[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Trucks trucks trucks.


corydon

Recommended Posts

  • Forumlid
Op 28-1-2022 om 11:41 zei edje:

^^

Kijk maar eens op you tube. Er staan best veel filmpjes op dat ook in de USA bij sommige bedrijven niet heel erg veel rekening wordt gehouden met trucks. En dan nog zo'n grote neus ervoor is het helemaal feest.

Maar over het algemeen heb je inderdaad meer ruimte (op de weg) als hier.

Oost van de Mississippi zijn de oudere steden, daar heb je in de oudere gedeelten soms niet veel ruimte, en veel lage bruggen/viaducten.. Naar t westen toe wordt t steeds ruimer. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...
  • 2 months later...
  • Forumlid

Auto carrier met pick up truck. Daar mag je met gewoon rijbewijs mee rijden. Tot ongeveer 13 ton.

EGCnF5.jpg

 

De nieuwe truckstop hier. Ruimte zat.

UQI89D.jpg

 

Er is ook een speedco. Daar doen ze olie wisselen, banden repareren. en simpele reparaties.

OKUBnj.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^ Puur vooroordeel van mijn kant. "Vroeger" waren Amerikaanse vrachtwagens gebouwd als pure hobbyprojecten, d.w.z. dat ze vaak de meest prachtige cabines hadden, alles daarbinnen glimmend en fluweelachtig in de duurdere uitvoering, kaal ijzer als het goedkoop moest. Maar technisch dan een loei van een motor met net aan 250 hp, olieleidingen naar de turbo waarvoor extra gaten in het chassis moesten worden geboord, overbrengingen van de versnellingshendel naar de bak af fabriek met zoveel speling dat je door de cabine moest wandelen om alle versnellingen te kunnen gebruiken, alle bedrading in de kleur donkerzwart. Menig uurtje doorgebracht aan storingzoeken aan International Pay- en Cabstars van begin jaren tachtig. Maar je hebt gelijk, ik denk niet dat ze daar tegenwoordig nog mee wegkomen, dus ik trek mijn opmerking terug.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
13 minuten geleden zei RobNiat:

Je hebt gelijk hoor, als je zegt dat een Mack een budget uitvoering is van Volvo. Net zoals Renault dat is. 
 

In Australië, waar beide merken op de markt zijn, is een Mack goedkoper dan een vergelijkbare Volvo. Ondanks dat die Mack wel volledig bekleed is van binnen en er van buiten “stoerder” uitziet. 
 

Maar Mack heeft altijd nog een reputatie. (“Built like a Mack truck!”) en in Noord Amerika is Volvo (zoals wij ze kennen) eenvoudigweg niet te koop. Dus als je een premium merk wil, maar niets hebt met Peterbilt of Kenworth, dan heb je weinig meer keus dan een Mack. Of een Western Star…

Nu heb ik totaal geen ervaring in de landen ver over de oceaan, Ben er nog nooit geweest dus weet totaal niet hoe het daar reilt en zeilt. Maar als je in dat soort landen rijd, hoort er volgens de verhalen een echte mannelijke vrachtwagen bij ipv een gender neutrale Volvo die daar geïmporteerd is. Als ik alleen jouw foto s al eens bekijk in jouw verhalentopic "Wild vlees" Dan wil je echt niet zo een gender neutraal iets rijden. Dan wil je het ook echt beleven lijkt me.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
4 minuten geleden zei RobNiat:

 ik moet bekennen dat de Volvo stukken comfortabeler (en zuiniger) was. 
 


 

 

Dat is natuurlijk waar het om gaat in de bedrijfsvoering.

 

Ik rijd bij ons ook de "standaard DAF in de vloot.  Vol met Eco rommel die op bepaalde vlakken te omzeilen is. 

 

Terug schakelen en opschakelen is uitgeschakeld en kan je dus als chauffeur zelf niet over beslissen. Tenzij je de ecostand uitschakeld en je even met het gaspedaal gaat spelen.  Maar dan nog is het niet wat je vroeger met een handbak kon.

 

Noorwegen rijden kan je bij ons wel vergeten met zo een auto. Zeker in de winter.

 

Maar ze rijden idd lekker zuinig.

 

Laatste keer dat ik keek stond ie op 1 op 4,1. en dat is wat telt boven op de derde verdieping. Aan de hand daarvan word momenteel ook meeren deel beslist of je een goede chauffeur bent of niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 uur geleden zei RobNiat:

Volvo (zoals wij ze kennen)

Weet jij toevallig wat de verschillen zijn met de Europese? Ik vind de Amerikaanse Tier-normen zo verwarrend, ik weet nooit of tier 4 nou wel of niet of gedeeltelijk meer en andere delen minder streng zijn dan onze euro VI norm.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumlid

Die tanker was een vrij nieuwe oplegger denk ik. Dan zijn ze nog glimmend.  Aluminium word gauw dof van de zeep. 

 

Maar misschien was t een roestvrij stalen tank. Heb er geen ervaring mee. De meeste tankers zijn aluminium.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 19-6-2022 om 22:15 zei RobNiat:

Ik heb er geen idee van Eeweep. In Australië hanteren ze onze Euronormen. Van Amerika heb ik geen weet. 
 

Waar ik op doel is dat je in Australië een FH kan kopen. Gelijk (in grote lijnen) aan die bij ons rijden. Maar dus niet die Amerikaanse torpedo uitvoeringen (de VN?) die niet echt bekend staan om hun duurzaamheid. 

Nu zit ik regelmatig naar outback truckers te kijken maar als ik dan de wegen bekijk die vol met ribbels zitten lijkt mij een Volvo FH een stuk minder comfortabel.

Ik heb de serie al vaker gezien maar blijf het machtig mooi vinden en heb veel respect voor deze chauffeurs. Dat in combinatie met jouw oude verslagen geeft toch wel een beeld hoe jouw werk er daar uitzag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
5 minuten geleden zei edje:

Nu zit ik regelmatig naar outback truckers te kijken maar als ik dan de wegen bekijk die vol met ribbels zitten lijkt mij een Volvo FH een stuk minder comfortabel.

Ik heb de serie al vaker gezien maar blijf het machtig mooi vinden en heb veel respect voor deze chauffeurs. Dat in combinatie met jouw oude verslagen geeft toch wel een beeld hoe jouw werk er daar uitzag.

Dik dertig jaar geleden werkte ik in Ghanzi, Botswana, een regio waar veel slachtkoeien voor de Europese markt werden gefokt. Die werden met cattle trains over dat soort wasbordwegen vervoerd naar het slachthuis in Lobatse, ruim 600 km verderop. De paar Internationals die dat deden waren niet half zo comfortabel als de Scania, voornamelijk door de slechte bevestiging van de cabine.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
6 uur geleden zei RobNiat:

Wat waren dat voor Internationals Eweep? T-line/S-line?

 

Ik heb ze beide gereden in Nieuw Zeeland. Al is dat ook alweer twintig jaar geleden. Met auto’s van twintig jaar oud toen!

 

Oerdegelijk! Maar zeker niet comfortabel inderdaad…

 

 

0DF96A74-C879-4B0B-A721-57384146B722.jpeg

Die waar ik het over heb waren nog wat ouder denk ik, met neusje: Paystars F. En rond 1984 heb ik nog eens een paar maanden in een wegenbouwproject in Ansongo, Mali, gewerkt aan het opknappen van wat wegenbouwmateriaal, daar zaten er, behalve die Paystar's ook nog wat kleinere Cabstar's bij. Die dingen in Botswana werden in Zuid-Afrika geassembleerd, volgens mij, die uit Niger waren door de USA gefinancierd en zullen daar ook wel vandaan zijn gekomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...
  • Forumlid

Terug naar de beschaving.....:rolleyes:;). Vandaag de camera maar eens gepakt. Er stond niet veel bijzonders. En dat bij 2 truck stops.

IEM6U9.jpg

Zo een loader weegt niet zo heel zwaar dus?
oV2x5Q.jpg

Heel nette Peterbilt in t wild.....
u5RWfE.jpg

 

Heel nette(nieuwe denk ik) heavy haul. Die kraan had massive banden, eentje was helemaal af gebrokkeld.
nqVwhO.jpg

 


ZnjXKg.jpg

Wiebe.... een wel echt Nederlandse naam. http://wiebetrans.com/company/

 

De reviews zijn niet echt positief..... https://ca.indeed.com/cmp/Wiebe-Transport/reviews
QAEiSj.jpg

 

Mooie trekker, heel slecht bedrijf. Die maken de chauffeurs gek met een trekker waar alles op en aan zit. Betalen... wat denk je....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden