Spring naar bijdragen

Wissellaadbakken


Gast Trucklily

Recommended Posts

Knap werk in 9 min.

Moet wel zeggen heb zelf ook 4 jr met wisselbakken gereden maar dit was wel de makkelijkste manier van ombakken.

Maar 2 bakken oppikken in 1 keer is heel ander werk , maar zo te zien zal ook dat niet een probleem zijn voor deze chauffeur.

Persoonlijk vond ik het niet vervelend , bij slecht weer ist niet het fijnste om te doen.

Alleen is mijn vraag : moet hij dat elke dag zo doen op de openbare weg , want dat is natuurlijk niet de ideale sytuatie om dit te moeten doen.

gr. martin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met een wipkar combi lijkt me het toch wat eenvoudiger als je er 2 tegelijk moet oppikken :confused:

Heb dat wel eens gedaan, en ging eigenlijk best soepeltjes ;)

klopt wipkar stuurd wat makkelijker als je achter uit rijd ,, dus met dat werk ist ook iets makkelijker.

gr. mart

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Wat een pokkewerk zeg :eek:

ik rij al 19 jaar met wissellaadbakken.

en als alles goed gaat ben ik ook binnen 20 min omgekoppeld.

wij hadden veel werk van firma,s waar je nogal eens lang moest wachten na laden op papieren.

dan is dit de ideale oplossing.

ze laden die dingen voor en tegen de tijd dat ik ze kwam halen waren de papieren ook klaar.

als anderen er 7 uur moesten staan was ik binnen uurtje weg.

dus echt niks rotwerk.

plus het rijcomfort is stukken fijner dan met oplegger.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou,nou petje af voor deze collega,ik heb in mijn jonge jaren voor Trio,Breukelen mogen werken,ik deed er gemiddeld 18 min over,wel lekker rustig aan dan he`pokkewerk nou nee,het is maar wat je leuk vind,een ieder zijn eigen vak toch.:D:tu:

Marcel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar wat ik mij nou afvroeg: waarom moet de bak van de aanhanger naar de auto en die van de auto naar de aanhanger? Heeft dat met belading te maken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

zo en hier is de chauffeur van dit filmpje... had me gister al aangemeld alleen nog geen zin om te antwoorden....

2 bakken tegelijk opzetten doen we nooit... want bij c en a staat meestal je spul al klaar en dan staat er al een aanhanger onder dus elke dag daar een andere aanhanger mee...

hier wissel ik dan in 9 minuten maar kan met gemak nog sneller hoor...

waarom die bakken omzetten? puur omdat je bij zo goed als alle filialenm alleen met de motorwagen kunt komen... dus je rijd eerst de motorwagen leeg dan de bakken omwisselen en dan rij je weer de motorwagen leeg... meestal staat de aanhanger gewoon langs de weg maar c en a heeft wel afspraken met paar transportbedrijven waar ze op het terrein mogen staan maar dat doe ik eigenlijk nooit... en waarom niet? puur omdat meestal het wegdek niet vlak is... en je moet er soms nog verder voor omrijden... en zo langs de weg wisselen gaat best alleen je moet gewoon een rustige plek zoeken... dit was trouwens in hengelo... maar bij kruger zelf moeten we altijd maar zien waar we hem neerzetten... maar nog meer vragen? kom maar op...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

stressen? whaha dat doen we bij ons niet... wij zijn altijd al veel sneller klaar dan de eigen c en a chauffeurs... ik loop wel aardig door maar rennen echt niet... dit is gewoon normaal wisseltempo... had de jongen die dit filmde moest die week mee.. moest hem begeleiden maar werd stapel gek van die gast....

volgens mij vroeg er nog iemang of we dit elke dag doen?

met c en a wissel je soms wel 3 keer op een dag maar je hoeft dan maar 1 keer de aanhanger te wisselen onderweg... smorgens opzetten in lisse... dan onderweg wisselen en smiddags weer in lisse wisselen maar dar kom je dan om de dag... volgende dag wissel je alleen onderweg en soms bij ons op de zaak als daar geladen bakken staan voor lisse.. maar ik rij bijna nooit c en a... ik doe heel verschillend werk... meestal wel kleding of voor halfords (zijn wij vaste vervoerder voor) maar deze week rij ik voor schenker ede omdat het rustig is bij ons.. heb de hele week nog geen bak gewisseld...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Bert-Vossie
stressen? whaha dat doen we bij ons niet... wij zijn altijd al veel sneller klaar dan de eigen c en a chauffeurs... ik loop wel aardig door maar rennen echt niet... dit is gewoon normaal wisseltempo... had de jongen die dit filmde moest die week mee.. moest hem begeleiden maar werd stapel gek van die gast....

volgens mij vroeg er nog iemang of we dit elke dag doen?

met c en a wissel je soms wel 3 keer op een dag maar je hoeft dan maar 1 keer de aanhanger te wisselen onderweg... smorgens opzetten in lisse... dan onderweg wisselen en smiddags weer in lisse wisselen maar dar kom je dan om de dag... volgende dag wissel je alleen onderweg en soms bij ons op de zaak als daar geladen bakken staan voor lisse.. maar ik rij bijna nooit c en a... ik doe heel verschillend werk... meestal wel kleding of voor halfords (zijn wij vaste vervoerder voor) maar deze week rij ik voor schenker ede omdat het rustig is bij ons.. heb de hele week nog geen bak gewisseld...

Je lijkt wel een elite chauffeur, de hele week geen bak gewisseld.;)

Ik heb het deze week alweer te veel gedaan, net nog.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zulk soort werk heb ik ook gedaan, en ik ben blij dat ik er vanaf ben!Barf

Lege oplegger voor de poort afkoppelen, poort open doen, solo naar binnen, poort dichtdoen.

Dan naar de laadperrons. Alle 4 docken vol!

Volle oplegger aankoppellen, naar voren rijden, deuren dichtdoen, weer naar de poort, poort opendoen, er doorheen rijden, poort dichtdoen.

Dan naar onze opslagloods 5 min. verderop rijden, en daar begint het verhaal opnieuw!

Als je dan 4 of 5 van die ritten hebt, heb je ongeveer 90 tot 100 keer in en uitgestapt in 4 uur tijd! Over Arbo gesproken!

Overigens zijn er al zo'n 50 chauffeurs gekomen en vertrokken, door dit soort werk.;)

Dus wie nog een baantje zoekt om af te vallen....:p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Je lijkt wel een elite chauffeur, de hele week geen bak gewisseld.;)

Ik heb het deze week alweer te veel gedaan, net nog.

mag ik ook een keer...

ik weet altijd bijv. op maandag pas wat ik dinsdags moet doen... maar wij doen verhuizingen voor Cool Cat... en dat ga ik 3 dagen doen...

maandag ff met trailer koppelen in lisse bij c en a... en dan smiddas ff een aanhanger pakken en daar een goede bak opzetten.. staat nu verkeerde bak op.. alle bakken passen er wel op maar het verschil zit hem in wat voor kleding stang erin zit.. kleding moet op stang geborgt kunnen worden... dinsdag eerst ritje en dan houten Cool Cat laden... woensdag nieuwe winkel in Venlo lossen dan weer Houten laden en dan Donderdag weer na Venlo... maar in Venlo kan ik niet komen met aanhanger... dus word weer 2 keer bakken wisselen en als ik niet 2 bakken bij me heb met borgstangen dan word het 4 keer wisselen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mag ik ook een keer...

ik weet altijd bijv. op maandag pas wat ik dinsdags moet doen... maar wij doen verhuizingen voor Cool Cat... en dat ga ik 3 dagen doen...

maandag ff met trailer koppelen in lisse bij c en a... en dan smiddas ff een aanhanger pakken en daar een goede bak opzetten.. staat nu verkeerde bak op.. alle bakken passen er wel op maar het verschil zit hem in wat voor kleding stang erin zit.. kleding moet op stang geborgt kunnen worden... dinsdag eerst ritje en dan houten Cool Cat laden... woensdag nieuwe winkel in Venlo lossen dan weer Houten laden en dan Donderdag weer na Venlo... maar in Venlo kan ik niet komen met aanhanger... dus word weer 2 keer bakken wisselen en als ik niet 2 bakken bij me heb met borgstangen dan word het 4 keer wisselen...

Eelco, niet zo zeuren he! Jij hebt nog het makkelijke systeem. Wij kunnen nog 8 twist locks vast/los draaien. :D Had dit filmpje al gezien op v8power forum.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ik rij zelf ook met camion remork met het afzetbakken systeem ik doe verhuizing buitenland veel komen wij in kleine dorpjes waar je amper met de kamion kan komen om te laden en als je dan bakken kan wisselen is dat best wel handig het enige probleem dat wij soms hebben is dat je geen plaats hebt om te wisselen en dan waar laat je de remork dan staan zeker in parijs is dat een probleem dan kan je die somms terug gaan halen in port de bercy bij de depanagge en da kost 220 euro + 35 euro boete:tu:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden