[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Wat te doen als een vracht geannuleerd wordt


Gast JvL

Recommended Posts

  • Forumlid
Het probleem is alleen dat dit lastig te bewerkstelligen is. De trend is juist dat

de één goedkoper gaat rijden dan de andere, om het werk te kunnen krijgen.

maar wel een groep transporteurs die de krachten hebben

gebundeld.

Samen sta je sterker. In plaats van onder elkaars prijs

te gaan rijden, samen gaan voor een faire prijs. Niet elkaar het beleg van het

brood eten, maar ervoor zorgen dat we allemaal een goed belegde boterham

eraanover kunnen houden.

Zo werkt het hier ter plaatse ook, niet aan elkaars werk zitten maar het samen doen. Denk aan Pultrum, Leverink en Wessels.

En dat zonder Adidaswerknemers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 196
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Zo werkt het hier ter plaatse ook, niet aan elkaars werk zitten maar het samen doen. Denk aan Pultrum, Leverink en Wessels.

En dat zonder Adidaswerknemers.

Nou ken ik EEN eigen rijder die voor een van die bedrijven gereden heeft.

Over de prijs was die niet helemaal happy. Dan kan natuurlijk.

HIj rijd nu voor een firma die ook adidas mensen aan het werk heeft. En volgens hem betaald dat beter.

Zijn dus niet mijn woorden, maar zijn. Eigen baasje.

Maar los van dat. Hoe concureren zulke bedrijven dan tegen HUN concurenten die wel met adidas werknemers werken?

Op kwaliteit?

En als je dan reageren wilt (Herman) splits dan binnen en buitenland even apart.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Neem van mij aan dat ze dat wel doen. Ook de Vossen, LKW Walthers, DSV's en P&O's. Want bijv. Dachser krijgt niets van DSV of Schenker, die zijn allemaal veel te bang dat ze hun werk kwijtraken.

Vooral Vos, DSV en P&O bellen/mailen er wel op los.

Als jij je morgen verveelt moet je maar eens een lading van bijv. Utrecht naar Valencia in Teleroute of Timocom zetten, dan word je helemaal platgebeld en gemaild. Ook door bovengenoemde bedrijven.

:ja::ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat is daar verkeert aan Want ze doen allemaal het zelfde.

Het gaat om de centen.En wie het rijdt maakt niet uit

En waarom zou een oostblok chauffeur slechter zijn

Huub

Ik denk dat je eens goed moet leren lezen. Vooral om het feit in welke context het er staat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik denk dat je eens goed moet leren lezen. Vooral om het feit in welke context het er staat.

Heb voor een jaar terug een vracht verkocht van Dresden naar Miden Nederland

Had een prijs van 800 Euro. Hebben veel bedrijven op in geschreven Van Klein tot groot

En de vracht is weg gegaan voor 300 Euro.Met een Nederlandse chauffeur.

Daar kwam het mee aan Nu jij dan ik

huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb voor een jaar terug een vracht verkocht van Dresden naar Miden Nederland

Had een prijs van 800 Euro. Hebben veel bedrijven op in geschreven Van Klein tot groot

En de vracht is weg gegaan voor 300 Euro.Met een Nederlandse chauffeur.

Daar kwam het mee aan Nu jij dan ik

huub

Leer alsjeblieft eens lezen. Volgens mij leef je in je eigen wereldje, of ben ik gek?

Om toch maar even om je bericht in te gaan. Ik vind het heel knap als jij een Nederlands bedrijf vindt met een Nederlandse chauffeur die voor 300 euro vanuit Dresden naar Nederland komt. Als je mij 300 euro voor zo'n rit zou bieden dan zou ik je alleen maar uitlachen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb voor een jaar terug een vracht verkocht van Dresden naar Miden Nederland

Had een prijs van 800 Euro. Hebben veel bedrijven op in geschreven Van Klein tot groot

En de vracht is weg gegaan voor 300 Euro.Met een Nederlandse chauffeur.

Daar kwam het mee aan Nu jij dan ik

huub

Jij bent een rijk man denk ik.

Maar effe serieus: waar heb jij ze in laten schrijven? Op je weblog ofzo? Of het grote boek van Sinterklaas? Inschrijving werkt niet als je 1 vracht hebt. De enigste die zo werkt is Transporeon. En denk niet dat jij daar op zit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Als jij je morgen verveelt moet je maar eens een lading van bijv. Utrecht naar Valencia in Teleroute of Timocom zetten, dan word je helemaal platgebeld en gemaild. Ook door bovengenoemde bedrijven.

Da's best wel extreem ja, van NL naar Spanje zijn alleen wat deelvrachtjes te vinden op Timocom:

post-6101-1394784820,8658_thumb.jpg

De andere kant zijn wel vele 10tallen blokvrachten te vinden. Alleen al een heel stel van dezelfde verlader van Burgos naar Maastricht en naar Winschoten http://www.timocom.nl/sec/900110/?oid=ot|ES|NL|6

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Da's best wel extreem ja, van NL naar Spanje zijn alleen wat deelvrachtjes te vinden op Timocom:

[ATTACH=CONFIG]33362[/ATTACH]

De andere kant zijn wel vele 10tallen blokvrachten te vinden. Alleen al een heel stel van dezelfde verlader van Burgos naar Maastricht en naar Winschoten Beknopt overzicht vracht aanbiedingen Spanje - Nederland | 1

Dat zie je verkeerd. Die gaperd heeft gewoon maar 2 ladingen, voor Zwolle en Utrecht. Die kun je zowel in een huif als in een volume auto laden, en is te laden tussen de 5e en de 9e. Het lijkt zo alsof hij veel heeft, maar dat heeft hij dus niet. Is gewoon een vertekend beeld. Maar wil iemand nu de 8e laden, dan kan die nu vast bellen. Kopieeren van de opdrachten gaat vrij simpel op Timocom. Die 2 ladingen heeft hij er 20 keer opgezet, in 2 minuten.

Overigens zijn er op het moment wel veel koelvrachten in Spanje te laden voor goede prijzen. Logisch, want er is geen ruk naar Spanje te laden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het kan trouwens ook zo maar zijn dat hij er geen 2 heeft, maar slechts 1. Voor Harderwijk bijvoorbeeld. Zet hij er Zwolle op, en Utrecht.

Bel hem maar op. Zoiets zal het zijn. Zeg maar dat je er morgen 10 auto's leeg hebt, dat je 10 vrachten van hem wil doen. Wedden dat hij je er niet meer dan max 2 kan geven voor deze week.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan zijn hoor, maar dan nog is er vanuit Spanje heel wat meer te vinden dan naar Spanje.

Ja dat is wat ik al schreef. Er is geen vracht naar Spanje toe. Dan is het logisch dat er veel op internet staat export Spanje.

Als er geen auto's naartoe gaan, zijn er daar ook geen om het weg te rijden. En die Spanjolen die vorige week de vrachten naar het noorden weggereden hebben, kunnen het nu niet, want er is niks naar Spanje toe. En leeg is geen optie.

Overigens zijn er ook veel vrachten naar Rusland op het moment. Maar naar Frankrijk, Spanje, Italie, Zwitserland, da's dooie boel. Het is al paar weken slap nu. Sta leeg bij Rotterdam. Kan morgen pas wat laden. Lang geleden dat ik leeg in NL stond. Normaal altijd nog wat laden. Nu niks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ladingaanbod nog ongewoon laag voor de tijd van het jaar

De 'kerstrally' in het transport in de Benelux komt dit jaar erg laat op gang, zegt vrachtuitwisselingsplatform Teleroute.

Normaal trekken de ladingvolumes eind november, begin december flink aan met het oog op de feestdagen. Maar dit jaar is daar nog weinig van te bespeuren.

"Die jaarlijks terugkerende stijging aan het eind van het jaar is nog maar minimaal zichtbaar", zegt Govert Versluis, market manager Noord-Europa van Teleroute. "De eindsprint laat duidelijk op zich wachten." Teleroute is er overigens van overtuigd dat deze eindejaarsrally er ook dit jaar komt. "Het is voor de transportsector te hopen dat dit snel gebeurt."

Sinds september is de export van de Benelux naar andere delen van Europa met 50% gedaald. Dat is ook duidelijk zichtbaar in de cijfers van Teleroute. Versluis spreekt van een trendbreuk. Ook de invoer door de Benelux is sinds september iets afgenomen, maar in veel mindere mate dan de uitvoer.

Rond de maandwisseling november/december was een 'diep dal' zichtbaar, waar normaliter dan juist het vrachtaanbod toeneemt. Toch wordt bij Teleroute nog veel activiteit waargenomen van verladers en vervoerders die lading of vrachtruimte elektronisch aanbieden. Per minuut worden er volgens Teleroute, dochter van uitgever Wolters Kluwer, driehonderd vrachten geplaatst in Europa. Dat aantal zal nog fors stijgen als het ook dit jaar nog tot een 'kerstrally' in het transport komt.

Bron: Nieuwsblad transport.

En dan moet Januari nog komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

vroeger reden ze al plavuizen vanuit italie naar nederland voor 400 gulden. Het was terugvracht en kwam leeg in spanje. het is triest maar het word weggeladen. Toen was dat al zo en het is nix veranderd.

Met emballage van marseille naar luik? loopt die auto dik 1 op 4. Diesel zal je maximaal ex btw 280 euro kosten. Blijft over 220 euro voor de overige kosten. (tol vaste lasten etc) Maar leeg terug is gewoon geen optie. Maar vind op vrijdagmiddag nog maar wat. En wat er is .... is strafwerk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Jij bent een rijk man denk ik.

Maar effe serieus: waar heb jij ze in laten schrijven? Op je weblog ofzo? Of het grote boek van Sinterklaas? Inschrijving werkt niet als je 1 vracht hebt. De enigste die zo werkt is Transporeon. En denk niet dat jij daar op zit.

Ik zelf het niks.Maar ik kom wel eens bij een bedrijf En die verkoopt wel eens blokvrachten

Of vrachten met 30 los adressen Zuid Duitsland Moet er wel op rekenen dat je er het weekeind in zit

Wat veel Nederlandse chauffeurs niet willen.

Die gaan vaak zo goed koop weg.Voor mij niet te begrijpen

Maar dat moet iedereen voor zich zelf weten

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

sorry, k wil toch even antwoorden op je topic, de poespas er omheen intresseerd me geen reet, even direct antwoord op jouw probleem...mijn oplossing: de factuur sturen van de rit + wachtgeld, met hun probleem heb jij niks te maken, als transporteur was je op tijd (ook al ben je eigen rijder maakt geen donder uit) je heb alles zwart op wit...stuur er maar een incasso bureau op af....betalen moeten ze, ze zijn hard voor jou...dan ben je maar hard terug.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

sorry, k wil toch even antwoorden op je topic, de poespas er omheen intresseerd me geen reet, even direct antwoord op jouw probleem...mijn oplossing: de factuur sturen van de rit + wachtgeld, met hun probleem heb jij niks te maken, als transporteur was je op tijd (ook al ben je eigen rijder maakt geen donder uit) je heb alles zwart op wit...stuur er maar een incasso bureau op af....betalen moeten ze, ze zijn hard voor jou...dan ben je maar hard terug.

Dank voor de reactie. Ik moet er alleen nog een bepaald bedrag van krijgen (bijna 10.000 euro, da's veel geld voor me), tot

die tijd hou ik me rustig. Daarna wordt er actie ondernomen. Is al besproken met advocaat. Maar moet eerst wachten tot ik

de centen heb gekregen waar ik al voor heb gereden. Als ik er meer van weet, dan zal ik dat hier posten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dank voor de reactie. Ik moet er alleen nog een bepaald bedrag van krijgen (bijna 10.000 euro, da's veel geld voor me), tot

die tijd hou ik me rustig. Daarna wordt er actie ondernomen. Is al besproken met advocaat. Maar moet eerst wachten tot ik

de centen heb gekregen waar ik al voor heb gereden. Als ik er meer van weet, dan zal ik dat hier posten.

k weet er alles van en wens je heel veel succes :ok: doorzetten is enig medicijn...kom goed :ok:...hard wezen voor deze wereld, ze hebben ook geen medelijden met jou...

sorry, k ben kort door de bocht maar gewoon rechtvaardig zoals het is...

ff wat anders....heb jij je voorwaarden op je facturen vermeld staan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

k weet er alles van en wens je heel veel succes :ok: doorzetten is enig medicijn...kom goed :ok:...hard wezen voor deze wereld, ze hebben ook geen medelijden met jou...

sorry, k ben kort door de bocht maar gewoon rechtvaardig zoals het is...

ff wat anders....heb jij je voorwaarden op je facturen vermeld staan?

Duidelijk. Nee, heb geen voorwaarden op factuur staan. Heb ook geen algemene voorwaarden. Afgezien

van enkele Teleroute opdrachtjes heb ik ook zelden problemen gehad met facturen. Van de "vastere"

opdrachtgevers krijg je normaal wel je geld zonder problemen.

Maar wat stel je voor, om er een regel op te zetten met "algemene voorwaarden zijn opvraagbaar" ofzo?

Bij Teleroute klantjes doe ik wel vaak een brief met de laadbevestiging sturen, tevens briefhoofd. Daar zet

ik dan in wat we besproken hebben, het bedrag en de betalingstermijn. En indien dat niet nagekomen kan worden,

de opdracht niet verstrekt moet worden, en indien het achteraf niet nagekomen wordt, de opdrachtgever in gebreke

is. Vaak stuurt de opdrachtgever jou juist een hele lijst met voorwaarden (niet doorverkopen, niet overladen, blabla).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik wel regelmatig meegemaakt heb met Teleroute klantjes, dat ze zeggen op 30 dagen te betalen.

Dat staat er dan ook bij he op Teleroute. Maak je een factuur, zet je erbij dat ze binnen 30 dagen horen

te betalen, en dan komt er niks. Dan na 35 dagen eens bellen, en dan zeggen ze:

"maar onze betalingstermijn is 60 dagen". Dan zeg ik dat er op Teleroute staat 30 dagen. Zeggen hun:

"ja maar dat heeft de planner erop gezet, die weet dat niet. Wij zijn van de boekhouding, hij niet".

Dan wordt ik wel altijd een beetje huiverig. Kan er zo een hele lijst opnoemen die me dat hebben geflikt.

Vandeweek nog zo'n Teleroute vrachtje gedaan. Staat er op Teleroute 30 dagen, op hun opdracht die

ze daarna sturen staat 60 dagen. Groot bekend bedrijf uit Almere. Tsja...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden