[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

zo maar een weekje (Avonturen van Arie67)


arie67

Recommended Posts

  • Forumlid

ik heb dat ook eens aan de hand gehad......

 

dat toeteren.....en ik toeterde gewoon terug.....:D

 

en na een paar minuten kwamen ze vragen waarom ik daar zat te toeteren....

 

ik zei ...was in gesprek met die mannen......

 

hij keek vreemd zei niks meer en draaide zich om en ging LOL

 

was overigens niet beter meer geworden .....maar ik had me lolletje gehad LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Er zitten inderdaad vreemde vogels tussen, bij die freesploegen.

 

Maar over het algemeen vind ik het wel mee vallen. Al maakt het wel veel verschil hoe er gewerkt wordt. Is het aangenomen werk of draaien ze per uur. 

 

En dat in de weg gaan staan, en niet willen vertrekken, dat kennen die gasten net zo goed als (in dit geval) Vrijbloed. Uiteindelijk zal een uitvoerder, of kantonier, hier moeten bepalen wie de meeste voorrang heeft.

 

Kan best zijn dat die het prima vinden, zolang de asfaltploeg maar door kan draaien.

 

Uiteindelijk draait daar alles om. Dat er 10 of 20 auto's staan te wachten schijnt ze minder te interesseren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ben toch liever onderweg in het buitenland hoor,mag morgen ook weer kieperen.. Van Wilnis naar Vianen..  Ga denk mn spullen maar uit de combi halen.. Anders roest het vast.. Weer ff een omschakeling,zo ben je 4 weken van huis en zo ben je elke avond thuis.. En dan ook nog nachtwerk,kan merken dat ik ouder word.. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hehe maandag weer op pad met de combi.. Was een raar weekje deze... Maandag begonnen met een kippertrailer,kreeg aan het eind van de dag te horen dat ik weer met een andere auto weg moest met overnachting.. Kreeg daar wel ff de pleuris over in. Want collega belde me op of ik al wist wat ik moest doen dinsdag.. Nee wist ik niet.. Hij wel ,en dat zinde hem niet.. Dus hij belletje gedaan naar planning .. Mocht ik zijn rit gaan doen,weer met een andere auto en semie..Familie zeg maar,wellis waar aangetrouwd.. Dinsdag geladen in Coevorden voor Antwerpen,15 m x 3.25 x 4,40.

Lekker naar het Anker gereden en daar prima gegeten.. Woensdag gelost en toen koppelen bij Ivens.. Mede conculega.. Toen naar de Moerdijk gereden en geladen. en weer terug naar het anker.. De dag erop gelost en weer relaxed retour naar de Moerdijk.

Donderdag 2 ritten gedaan,moerdijk-antwerpen... Vrijdag  weer dagje op de kieper gezeten..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zo weer een weekje voorbij,volgende week een kort weekje want vanaf vrijdag vakantie..

Maandag begonnen in de middag,een kist laden in Rotterdam voor Juprelle bij Luik,dinsdagochtend om 9 uur lossen.. Mooie tijd..Was er ff voor 9 uur,er was al een monteur voor de machine die in de kist zat..

Bekisting moest er af geschroefd worden en dan met kraan eraf gehezen worden en dan de machine met de kraan lossen,en die dan op rolletjes naar binnen met een heftruck manouvreren.. Mooi klusje van de mannen van van Dam en Ter horst.. Met een dikke volvo 5 asser met kraan..

Toen tijd staan wachten op vervolg vracht,dat werd uiteindelijk Woensdag laden in Bad Hersfeld,6 kisten voor Antwerpen,dus s'avonds nog naar Giessen gereden shell autohof,best tentje qua eten en parkeren.. Shop was ook erg uitgebreid en douche's ook toppie.

Dus me net na de middag gemeld en was zo geladen,ff de boel vast gezet en berichtje gestuurd naar de planning. Kon gaan rijden en mn plan trekken.. Dus via kassel richting venlo,en gestrand op t'vliegveld bij Gilze.

De volgende ochtend weer op tijd vertrokken,en was rond 8 uur in Antwerpen,was daar nogal druk..

En echt alleen maar Bulgaren en Roemenen,eerst melden bij de portier,nummer mee en weer wachten na uurtje of 2 de poort binnen en weer melden boven op kantoor bij een vriendelijke dame.. (geen geintje)..

En weer naar beneden in de auto wachten,was een belg die wel waagde uit zn auto te komen en om naar de heftruckchauffeur te lopen.. Nou die werd nog net niet gelynched.. Wat een achterlijk volk daar zeg op Kaai 142 bij IMT.. Het lossen op zich was zo gebeurd..

Dus weer berichtje naar de planning,kon vlakbij laden voor rotterdam.

Kwam daar net voor de schaft,dus wachten.. 2 cabines laden van 3.40 breed en nog wat pallets.

Daarna door naar Zeebrugge,daar moest ik nog even een wals laden voor bergschenhoek..

Was daar nog nooit geweest,grote terminal.. Dus ff uitzoeken allemaal,wals eenmaal gevonden met dank aan een zeer behulpzame terminal medewerker..echt toppie.

Laden was ook ff nieuw voor mij,zeker met zo een apparaat.. Ging best rap,toen nog naar vlissingen gereden naar T'kantoor.. Was er al jaren niet meer geweest,lekker gegeten en gedouchet en lekker rustig geslapen..

De volgende ochtend gelost in Bergschenhoek en toen door naar de Europoort om die cabines en palletjes te lossen. Liep ook best..

Op naar Boxmeer,daar moest ik 1 machine laden voor Hongarije,was daar rond de middag en stond er zo op..

Planning ff op de hoogte gesteld,yep retour naar Vlissingen,daar nog ff bijladen voor Monfalcone italie.. 4 ijzeren frames en een palletje..

Wel even aan het passen en het meten geweest maar stond er best strak op en binnen de maten..

Tsja toen was het half 7 vrijdagmiddag.. had nog krap twee rijuurtjes.. Mmm alphen ga ik dan net wel net niet halen..

Dus ja wat zal ik doen,of hier naar de sloehaven rijden of naar t'anker (was geen optie,dicht op vrijdag) dus denk rij naar Kanters.. Kwam daar en qua vrachtwagens was het rustig,binnengekomen zat het afgeladen vol met toeristen,en een klein tafeltje met chauffeurs wat vol zat.. Dus denk vraag even netjes of ze nog een plekje voor me hebben..

Alsof ik melaats was,stond ik daar met mijn toillettas totaal genegeerd.. Heb 10 min aan de balie gestaan en ben toen weggelopen,en naar de Gouden Leeuw gereden.. Wat een graftent is dat geworden zeg,Kanters toch echt groot geworden door de chauffeurs.. Ga ik dus nooit meer heen..

Mazzel was dat ik bij de Gouden Leeuw een collega trof,Henk die eigenlijk al uitgewerkt is maar af en toe nog rijdt voor de krenten in de pap. En zo werd het toch nog gezellig,ook nog met een paar man van van der vlist..

Vanmorgen op het gemakkie naar de zaak,en daar mn spullen er uit gehaald..

Maandag laden om een uur of 11 in Duitsland,voor Rotterdam..

Zo hebben we weer een lekker rommelig weekie achter de rug..

Foto's volgen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hoppa nu even vakantie,weer een raar weekje achter de rug,maandag geladen in Lippstadt voor Rotterdam,twee kisten van 3,03 x 3,03 x 80.. ,5 ton de stuk.. Niks spannends,dus geladen en op weg naar Rotterdam,eind van de middag berichtje op de box. Kan je even een muts voor een kraan bijladen in Amsterdam,en dan aansluitend lossen in Rotterdam.. Tuurlijk geen probleem,dus was eigenlijk onderweg naar t'vliegveld in Gilze,route aangepast en op weg naar de Treurenburg Hedel,was ik ook al 10 jaar niet meer geweest.. Blijft toch een best tentje..

Dus s'morgens weer verder,planning had gezegd 7.30 in Adam laden mooie tijd toch?

Kreeg ik even over 7 uur berichtje van de planning,en al geladen? Mmm..

Dus draai bij de klant het terrein op,telefoon.. Waar ben je nu?

Ja bij de klant dus,was half 7 laden!! Nou in mn bericht stond echt half acht.. Euh ja je heb gelijk! haha Als een speer laden en door naar Rotterdam..

Heb vosje van Shompie ook nog even zien lopen,beesten zijn echt niet bang,op nog geen 50 meter waar mensen aan het werk waren..

Binnen een kwartier geladen en vast gezet en door naar 010.. haha

Daarna door naar de ECT op de 2e maasvlakte,das best een stukkie rijden. En was ik ook nog nooit geweest..

Best adresje,was er zo weg..

Berichtje op de box en ja ga maar richting Bad Hersfeld laden voor Antwerpen.. Was ik vorige week ook al geweest,appeltje eitje. Dus naar Diemelstadt gereden en de volgende ochtend weer verder.. Om 7 uur laden en stond er zo op..

Naar het anker gereden,die weten het ook wel.. Dagmenu was 12 euro,en nu in ene 15,75.. Bestelde champignonnensoep,was waaibomensoep,waterig.. Karaf wijn kennen ze niet gaat per glas,dus vroeg wat kost een fles? Mmm ja moest ze even vragen,kwam ze terug ja kost 15 euro.. Ik zeg laat maar ff..Dus volgende ochtend naar antwerpen en gelost..

bericht gestuurd.. Was intussen donderdag,en vrijdag zou ik vakantie hebben..

Ga maar weer richting Bad Hersfeld,dus ik tegen de plannert zeker vergeten dat ik morgen vrij ben?

Euh  nou ja euh..

Dus mn hand maar weer over mn hart gestreken en gezegd ik ga die kant wel op..

Niks geboekt dus flexibel..

Vrijdagochtend geladen alles binnen de maat alleen beetje hoog. 4.42..

Word ik bij Dortmund door een vliegende brigade van de Douane van de weg gehaald..

Niks aan het handje dacht ik,douane is altijd zo gebeurd..

Mmm moest ik door de scanner,dus werd gevraagd hoe hoog ik was?

Dus zei 3,38.. Scanner ging tot 4,50 meter..

Ze vertrouwde het niet,en zie ik in ene in mn ooghoek een busje van de BAG staan.. Shit daar had ik ff niet op gerekend,gaan die snuggles van de douane vragen of de bag mijn hoogte ff wil opmeten.. KutKut..

Ja daar kwam adolf met zn meetstok,tsja 4,42..

Was gelijk heb je daar een vergunning voor,dus ik appelig kijken en ja hoor heb ik..

Had wel vergunning maar die ging maar tot 4,10.. Dus dacht nou begint het gezeik..

Tijdje moeten wachten en door de scan enz.. Uiteindelijk vroeg mijnheer BAG mag ik je vergunning zien. ja hoor.. Gegeven en werd aandachtig doorgebladerd..

Hij vroeg nog aan me kun je duits lezen,dus ik zeg praten gaat me beter af.. Waarop zijn collega zegt alle hollanders spreken goed duits,ging er een beetje lacherig aan toe..

Dus op een gegeven moment geeft hij mijn vergunning en papieren terug en was in ordnung..

Soms mag je ook wel eens mazzel hebben toch?

Op naar de zaak,en nu ff een weekje vakantie.. Lekker hoor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden