Spring naar bijdragen

Hovotrans failliet !!


Recommended Posts

  • Forumlid
In deze uitspraak herken ik u niet. Normaal gesproken zijn uw commentaren toch goed onderbouwd, en geven blijk van kennis van zaken.:ok:

Pensioen is eigenlijk niets meer of minder dan een spaarpotje. Wat er in gestopt wordt is en blijft van u. DAT KLOPT ONGEVEER WEL Met de aow is dat anders. Hiervoor betalen we premie, maar wat daar straks nog van over blijft is maar de vraag.

Kijk eens op je loonstrook waar jij voor je aow betaalt?

Niet dus> aow bouw je op van je 15e jaar tot je 65e jaar mits je al die tijd in Nederland ingeschreven bent geweest.

Voor elk jaar dat je in het buitenland hebt gewoont en hier in NL uitgeschreven was wordt je 2% gekort op je aow uitkering.

Aow is een recht voor iedere Nederlander, zelfs Beatrix:angel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 436
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid

Biebel user-offline.png Chauffeursforum Lid


Geregistreerd opJan 2010Berichten Op de website van het gesneuvelde transportbedrijf staat het één en ander over de geschiedenis te lezen. Waaronder een bijzondere stukje: "In 1996 kwam Robby Sens op kantoor werken bij Hovotrans omdat hij dochter Anja zwanger maakte."

Deze zin maakt meteen het IQ van de bedrijfsleiding duidelijk. :eek::rolleyes:

bedankt voor het beledigen van mijn vader

:ok: als je niet weet hoe alles speelt??!

praat dan ook niet zomaar oke?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Jammer jammer !! dat JIJ jelse Vos je zo achter de Kaart laat kijken, want Rob Orban is toch echt Jelse Vos

aangezien hij deze inlognaam ook op EPC forum gebruikt.

Ik heb persoonlijk helemaal geen hekel aan je, alleeen had ik niet verwacht dat je zo achterbaks bent om uit een ander zijn naam

te posten, wees dan ook een Kerel, en plaatst het onder je eigen naam.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
het uwv zal in de egel binnen een termijn van 12 weken dacht ik uitkeren.

maar als men bij het uwv een vermoeden heeft van malversatie, frauduleuze handelingen, of salarissen die herberekend moeten worden kan het heel wat langer duren.

zo heb ik ooit eens een voorschot gehad van het uwv in een failliesementszaak, en pas anderhalf jaar later de daadwerkelijke uitkering.

men had een onderzoek gestart omdat men vermoede dat er sprake was van oplichting.

bij een later failliesement dat ik heb meegemaakt was de helft van het personeel na het failliet meegegaan in een nieuwe bv opgericht door de eigenaar van de failliete bv, een soort van doorstart dus.

toen die zaak na 2 maanden klapte, werd er weer een onderzoek opgestart en heeft het tot 2 jaar geduurd tot er uitgekeerd werd.

maar in het geval hovo heb ik nog niks kunnen vinden dat het personeel niet betaald kreeg, dus ik hoop dat het meevalt voor het personeel.

en verder, tsja hovo staat onder de plaatselijke chauffeurs bekend als een zeer slecht betalende onderneming.

de algemene mening over het personeel van hovo is dat men die beschouwt als zogenaamde stuuridioten.

zolang ze op een mooie wagen rijden, is de rest bijzaak, het bekende truckerssyndroom zeg maar.

het gezegde van buiten bont, en van binnen stront geld zeer zeker ook voor hovo!

het nivo van het personeel kan ik als volgt omschrijven, als je met een met bob marley beschilderde wagen op hazeldonk staat, en je vreet uit de ping ping terwijl frans bauer uit de luidsprekers schalt.

dat je de wagen op de parkeerplaats staat te poetsen en minderwaardig kijkt naar een oude f10 of welke andere auto dan ook, tsja dan weet je genoeg denk ik.

Beetje overdreven omschrijving van je of niet. Ken je jongens die bij Hovo werken, wel eens met een gesproken? Zijn ook maar gewoon chauffeur net zoals bijna iedereen hier. Met zulke omschrijvingen klink jezelf ook niet al te snugger.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
@Gerrit M. : wie het laatst lacht lacht het best. Jelse V een beetje je 143'ers afzeiken. Maar hij zal wel weer doorstarten ben ik bang.

Doorstart komt er.

Vorige week is een selcte groep van het personeel al werk gegarandeerd als ze mee gaan in de "nieuwe" firma.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Doorstart komt er.

Vorige week is een selcte groep van het personeel al werk gegarandeerd als ze mee gaan in de "nieuwe" firma.

Dus dat was voor het uitspreken van het faillisement?

Selecte groep bedoel je dan zeker.

Kennelijk zit Henk daar dan niet bij anders had hij niet hoeven te vertellen dat hij alles binnen een paar dagen al had uitbetaald gekregen van het UVW?

Klopt het dat die reacties zijn weggehaald?

Ja, die reactie en anderen zijn in zijn geheel weggehaald.

Henk Buurs claimde hierin dat het UVW alles reeds heeft uitbetaald aan de chauffeurs die ontslagen zijn.

bewerkt door FireStar
Ja, klopt die reacties zijn in zijn geheel weggehaald.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
....Klopt het dat die reacties zijn weggehaald?

Klopt Firestar.

Ondanks dat ik wel weet dat de forumgebruiker die in bepaalde postings werd aangehaald sterk in zijn schoenen staat en ook een antwoord heeft gegeven, is het niet de bedoeling dat er zulkse uitspraken worden gedaan. Het bericht en de daarop betrekking hebbende postings zijn dan ook door mij verwijderd.

Dit soort berichten worden hier niet getolereerd en leveren dan ook direct een waarschuwing op.

Hendrik

edit hierdoor zijn dan ook inderdaad de uitspraken verwijderd van iemand die inderdaad beweerde alles al van het UWV te hebben uitgekeerd gekregen. Zowel het volledige salaris, achterstallig loon, overuren, vakantiedagen en vakantiegeld.

Dat zoiets niet kan kloppen, kan men op zijn vingers natellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dus dat was voor het uitspreken van het faillisement?

Selecte groep bedoel je dan zeker.

Kennelijk zit Henk daar dan niet bij anders had hij niet hoeven te vertellen dat hij alles binnen een paar dagen al had uitbetaald gekregen van het UVW?

Klopt het dat die reacties zijn weggehaald?

Ja, die reactie en anderen zijn in zijn geheel weggehaald.

Henk Buurs claimde hierin dat het UVW alles reeds heeft uitbetaald aan de chauffeurs die ontslagen zijn.

Op een ander forum is Rob Orban alias Henk Buurs Jelse zelf en kijkt ook mee onder eigen naam onder een koperen hekwerk :ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wens jelse, of wie de doorstart maakt veel succes. En dat ze zich maar niets aantrekken van al die schreeuwers die vanachter hun pc tegen iedereen aanschoppen waarvan ze ooit een keer, toen ze nog werkte en aan de grote tafel bij joost zaten, hebben gehoord via via dat er een werkgever niet conform cao zou betalen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik moet zeggen, je ben er ff druk mee om alles te lezen ;-) Hovo failliet, zonde voor de chauffeurs. Heb t zelf ook meegemaakt en dat gun je niemand. Jelse, ach daar hoef ik geen medelijden mee te hebben.. Heb m een paar keer aan de telefoon gehad, en zolang je je werk deed was t een prima kerel. Alleen als t niet ging zoals hij t wou, dan kon je je bergen haha!

Van de week nog met 1 van hun op de boot Puttgarden-Rodby gestaan, heb m verder niet gesproken. Wat ik wel weet is dat ie dol op achterbumper happen was, hij kon me niet voorbij komen! Tot aan Greve zo'n beetje op me bumper gehad!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik moet zeggen, je ben er ff druk mee om alles te lezen ;-) Hovo failliet, zonde voor de chauffeurs. Heb t zelf ook meegemaakt en dat gun je niemand. Jelse, ach daar hoef ik geen medelijden mee te hebben.. Heb m een paar keer aan de telefoon gehad, en zolang je je werk deed was t een prima kerel. Alleen als t niet ging zoals hij t wou, dan kon je je bergen haha!

Van de week nog met 1 van hun op de boot Puttgarden-Rodby gestaan, heb m verder niet gesproken. Wat ik wel weet is dat ie dol op achterbumper happen was, hij kon me niet voorbij komen! Tot aan Greve zo'n beetje op me bumper gehad!

Dat heet slip streaming in het kader van de crisis ,brandstof besparen of je achterkant was gewoon mooi om van dichtbij tezien..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik moet zeggen, je ben er ff druk mee om alles te lezen ;-) Hovo failliet, zonde voor de chauffeurs. Heb t zelf ook meegemaakt en dat gun je niemand. Jelse, ach daar hoef ik geen medelijden mee te hebben.. Heb m een paar keer aan de telefoon gehad, en zolang je je werk deed was t een prima kerel. Alleen als t niet ging zoals hij t wou, dan kon je je bergen haha!

Van de week nog met 1 van hun op de boot Puttgarden-Rodby gestaan, heb m verder niet gesproken. Wat ik wel weet is dat ie dol op achterbumper happen was, hij kon me niet voorbij komen! Tot aan Greve zo'n beetje op me bumper gehad!

Dat komt omdat ie natuurlijk snel naar het UWV wilde, omdat ie dan ook meteen alles uitbetaald zou krijgen........ Jonge knaap, blond haar, bril op?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dit topic levert het forum toch een aantal nieuwe leden op. Dus het is een bijzonder nuttig topic:D. Welkom nieuwe leden, ik hoop dat u niet meteen weer verdwijnt naar het V-8 forum;).

Ben al een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel oud lid :D Alleen niet zoveel tijd om te reageren en bij te houden, dat was in het containertijdperk wel anders haha.

En t zal vast wat met die brandstofbesparing te maken hebben ja! Kon niet zien wie of wat er achter het stuur zat, toen die me eenmaal voorbij kwam omdat ik de afrit nam zaten ze gordijnen zo'n beetje netjes in de plooi tegen het welbekende DAF stijltje aan haha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En t zal vast wat met die brandstofbesparing te maken hebben ja! Kon niet zien wie of wat er achter het stuur zat, toen die me eenmaal voorbij kwam omdat ik de afrit nam zaten ze gordijnen zo'n beetje netjes in de plooi tegen het welbekende DAF stijltje aan haha

Grote kans dat t ex-collega van mij is......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Volgens mij rijd je bij Koops toch ook niet echt voor l.l toch?! Hoe die qua betalen is weet ik niet en daar laat ik me ook niet over uit..Oke hij rijd met meerdere nationaliteiten,maar geloof dat dat aardig gescheiden word gehouden..Ik zeg Bert kom er maar in,jij weet er meer van denk ik...;)

over bedrijven als koops en vos worfden veel verhalen verteld, maar heb jij ooit gehoord dat de door jou genoemde bedrijven hun personeel niet betalen?

heb je ooit gehoord of gelezen dat de door jou aangehaalde bedrijven de cao ontduiken?

je kunt van koops en vos zeggen wat je witl, maar dat soort dingen gebeuren daar niet.

terwijl in heel zuidoost drenthe en wijde omgeving hovotrans bekend staat als een slechte betaler met een all-in salaris.

dus probeer nu niet recht te praten wat krom is, en al helemaal niet door te wijzen op andere bedrijven.

kacper ik heb zelf bij koops gewerkt, weet dus heel goed hoe het daar werkt.

in mijn tijd reden er ook al polen, en die hadden dezelfde wagens als waar de nederlanders mee reden.

verder was het salaris altijd op tijd nog niet eens 1 dag te laat, zonder ook maar 1 minuut te schrappen.

was er iets bijzonders dat je vrij moest hebben op een door de weekse dag, was nooit een probleem bij koops werd gewoon geregeld.

als je vrouw in het ziekenhuis lag dan werd ervoor gezorgd dat je gewoon je werk kon doen en elke dag op bezoek kon, het werk wat je deed werd daar op aangepast!

solo rijden met je trekker naar groningen vanaf meppel en dan later weer terug voor het bezoekuur, vind nog maar eens een baas die dat toelaat tegenwoordig op zijn kosten.

mijn maat die daar ook reed die kreeg een ongeluk onderweg, ik werd gelijk gebeld en kon koppelen met een collega zodat ik onmiddelijk mijn maat kon bijstaan, en dat ongeluk was meer dan 200km verderop gebeurd!

praat alsjeblkieft geen poep over de firma wolter koops!!!!!!!!!!

Heey Fred, en het is nog steeds zo,je kan nog steeds alles regelen met de jongens,alleen ja zoals vroeger 24 uur knallen is er niet meer bij,dat kan niet meer en dat mag niet meer.

En omdat er bijna allleen vers gereden word en alles binnen 24 uur geleverd moet worden kom je niet meer uit met je uren,vandaar 2 polen op 1 auto!!!

Een Nederlander wil ook niet meer dubbelbemand op de bok!

Moet ik verder nog wat zeggen Arie, dit lijkt mij genoeg :D.

Maar ik durf mijn loonstrookje met bijbehorende schijven te laten zien zodat ik kan bewijzen dat het goed zit :ja::ja: en dat kan niet iedereen hier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Had ik inderdaad wel gelezen ja. Maar dan komen er alsnog ettelijke reacties alsof Hovo al vele malen doorgestart zou zijn.

Ik had er geen idee van trouwens dat een bedrijf ook in de schuldsanering terecht kon komen. Werkt dat net als bij personen die diep in de schulden zijn geraakt?

Of is dit zo'n voorbeeld van een bedrijf dat zoveel geld had geleend van een bank dat het niet failliet mocht gaan, zoals Karel al eerder aanhaalde?

@ Robniat In post 2 schreef ik al

een stukje geschiedenis voordat de roddelmachine op gang komt

In 2003 heeft HovoTrans een schuldsanering aangevraagd en gekregen

In 2006 hebben ze een schone lei gekregen.

En verder is er niks te vinden over meerdere faillissementen van HovoTrans dus waar die verhalen weg komen ja uit de grote duim.

Dit is gewoon op het wereldwijde net te vinden.

Had ik inderdaad wel gelezen ja. Maar dan komen er alsnog ettelijke reacties alsof Hovo al vele malen doorgestart zou zijn.

Ik had er geen idee van trouwens dat een bedrijf ook in de schuldsanering terecht kon komen. Werkt dat net als bij personen die diep in de schulden zijn geraakt?

Of is dit zo'n voorbeeld van een bedrijf dat zoveel geld had geleend van een bank dat het niet failliet mocht gaan, zoals Karel al eerder aanhaalde?

Ik kan over een eventuele schuldsanering waar Rolstoelpiloot het over heeft niets vinden in objectieve bronnen.

Misschien kan Rolstoelpiloot aangeven waar daarover iets te vinden zou zijn.

Voor dit moment zie ik via KvK gewoon een zeer nette concernstructuur van Hovo. Niks "gerommel" met BV's, zelfs niet met de minste aanleiding om maar te denken aan een ondernemer die van zins zou zijn om "de boel te flessen". Want dan had die structuur er echt wel wat doordachter uitgezien. Dat kan ik alle critici wel vertellen.

De concernstructuur is van de meest simpele opstelling en daar is keurig in de loop der tijd netjes aan "gebouwd". Zoals je ziet bij ondernemingen die "klein" beginnen en in de loop der tijd groter worden.

Dus op basis van die gegevens kan ik alleen maar concluderen dat er een hele betrouwbare ondernemer staat, wellicht zelfs ietwat "naief", wat dan volgt uit de opstelling van z'n bedrijf. En daarmee bedoel ik dan wederom, als de ondernemer ook maar in het minst een gedachte had gehad om ergens ooit de boel te gaan flessen, dan hadden er meer dan genoeg mogelijkheden geweest om voor een wat ruimere BV-structuur te kiezen. Iets wat gezien de grootte van het bedrijf, zelfs dan nog niet "raar" had geweest. Je zou zelfs kunnen zeggen dat de ondernemer zich - gezien de grootte van het bedrijf en de werkgelegenheid die het bedrijf bood/biedt - eigenlijk allang toe was aan een opzet met wat meer BV's. En daarmee wat meer "veiligheidskleppen" om hier of daar in geval van nood ergens een BV-tje te laten klappen, zonder al te veel "schade".

Maar niets van dat alles dus. Gewoon een eerlijke, heldere, doorzichtige opzet van het bedrijf, met een minimale BV-structuur. Echt zo'n structuur waarbij de ondernemer er vanuit gaat dat hij geen rare bokkesprongen nodig heeft om het bedrijf te laten draaien en daar zelf ook het volste vertrouwen in heeft.

En van Rolstoelpiloot zou ik nog wel wat objectiefs willen zien over die genoemde schuldsanering uit 2003. Want die kan ik niet goed plaatsen in het geheel. Misschien vallen dan wat puzzelstukjes nog op z'n plek. Maar voor dit moment kan ik er niets mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik heb tot op heden nog niet gehoord dat Koops niet betaalt maar weet wel dat koops de Oostblokchauffeurs voor een minimaal (vast)salaris op pad stuurt

Gaat in dit geval om Koops

Aangezien jij (denkt) dit zeker te weten neem ik aan dat je dit ook aan kunt tonen ???? Heb jij een loonafschrift van 1 van mijn Poolse collega's gezien ofzo ??:zegtniets:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Moet ik verder nog wat zeggen Arie, dit lijkt mij genoeg :D.

Maar ik durf mijn loonstrookje met bijbehorende schijven te laten zien zodat ik kan bewijzen dat het goed zit :ja::ja: en dat kan niet iedereen hier.

Dat durf ik ook :ja: en ook ik werk voor zoooooooooooo'n hele grote transporteur die met allerlei "pluimage" :D rondrijdt!

Maar zoals al vaak gezegd is in allerlei topics: Hoge bomen vangen veel wind. Het is dus makkelijk om af te geven op de grote jongens terwijl deze zich net geen misstap kunnen veroorloven want dan is het gelijk............:zegtniets:

Dames en heren veel succes verder in dit topic:bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
quote_icon.png Origineel gepost door OUWE viewpost-right.png

Kijk eens op je loonstrook waar jij voor je aow betaalt?

Niet dus> aow bouw je op van je 15e jaar tot je 65e jaar mits je al die tijd in Nederland ingeschreven bent geweest.

Voor elk jaar dat je in het buitenland hebt gewoont en hier in NL uitgeschreven was wordt je 2% gekort op je aow uitkering.

Aow is een recht voor iedere Nederlander, zelfs Beatrix:angel:

Ik begrijp niet goed wat u wil zeggen :confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aangezien jij (denkt) dit zeker te weten neem ik aan dat je dit ook aan kunt tonen ???? Heb jij een loonafschrift van 1 van mijn Poolse collega's gezien ofzo ??

Ohhh, krijgen de polen dan een net nl salaris.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden