[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Hoe vaak ben jij al gecontroleerd


Pierre

Recommended Posts

  • Reacties 62
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid
Welke controles :confused:.

13 jaar geleden voor de laatste keer gecontroleerd hier in NL, ergens bij Hengelo die kant uit.

Op de A1 richting Hengelo staan ze zeer regelmatig. Afgelopen jaar 3x nachtdienst gehad die kant op en 3x controle gezien, wel in de nacht.

Iedereen eraf en zodra ze zien voor welk bedrijf je rijdt wordt er volgens mij een selectie gemaakt:zegtniets:

Heb nog nooit hoeven stoppen en mocht iedere x zo doorrijden :bey:

Dus die controleurs weten verdomde goed wie ze moeten hebben :ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Welke controles :confused:.

13 jaar geleden voor de laatste keer gecontroleerd hier in NL, ergens bij Hengelo die kant uit.

A1 Rijssen richting het westen. A4 bij het brugrestaurant ziet het een heel enkele keer wel eens rood van de kruisen boven de weg en mag alles over de vluchtstrook of parkeerplaats.

A7 bij Wieringerwerf. Maar ja ik rij niet elke dag meer dus zie ik ze ook niet vaak. Ik denk dat het tegenwoording makkelijker is om de administratie van een bedrijf door te spitten.

Ik zeg niet dat wij nooit aangehouden worden maar ik denk dus wel dat ze wel weten wie ze er uit moeten pikken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik in BRD ook ettelijke malen, en da`s alweer een jaar of 4 geleden.

De eerste keer was op m`n eerste rit naar mofrika, ik had geen flauw idee wat BAG was en stapte na een boeren nacht uit om ff het wiel wat water te geven. Zag op het eind van de parking(Münsterland op de 1 thv Münster:rolleyes:)wel een wit busje staan...

Toen ik even later de parking wou verlaten moest ik stoppen en de boel werd binnenstebuiten gekeerd. Alles was in orde, maar als ik nog eens tegen m`n lkw zou `pingelen` moest ik der Brummi 40Dmrk betalen:eek:(was ergens begin `97, dus nog geen eurostrijdperk)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Rij nu ruim 4 jaar met vrachtwagen binnen NL, nog nooit gecontroleerd.

Maar meerdere collega's van mij zijn al gecontroleerd, inclusief eentje die indertijd nog na mij in dienst kwam (vers van rijopleiding).

Ze willen ook nog wel eens kijken in bijvoorbeeld Zeeland, ha die komt een eindje hier vandaan...die maar eens bekijken op de rijtijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
In 15 jaar:

2 keer in Nederland

1 keer in Frankrijk

3 Keer in België waaronder 1 ADR controle

1 Keer Duitsland

Vind het dus meevallen. Van die 15 jaar heb ik 11 jaar ADR gereden, dus de sprookjes dat je met ADR sneller aangehouden wordt is bullshit.

In de afgelopen 25 jaar dat ik op de weg zit.

2 x in nl laatste controle ruim 15 jaar geleden

2 x in B boete 500 gld ander half uur te veel ook 15 j geleden

5 x in D 2 x 30 mark voor gewicht 10 j terug

6 x in F

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

1x bij delfzijl, oostenrijks kenteken, nederlandse vergunning, 130 euro

8x duitsland, 2x30 euro, te zwaar. en 1x 800 gulden, tachofraude.

3x frankrijk, 0,00 euro

1x tsjechie, 0,00 euro

1x hongarije, 30,00 euro, te zwaar.

1x engeland, waarschuwing voor bellen achter het stuur.

1x belgie, 0,00 euro

en dat alles in 15 jaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

goh, dan hebben ze mij al vaak gehad...

rij nu pas 10 maanden en ben al 3 keer aan de kant gezet.

2x milieucontrole: inhoud van de bakken en de bijbehorende bonnen. alles ok.

in de eerste werkweek: een ontbrekende (te korte) stootbalk met een lange container erop: 260 euri's. was daarmee ook de eerste voor de toko in deze categorie, er had nog nooit iemand een opmerking over lengte gekregen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

vroeger nog weleens in duitsland rond de feestdagen / kerst, dan vroeg agent hoeveel geld heb je bij je, dan geef dat maar en een betalingsbewijsje of bon of recu krijg je niet en doe daar niet lastig over anders mag je een nachtje mee naar bureau.

tsja ook de kerst is een dure tijd voor oom agent en zijn gezin.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
goh, dan hebben ze mij al vaak gehad...

rij nu pas 10 maanden en ben al 3 keer aan de kant gezet.

2x milieucontrole: inhoud van de bakken en de bijbehorende bonnen. alles ok.

in de eerste werkweek: een ontbrekende (te korte) stootbalk met een lange container erop: 260 euri's. was daarmee ook de eerste voor de toko in deze categorie, er had nog nooit iemand een opmerking over lengte gekregen.

Denk dat je gezicht niet mee heb:D:D:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
goh, dan hebben ze mij al vaak gehad...

Ik sta er ook van te kijken wat voor 'pech' ik in het ene jaar dat ik nu internationaal rij gehad moet hebben:

1 x in Nederland (politie)

4 x in Duitsland (2x BAG, 1x polizei, 1x zoll)

1 x in Frankrijk (douane)

Eén boete gehad in Duitsland voor te weinig afstand houden, in NL waarschuwing gekregen voor verkeerd genomen rust (30min - 15 min verkeerd om)

In Belgie, Zwitserland en Italie tot nu toe nog geen controle gehad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

de laatste 5,5 jaar teveel,en dat was hoofdzakelijk op vaste punten..Voor gewicht hoofdzakelijk...Bij delfgauw totale controle,niks aan het handje..Voorheen in belgie div malen aan rekkem,1x vergunning een dag verlopen 10,000 bf..Frankrijk 1x 8900 ff dubbele schijven,1x laser gun F 90 euro...ja in de ch was het zowat elke week bingo qua aslasten,maar die waren voor de baas..Enne knopje tacho heb ik er 2 gehad,stond op pauze..mm mag niet bij die homo's,want zitten niet bij de eu...Een best land maar wat een schijtvolk wat de wet uitvoert.. Oostenrijk bij bregenz over mn rijtijd,was ook geen hoofdbedrag.. oh ja toendertijd werd alles nog vergoed door de baas...Ik denk nu...nie meer...:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

De laatste controle was in Oost-Duitsland! Ik zag ze staan en ben er bewust ingereden!

Ik had namelijk de week ervoor een schijf, per ongeluk, verkeerd erin gedaan.

Het ding had zich helemaal vast gevreten!

Ik wist dat ik de week erna naar Frankrijk moest en wou daarom een stempel op de tacho hebben,

want in Duitsland kun je tenminste nog wat uitleggen...

Omdat alles verder prima in orde was deed de polizei niet moeilijk over de kapotte schijf!

Dat had ik in Frankrijk waarschijnlijk niet gered...

En zo zijn controles ook wel eens makkelijk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na 38 chauffeuren ca: 50 controles.

22 jaar afzetbakken in het int. transport bij een leeg gewicht van tussen de 21 en 25(nieuwe haakarm systeem cont.) ongeveer 700,00 euri's (na omrekenen naar euro's)

Sinds 3 1/2 jaar bezig met ADR, 4x controle en 2x waarschuwing (blik (( van stoffer en bl...)) wordt in het Belgische toch anders gezien als zijnd een sch.. euhh spade) Oh, en 1x 880,00 euro naar collega gebracht omdat hij een kwartier over de diensttijd was geslopen BARF (was 160 km om dus kostte eigenlijk ....... DUSSSSS)

Kortom, tijd om binnen de complete range genaamd transport ook maar een te gaan NORMEREN !?!?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden