gekozen en niet voor een trekker?

Wel, ten eerste wilde ik een auto met lagere uit/instap en toch een grote cabine.

Ten tweede een auto waarmee ik de "rijdende afzetting" borden mee kan nemen.

Ten derde om beter inzetbaar te zijn door bijvoorbeeld borden te plaatsen als een afzetting is geplaatst. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
Klinkt als een weloverwogen besluit:ok:. Heb je wel nog een trekker waarmee je in rustige tijd nog andere opdrachten aan kunt nemen of heb je het altijd druk:p?

Ja, en druk opzoek naar werk voor "hotel de Witte Man" :ok:

Maar goed komt ook wel weer los, ben ik van overtuigd :ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 3 weeks later...

Harm ?

Heb jij daar nu ontheffingen voor nodig om een rijbaan af te mogen sluiten ?

Nu was je even aan het spelen met de borden, maar neem nu dat ik je dus inhuur om het verkeer tijdens een kinderfeestje in goede banen te leiden, moet je dan hiervoor de gemeente op de hoogte stellen, ontheffing voor aanvragen, etc. ?

Wat ik van vroeger weet was dat toen ik nog met zo`n pijl reed, alles via RWS liep, zelfs na afzetting controle kregen en als kado een politiewagen die controleerde op de 70 km per uur, wat dus regelmatig tot applaus leidde als er iemand mee mocht naar de eerste beste afrit.

Vraag me af hoe het nu dus zo een beetje geregeld is.

Kan begrijpen i.v.m. zakelijke belangen dat je dus niet geheel kan antwoorden erop.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid

Valkje, vroeger had je een map aan vergunningen nodig. Nu maar 1, en wel voor elke weg netjes bij RWS aanvragen 14 dagen van te voor. Dan krijg je afzetlijsten terug en aan de hand daarvan mag je afzetten. RWS controleert nog wel maar meer door er langs te rijden, en als ze mij zien ff lekker een praatje maken en/of koffie te drinken. En ik heb veel contacten bij de politie zodat wij best wel vaak mogen genieten van het kat/muis schouwspel. :banaan:

Ook in gemeenten om "kinderfeestjes te begeleiden moet je een ontheffing hebben van die gemeente/provincie of RWS ligt aan de wegen waar het om gaat.:ja:

Ik moet ook zeggen dat in de paar jaartjes dat ik dit nu doe ik het werk heb zien veranderen van een bus, kegels en geen regels naar een bots, een bus, kegels en een boekwerk met regeltjes. :ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 6 months later...
  • Forumlid

Zo, weer eens een update.

Dimi ( de jongen die op de TGA rijdt ) heeft in D een aanrijdinkje gehad. Pluspunt, hij heeft gezorgd voor een Mercedes minder op de weg. :ok:  Minpuntje, ook de TGA heeft schade. :-(

Wat is er gebeurt....

Dimi moet op de Nürnberg verplaatsen naar rs 3 die erbij komt, hij spiegelt en achter hem zit niets. Hij doet zijn richtingaanwijzer naar rechts kijkt nog een keer en weer niets dus hij gaat naar rechts. Op de helft van de rijstrook voelt hij ineens een duw, hij ziet een E klasse voor zicht langs schuiven en die boort zich in de vangrail links. Dimi baalt en denkt na over zijn "dooie" hoek. Alleen toen komen twee getuigen hem vertellen dat terwijl Dimi al naar rechts reed de mercedes versnelde en er rechts voorbij wilde en dat de Mercedes nog 100m achter hem reed toen hij begon aan zijn verplaatsing naar rechts. De man zelf heeft dit ook verklaard tegenover de polizei, dus nu wachten wij rustig af wat de uitslag is van de verzekering.... 

10643193_612727488836842_601809962_n.jpg10653953_612727492170175_1114564129_n.jp10653976_612727495503508_441895139_n.jpg10656393_612727505503507_1153804652_n.jp10615874_612727508836840_1035588964_n.jp10660541_612727518836839_1147355859_n.jp

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast El Mas Loco

Heel mooi Harm ik wens je heel veel werkplezier en veilige km er mee  :ok: en wat betreft de MAN jammer maar kan gebeuren  :ja: goed dat er getuigen zijn .

En voor jouw chauffeur kop op het kan zelfs de beste chauffeur over komen .. :ja:  :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites