[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Jumbo neemt C1000 over


Gast rik bos

Recommended Posts

  • Reacties 74
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid
Zeg al het verschil tussen jumbo en c1000 is vooral dat er bij c1000 bijna allemaal franchisers zijn dus die betalen ervoor dat de goederen gebracht worden en hebben dan geen zin om mee te helpen.

Aantal jaar geleden hebben ze het al een keer geprobeerd om medewerkers mee te laten helpen bij filialen,,,maar dat is niks geworden.

Franchisers betalen zelfs mee voor de reclame op de c1000 wagens,,,,bij sommige filialen willen ze geen eens charters voor de deur hebben

Bij AH weten ze gelukkig dat een stilstaande wagen met chauffeur veel duurder is dan een filiaalmedewerker. Ze besparen op de vervoerskosten die doorberekend wordt aan de franchiser, de lostijd is minder, maar dat weegt op tegen de extra kosten voor de filiaalmedewerker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Bij AH weten ze gelukkig dat een stilstaande wagen met chauffeur veel duurder is dan een filiaalmedewerker. Ze besparen op de vervoerskosten die doorberekend wordt aan de franchiser, de lostijd is minder, maar dat weegt op tegen de extra kosten voor de filiaalmedewerker.

Heb je gelijk in ja zo denk ik er ook over,vandaar dat de werkdruk ook zo hoog is want ze verwachten ook gewoon bij c1000 dat een chauffeur binnen het uur gelost en weer geladen met leeggoed wegrijd.

Daarom zei ik al ze hebben het een x geprobeerd als proef maar de franchisenemers willen het niet

Daarom spring ik daar ook niet op de wagen haha,,,bij ah vond ik helemaal niet erg om ritten te rijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Trucksmurf
Het rijden voor Jumbo is zo slecht nog niet,

Nadeel is Dkw laden op 3 docks omdat het gehele asortiment vedeeld is over 3 DC,s

Dit geld ook voor vers> Zuidkade en 409 amert

Bij het lossen word je over het algemeen goed geholpen (Cont,s van de laadklep af en dan zijn ze voor de winkelmedewerkers.

Bij sommige zetten ze zelfs de embalage op de klep en kan je boven blijven.

En ik kan het weten

O ja en bij veel Jumbo winkels is de eerste vraag> Chauffeur Koffie?

Als je er eenmaal een handigheid in hebt met het laden op alle dc's is het zo gedaan...

Bij de meeste filialen helpen ze goed er zijn wel eens van de lam zakken bij die al janken dat een container chips als te zwaar is maar ja...doe je niks aan:D:D:D

Die vraag wordt ze als eerste geleert als ze ingewerkt worden in het magazijn :D:D

Opzich kun je goed rijden in opdracht van de jumbo alleen die regeltjes maken het soms wat onmogelijk om je eigen manier van werken uit te voeren helaas....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

naam c 1000 blijft bestaan voorlopig , jumbo heeft alleen de aandelen c 1000 gekocht maar nog niet de panden die zouden binnen een jaar kunnen volgen .

de 900 miljoen is alleen aandelen voor de panden zou er een groter bedrag op tafel moeten worden gelegd , als je bij de jumbo magazijnen komt moet je je oren maar eens te luisteren leggen dan weet je hoe het gaat.

vragen hoe het gaat etc. en dan vraag je ineens over c 1ooo en je weet weer wat meer .

je moet eerst de aandelen kopen en daarna ga je op panden jacht zo werkt het meestal .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
naam c 1000 blijft bestaan voorlopig , jumbo heeft alleen de aandelen c 1000 gekocht maar nog niet de panden die zouden binnen een jaar kunnen volgen .

de 900 miljoen is alleen aandelen voor de panden zou er een groter bedrag op tafel moeten worden gelegd , als je bij de jumbo magazijnen komt moet je je oren maar eens te luisteren leggen dan weet je hoe het gaat.

vragen hoe het gaat etc. en dan vraag je ineens over c 1ooo en je weet weer wat meer .

je moet eerst de aandelen kopen en daarna ga je op panden jacht zo werkt het meestal .

Wat zou de Jumbo met de panden moeten. Vastgoed is geen drol waard en kost alleen maar geld. Meestal als men de panden overneemt worden deze doorverkocht aan een investeringsmaatschappij en terug gehuurd door de oude eigenaar: Sale and lease back constructie.

Zo heb je geen omkijken meer naar het pand en wil je ervan af, huur opzeggen en de groeten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Wat zou de Jumbo met de panden moeten. Vastgoed is geen drol waard en kost alleen maar geld. Meestal als men de panden overneemt worden deze doorverkocht aan een investeringsmaatschappij en terug gehuurd door de oude eigenaar: Sale and lease back constructie.

Zo heb je geen omkijken meer naar het pand en wil je ervan af, huur opzeggen en de groeten.

Vergis je daar niet in Duco. Ze willen vaak de panden juist wel in handen hebben. Toen met de vorige overname van SdB zijn een aantal supermarkten gesloten, maar bleef SdB (of Jumbo beter gezegd) eigenaar van de panden. De reden hiervan is dat men geen concurrentie wil in de omgeving van hun eigen supermarkten. Ze hadden liever dat de panden leeg bleven dan dat er een concurrerende supermarkt keten in kwam. Of werden panden verkocht onder het beding dat er geen food-winkel in mocht komen.

Hendrik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Cortrans

Tja, maar al dat onroerend goed kost toch ook geld, geld dat elders geinversteerd kan worden. Sinds de HEMA van financierings bedrijven is, is al het onroerend goed verkocht, en terug gehuurd. Je kan een €uro maar 1x uitgeven. Het is maar net wat de doelstelling is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ze kochten super de boer maar mocht niet allemaal gekocht worden van de meddingingsautoriteit wat deden ze ze verkochten er een paar aan de c 1000 met in hun achterhoofd kennende we zijn bezig met c 1000 dus die super de boer valt straks ook in jumbo handen omdat de aandelen c 1000 bij jumbo komt ( en super zat ook in dat aandelen pakket ) dus wat hebben ze de verkochte super en de c 1000 2 vliegen in 1 klap.

dat is pas zaken doen LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat klopt niet helemaal Martin,

Toen ze de deal met Laurus sloten (overname van SdB), was er voor CVC Capitals (eigenaar van C1000) nog geen reden om de C-1000 organisatie af te stoten. Ook was door de overname van SdB het marktaandeel van Jumbo nog niet dusdanig groot dat er een machtspositie zou komen. De enigste die juist niet de SdB groep mocht overnemen zonder een aantal winkels te moeten verkopen was de AH.

Maar het afstoten van winkels had alles te maken met het feit dat het bruto-winkelvloer-oppervlak van een aantal winkels domweg te klein was om er een Jumbo formule in te zetten (Jumbo heeft een groot assortiment en dus meer b-w-o nodig). Ook was het een feit dat sommige winkels dan te dicht op elkaar zouden zitten en elkaar dan zouden gaan beconcureren ipv de concurent.

Hendrik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Het rijden voor Jumbo is zo slecht nog niet,

Nadeel is Dkw laden op 3 docks omdat het gehele asortiment vedeeld is over 3 DC,s

Dit geld ook voor vers> Zuidkade en 409 amert

Bij het lossen word je over het algemeen goed geholpen (Cont,s van de laadklep af en dan zijn ze voor de winkelmedewerkers.

Bij sommige zetten ze zelfs de embalage op de klep en kan je boven blijven.

En ik kan het weten

O ja en bij veel Jumbo winkels is de eerste vraag> Chauffeur Koffie?

In Beilen is dkw laden gelukkig op 1 dock. En bij de meeste winkels zetten ze idd de emballage op de klep.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik werk daar in de nacht als nachtchauffeur,zetten de autos die voorgeladen moeten worden eerst tegen de vers of kw kant en als ze klaar zijn dan gaan ze naar de andere kant toe gemiddeld zon 65 wagens die per nacht voorgeladen worden.

Dat lijkt me saaier dan het werk als winkeldistributiechauffeur. Dus dan weet ik wel wat "mongolenwerk" is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Of zet oostblokkers aan het werk.....met 2man erop en dan gewoon alle winkels af crossen:banaan::banaan::banaan:denk dat ik wel ff ga kijken bij sommige winkels:ja::ja:ff me auto in de weg zetten en dan kijken hoe ze het oplossen:angel::angel:

Mss eerst ff beter lezen......staat nergens dat ik hem jouw in de weg zet, en nee ik zie hun niet als mij collega's.

Ben je bang dat die Oostblokkers gewoon hun werk doen,net als een NL chauffeur, als je je auto niet in de weg zet ???:eek:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Trucksmurf

Bij 2 charters in veghel hebben ze al een zooitje poolse chauffeurs rijden die gewoon bij de winkels komen....kan niet anders zeggen als dat ze hard werken en collegiaal zijn..

Voor het pendelwerk op het dc in veghel rijden roemenen die werken stukken minder hard...daar staan wij dubbel decker chauffeurs nog wel eens op te wachten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Cortrans
Bij 2 charters in veghel hebben ze al een zooitje poolse chauffeurs rijden die gewoon bij de winkels komen....kan niet anders zeggen als dat ze hard werken en collegiaal zijn..

Voor het pendelwerk op het dc in veghel rijden roemenen die werken stukken minder hard...daar staan wij dubbel decker chauffeurs nog wel eens op te wachten

En????? Valt dit vervoer dan ook onder de carbotage regeling???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Bij 2 charters in veghel hebben ze al een zooitje poolse chauffeurs rijden die gewoon bij de winkels komen....kan niet anders zeggen als dat ze hard werken en collegiaal zijn..

Voor het pendelwerk op het dc in veghel rijden roemenen die werken stukken minder hard...daar staan wij dubbel decker chauffeurs nog wel eens op te wachten

Wat rijdt er bij Dinant van Itterson, een zooitje Nederlandse chauffeurs?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ligt eraan wat voor kentekenplaat er op de auto's zit,als het geen NL plaat is het cabotagevervoer,zit er wel een NL plaat op is het gewoon binnenlands vervoer.:ja:

Die Poolse chauffeurs rijden gewoon (legaal) met Nederlandse auto,s voor en NL bedrijf danwel uitzendbureau.

Gewoon legaal zoals er duizenden Poolen in diverse sectoren in NL werkzaam zijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ligt eraan wat voor kentekenplaat er op de auto's zit,als het geen NL plaat is het cabotagevervoer,zit er wel een NL plaat op is het gewoon binnenlands vervoer.:ja:

En zelfs daar moeten we nog voorzichtig mee zijn.

Stel dat het voertuig is gehuurd door een (Benelux-)vestiging van een "buitenlandse vervoerder", dan bepaalt uiteindelijk de nationaliteit van de transportvergunning die op het voertuig aanwezig is onder welke nationaliteit het voertuig rijdt. ;)

Verder zit er bij "pendelen op hetzelfde industrieterrein" nog een grijs gebied aangaande vervoer over eventuele "korte afstanden". Het begrip "kort" is nergens - voor zover ik weet - gedefinieerd. Men komt dan in hetzelfde grijze gebied als bijvoorbeeld het vervoer met terminaltrekkers van/over/naar diverse industrieterreinen, of met landbouwtractoren van loonwerkers. Dat is ook niet vergunningplichtig, dus "vrij".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Bij 2 charters in veghel hebben ze al een zooitje poolse chauffeurs rijden die gewoon bij de winkels komen....kan niet anders zeggen als dat ze hard werken en collegiaal zijn..

Voor het pendelwerk op het dc in veghel rijden roemenen die werken stukken minder hard...daar staan wij dubbel decker chauffeurs nog wel eens op te wachten

En????? Valt dit vervoer dan ook onder de carbotage regeling???
Ligt eraan wat voor kentekenplaat er op de auto's zit,als het geen NL plaat is het cabotagevervoer,zit er wel een NL plaat op is het gewoon binnenlands vervoer.:ja:
Die Poolse chauffeurs rijden gewoon (legaal) met Nederlandse auto,s voor en NL bedrijf danwel uitzendbureau.

Gewoon legaal zoals er duizenden Poolen in diverse sectoren in NL werkzaam zijn

Als die "pool" met een NL auto rijdt valt hij natuurlijk nooit onder de cabotage regeling,of hij daar legaal meerijdt is wat anders,maar dat heeft niks met cabotage te maken.

Cabotage is alleen het geval als een auto uit een lidstaat in een andere lidstaat binnenlands vervoer verricht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden