Forumlid HendrikJansen Geplaatst 19 juni Forumlid Share Geplaatst 19 juni 13 minuten geleden zei RobNiat: Je hebt gelijk hoor, als je zegt dat een Mack een budget uitvoering is van Volvo. Net zoals Renault dat is. In Australië, waar beide merken op de markt zijn, is een Mack goedkoper dan een vergelijkbare Volvo. Ondanks dat die Mack wel volledig bekleed is van binnen en er van buiten “stoerder” uitziet. Maar Mack heeft altijd nog een reputatie. (“Built like a Mack truck!”) en in Noord Amerika is Volvo (zoals wij ze kennen) eenvoudigweg niet te koop. Dus als je een premium merk wil, maar niets hebt met Peterbilt of Kenworth, dan heb je weinig meer keus dan een Mack. Of een Western Star… Nu heb ik totaal geen ervaring in de landen ver over de oceaan, Ben er nog nooit geweest dus weet totaal niet hoe het daar reilt en zeilt. Maar als je in dat soort landen rijd, hoort er volgens de verhalen een echte mannelijke vrachtwagen bij ipv een gender neutrale Volvo die daar geïmporteerd is. Als ik alleen jouw foto s al eens bekijk in jouw verhalentopic "Wild vlees" Dan wil je echt niet zo een gender neutraal iets rijden. Dan wil je het ook echt beleven lijkt me. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid RobNiat Geplaatst 19 juni Forumlid Share Geplaatst 19 juni 2 minuten geleden zei HendrikJansen: Dan wil je het ook echt beleven lijkt me. Absoluut. Maar ik heb bij een bedrijf gewerkt waar ze zowel Kenworth cabovers hadden (K120) als Volvo FH13 en ik moet bekennen dat de Volvo stukken comfortabeler (en zuiniger) was. Maar algemene indruk indruk is dat een Volvo “gay” is. En automaten zijn helemaal voor mietjes. 1 3 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid HendrikJansen Geplaatst 19 juni Forumlid Share Geplaatst 19 juni 4 minuten geleden zei RobNiat: ik moet bekennen dat de Volvo stukken comfortabeler (en zuiniger) was. Dat is natuurlijk waar het om gaat in de bedrijfsvoering. Ik rijd bij ons ook de "standaard DAF in de vloot. Vol met Eco rommel die op bepaalde vlakken te omzeilen is. Terug schakelen en opschakelen is uitgeschakeld en kan je dus als chauffeur zelf niet over beslissen. Tenzij je de ecostand uitschakeld en je even met het gaspedaal gaat spelen. Maar dan nog is het niet wat je vroeger met een handbak kon. Noorwegen rijden kan je bij ons wel vergeten met zo een auto. Zeker in de winter. Maar ze rijden idd lekker zuinig. Laatste keer dat ik keek stond ie op 1 op 4,1. en dat is wat telt boven op de derde verdieping. Aan de hand daarvan word momenteel ook meeren deel beslist of je een goede chauffeur bent of niet. 1 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Eeweep Geplaatst 19 juni Forumlid Share Geplaatst 19 juni 3 uur geleden zei RobNiat: Volvo (zoals wij ze kennen) Weet jij toevallig wat de verschillen zijn met de Europese? Ik vind de Amerikaanse Tier-normen zo verwarrend, ik weet nooit of tier 4 nou wel of niet of gedeeltelijk meer en andere delen minder streng zijn dan onze euro VI norm. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid RobNiat Geplaatst 19 juni Forumlid Share Geplaatst 19 juni Ik heb er geen idee van Eeweep. In Australië hanteren ze onze Euronormen. Van Amerika heb ik geen weet. Waar ik op doel is dat je in Australië een FH kan kopen. Gelijk (in grote lijnen) aan die bij ons rijden. Maar dus niet die Amerikaanse torpedo uitvoeringen (de VN?) die niet echt bekend staan om hun duurzaamheid. 2 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid corydon Geplaatst 3 juli Auteur Forumlid Share Geplaatst 3 juli Beetje een buikje.... Daar zit een chemiecalie goedje in. 1 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Eeweep Geplaatst 3 juli Forumlid Share Geplaatst 3 juli 3 minuten geleden zei corydon: Beetje een buikje.... Daar zit een chemiecalie goedje in. Hoe houden ze dat schoon? Zijn dit allemaal eigen rijders? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid corydon Geplaatst 3 juli Auteur Forumlid Share Geplaatst 3 juli Die tanker was een vrij nieuwe oplegger denk ik. Dan zijn ze nog glimmend. Aluminium word gauw dof van de zeep. Maar misschien was t een roestvrij stalen tank. Heb er geen ervaring mee. De meeste tankers zijn aluminium. 1 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid edje Geplaatst 3 juli Forumlid Share Geplaatst 3 juli Op 19-6-2022 om 22:15 zei RobNiat: Ik heb er geen idee van Eeweep. In Australië hanteren ze onze Euronormen. Van Amerika heb ik geen weet. Waar ik op doel is dat je in Australië een FH kan kopen. Gelijk (in grote lijnen) aan die bij ons rijden. Maar dus niet die Amerikaanse torpedo uitvoeringen (de VN?) die niet echt bekend staan om hun duurzaamheid. Nu zit ik regelmatig naar outback truckers te kijken maar als ik dan de wegen bekijk die vol met ribbels zitten lijkt mij een Volvo FH een stuk minder comfortabel. Ik heb de serie al vaker gezien maar blijf het machtig mooi vinden en heb veel respect voor deze chauffeurs. Dat in combinatie met jouw oude verslagen geeft toch wel een beeld hoe jouw werk er daar uitzag. 2 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Eeweep Geplaatst 3 juli Forumlid Share Geplaatst 3 juli 5 minuten geleden zei edje: Nu zit ik regelmatig naar outback truckers te kijken maar als ik dan de wegen bekijk die vol met ribbels zitten lijkt mij een Volvo FH een stuk minder comfortabel. Ik heb de serie al vaker gezien maar blijf het machtig mooi vinden en heb veel respect voor deze chauffeurs. Dat in combinatie met jouw oude verslagen geeft toch wel een beeld hoe jouw werk er daar uitzag. Dik dertig jaar geleden werkte ik in Ghanzi, Botswana, een regio waar veel slachtkoeien voor de Europese markt werden gefokt. Die werden met cattle trains over dat soort wasbordwegen vervoerd naar het slachthuis in Lobatse, ruim 600 km verderop. De paar Internationals die dat deden waren niet half zo comfortabel als de Scania, voornamelijk door de slechte bevestiging van de cabine. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid RobNiat Geplaatst 3 juli Forumlid Share Geplaatst 3 juli Wat waren dat voor Internationals Eweep? T-line/S-line? Ik heb ze beide gereden in Nieuw Zeeland. Al is dat ook alweer twintig jaar geleden. Met auto’s van twintig jaar oud toen! Oerdegelijk! Maar zeker niet comfortabel inderdaad… Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Eeweep Geplaatst 4 juli Forumlid Share Geplaatst 4 juli 6 uur geleden zei RobNiat: Wat waren dat voor Internationals Eweep? T-line/S-line? Ik heb ze beide gereden in Nieuw Zeeland. Al is dat ook alweer twintig jaar geleden. Met auto’s van twintig jaar oud toen! Oerdegelijk! Maar zeker niet comfortabel inderdaad… Die waar ik het over heb waren nog wat ouder denk ik, met neusje: Paystars F. En rond 1984 heb ik nog eens een paar maanden in een wegenbouwproject in Ansongo, Mali, gewerkt aan het opknappen van wat wegenbouwmateriaal, daar zaten er, behalve die Paystar's ook nog wat kleinere Cabstar's bij. Die dingen in Botswana werden in Zuid-Afrika geassembleerd, volgens mij, die uit Niger waren door de USA gefinancierd en zullen daar ook wel vandaan zijn gekomen. 1 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.