[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

TV kijken onderweg (in cabine)


AngeliqueBS

Recommended Posts

  • Forumlid

Bij de winkel van de KPN heb ik enige tijd geleden al een pakket aangeschaft waarmee je op je PC (notebook) dus TV kunt kijken.

Frankie een collega van mij heeft zo’n box (? digitenne) gekocht en een tv-flatscreenscherm en kijkt daar tv mee.

Maar dan heb je wel weer een flatscreentv + die box in je cabine en die cabine is toch al niet zo groot te noemen.

WinTV vind ik dus een goede oplossing en ik ben blij het goed geinstalleerd te hebben gekregen, zonder de gebruiksaanwijzing in te zien icon_wink.gif

Dit laatste had ik beter wel kunnen doen want dan had het waarschijnlijk eerder gewerkt. Ach … ik moest alleen even de computer herstarten en dat was ik dus ‘ vergeten ‘ of te lui voor? icon_wink.gif

Na de herstart van mijn computer deed alles het zoals het moest werken. Werd er dus een extra pictogram op de desktop geinstalleerd waarmee je het programma dus wel goed kunt opstarten.

Ondertussen draait dus een programma over DNA … museumgasten? Of een schooltvprogramma …

(filmpje volgt)

Ik meen dat het pakket mij destijds iets van tegen de 80 euro heeft gekost maar het werkt perfect.

En ach misschien kan ik in Nederland de commerciele zenders niet ontvangen … de publieke omroepen zijn wel te ontvangen, Discovery ook en veel regionale zenders overigens ook.

Best wel grappig dus en die commerciele zal ik niet missen, ik wordt gek van al die reclames tussendoor.

http://www.hauppauge.de/benelux/pages/products/data_novatdstick.html

Ik heb het pakket dus zelf aangeschaft bij de KPN winkel.

Een schotelantenne op het dak of achterop je cabine is dus niet nodig!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Update ... NL 1 2 en 3 heb ik.

Een paar regionale zenders ...

Maar discovery zit toch kennelijk achter een of andere decoder verstopt en heb ik dus zwart beeld = geen ontvangst.

Maar als ik vandaag tijd heb zal ik er eens verder mee gaan expirimenteren.

Grappig is ook dat je programma's (of gedeelten kunt opnemen)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Heb je daar verder nog wat bij nodig???

... of is dat ding alleen voor thuis, want ik heb gehoord dat digitenne voor in de vrachtwagen (caravan) maar liefst 400 euro kost!!! (box / ontvangstding).

Deze is speciaal om aan te sluiten op pc/laptop.......en er kan een abonnementskaartje in.... Nu is het afhankelijk van waar of je staat of dat je ontvangst heb..................

Ik weet niet of je hier evt een externe antenne op kan aansluiten.

Ik heb er zelf een van Hauppage die lijkt wat meer op een gewone digitenne ontvanger: is echter op 220/12 volt en met scart en usb en daar kan een externe antenne aan. Staan wel eens op marktplaats....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden