[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

scania trilt en hobbelt


borisitalia

Recommended Posts

  • Forumlid

mijn scania r380 topline trilt vanaf 70 a80 kmh, ze hebben al van alles gedaan, balanceren, banden rond gedraait op velg, cabinevering, niets helpt.

kent iemand dit problleem?

het is van de een op andere dag begonnen. voorbanden aan de auto gebalanceerd, dus als daar een naaf krom was zou je dat wel zien denk ik,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 60
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid
mijn scania r380 topline trilt vanaf 70 a80 kmh, ze hebben al van alles gedaan, balanceren, banden rond gedraait op velg, cabinevering, niets helpt.

kent iemand dit problleem?

Aandrijfas (lange as) laten nakijken op de kruiskoppelingen, evt balanceren en lager en keerring aan de voorkant van het cardan controleren. U bent niet de enige.

Tenminste, dat werd mij verteld door een paar chauffeurs enige tijd geleden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is nou Scania... Ben je er blij mee? Haha... Het hoort zo, het blijft zo en wen dr maar aan!

Of mischien niet zo hard over de zandweg rijden...

Dat zal dan net zo iets zijn als dat een Daf alleen trekt bij de raamrubbers zeker? Want motorisch word ik niet opgewonden van zo'n tupperware auto.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Zoals mijn voorgangers al zeggen, hoort zo.

Dat hoort absoluut niet zo.

Op een gegeven moment proberen ze je dat in de werkplaats wijs te maken. Maar het hoort absoluut niet. En uiteindelijk is het altijd wel te vinden waar het probleem zit, alleen moet men wel wíllen. Het kost wel veel geduld en doorzettingsvermogen soms voordat het euvel gevonden en verholpen is, dat wel. Grootste handicap is meestal dat de chauffeur niet meer serieus genomen wordt met z'n klacht en opmerkingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dat hoort absoluut niet zo.

Op een gegeven moment proberen ze je dat in de werkplaats wijs te maken. Maar het hoort absoluut niet. En uiteindelijk is het altijd wel te vinden waar het probleem zit, alleen moet men wel wíllen. Het kost wel veel geduld en doorzettingsvermogen soms voordat het euvel gevonden en verholpen is, dat wel. Grootste handicap is meestal dat de chauffeur niet meer serieus genomen wordt met z'n klacht en opmerkingen.

iiiiiiiiiiiiii

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Schiet me ineens iets te binnen, hadden bij ons vooral de Scania's last van bij onze vorige bandenboer: remschijven krom met wielen natrekken!

Men had daar de gewoonte om dat niet op moment te doen, maar lekker lomp dóórratelen met de luchtsleutel:ja:

Verschillende auto's konden na die tijd voor een remrevisie naar Beers omdat er niet meer mee te rijden viel...

Maarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Auto zonder luchtgeveerde vooras?

Zo ja, dan de vooras een mm of 2 achterover kantelen, en probleem is weg. :ja::D

:D:D:D uh....:zegtniets::zegtniets::zegtniets:

Als dit zo is moet een goede bandenboer dit kunnen meten,deze kantelhoek heet "camber"en is op een meetbank eenvoudig te meten,even als het "caster"

caster and camber - Google zoeken

Maar omdat T.S aangeeft dat de trillingen pas beginnen bij 70 a 80 km/h ,ga ik toch met Kapitein Haak mee in zijn P 21 en zoek het in de aandrijflijn.

Gr Peter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Alle andere opties die hier al gegeven zijn in dit topic beginnen niet van de een op de andere dag. Die komen langzaam aan ten toneele. TS geeft aan dat het er ineens was, typisch aandrijfas probleem. Het kan een kapotte kruiskoppeling zijn, of een tussenlager:ja:.

Ff langs de garage en binnen een kwartier weet je het:p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Alle andere opties die hier al gegeven zijn in dit topic beginnen niet van de een op de andere dag. Die komen langzaam aan ten toneele. TS geeft aan dat het er ineens was, typisch aandrijfas probleem. Het kan een kapotte kruiskoppeling zijn, of een tussenlager:ja:.

Ff langs de garage en binnen een kwartier weet je het:p

het speelt nu al 1,5 jaar, ze hebben er al meerdere keren naar gekeken, heb vorige week de banden rond laten slijpen op de velgen, maar niks geholpen. er heeft 1 dag een inval chauffeur mee gereden, en daarna was het zo.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden