[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Wat te doen als een vracht geannuleerd wordt


Gast JvL

Recommended Posts

Hallo JvL (oftewel Jeroen als ik het me zo kan herinneren), hoe meer je op dit forum des te meer je leert kennen inderdaad!

Om eerlijk te zijn ben ik gewoon student aan het HBO. Weet toevallig hoe dit allemaal een beetje in elkaar steekt dus zodoende deze info. Eigen-rijder ben ik dus niet. Maar zie het toch als een compliment!

Hoi Stefan, nee ik ben Johan ;).

Duidelijk. Is altijd beetje fijn als je weet met wie je te maken hebt :D.

En forummers die interessant dingen schrijven wil ik altijd wel iets meer van weten :rolleyes:.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 196
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • Forumlid

De algemene voorwaarden moeten inderdaad kenbaar gemaakt worden, voor aanvaarding opdracht.

Als ze gedeponeerd zijn zit je ten alle tijden safe. Als op je briefpapier of onder aan je email staat dat ze vrij opvraagbaar zijn, dat wil zeggen kosteloos worden toegezonden.

Dus ik heb voor Johan, een nieuw factuurmodel gemaakt, en briefpapier met daarop de voorwaarden, deze voorwaarden kan hij zo toe mailen of faxen.

Als hij dit briefpapier dus ook gebruikt bij het versturen van een opdracht/briefhoofd/of opdrachtbevestiging, ben je altijd wettelijk gedekt.

Stefan, klasse uitgelegd!

Had het zelf toen ik er mee bezig was ook al even nagezocht in de wettenbundel.

Welke HBO studie doe je als ik mag vragen? (logistiek en economie??)

Groeten Rick

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Stefan, nee ik ben Johan ;).

Duidelijk. Is altijd beetje fijn als je weet met wie je te maken hebt :D.

En forummers die interessant dingen schrijven wil ik altijd wel iets meer van weten :rolleyes:.

Pardon Johan! Ik weet van een wagen van een eigen-rijder waar JvL opstaat en waarvan ik weet dat hij Jeroen heet dus zodoende.

Inderdaad! Via de digitale weg is het toch altijd een grote vraag.:D

Vragen staat altijd vrij! Vragen mogen altijd per PB.:D

een paar jaar geleden was stefan af en toe een vervelend ventje op het forum, maar hij word ouder en wijzer.;)

helaas zijn er nog enkelen die hem nog steeds niet op zijn waarde kunnen of willen schatten.

maar in dit geval chapeau stefan, netjes uitgelegd en prima info!

ie wort nog wa wal un echten kearl :ok::ok::ok::ok::ok::ok::ok:

Verstand komt met de jaren zeggen ze Freddie! Die tijden heb ik namelijk achter de rug.

Helaas zijn er nog altijd mensen die een bepaald beeld hebben en daar eenmaal bij blijven. Maar daar heb ik alle respect voor!

Dankjewel Freddie!

De algemene voorwaarden moeten inderdaad kenbaar gemaakt worden, voor aanvaarding opdracht.

Als ze gedeponeerd zijn zit je ten alle tijden safe. Als op je briefpapier of onder aan je email staat dat ze vrij opvraagbaar zijn, dat wil zeggen kosteloos worden toegezonden.

Dus ik heb voor Johan, een nieuw factuurmodel gemaakt, en briefpapier met daarop de voorwaarden, deze voorwaarden kan hij zo toe mailen of faxen.

Als hij dit briefpapier dus ook gebruikt bij het versturen van een opdracht/briefhoofd/of opdrachtbevestiging, ben je altijd wettelijk gedekt.

Stefan, klasse uitgelegd!

Had het zelf toen ik er mee bezig was ook al even nagezocht in de wettenbundel.

Welke HBO studie doe je als ik mag vragen? (logistiek en economie??)

Groeten Rick

Dankjewel! Altijd makkelijk als je die hebt, blijkt nu wel weer.

Ik studeer nu Accountancy. Ga alleen na dit jaar Rechten studeren.;) Wat studeer jij als ik vragen mag? Als je natuurlijk nog studeert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik studeer logistiek en economie, heb ook ondernemingsrecht in mijn pakket.

Dus vandaar dat ik een wettenbundel in mijn bezit heb.

Heb Johan hier mee kunnen helpen, en vond het ook leuk om te doen. Het is voor mij leuk om te doen en een kleine moeite, Johan is er mee geholpen. 2 vliegen in een klap naar mijn idee.

De eigenrijder die jij bedoelt met JVL op de auto (dacht Volvo) rijdt voor Bram van Tuijl als ik me niet vergis.

Op Johan's auto staat naar mijn weten geen JVL, of hij kenbaar wil maken wat daar wel op staat laat ik aan hem.

Groeten Rick

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik studeer logistiek en economie, heb ook ondernemingsrecht in mijn pakket.

Dus vandaar dat ik een wettenbundel in mijn bezit heb.

Heb Johan hier mee kunnen helpen, en vond het ook leuk om te doen. Het is voor mij leuk om te doen en een kleine moeite, Johan is er mee geholpen. 2 vliegen in een klap naar mijn idee.

De eigenrijder die jij bedoelt met JVL op de auto (dacht Volvo) rijdt voor Bram van Tuijl als ik me niet vergis.

Op Johan's auto staat naar mijn weten geen JVL, of hij kenbaar wil maken wat daar wel op staat laat ik aan hem.

Groeten Rick

Die JvL met de Bram van Tuijl oplegger is onderstaande:

http://transportfotos.nl/viewtopic.php?t=6599

Kreeg dat via PB ook al binnen, dat er makkelijk te achterhalen was wie ik was door "JvL transport" in te typen in google.

Maar dit is toeval. Maar ik kon niet met de naam Johan hier een account aanmaken omdat die er al was.

Maar de JvL van bovenstaande foto ben ik niet. Zou wel willen dat ik zo'n mooie Volvo had :p.

Ik heb een standaard witte Volvo. Niks extra's erop aan de buitenkant. Aan de binnenkant trouwens ook niet :cool:.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Die JvL met de Bram van Tuijl oplegger is onderstaande:

Transportfotos.nl • Toon onderwerp - JVL Transport - Vlijmen

Kreeg dat via PB ook al binnen, dat er makkelijk te achterhalen was wie ik was door "JvL transport" in te typen in google.

Maar dit is toeval. Maar ik kon niet met de naam Johan hier een account aanmaken omdat die er al was.

Maar de JvL van bovenstaande foto ben ik niet. Zou wel willen dat ik zo'n mooie Volvo had :p.

Ik heb een standaard witte Volvo. Niks extra's erop aan de buitenkant. Aan de binnenkant trouwens ook niet :cool:.

Toen ik dit topic in eerste instantie zag, dacht ik dat ook.

Had alleen in onze mail conversatie vrij snel door dat je dit niet was.

Staat er wel wat reclame op???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toen ik dit topic in eerste instantie zag, dacht ik dat ook.

Had alleen in onze mail conversatie vrij snel door dat je dit niet was.

Staat er wel wat reclame op???

Nee op de auto waar ik nu zelf mee rij staat helemaal niks op. Op de oplegger ook niet. Neutraliteit :cool:.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Hallo jvl als je vracht geannuleerd wordt op het moment dat je dar staat kan je volgen de regels 75% van de prijs in rekening brengen dat is wettelijk geregeld

succes serve

Dag Serve,

Als dit wettelijk geregeld is, kan je dan misschien mij en vooral Johan vertellen in waar dat staat?

Dan kan hij hier ook zichzelf hard voor maken.

Groeten Rick

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik studeer logistiek en economie, heb ook ondernemingsrecht in mijn pakket.

Dus vandaar dat ik een wettenbundel in mijn bezit heb.

Heb Johan hier mee kunnen helpen, en vond het ook leuk om te doen. Het is voor mij leuk om te doen en een kleine moeite, Johan is er mee geholpen. 2 vliegen in een klap naar mijn idee.

De eigenrijder die jij bedoelt met JVL op de auto (dacht Volvo) rijdt voor Bram van Tuijl als ik me niet vergis.

Op Johan's auto staat naar mijn weten geen JVL, of hij kenbaar wil maken wat daar wel op staat laat ik aan hem.

Groeten Rick

Toevallig van Noordhoff? Ondernemingsrecht wordt heel vaak gegeven inderdaad.

Klopt, die met zijn grijze Volvo. Rijdt zover ik weet inderdaad voor Bram van Tuijl.

Hallo jvl als je vracht geannuleerd wordt op het moment dat je dar staat kan je volgen de regels 75% van de prijs in rekening brengen dat is wettelijk geregeld

succes serve

Als jij me een artikel kunt geven waar dit instaat heb je een primeur.:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Toevallig van Noordhoff? Ondernemingsrecht wordt heel vaak gegeven inderdaad.

Klopt, die met zijn grijze Volvo. Rijdt zover ik weet inderdaad voor Bram van Tuijl.

Als jij me een artikel kunt geven waar dit instaat heb je een primeur.:D

Ja inderdaad de wetten bundel van noordhoff, als theorieboek: recht in je opleiding (geschreven door mijn docent) zit overigens ook in de redactie van die wettenbundel..

en als hij ''ons'' dat artikel zou kunnen geven heeft hij inderdaad een primeur!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Maar Johan je hebt toch wel ergens (achterkant cabine?) je bedrijfsnaam staan, da's namenlijk verplicht bij vervoer voor derden.

Nieuws voor mij. Die verplichting ken ik niet. Ook nog nooit van gehoord.

Lijkt me dat je dat toch zelf mag weten. Als je de juiste vergunningen maar hebt.

Heel wat oostblokkers rijden rond met niks op de auto/zeilen.

-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Nieuws voor mij. Die verplichting ken ik niet. Ook nog nooit van gehoord.

Lijkt me dat je dat toch zelf mag weten. Als je de juiste vergunningen maar hebt.

Heel wat oostblokkers rijden rond met niks op de auto/zeilen.

-

Is naar mijn weten ook niet verplicht, neem aan dat ze dat wel ergens in de theorie hadden gestopt bij het vakdiploma als dit verplicht was.

In België moest dacht ik wel het vergunningnummer er op staan (in het verleden???)??? maar dit weet ik niet zeker, misschien dat iemand uit België dit kan beantwoorden.

Groeten Rick

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Maar Johan je hebt toch wel ergens (achterkant cabine?) je bedrijfsnaam staan, da's namenlijk verplicht bij vervoer voor derden.

Deze opmerking heb ik vaker gehoord van collega's. Maar volgens mij is het een fabeltje. Misschien bestond vroeger die regel, dat zou kunnen. En in bepaalde landen bestaat deze regel wel, bijvoorbeeld in Wit-Rusland, daar moet ook het vergunningnr. op de cabine staan. Maar dit geldt alleen voor auto's uit het land zelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

In België moest dacht ik wel het vergunningnummer er op staan (in het verleden???)??? maar dit weet ik niet zeker,

Klopt. Dan stond er zo'n nummer met een "V" op de wagen geschilderd.

Wat Steenhaas zegt van Nederland, dat klopt ook wel. Ik kan me herinneren dat het zo'n 20 jaar geleden nog moest. Ik ben alleen vergeten waarop het toen gebaseerd was, dat de naam van de vervoerder (in ieder geval) ergens op de cabine/het voertuig vermeld diende te worden. De grootte van de letters was weer niet voorgeschreven, want eventueel een stempelafdruk voldeed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Hallo jvl als je vracht geannuleerd wordt op het moment dat je dar staat kan je volgen de regels 75% van de prijs in rekening brengen dat is wettelijk geregeld

succes serve

Kan jij ons hier meer over vertellen Karel????

Klopt. Dan stond er zo'n nummer met een "V" op de wagen geschilderd.

Wat Steenhaas zegt van Nederland, dat klopt ook wel. Ik kan me herinneren dat het zo'n 20 jaar geleden nog moest. Ik ben alleen vergeten waarop het toen gebaseerd was, dat de naam van de vervoerder (in ieder geval) ergens op de cabine/het voertuig vermeld diende te worden. De grootte van de letters was weer niet voorgeschreven, want eventueel een stempelafdruk voldeed.

Inderdaad, dat van België bedoelde ik, van Nederland weet ik niet is denk ik van voor mijn tijd... Nu is het dacht ik iniedergeval niet meer verplicht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar Johan je hebt toch wel ergens (achterkant cabine?) je bedrijfsnaam staan, da's namenlijk verplicht bij vervoer voor derden.

En als je nu een huur auto hebt? Van Heisterkamp ofzo? Heb er nog nooit van gehoord eigenlijk. Of als je paar dagen vervang auto hebt omdat die van jezelf in de garage staat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
En als je nu een huur auto hebt? Van Heisterkamp ofzo? Heb er nog nooit van gehoord eigenlijk. Of als je paar dagen vervang auto hebt omdat die van jezelf in de garage staat?

Als je dan aangehouden word: Ich nicht verstehe en naar het Heisterkamp logo wijzen:p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden