Spring naar bijdragen

Hovotrans failliet !!


Recommended Posts

  • Forumlid
kacper ik heb zelf bij koops gewerkt, weet dus heel goed hoe het daar werkt.

in mijn tijd reden er ook al polen, en die hadden dezelfde wagens als waar de nederlanders mee reden.

verder was het salaris altijd op tijd nog niet eens 1 dag te laat, zonder ook maar 1 minuut te schrappen.

was er iets bijzonders dat je vrij moest hebben op een door de weekse dag, was nooit een probleem bij koops werd gewoon geregeld.

als je vrouw in het ziekenhuis lag dan werd ervoor gezorgd dat je gewoon je werk kon doen en elke dag op bezoek kon, het werk wat je deed werd daar op aangepast!

solo rijden met je trekker naar groningen vanaf meppel en dan later weer terug voor het bezoekuur, vind nog maar eens een baas die dat toelaat tegenwoordig op zijn kosten.

mijn maat die daar ook reed die kreeg een ongeluk onderweg, ik werd gelijk gebeld en kon koppelen met een collega zodat ik onmiddelijk mijn maat kon bijstaan, en dat ongeluk was meer dan 200km verderop gebeurd!

praat alsjeblkieft geen poep over de firma wolter koops!!!!!!!!!!

Heey Fred, en het is nog steeds zo,je kan nog steeds alles regelen met de jongens,alleen ja zoals vroeger 24 uur knallen is er niet meer bij,dat kan niet meer en dat mag niet meer.

En omdat er bijna allleen vers gereden word en alles binnen 24 uur geleverd moet worden kom je niet meer uit met je uren,vandaar 2 polen op 1 auto!!!

Een Nederlander wil ook niet meer dubbelbemand op de bok!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 436
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

@ Robniat In post 2 schreef ik al

een stukje geschiedenis voordat de roddelmachine op gang komt

In 2003 heeft HovoTrans een schuldsanering aangevraagd en gekregen

In 2006 hebben ze een schone lei gekregen.

En verder is er niks te vinden over meerdere faillissementen van HovoTrans dus waar die verhalen weg komen ja uit de grote duim.

Dit is gewoon op het wereldwijde net te vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En vooral lekker blijven schoppen. Als een chauffeur wil inleveren voor een koelkast.... laat ze. Volgens mij word je niet gedwongen om bij zo'n baas te gaan werken. iedereen heeft zijn mening hier maar als er dan een chauffeur van hovo met naam en toenaam reageerd word die gelijk de grond in getrapt. Ik blijf het triest vinden. Ik ben dan altijd benieuwd wat die groote schreeuwers hier voor werk doen en of hun baas blij met ze is... Hier weten ze in ieder geval alles heel goed en zijn ze overtuigd van hun gelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
En vooral lekker blijven schoppen. Als een chauffeur wil inleveren voor een koelkast.... laat ze. Volgens mij word je niet gedwongen om bij zo'n baas te gaan werken. iedereen heeft zijn mening hier maar als er dan een chauffeur van hovo met naam en toenaam reageerd word die gelijk de grond in getrapt. Ik blijf het triest vinden. Ik ben dan altijd benieuwd wat die groote schreeuwers hier voor werk doen en of hun baas blij met ze is... Hier weten ze in ieder geval alles heel goed en zijn ze overtuigd van hun gelijk.

Voel jij je wel helemaal goed of zo?

CAO onduikers hebben ervoor gezorgd dat de tarieven zo laag liggen en dat het transport nooit een gezonde sector is geweest.

Cowboybedrijven kunnen we missen als kiespijn.

# Mits dat op de Hovo van toepassing is.

En naar wat ik zo gelezen heb denk ik dat het van toepassing is.

Los van het feit of chauffeurs voor vast loon willen werken of niet.

Ook kun je bij andere bedrijven van je tvturen dingen voor in je truck kopen. Zo vreemd is dat laatste nou ook weer niet.

Vast loon echter is een vorm van CAO ontduiking en oneerlijke concurrentie voeren.

Helemaal kwalijk wordt het als inderdaad zou blijken dat Pensioenpremies niet zijn afgedragen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik voel me perfect dus dank je voor je interesse, je heb van horen zeggen dit en je heb van horen zeggen dat...... Het zijn prijzenduikers en weet ik al niet meer. En nee, ik ben niet van mening dat alles om zeep word geholpen door dit soort bedrijven. Maar als hier dan een chauffeur van hun komt vertellen dt hij het zo slecht niet heeft word hij gelijk de grond in getrapt, dat vind ik triest. En nee, ik zou ook niet bij hovo willen werken maar om hele andere redenen als dat hier door een stel alles weters gegild word......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik voel me perfect dus dank je voor je interesse, je heb van horen zeggen dit en je heb van horen zeggen dat...... Het zijn prijzenduikers en weet ik al niet meer. En nee, ik ben niet van mening dat alles om zeep word geholpen door dit soort bedrijven. Maar als hier dan een chauffeur van hun komt vertellen dt hij het zo slecht niet heeft word hij gelijk de grond in getrapt, dat vind ik triest. En nee, ik zou ook niet bij hovo willen werken maar om hele andere redenen als dat hier door een stel alles weters gegild word......

Er staan al meer dan 200 reacties, waaronder een paar hele goede over hoe het mogelijk verlopen is omdat de bank de stekker eruit heeft getrokken.

Ook een radiogesprek met de curator.

Voor de rest zal er in de komende dagen nog wel meer in de media vermeld worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

CAO onduikers hebben ervoor gezorgd dat de tarieven zo laag liggen en dat het transport nooit een gezonde sector is geweest.

Als iemand niet volgens Cao betaald stopt ie het verschil in z'n eigen zak. Of denk jij dat een bedrijf de Cao ontduikt en vervolgens z'n tarieven laat zakken om net zo weinig of nog minder over te houden?

Overigens liggen vandaag de dag de tarieven op een dermate laag niveau dat er, op want uitzonderingen na sowiezo geen full Cao chauffeur vanaf kan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Als iemand niet volgens Cao betaald stopt ie het verschil in z'n eigen zak. Of denk jij dat iemand de Cao ontduikt en vervolgens z'n tarieven laat zakken om net zo weinig of nog minder over te houden?

Overigens liggen vandaag de dag de tarieven op een dermate laag niveau dat er, op want uitzonderingen na sowiezo geen full Cao chauffeur vanaf kan.

Eerder andersom. De transporteur krijgt lage tarieven aangeboden en wil zijn wagens toch op de weg houden. Om dat ook te kunnen zal het geld ergens vandaan moeten komen.

Transporteurs die dus met een laag vast loon of uren schrappen of er andere regelingen op na houden kunnen dus nog voor lagere tarieven de boel draaiende houden. Maar het trekt de gehele markt alleen maar meer naar beneden zodat eigenlijk niemand er op den duur nog wat aan heeft en dat de prijzen echt bodemprijzen zijn of onder de kostprijs en dat verschil haal je dan weer weg bij de chauffeur. Of je zet goedkopere chauffeurs uit andere landen op die wagens, dan kun je er zelf ook weer iets aan overhouden.

Hoe dan ook transport zit altijd al vreemd in elkaar. En zeker nu is de markt helemaal verrot.

En diegene die zijn goederen wil laten vervoeren is de enige partij die daar nog baat bij heeft.

Ik denk dat op den duur alleen nog bedrijven die meerwaarde voor hun klanten kunnen hebben zullen overleven.

en dan hun inkomen met name halen uit andere activiteiten dan transport van goederen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De mede forum leden hier werken allemaal bij bazen die E6 betalen, geen uren schrappen en altijd op tijd betalen alle afdrachten netjes doen etc etc. Tenminste....dat neem ik aan want ze hebben hier een duidelijke mening over bazen die dat (heb ik van horen zeggen) niet doen. Dus, EJD je lult uit je nek, er zijn zat bazen die compleet CAO betalen.... Heb ik van horen zeggen :ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En diegene die zijn goederen wil laten vervoeren is de enige partij die daar nog baat bij heeft.

Hier maak je een foutje, de consument is degene die hiervan profiteerd, want wij willen zo min mogelijk voor onze boodschappen betalen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Hier maak je een foutje, de consument is degene die hiervan profiteerd, want wij willen zo min mogelijk voor onze boodschappen betalen.

Helemaal fout want het is alleen de aandeelhouder die de winst opstrijkt!

:ja:

Zeker de grote producerende bedrijven willen de vervoerskosten zo laag mogelijk houden en mogelijk nog lager.

Hiervoor spelen ze vervoerders tegen elkaar uit of gaan inderdaad met vervoerders vanuit het voormalige oostblok aan de gang.

Die corporations willen winst maximalisatie tbv aandeelhouders/investeerdersfirma's en dat dat niet meer uit de lengte kan komen moet het uit de breedte vandaan getrokken worden.

De eindconsument merkt daar in de winkel echter niets van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hoe het ook is, feit blijft dat het vandaag de dag gezien de hoge kosten en lage opbrengsten zeer moeilijk zoniet onmogelijk is om hier in NL rendabel te draaien.

Die trend is een jaar of 15 geleden in gang gezet en nu proberen het tij te keren is jammer genoeg te laat. Kun je wel je ogen voor de realiteit sluiten en roepen over loonsverhoging en het aanpakken van de van den Boschen van deze wereld maar ook daarmee red je het niet meer. Koester wat je vandaag de dag nog hebt en wees daar tevreden mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Hoe het ook is, feit blijft dat het vandaag de dag gezien de hoge kosten en lage opbrengsten zeer moeilijk zoniet onmogelijk is om hier in NL rendabel te draaien.

Die trend is een jaar of 15 geleden in gang gezet en nu proberen het tij te keren is jammer genoeg te laat. Kun je wel je ogen voor de realiteit sluiten en roepen over loonsverhoging en het aanpakken van de van den Boschen van deze wereld maar ook daarmee red je het niet meer. Koester wat je vandaag de dag nog hebt en wees daar tevreden mee.

Maar als je niet voor jezelf en de beroepsgroep wilt strijden ben je dat binnen 5 jaar ook kwijt. :mad:

Hoe dan ook het lijkt inderdaad een verloren zaak.

Maar je hebt er niets aan om bij de pakken gaan neer te zitten.

En je kop in het zand te steken.

Omscholen dan maar? :) ;)

En dan is de vraag naar wat?

Ook buiten het transport zie je banen worden ingenomen door goedkopere krachten of werkzaamheden verhuisd worden naar goedkopere landen. Ook in een kantoorbaan zit je dus niet veilig voor wat de toekomst brengt. Die banen kunnen nog eenvoudiger worden verplaatst naar het Oosten danwel India waar veel hoger opgeleiden nu achter helpdesks zitten!

bewerkt door FireStar
Opeens weet je het Je wordt conducteur!
Link naar opmerking
Deel via andere websites

En daarom moeten we lekker de hovo 's af blijven zeiken en de echte schuldige van alle ellende buiten schot laten

Helemaal fout want het is alleen de aandeelhouder die de winst opstrijkt!

:ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Beroepen en bedrijfstakken verdwijnen en dat is van alle tijden. Komen weer andere beroepen voor terug.

Er schijnen de komende jaren veel chauffeurs met pensioen te gaan en er is weinig nieuwe instroom dus in feite lost het "probleem" zich vanzelf op. Begrijp niet waar iedereen zich zo druk over maakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
En daarom moeten we lekker de hovo 's af blijven zeiken en de echte schuldige van alle ellende buiten schot laten

:ok:

Ik weet niet of je het weet maar ook alle overige ellende in de transportwereld wordt hier op het forum besproken :eek:

En soms tot vaak ook in topics waar het eigenlijk niet thuishoort,zoals nu dus ;)

OFFTOPIC noemt men dat dan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Beroepen en bedrijfstakken verdwijnen en dat is van alle tijden. Komen weer andere beroepen voor terug.

Er schijnen de komende jaren veel chauffeurs met pensioen te gaan en er is weinig nieuwe instroom dus in feite lost het "probleem" zich vanzelf op. Begrijp niet waar iedereen zich zo druk over maakt.

Daar werk ik dan ook aan. Weinig nieuwe instroom da's goed! :cool:

;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik probeer duidelijk te maken is dat we altijd erg makkelijk iemand af zeiken zeker als die op zijn bek gaat. Er werkte bij hovo wel mensen die alle dagen met plezier aan het werk gaan. En dat weet ik dan weer uit eigen ervaring.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Wat ik probeer duidelijk te maken is dat we altijd erg makkelijk iemand af zeiken zeker als die op zijn bek gaat. Er werkte bij hovo wel mensen die alle dagen met plezier aan het werk gaan. En dat weet ik dan weer uit eigen ervaring.

+veel !

Wat ik al eerder zei, maar dat zwijgt iedereen die hier loopt te kwaken. Normaal mag je een bedrijf niet zwartmaken, maar als ze failliet zijn, dan mag het wel?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Wat ik probeer duidelijk te maken is dat we altijd erg makkelijk iemand af zeiken zeker als die op zijn bek gaat. Er werkte bij hovo wel mensen die alle dagen met plezier aan het werk gaan. En dat weet ik dan weer uit eigen ervaring.

Ben het wel met je eens , je kunt er mee eens zijn of niet , maar persoonlijk mensen afzeiken die hun kant van het verhaal willen vertellen moet dat gewoon kunnen zonder afgezeikt te worden , anders durft hier niemand meer tegen gas te geven .

De 1 kan rondkomen van 2000 e en een ander meer , kan ook een reden zijn om voor minder te kunnen of te willen werken , de 1 vindt het werk mooi en heeft daar wat voor over en de andere weer voor andere asspecten , dus kan voor iedereen anders zijn en kunnen daar anderen daar niet over oordelen vind ik . als er idd geen pensioen is afgedragen maar wel is ingehouden is dat natuurlijk diefstal en op geen enkele manier goed te praten .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb nog niet alle 10 pagina's gelezen, maar vandaag in Belgie kwam ik ook auto van ze tegen. Die schuldsanering van 2003 snap ik niet? Dacht toch dat Hovo toen al failliet was door dikke boetes van toendertijd RVI en toen al was doorgestart onder Hovo Beheer BV en Marietje bracht haar vakbekwaamheid in. Marietje kon meer dan alleen soep koken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben het wel met je eens , je kunt er mee eens zijn of niet , maar persoonlijk mensen afzeiken die hun kant van het verhaal willen vertellen moet dat gewoon kunnen zonder afgezeikt te worden , anders durft hier niemand meer tegen gas te geven .

Dit probeer ik dus te zeggen. Als je het niet eens bent met je salaris zoek je ander werk of begin je er niet aan. Als ze tevreden zijn met wat ze hebben.... Mij doen ze geen kwaad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden